Tsjah, sportief is psv op dit moment gewoon verder dan Ajax. Klaar! Ajax kreeg vorige week inderdaad geen kans, zoals psv ook geen kans tegen Ajax kreeg. Geen schande lijkt me.brigade zuid schreef:Ben het met je eens dat het effect merkbaar is, alleen wat mij betreft zijn AJAX en Psv evenveel wel of niet in opbouw.Nihad schreef:Ja, en effect van Stam is merkbaar.
Maar PSV heeft Alex én Cocu.
Ajax - Fc Twente
Omdat je een zeikerig mannetje bent die nergens plezier in schijnt te hebben.Voetske schreef:
Heb je ook argumenten ?,
Hallo, ik heet geen Voetske. Je mag over mij alles zeggen en mij alle ziektes toewensen die er zijn. 't Zal me echt worst zijn. :Dof ga je dadelijk weer janken dat men niet op de man mag spelen ?.Kinderachtige vent ..
Tja, het zal wel.O ik wens je helemaal niks toe.Mij zal het ook een worst wezen hoe jij denkt dat ik in elkaar zit.Blijkbaar moet iedereen op AJAX reageren zoals jij reageert, jou wil is blijkbaar wet.Ben je zo in het gewone leven ook Goodfella, geen ruimte voor andermans mening ?, alleen die van jouw telt .. tja dan zal jij weinig vrienden hebben ..goodfella schreef:Omdat je een zeikerig mannetje bent die nergens plezier in schijnt te hebben.Voetske schreef:
Heb je ook argumenten ?,
Hallo, ik heet geen Voetske. Je mag over mij alles zeggen en mij alle ziektes toewensen die er zijn. 't Zal me echt worst zijn. :Dof ga je dadelijk weer janken dat men niet op de man mag spelen ?.Kinderachtige vent ..
Blij met de punten ...
In het normale leven ga ik zelden tot nooit een voetbaldiscussie aan. Geen zin in en bovenal geen behoefte aan.Voetske schreef: Tja, het zal wel.O ik wens je helemaal niks toe.Mij zal het ook een worst wezen hoe jij denkt dat ik in elkaar zit.Blijkbaar moet iedereen op AJAX reageren zoals jij reageert, jou wil is blijkbaar wet.Ben je zo in het gewone leven ook Goodfalle, geen ruimte voor andermans mening ?, alleen die van jouw telt .. tja dan zal jij weinig vrienden hebben ..
En tsjah, we kunnen niet allemaal zoveel vrienden als Voetske hebben. Mag ik er misschien een paar van je lenen? :D :cheer:
Hier ga je ook geen discussie aan, het enige wat je hier doet/deed is op de man spelen, en nee, mijn vrienden zien iemand die geen ruimte laat voor een andere mening niet zitten .. probeer het zelf eens .. openstaan voor een andere mening ... trouwens ik twijfel of dat je mijn post ook daadwerkelijk gelezen hebt of dat je de misser van AJAX vanmiddag op mij zit af te reageren ..goodfella schreef:In het normale leven ga ik zelden tot nooit een voetbaldiscussie aan. Geen zin in en bovenal geen behoefte aan.Voetske schreef: Tja, het zal wel.O ik wens je helemaal niks toe.Mij zal het ook een worst wezen hoe jij denkt dat ik in elkaar zit.Blijkbaar moet iedereen op AJAX reageren zoals jij reageert, jou wil is blijkbaar wet.Ben je zo in het gewone leven ook Goodfalle, geen ruimte voor andermans mening ?, alleen die van jouw telt .. tja dan zal jij weinig vrienden hebben ..
En tsjah, we kunnen niet allemaal zoveel vrienden als Voetske hebben. Mag ik er misschien een paar van je lenen? :D :cheer:
Blij met de punten ...
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Je doet je best maar Goodfella.Ik heb er geen probleem mee als mensen zoals jij waarvan alleen hun eigen mening telt, hun wil heilig is mij een zeikerd noemen.In feite is het een hele eer, bedankt, mijn avond kan niet meer stuk.goodfella schreef:Ik vind jou gewoon een zeikerd Voetske. Of je dat nu aanstaat of niet.
Blij met de punten ...
Ik roep al twee of drie jaar dat Ajax zo'n speler nodig heeft, Voetske. Ik vind het alleen een groot minpunt dat Gabri technische mankementen heeft en (daardoor) in aanvallend opzicht bijna nooit beslissend is. Er moet beter te zijn. Maargoed, Ajax moet gewoon over 5 goede middenvelders kunnen beschikken. In plaats van een goede, een redelijke, een halve aanvaller en nog een goede, die echter de enige optie als linksback is.Voetske schreef:Met een klein verschil dat ik een stofzuiger als Gabrie wel noodzakelijk vindt, maar als AJAX een stofzuigende-eindpass gevende-super creative-lijnen uitzettende-en niet te beroerd om te bikkelen- middenvelder vindt zou dat natuurlijk super zijn.Als denk ik dat je voor elke kwaliteit die ik opnoem toch vlug een miljoentje of 4 moet neertellen, mocht er uberhaupt zo'n speler te vinden zijn ...
Ajax wil weer op een bepaalde manier gaan voetballen, die het al jaren niet meer gedaan heeft. Niet onder Co, niet onder Koeman, en niet onder Blind. Deze spelers moeten die manier van voetballen nu leren. Dat vergt tijd.brigade zuid schreef:O krijgen we dat weer.. AJAX is in opbouw. In de eerste plaats ben ik het daar helemaal niet mee eens, het overgrote deel van de selectie is al heel lang bij elkaar en wat erbij is gekomen is hoofdzakelijk ervaring (lees Stam en Gabri) Oke er is een nieuwe trainer maar die werkt er inmiddels al weer een paar maanden. Twente is ook in opbouw, ze hebben immers ook een nieuwe trainer, Psv is ook in opbouw, ook een nieuwe trainer en nieuwe spelers.
PSV is een solide ploeg en de absolute sterkhouders zijn gebleven. Bovendien probeert PSV niet een compleet ander voetbal te spelen dan pakweg de afgelopen drie seizoenen.
Er ligt genoeg ruimte in het midden, alleen staat Huntelaar voortdurend tegen 2 man en is er op Sneijder na vrijwel geen middenvelder of buitenspeler die aansluit.Raymon schreef:Als je goede buitenspelers hebt dan krijg je automatisch meer ruimte door het midden. Nu staat alles zo volgepropt dat er vrijwel geen combinatie mogelijk is. Dan maar met 2 spitsen spelen en zorgen voor diepgaande middenvelders. Liever uiteraard goede buitenspelers aantrekken.
Zo spelend is Ajax veels te voorspelbaar en is het ook niet verwonderlijk dat Ajax zo weinig uitgespeelde kansen creeert in thuiswedstrijden.
Ik zie steeds minder opbouw via de flanken en steeds vaker een lange bal op Huntelaar. Die jongen werkt keihard, komt ook 9 van de 10 keer voor zijn man, maar kan vaak alleen de bal kwijt bij Sneijder.
Wat ik ook zo frustrerend vindt, is dat de buitenspelers vastgeplakt zitten aan de zijlijn. Perez wil nog weleens naar binnen komen, maar zo'n De Mul en Mitea blijven continu aan de lijn staan. Heb vandaag ettelijke keren een lange bal op Huntelaar gezien die een bal doorkopt maar geen buitenspeler die er op anticipeert. Die staan vrolijk bij de cornervlag. Op zo'n manier speel je met 9 man. Kan me voorstellen dat het heel frustrerend voetballen is voor Huntelaar op deze manier.
Spelend in deze formatie zie ik Ajax ook in de komende wedstrijden weinig kansen creeeren. Het is te steriel. 2 controlerende middenvelders die zelden bijsluiten, buitenspelers die te statisch spelen en moeilijk hun man voorbij komen en Huntelaar moederziel alleen in de spits.
Complimenten voor Sneijder trouwens. Een van de weinige vandaag die goed voetbalde en ook nog keihard werkte.
:yes:Trab schreef:Zo spelend is Ajax veels te voorspelbaar en is het ook niet verwonderlijk dat Ajax zo weinig uitgespeelde kansen creeert in thuiswedstrijden.
Weet je welke naam ik de komende dagen niet wil horen? Die van Stekelenburg. Wat heb ik me aan hem zitten ergeren, zeg. Zijn uittrappen waren bijna 100% balverlies. Nee, dan Boschker. Zijn spelhervattingen waren prima. :xyxthumbs:Ik zie steeds minder opbouw via de flanken en steeds vaker een lange bal op Huntelaar.
:sad:
Er werd wel over de vleugels gespeeld (het bewijs: véél ingooien), maar de vleugelspelers bakten er niets van.
Het stinkt aan alle kanten!
De Mul is te voorspelbaar. Steeds de actie buitenom. Daar verras je een tegenstander niet mee. Hij moet meer varieren. Vind wel dat hij te weinig ondersteuning krijgt van Gabri. Hij krijgt de bal te vaak met de rug naar de goal aangespeeld. Sneijder doet dat veel beter. Zoals in de 2e helft die pass binnendoor op Mitea. Dat soort acties moeten er veel meer zijn. Nu is het veels te voorspelbaar. Bal naar de buitenspeler, die moet dan maar zijn man uitspelen en een voorzet geven en de rest wacht af. Ik wil combinatievoetbal zien, een back die erover heen gaat, een driehoek met de rechtshalf en Sneijder etc. Niet bal inleveren bij de buitenspeler en die zoekt het maar uit.joey schreef:
Er werd wel over de vleugels gespeeld (het bewijs: véél ingooien), maar de vleugelspelers bakten er niets van.
Dank je, Voetske. :huh:
Klopt, Trab, die bal gaat steeds naar buiten, wordt dan in het beste geval van grote afstand voorgeslingerd op mensen die er al staan. Dat is doodgemakkelijk te verdedigen. Zie vorige week tegen PSV- zo komt Huntelaar er niet aan te pas. (Maar die keer dat de bal wel voor het doel langs gaat moet Mitea wel bij de tweede paal staan, verdomme. :sad: )
Ajax heeft de afgelopen wedstrijden Babel zeker gemist. Die heeft iets onberekenbaars in zijn spel.
Klopt, Trab, die bal gaat steeds naar buiten, wordt dan in het beste geval van grote afstand voorgeslingerd op mensen die er al staan. Dat is doodgemakkelijk te verdedigen. Zie vorige week tegen PSV- zo komt Huntelaar er niet aan te pas. (Maar die keer dat de bal wel voor het doel langs gaat moet Mitea wel bij de tweede paal staan, verdomme. :sad: )
Ajax heeft de afgelopen wedstrijden Babel zeker gemist. Die heeft iets onberekenbaars in zijn spel.
Sinds Ajax met Sneijder op 10 speelt en 2 controlerende middenvelders staan er steeds minder spelers in de 16 als de bal een keer goed voorkomt. Huntelaar staat vaak moederziel alleen. Tegen PSV hadden ze daar bij Talpa een mooi voorbeeld van. De crosspass van Perez op De Mul, die geeft voor, maar op Huntelaar na staat er geen hond in de zestien.joey schreef:
Van Mitea heb je gelijk. Dat bedoel ik ook met buitenspelers die niet anticiperen. Ze blijven maar aan die lijn vastgeplakt. Komt verdomme naar die paal toe en kruip voor je man. Om moedeloos van te worden. Weer geen kampioen dit jaar.
Sneijder is geen spits, hij schiet vooral van afstand. Gabri wil nog wel eens diep gaan (steeds minder, of vergis ik me?), maar die mist het doel nog op vijf meter. Zo mis je een speler die diepte brengt. Vooral nu Perez ook nog in de ploeg staat.
Ik ben benieuwd of Mitea de tactische discipline opbrengt die HtC vraagt. Het is vaak met hem kop naar beneden en zien waar het schip strandt. Typisch een counterspeler.
Ik ben benieuwd of Mitea de tactische discipline opbrengt die HtC vraagt. Het is vaak met hem kop naar beneden en zien waar het schip strandt. Typisch een counterspeler.
Met Babel en Leonardo aan de zijkanten heb je meteen twee jongens met een actie erbij op het veld en twee jongens die wél reageren op het doorkoppen van Huntelaar en er van houden om in de buurt van de goal te komen.Nihad schreef:Dus ook in de thuisduels met de open linkervlakvleugen spelen?
Hopelijk is Babel weer vlug fit.
Ik lees dat buitenspelers naar binnen moeten komen om te verrassen, maar wie zorgt er dan voor dat er dreiging aan de zijkanten is? Heitinga? Gabri? Vinden jullie het gek dat er van rechts zo weinig komt? Dat heeft niet alleen met Rosales en De Mul te maken, hoor. Ook zonder buitenspelers zul je gebruik moeten maken van de ruimte aan de zijkanten om een tegenstander te omsingelen en toch kansen te creëren.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Wat Trab bedoeld is dat op het moment dat je Huntelaar in de lucht gaat aanspelen de buitenspelers naar binnen moeten knijpen om de doorgekopte bal te ontvangen.Al kun je als speler bar weinig met zo'n bal, is dat natuurlijk altijd beter dan apatisch aan de zijlijn blijven staan ..Bertje schreef:Ik lees dat buitenspelers naar binnen moeten komen om te verrassen, maar wie zorgt er dan voor dat er dreiging aan de zijkanten is? Heitinga? Gabri? Vinden jullie het gek dat er van rechts zo weinig komt? Dat heeft niet alleen met Rosales en De Mul te maken, hoor. Ook zonder buitenspelers zul je gebruik moeten maken van de ruimte aan de zijkanten om een tegenstander te omsingelen en toch kansen te creëren.
Het feit alleen al dat Huntelaar in 8 van de 10 keren op deze manier wordt aangespeeld zegt genoeg lijkt me.Onze buitenspelers hebben niet de kwaliteiten om " iets " anders te forceren, m.a.w zitten ze niet in de wedstrijd om buitenom te gaan hebben ze ook niet de kwaliteit om vanaf het middenveld iets te forceren ( ala Finidi George ).
Mitea en de Mul zijn geen zekerheidjes, wat bv. Huntelaar mits genoeg ( en op de goede manier ) aanvoer wel is.Van beide spelers zie je bijna in elke wedstrijd hetzelfde, net zoals Trab zegt, weinig verassingen in hun akties.Tel daarbij op dat hun voorzetten vaak de juiste richtingen missen.Vandaag ook weer.
Probleem is dat in het spel wat AJAX wil spelen goede buitenspelers cruciaal zijn.Zij zorgen voor de druk aan de zijkanten waardoor er ruimten onstaat in het midden, zorgen ervoor dat middenvelder van de tegenstander rugdekking dienen te geven waardoor andere weer vrij komen te staan.
Verder is het natuurlijk een nobel streven wat HtC met AJAX wil bereiken, alleen heb je tegenwoordig daar heel weinig tijd voor.Weinig tijd omdat resultaat toch het aller belangrijkste is om de groep happy te houden, volgend seizoen zomaar 2 a 3 spelers kunnen vertrekken en je weer terug bij af bent.Zonder noemenswaardige prijzen zal het publiek dat ook niet al te lang accepteren.
Blij met de punten ...
De T.APPLAUS VOOR ORLANDO ENGELAAR EN TWENTE: 1-1
Ajax heeft vrede met remise
AMSTERDAM, maandag
Wie het verschil dit seizoen maakt bij FC Twente? Dat is toch in grote mate Orlando Engelaar, dacht Henk ten Cate vrijdag. Opnieuw werden zijn woorden snel bevestigd, maar ditmaal niet in het voordeel van Ajax. Ooit plukte hij, als trainer van NAC, de lijzige middenvelder weg bij Feyenoord. Gisteren maakte de via Racing Genk in Nederland teruggekeerde Engelaar al na zeven minuten het doelpunt van de maand. Ajax liep lang achter die fenomenale volley aan en moest tenslotte genoegen nemen met een teleurstellend gelijkspel: 1-1. In Eindhoven zal Ronald Koeman zich voor de televisie verkneukeld hebben.
Dat Ten Cate aangaf wel met het resultaat te kunnen leven, mocht FC Twente als een compliment beschouwen. Toen cotrainer René Eijkelkamp het stadion verliet en Ten Cate nog even de hand schudde, riep de Amsterdammer hem gemeend toe dat FC Twente vooral zo door moet gaan. Het was de bewondering van de ene vakman voor de andere. Gezien de kracht van de tegenstander zei Ten Cate dan ook dat de twee verliespunten en de aanvallende machteloosheid hem nog geen zorgen baren. „Want FC Twente is de enige ploeg die van PSV heeft gewonnen.”
Zowel Ten Cate als Fred Rutten sprak van een logische uitslag. De eerste helft voor FC Twente, de tweede voor Ajax, allebei een doelpunt. „Deze wedstrijd geeft aan dat we aan het groeien zijn”, keek Rutten terug op het eerder gespeelde duel tegen Feyenoord. „Daar kregen we ook kort na rust een doelpunt tegen en vielen we vervolgens weg. Hier bleven we goed verdedigen, terwijl Ajax de druk opvoerde. Stap voor stap worden we volwassen. Eigenlijk hadden we in de eerste helft door moeten drukken.”
Ook Ten Cate heeft het regelmatig over stappen maken. Maar gisteren stond Ajax even stil. De eerste helft was ronduit slecht en voor het eerst dit seizoen klonk er een snerpend fluitconcert. Ten Cate verving de tegenvallende Kenneth Perez en Hedwiges Maduro, schoof Urby Emanuelson door naar het middenveld en bracht met Nicolae Mitea ook een echte linkerspits. Vier minuten later kwam Ajax al langszij via Wesley Sneijder, die een vrije trap rechtstreeks langs Sander Boschker in de benedenhoek schoot.
Maar daar bleef het, ondanks een overwicht, bij. Net als tegen PSV blonk Zdenek Grygera uit. Dat is leuk voor de onwrikbare Tsjech, die een vaste plaats heeft veroverd. Maar het betekent ook dat Ajax ergens iets niet goed doet. En dan gaat het dus hoofdzakelijk om de voorhoede, want topscorer Sneijder valt in deze fase weinig te verwijten.
Mitea kan geen hele wedstrijd aan en liet ook zien dat hij nog de pure snelheid en explosiviteit mist. Klaas-Jan Huntelaar deed het als aanspeelpunt en doorgeefluik zeker niet slecht, maar scoorde pas in twee van de dertien competitiewedstrijden en mist assistentie. Tom de Mul reageerde bij veel spelmomenten erg afwachtend en heeft de pech dat de goede voorzetten van zijn voet geen eindstation vonden. De schuld legde Ten Cate echter niet bij de Belg.
„De bezetting voor de goal was opnieuw niet goed.”
Over de tegentreffer was Ten Cate reëel. Rob Wielaert zocht met de bal aan zijn voet naar een diepgaande speler. Dat was Engelaar. „Die goal mag in principe niet vallen, omdat de bal vrij lang onderweg was, Engelaar uit de rug van Gabri wegliep en Heitinga aan de zijkant bleef staan. Maar desalniettemin: hulde, want hij schoot ’m natuurlijk geweldig in.”
In de laatste twee duels bleek opeens hoe belangrijk Ryan Babel voor Ajax is geworden. Tegen PSV en FC Twente had Ajax veel behoefte aan de snelle, onvoorspelbare aanvaller met het kenmerkende heupschot. Mauro Rosales is uit vorm en Mitea en De Mul hebben het gewenste niveau nog niet bereikt, al komt De Mul redelijk in de buurt. „Voorin hebben we momenteel iets minder mogelijkheden, en dus ook minder dreiging”, aldus Ten Cate, die toegaf dat hij zeker voor twee aanvallers gekozen zou hebben als Ajax naar Enschede had gemoeten. „Maar we speelden thuis en hier wil ik vasthouden aan onze huisstijl.”
Een blessure van John Heitinga dwarsboomde zijn plannen om met Markus Rosenberg als extra spits nog een beslissing te forceren. Dat had ook gevolgen voor Jaap Stam, die vanwege hamstringklachten tijdens de pauze al een sein gaf, maar daarna van geen wijken meer wilde weten. Ten Cate: „Ik heb het in de tweede helft nog drie keer aan hem gevraagd. Maar onze Grote Kale Leider ging gewoon door.”
Ajax-FC Twente 1-1 (1-0). 8. Engelaar 0-1, 48. Sneijder 1-1. Scheidsrechter: Blom. Toeschouwers: 49.364. Gele kaart: Heitinga, De Mul (Ajax), Bakkal (FC Twente).
Het dikgedrukte speciaal voor Bertje ;) , verder begrijp ik dat " „Voorin hebben we momenteel iets minder mogelijkheden, en dus ook minder dreiging”, aldus Ten Cate ", de enige die je voorin mist is Babel ?.Of zou ie bedoelen die ie voorin te weinig kwaliteiten heeft
Blij met de punten ...
Punt is dat je al weer afhankelijk bent van anderen.Wat ik ook een beetje vreemd vindt is dat je zegt dat je iets minder mogelijkheden hebt maar omdat het een thuis wedstrijd is vasthoudt aan de AJAX huisstijl ( 4-3-3 ), AJAX 45 minuten lang laat aanmodderen en het geluk hebt dat Fc Twente de 1e helft het niet afmaakt.Spreekt over goede wissels omdat de goal valt ?, dat was een vrije trap, verder waren de wisselspelers ook niet in staat om kansen te creeeren.Spijker schreef:Gisteren hoorde ik ze alweer: Nu kunnen we het kampioenschap wel vergeten. Kunnen we daar ajb mee ophouden? We hebben er net 13 gespeeld.
Blij met de punten ...