Betrouwbaar Transfernieuws
Moderator: mods
Punt is dat Leonardo zo dreigend is dat de back sowieso z'n handen vol aan hem zal hebben en vaak ook nog een andere verdediger. Dat schept aardig wat ruimte voor de rest van het team.
Of ik hem wil hebben is een andere vraag. Dat weet ik eerlijk gezegd niet.
Of ik hem wil hebben is een andere vraag. Dat weet ik eerlijk gezegd niet.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
21 november 2006
Leonardo: Hoofdstuk 383000
De verhaaltjes over onze Leo blijven maar de ronde doen, zoveel zelfs dat we er zelf een beetje moe van worden, maar ja, we hebben met deze Braziliaan natuurlijk wel een goudhaantje in huis. De vraag is echter, hoelang nog?
ali b, aanvaller bij de nerds, zag Leonardo tot een jaar geleden vaak aan het werk op het trainingsveld van dat clubke uit dordt-noord. Hij is overtuigd van diens kwaliteiten.
“Leonardo is een speler met uitzonderlijke voetbalkwaliteiten. Ik zie hem zeker wel weer bij een topclub terechtkomen. Dat het toevallig bij feyenoord niet is gelukt, wil niet zeggen dat het bij een andere club ook misgaat. Ik denk dat Leonardo er heel goed aan heeft gedaan door even een stapje terug te doen. Nu kan hij wellicht ineens twee stappen vooruit maken. Hij bewijst nu bij NAC dat als hij goed in zijn vel zit, hij echt van meerwaarde kan zijn op het veld. Ik weet dan ook wel zeker dat we nog veel van hem zullen horen.”
Viktor Sikora traint en speelt bij NAC bijna dagelijks met Leonardo. Bij ajakkes keek hij in de keuken van een topclub, al was dat niet zo lang.
“Leonardo is klaar voor een club als psv. Hij krijgt daar te maken met heel veel goede voetballers en tussen hen komt hij volgens mij beter uit de verf dan nu. Ondanks de grotere concurrentie is het voor hem daarom geen slechte keus om naar psv te gaan. Ik weet nog dat het wennen was bij ajax. Uiteindelijk besefte ik dat het niveau daar voor mij niet echt was weggelegd. Leonardo is er volgens mij wel klaar voor.”
Jacco Verhaeren is een olympische topcoach. De man achter zwemmer Pieter van den Hoogenband. Verhaeren is NAC-fan van huis-uit en zit nu regelmatig bij psv op de tribune. Conditioneel zou hij voetballers graag eens onder handen willen nemen.
“Van de buitenkant is het moeilijk een oordeel te vellen over een voetballer als Leonardo. Voetballers leven daarnaast in een glazen huis. Mentaal is dat erg zwaar. Het stelt me gerust dat ronald koeman zegt Leonardo op de eerste plaats op zijn kwaliteiten te willen beoordelen. In een andere omgeving kan hij wel het beste van zich laten zien. Misschien speelt hij bij NAC onder zijn niveau en heeft hij daarom af en toe problemen met zijn instelling.”
Piet de Visser mag zich de ontdekker van Leonardo noemen. Hij zit momenteel weer in Brazilië.
“Ik heb begrepen dat hij weer goed bezig is bij NAC. Ik heb met hem afgesproken dat we over zijn toekomst gaan praten als ik terug ben in Nederland. Dat is over een week. Na alles wat ik gehoord heb, denk ik dat Leonardo klaar is voor de volgende stap. Samen met Frans Bouwmeester probeer ik Leonardo te begeleiden op het technische vlak. Met alle andere zaken, zoals het geld, bemoeien wij ons niet. Ook in zijn slechte tijden zijn Frans en ik achter Leonardo blijven staan. Wij hebben hem geadviseerd naar NAC te gaan. Op de eerste plaats moest hij weer goed gaan spelen en goals maken. Dan komt de belangstelling van de grote clubs vanzelf terug. Dat blijkt nu. Volgende week praten we met elkaar. Het is nu zaak nog even rustig te blijven.”
Volgens Sikora is dat laatste geen probleem.
“Leonardo is – zoals ik hem ken bij NAC – niet een jongen die constant loopt te hunkeren naar het spelen in een topclub. Hij leest geamuseerd alle verhalen over aanstaande transfers en zo. Hij lacht erom.”
Morgen volgt zeer waarschijnlijk hoofdstuk 383001 uit het verhaal van Leonardo.
Bron : BN/De Stem, De Rat
Leonardo heeft daar ook zelden tot nooit gespeeld.joey schreef:Dat zijn geen centrumspitsen.
Als ik aan Babel en Leonardo op de flanken denk schieten de woorden 'wreck havoc' me te binnen. Als die twee het op de heupen krijgen weten de backs niet meer waar ze moeten kijken, moeten de centrumverdedigers ze te hulp schieten en krijgt Huntelaar weer ruimte.
- Giacomo Puccini
We hebben al 100 linksbuitens dus ik snap echt niet dat bijna iedereen die jankerd bij Ajax wil. Hij is gewoon even een hype terwijl zijn cijfers nog altijd zeer slecht zijn. Ik vind hem een tweede Mitea maar dan nog blessuregevoeliger en voorzien van een laf, onsympathiek karakter. Niet halen!
Ajax!
Bij Feyenoord maakte hij er 'furore'.Jöhnk schreef:Voor zover ik weet is Leonardo mislukt als vleugelspits.
Het feit dat men hem in Rotterdam niet onder controle kreeg en voor niets naar Breda liet vertrekken is voor mij extra reden om te hopen dat die jongen het helemaal gaat maken in Amsterdam. :yes: :D
- Wim
- Site Admin
Leonardo is een speler die dat bijzondere extra heeft, net zoals een Farfan bijvoorbeeld. Punt is kan hij z'n vervelende trekjes in bedwang houden. Meestal is een trainer waar ze tegenop kijken die dat voor elkaar krijgen.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.
Nee, maar! Jullie verlangen echt terug naar het vorig seizoen! Mag ik jullie troosten? Het kan nog! Het is nog mogelijk om net zoveel puntverlies te lijden als vorig seizoen! Toegegeven, het gaat lastig worden, want vorig seizoen wonnen we maar 18 competitiewedstrijden en nu zitten we al aan 10.
Het stinkt aan alle kanten!