Grygera
Moderator: mods
Laatste seizoen voor Grygera bij Ajax
Ajax heeft dit seizoen geen poging meer ondernomen om Zdenek Grygera alsnog langer aan zich te binden. Dit meldt de Tsjech deze week in het blad Sportweek. "Na vorig seizoen is er geen contact meer geweest. Ik ga ervanuit dat dit mijn laatste seizoen bij Ajax is", meldt de verdediger.
Pogingen in maart van dit jaar om het contract van Grygera te verlengen liepen vorig seizoen op niets uit, ondanks dat de mandekker dit graag wilde. Lees hier. Bang om op de tribune te komen is hij niet: "Ik krijg elke maand keurig mijn salaris overgemaakt, dus waarom zou ik mijn taak dan niet goed uitvoeren? Mijn enige zorg is fit blijven en er een succesvol seizoen van maken."
- Alaindebanaan
Ten Cate wil nog een ultieme poging doen om Grygera te behouden voor Ajax. In de VI van deze week zegt hij:
Ik vind hem een fantastische verdediger, een goede prof en bovendien een speler die prima klikt met Jaap Stam. Ik zie het als mijn plicht in elk geval te proberen hem over te halen.
Het stinkt aan alle kanten!
- Alaindebanaan
Ik vind dat we ook weer niet teveel moeite hoeven doen om hem te behouden. Er moet beter te vinden zijn. Als backup vind je moeilijk een speler van het niveau Grygera, denk ik. Maar als basisspeler moet er beter te vinden zijn. En ja, natuurlijk moet Ajax streven naar 23 selectiespelers die min of meer gelijk zijn, maar er zijn op dit moment linies of posities waar het verschil groter is dan in de verdediging.
- Alaindebanaan
'Transferbedrag Grygera zes miljoen'
Italiaanse media meldden vandaag dat Zdenek Grygera een clausule in zijn contract heeft waarin staat dat hij in januari voor zes miljoen euro kan vertrekken bij Ajax.
Echter, men vermoedt dat Ajax wel bereidt is water bij de wijn te doen, omdat Grygera in de zomer transfervrij is. Een transfersom tussen de drie en vier miljoen euro zou ook aanvaardbaar zijn.
Alle grote Italiaanse clubs hebben interesse in Grygera. Ajax-trainer Henk ten Cate sprak deze week overigens opnieuw uit dat hij de Tsjech graag nog langer bij Ajax wil zien. Vorig seizoen liepen echter de contractuele onderhandelingen met Grygera al gauw vast, omdat het verschil tussen vraag en aanbond immens was.
(Bron: Ajax Showtime)
-
- AT Toto winner 15/16
- Alaindebanaan
Op linksbuiten zie ik voldoende potentie. Geef Manu, Mitea en Babel daar maar de kans, naast Perez. Op rechtsbuiten moet ik het inderdaad ook nog zien, zie de Rosales-topic. Het middenveld is redelijk, van mij mag er 1 topmiddenvelder bij. Maar ik vind Maduro, Sneijder en Gabri zeker van Ajax-niveau, met Emanuelson, Perez en Roger erachter. Redelijk dus, maar zoals ik al zei een topper kan er nog bij.Don S. schreef:We hebben amper 3 fatsoenlijke middenvelders en weinig goede buitenspelers, bijvoorbeeld.
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
Hij is een goede verdediger. Een ander verhaal is het als alle grote Italiaanse clubs interesse in hem zouden hebben. Als ik dat lees dan krijg ik het gevoel dat Grygera een hype is in Italie. En dat verrast me.brigade zuid schreef:Waarom niet, ik vind het ook een prima speler. Nedved wou niet voor niets hem dolgraag bij Juve hebben.Dubbel schreef::shock:Alle grote Italiaanse clubs hebben interesse in Grygera.
Zou het echt?
Maduro heeft nog weinig goede wedstrijden gespeeld voor Ajax, Emanuelson speelt over het algemeen linksback, Perez is meer een aanvaller en Roger is een alibi voetballer.Alaindebanaan schreef:Op linksbuiten zie ik voldoende potentie. Geef Manu, Mitea en Babel daar maar de kans, naast Perez. Op rechtsbuiten moet ik het inderdaad ook nog zien, zie de Rosales-topic. Het middenveld is redelijk, van mij mag er 1 topmiddenvelder bij. Maar ik vind Maduro, Sneijder en Gabri zeker van Ajax-niveau, met Emanuelson, Perez en Roger erachter. Redelijk dus, maar zoals ik al zei een topper kan er nog bij.Don S. schreef:We hebben amper 3 fatsoenlijke middenvelders en weinig goede buitenspelers, bijvoorbeeld.
- Alaindebanaan
Niemand zal ervan opkijken:
www.rtvnh.nlGrygera gaat zeker weg bij Ajax
Zdenek Grygera zal Ajax aan het einde van dit seizoen definitief verlaten. De verdediger van Ajax liet dat vanmiddag tegenover RTV NoordHolland weten.
Zoals bekend loopt het contract van de Tjech komende zomer af. Belangstelling kent de Tjech genoeg, vooral uit Italië. Ajax technisch directeur Martin van Geel liet vandaag weten dat Ajax Grygera niet voor de zomer laat gaan, "tenzij een club nog een enorm hoog transferbedrag biedt. "
In de zomer kan Grygera transfervrij vertrekken, omdat zijn contract dan afloopt.
Vandaag een interview met Grygera in de VI. Hij geeft opnieuw aan dat hij toe is aan een volgende stap (=een vertrek), hij weet niet waar zijn toekomst ligt, zegt hij ('misschien wel in Amsterdam'.)
Ten tweede had hij moeite met het voetbal hier. Hij wil 'gewoon' de bal afpakken, maar hier wordt nog een hoop meer van een verdediger verwacht. De achterlijn halen (als back), een splijtende pass over veertig meter geven.
Ten derde kreeg hij fysieke klachten. Dat wijt hij aan het andere voetbal. Spelen tegen een vleugelspeler vraagt draaien, wenden, sprinten, kortom explosiviteit. Dat was hij niet gewend. Hij kreeg last van zijn hamstrings, en later bleek dat hij een zwakke rug heeft. Met krachttraining is dat probleem grotendeels verholpen, maar nog steeds gaat hij voor elke wedstrijd langs bij de fysiotherapeut.
Ten vierde voelde hij nooit vertrouwen. Dan weer op de bank, dan weer rechtsback, dan weer centraal. Hij vergelijkt zichzelf met een diesel die op gang moet komen. Maar hij is een volgzaam type, Tsjechen zijn nu eenmaal in een autoritair systeem opgegroeid. 'Wij belijden de waarheid op het veld, niet met de mond'.
In de zomer wilde Ajax verkopen, maar het WK werd een mislukking en dus moest Grygera door. Ten Cate vertelde hem dat hij zich moest richten op de linksbackpositie. Daar was hij zo teleurgesteld over dat hij aanvankelijk weg wilde. Maar hij besloot te blijven, want hij wilde zich terugknokken. Hij wil bij een andere club binnenkomen als basisspeler van Ajax. Niet als een net-niet-speler.
Dan vertelt hij over dit seizoen:
Hij vertelt dat hij het bij Ajax altijd moeilijk heeft gehad. Ten eerste omdat hij en zijn vrouw zich eenzaam voelden, vooral het eerste jaar vond hij het verschrikkelijk hier. 'Het liefst gingen we toen direct terug naar Tsjechië'. Hij geeft hier overigens niemand de schuld van. Tsjechen zijn nu eenmaal geen avonturiers.Als ik hier wegga, moet het in elk geval na een goed seizoen zijn. We hebben een elftal dat om de titel en de UEFA-cup kan spelen. Ik ben nog niet klaar in Amsterdam.
Ten tweede had hij moeite met het voetbal hier. Hij wil 'gewoon' de bal afpakken, maar hier wordt nog een hoop meer van een verdediger verwacht. De achterlijn halen (als back), een splijtende pass over veertig meter geven.
Ten derde kreeg hij fysieke klachten. Dat wijt hij aan het andere voetbal. Spelen tegen een vleugelspeler vraagt draaien, wenden, sprinten, kortom explosiviteit. Dat was hij niet gewend. Hij kreeg last van zijn hamstrings, en later bleek dat hij een zwakke rug heeft. Met krachttraining is dat probleem grotendeels verholpen, maar nog steeds gaat hij voor elke wedstrijd langs bij de fysiotherapeut.
Ten vierde voelde hij nooit vertrouwen. Dan weer op de bank, dan weer rechtsback, dan weer centraal. Hij vergelijkt zichzelf met een diesel die op gang moet komen. Maar hij is een volgzaam type, Tsjechen zijn nu eenmaal in een autoritair systeem opgegroeid. 'Wij belijden de waarheid op het veld, niet met de mond'.
In de zomer wilde Ajax verkopen, maar het WK werd een mislukking en dus moest Grygera door. Ten Cate vertelde hem dat hij zich moest richten op de linksbackpositie. Daar was hij zo teleurgesteld over dat hij aanvankelijk weg wilde. Maar hij besloot te blijven, want hij wilde zich terugknokken. Hij wil bij een andere club binnenkomen als basisspeler van Ajax. Niet als een net-niet-speler.
Dan vertelt hij over dit seizoen:
Ikvoel mezelf steeds sterker worden, de diesel is op gang gekomen. Ik voel me heerlijk, ga weer lachend naar de training en heb het gevoel dat alles nu op zijn plaats begint te vallen. Voor het eerst voel ik bij Ajax het echte vertrouwen, de trainer spreekt ook openlijk uit dat hij wil dat ik bijteken. De rust in mijn hoofd maakt ook dat ik aan de bal veel meer durf in mijn spel probeer te leggen. De komst van Jaap Stam heeft daar ook aan bijgedragen. Vorig seizoen speelden we met veel jonge jongens die nog bezig waren hun weg te vinden. Jaap heeft die hele weg al afgelegd. Hij weet precies wat een wedstrijd nodig heeft. Zijn aanwezigheid maakt een team dubbel zo sterk. Hij zorgt voor rust, vertrouwen en boezemt angst in bij de tegenstander. Ik vind dat we als elftal volwassener zijn dan vorig jaar. Toen hadden we een jonge, instabiele groep die in de duels die we moesten winnen vaak het laatste zetje niet kon geven. Nu zijn we meer in balans. Met Klaas Jan Huntelaar, Gabri en Wesley Sneijder hebben we spelers die voorin drukzetten waardoor de defensie wordt ontlast. We kunnen nu ook terugvallen op goed positiespel.