Feyenoord

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Jim

Bericht door Jim » zo nov 19, 2006 9:38 pm

Jöhnk schreef:
Jim schreef:Gewoon een geweldige prestatie van een gehandicapt Feyenoord.
Het zijn toch echte winnaars, die Koemannen. Allebei.
Ja, vooral Erwin: behalve in de beker (alleen met het minimale verschil gewonnen van amateurs), Europacup (waar blijft de eerste zege?) en play-offs. Maar dat is slechts een detail. :hypocrite:
Het kenmerk van een winnaar is niet dat hij altijd wint Jöhnk. Die persoon moet nog geboren worden.
Erwin Koeman haalt het maximale uit deze selectie zoals Ronald dat bij zijn clubs ook steeds doet. Dat is wat mij betreft het kenmerk van een winnaar.
Jöhnk schreef: Desalniettemin knap dat Koeman alle neuzen ;) in dezelfde richting heeft gekregen. Ik had het niet verwacht.
Ach, je bent bepaald de enige niet hier. Feyenoord was door menigeen hier al tien keer dood en begraven. Tja, nu is de achterstand op Ajax plotseling nog maar 5 puntjes.
Clubs of mensen nooit te snel afschrijven.
Jöhnk schreef: In dat opzicht lijkt Erwin inderdaad op zijn jongere broer. Een Koe in het nauw maakt gekke sprongen. (Maar uiteindelijk kom je er geen steek verder mee.)
Nee, behalve af en toe een kampioenschapje dan. Maar zoals je al zei, dat is slechts een detail.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo nov 19, 2006 10:03 pm

Jim schreef: Het kenmerk van een winnaar is niet dat hij altijd wint Jöhnk.
Maar zeker niet dat hij bijna niets wint. Twee keer in no-time uitgeschakeld in de beker, magere Europese prestaties en knikkende knieen op het moment dat het er toe doet (plee-offs).

Dan is Danny Blind eigenlijk veel meer een winnaar. Die won op de momenten dat het er wel toe deed.

bent bepaald de enige niet hier. Feyenoord was door menigeen hier al tien keer dood en begraven. Tja, nu is de achterstand op Ajax plotseling nog maar 5 puntjes.
Clubs of mensen nooit te snel afschrijven.
Feyenoord heb ik nooit afgeschreven. Heb zelfs geschreven dat ze meer individuele kwaliteit in huis hebben dan Az. Ook heb ik er nooit aan getwijfeld dat Feyenoord de play-offs nog zou halen.

Wel dacht ik dat E. Koeman de zaken niet meer onder controle had. Daar heb ik me in vergist. Al zal nog moeten blijken of hij de zaken structureel onder controle heeft.
Nee, behalve af en toe een kampioenschapje dan. Maar zoals je al zei, dat is slechts een detail.
Erwin Koeman een kampioenschap? :shock:

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 19, 2006 10:07 pm

Jöhnk schreef:Maar zeker niet dat hij bijna niets wint.
Als Feyenoord terecht won van AZ, heeft Koeman in het begin van dit seizoen er te weinig uitgehaald. Maar ik houd het op een gelukkige overwinning.

Wat de Koe-broers betreft, ik denk dat ze te weinig psychologisch inzicht hebben om toptrainer te worden. Met hun mentaliteit van niet lullen maar poetsen lopen ze vroeger of later tegen de muur op. :aai:
Laatst gewijzigd door joey op zo nov 19, 2006 10:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Baseman

Bericht door Baseman » zo nov 19, 2006 10:14 pm

Hoe kom je daarbij Joey ?
Beide trainers zitten nog in een leerproces, vooral Erwin. Ronald heeft de afgelopen jaren veel geleerd, wat ook mooi wordt aangegeven in het interview in de VI.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo nov 19, 2006 10:16 pm

Baseman schreef:Hoe kom je daarbij Joey ?
Beide trainers zitten nog in een leerproces, vooral Erwin. Ronald heeft de afgelopen jaren veel geleerd, wat ook mooi wordt aangegeven in het interview in de VI.
Mjah... de VI schreef ongeveer hetzelfde toen het met Ajax goed ging onder Koeman. Daarna sloeg de VI 180 graden om.

Maar zolang ik namen hoor als: Febo Jansen en nog een aantal prutsers, mag Ronald nog lang bij psv blijven.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 19, 2006 10:16 pm

Dat denk ik. Ik vind Ronald ook nooit een bijster intelligente indruk maken.

Hij heeft wel alles meegemaakt in het voetbal, dus kennis van het spel heeft hij ongetwijfeld wel. Maar als ik nu zie hoe Ten Cate met spelers omgaat, of hoe Hiddink het deed, en hoe Koeman het doet, dan zit daar een klein verschil tussen.

Baseman

Bericht door Baseman » zo nov 19, 2006 10:22 pm

Jij bent in de kleedkamers van alledrie de trainers ?

Jij oordeelt op basis van je eigen gok.
Bij PSv en ook bij Ajax zijn de spelers (over het algemeen) positief over Koeman, dus ik zie het probleem niet.

Er zijn spelers die bijv. Ten Cate roemen om zijn oefenstof, maar hem een lul van een vent noemen. Niemand is perfect, maar ik zie niet in waarom de Koemans ineens psychologisch minder sterk zouden zijn.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 19, 2006 10:25 pm

Hoe Erwin Koeman omging met De Guzman... ik weet het niet hoor. :X

Natuurlijk ben ik niet in de kleedkamer, maar dat ben jij ook niet.

Baseman

Bericht door Baseman » zo nov 19, 2006 10:29 pm

Hoe hij omging met De Guzman ?
Die gaf notabene zelf aan dat hij het jammer vond, maar wel begreep gezien zijn mindere spel in die periode...

PS: Ik ben inderdaad oo niet in de kleedkamer, vandaar dat je mij niet hoort zeggen dat de Koemans psychologisch niet goed genoeg zijn.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo nov 19, 2006 10:30 pm

Baseman schreef:Jij bent in de kleedkamers van alledrie de trainers ?

Jij oordeelt op basis van je eigen gok.
Bij PSv en ook bij Ajax zijn de spelers (over het algemeen) positief over Koeman, dus ik zie het probleem niet.

Er zijn spelers die bijv. Ten Cate roemen om zijn oefenstof, maar hem een lul van een vent noemen. Niemand is perfect, maar ik zie niet in waarom de Koemans ineens psychologisch minder sterk zouden zijn.
Middelvingertje? Ik heb aardig wat trainingen gezien onder Koeman bij Ajax en zeker de laatste maanden hing er een grafstemming. Koeman kon het tij toen niet meer keren.

Baseman

Bericht door Baseman » zo nov 19, 2006 10:32 pm

Dat zou kunnen, maar als je verliest is de sfeer nooit goed.
Daarbij had Ajax geen natuurlijke leiders en dat brak het team op.

Je hoort mij niet zeggen dat Ronald een toptrainer is, maar het etiket dat Joey hem en zijn broer opplakt vind ik te voorbarig en gebaseerd op weinig.
Laatst gewijzigd door Baseman op zo nov 19, 2006 10:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 19, 2006 10:32 pm

Wat moest hij anders zeggen?

Ander voorbeeld dan: Kalou. Koeman keek met zijn armen over elkaar toe hoe zijn grootste talent door middelmatige medespelers werd afgemaakt. (Na Ajax uit, plee-offs, je weet wel.)

Baseman

Bericht door Baseman » zo nov 19, 2006 10:34 pm

Je zoekt maar Joey, ik laat het erbij dat ik een andere mening heb. Het is te vroeg en wij zitten er te ver vanaf om daarover te oordelen.

Jij vindt Ten Cate wel goed genoeg, maar op mijn opmerking over hem ga je niet in.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 19, 2006 10:55 pm

Baseman schreef:Jij vindt Ten Cate wel goed genoeg, maar op mijn opmerking over hem ga je niet in.
Je bedoelt dat Bart van den Eede hem niet aardig vond? :X

Ik heb het er meer over dat Koeman op het laatst bij Ajax de zaak totaal niet onder controle had, en in Portugal maakte hij als manager ook geen indruk.

Baseman

Bericht door Baseman » zo nov 19, 2006 10:57 pm

joey schreef:Je bedoelt dat Bart van den Eede hem niet aardig vond?
Onzin Joey, er zijn er meer.
Maar goed, blijkbaar is Ten Cate heilig ?

Het lijkt Hiddink op het PN wel...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo nov 19, 2006 11:05 pm

Baseman schreef:
Maar goed, blijkbaar is Ten Cate heilig ?

Het lijkt Hiddink op het PN wel...
HTC is na 4 jaar een welkome afwisseling en ik zie progressie onder HTC.

Hiddink maakte bij psv de dienst uit, hij was nog net geen Philips topman ;)

HTC weet precies wat zijn plek is.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 19, 2006 11:14 pm

Baseman schreef:Maar goed, blijkbaar is Ten Cate heilig ?
Nee.

Maar wat heeft HtC met Koeman te maken?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo nov 19, 2006 11:16 pm

joey schreef:Hoe Erwin Koeman omging met De Guzman... ik weet het niet hoor. :X
Tja.. dan kun je ook zeggen.. hoe HtC omging met Perez.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 19, 2006 11:20 pm

brigade zuid schreef:
joey schreef:Hoe Erwin Koeman omging met De Guzman... ik weet het niet hoor. :X
Tja.. dan kun je ook zeggen.. hoe HtC omging met Perez.
Dat kan, ja. Hoewel Perez bij AZ al bekend stond als een type met lange tenen. Hij was een keer ontzettend beledigd omdat hij bij een enquête onder Kaasjes op internet niet uitgeroepen was tot beste speler. ;) Van Geel zei net ook 'dat spelers teleurgesteld mogen, nee moeten zijn, maar ze moeten niet overdrijven'. Die kent Perez langer dan vandaag.

Maar het ging hier over Koeman. Erwin Koeman, Baseman, dus je hoeft hem niet te verdedigen hoor. :aai: :D

Vossie

Bericht door Vossie » ma nov 20, 2006 12:32 am

Koeman kan vooral goed omgaan met de makkelijkere jongens, dat lijkt me toch duidelijk. Is natuurlijk ook best logisch dat je minder snel gezeik hebt met een harde werker die nooit zeurt. Maar juist de vervelende mannetjes maken vaak het verschil, die brengen wat extra's (wil niet meteen zeggen dat ideale schoonzonen dit per definitie niet kunnen)...
Het bekende rijtje bij Ajax (VDV, Zlatan, Mido, Sneijder) daar had Koeman problemen mee... toen begreep hij misschien nog niet helemaal dat die spelers hem succes konden brengen. Misschien nu wat meer... dat er bij Ajax toen ook geen echte hierarchie was klopt, maar daar heeft Koeman dan zelf ook 4 jaar aan mogen werken... ;)

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 20, 2006 3:35 am

Baseman schreef:
Wie dan? Ik weet het ook alleen van Van den Eede hoor.

jabu

Bericht door jabu » ma nov 20, 2006 11:09 am

joey schreef:Maar het ging hier over Koeman. Erwin Koeman, Baseman, dus je hoeft hem niet te verdedigen hoor. :aai: :D
Jawel hoor! Want......."er is maar één echte Koeman.. :alc: ..er is maar één echte Koeman! :hypocrite:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo nov 22, 2006 5:37 pm

Jabukajaja schreef:
joey schreef:Maar het ging hier over Koeman. Erwin Koeman, Baseman, dus je hoeft hem niet te verdedigen hoor. :aai: :D
Jawel hoor! Want......."er is maar één echte Koeman.. :alc: ..er is maar één echte Koeman! :hypocrite:
:D

Hossam Ghaly, de held van Steef, trapt deze week in de VI hard na richting Feyenoord, Koeman en bepaalde spelers van Feyenoord. Hij vindt dat hij schandalig behandeld is in Rotterdam, op het einde hing hij elke dag aan de lijn bij zijn zaakwaarnemer, zo graag wilde hij weg. Hij had het gevoel dat hij onder Koeman geen goed kon doen, dat die erop wachtte dat hij een foutje maakte. 'Het is zo vaak voorgekomen dat ik de leiding tegen de pers hoorde zeggen dat ik dit en dat verkeerd had gedaan'. Hij kreeg er de zenuwen van, zegt hij, hij durfde niet meer te voetballen. Ook praatten zijn medespelers achter zijn rug of in de pers over hem, er was altijd gezeur, 'sommige oudere spelers waren echt klootzakken'. Hij wijst op de spelers die de laatste jaren voor weinig zijn vertrokken: Van Persie, Ono, Smolarek, Kalou, hijzelf...Met die spelers zou Feyenoord om het kampioenschap spelen.
Hij kreeg ook het gevoel dat de leiding van Feyenoord tegen buitenlanders was. Die zouden de taal niet spreken, niet communiceren en daarom niet moeten worden opgesteld. Belachelijk, zegt hij, want bij elke club spelen tegenwoordig buitenlanders. De fans maakte het bovendien niets uit, dus waar ging het over?
Hij vindt dat Gullit geen kans heeft gehad bij Feyenoord. Zo slecht deed hij het niet. Nee, dan Koeman:

Toen Koeman kwam, veranderde alles. Je kunt mensen niet zo behandelen als Erwin heeft gedaan. Hij was bij sommige spelers altijd aan het zeuren over kleine foutjes. Door zijn werkwijze verkrampte je op het veld. Als coach ben je ervoor verantwoordelijk dat je het beste uit je spelers haalt, maar hij doet precies het tegenovergestelde. Ach, volgens mij weet hij zelf niet wat hij aan het doen is.
Hij vindt het zonde, zegt hij, want Feyenoord is een grote en mooie club. Hij kan nog steeds niet echt goed begrijpen wat er precies aan de hand is bij Feyenoord.

Martin Jol is overigens laaiend enthousiast over Ghaly. Hij noemt hem 'mijn beste aankoop' en 'misschien wel onze beste speler'. 'Ghaly is snel, heeft sprongkracht, is een uitstekende teamspeler, ziet álles op het veld, heeft misschien wel de meeste assists op zijn naam en is ongelooflijk fit.'

Maar niet goed genoeg voor Feyenoord. :hypocrite: :D

Jesse

Bericht door Jesse » zo nov 26, 2006 1:44 pm

1-0 voor NEC. Doelpunt Holman.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo nov 26, 2006 1:47 pm

Daar ben ik om meerdere factoren errug gelukkig mee...
maargoed.. het is nog niet afgelopen.. :eusa_pray:
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gesloten