Ajax - Fc Twente

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo nov 19, 2006 5:01 pm

Als je goede buitenspelers hebt dan krijg je automatisch meer ruimte door het midden. Nu staat alles zo volgepropt dat er vrijwel geen combinatie mogelijk is. Dan maar met 2 spitsen spelen en zorgen voor diepgaande middenvelders. Liever uiteraard goede buitenspelers aantrekken.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 19, 2006 5:02 pm

Prima. Maar het is onzin om te stellen dat het middenveld voldoet.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo nov 19, 2006 5:02 pm

Thomas schreef:Wat wil je met technisch niet bepaald wonderen als Gabri en Maduro.

Het middenveld komt overduidelijk tekort. Net als de vleugels. PSV zou er vaker mee weg kunnen komen. Die hebben spitsen met een individuele actie. Huntelaar moet het van de aanvoer hebben.
Vorige week hielden onze middenvelders prima stand tegen het oh zo geroemde PSV dus zo slecht zal het wel niet zijn. Ook onze verdediging had geen moeite met de oh zo geroemde aanval van PSV dus ook daar zal het probleem niet liggen. Probleem is dus (al een paar seizoenen) de voorroede en dan voornamelijk de buitenkant.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 19, 2006 5:05 pm

Raymon schreef:
Thomas schreef:Wat wil je met technisch niet bepaald wonderen als Gabri en Maduro.

Het middenveld komt overduidelijk tekort. Net als de vleugels. PSV zou er vaker mee weg kunnen komen. Die hebben spitsen met een individuele actie. Huntelaar moet het van de aanvoer hebben.
Vorige week hielden onze middenvelders prima stand tegen het oh zo geroemde PSV dus zo slecht zal het wel niet zijn. Ook onze verdediging had geen moeite met de oh zo geroemde aanval van PSV dus ook daar zal het probleem niet liggen. Probleem is dus (al een paar seizoenen) de voorroede en dan voornamelijk de buitenkant.
Dat lag ook meer aan het feit dat we met een versterkt middenveld (Heitinga op Afellay) speelden en omdat PSV totaal geen initiatief nam. Maduro en Gabri geven bijna nooit de eindpass. In mijn ogen omdat ze het gewoon niet kunnen.

En dan hebben we het nog niet over de verdedigende mankementen van het middenveld.

jabu

Bericht door jabu » zo nov 19, 2006 5:08 pm

Voetske schreef:Nou, ik zie liever een paar goede buitenspelers komen !!
Thomas schreef:Ja, zeker weten. Laten we eerst Leonardo maar voor een prikkie ophalen.

Komende zomer is er weer echt geld beschikbaar.
Volgens mij is Leonardo in ieder geval niet het type buitenspeler waar Ajax behoefte aan heeft. Afgezien van het feit of Ajax überhaupt wel behoefte aan Leonardo heeft. Bij buitenspeler denk ik in ieder geval niet direct aan Leonardo. Ik denk bij Leonardo eerder aan een speler die centraal wat rondzwerft en lak heeft aan plaatsgebonden teamafspraken.

999

Bericht door 999 » zo nov 19, 2006 5:09 pm

Gabrie is een stofzuiger, die, en dat zag je vandaag de tweede helft, heel veel gaten dichtloop die andere bij balverlies laten vallen.Punt is dat alle creativiteit van Sneijder moet komen, alhoewel Sneijeder kwa goals op dit moment niet te missen is, valt de creativiteit bij hem ook wat tegen.Sneijder gaat veel voor eigen succes.Wat dat betreft heeft Perez dat meer.

Met twee goede buitenspelers waar de achterhoede van je tegenstander achteraan moet lopen creeeer vanzelf meer druk dabn met buitenspelers die achter onze tegenstanders aan moeten lopen.Welke back is er onder de indruk van onze buitenspelers ?.

Maduro die zou ik zolang mogelijk bank laten zitten .. Urby op het middenveld.En dat zag je ook in de tweede helft, Urby heeft veel meer de natuurlijke neiging om als middenvelder zich meteen terug te laten zakken, tis net alsof Maduro ( behalve de rest van wat ie op dit moment niet in zich heeft ) eerst effe met HtC moet bellen om te vragen wat ie moet doen ..
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » zo nov 19, 2006 5:14 pm

Jabukajaja schreef:
Voetske schreef:Nou, ik zie liever een paar goede buitenspelers komen !!
Thomas schreef:Ja, zeker weten. Laten we eerst Leonardo maar voor een prikkie ophalen.

Komende zomer is er weer echt geld beschikbaar.
Volgens mij is Leonardo in ieder geval niet het type buitenspeler waar Ajax behoefte aan heeft. Afgezien van het feit of Ajax überhaupt wel behoefte aan Leonardo heeft. Bij buitenspeler denk ik in ieder geval niet direct aan Leonardo. Ik denk bij Leonardo eerder aan een speler die centraal wat rondzwerft en lak heeft aan plaatsgebonden teamafspraken.
Dat denk ik ook ..
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 19, 2006 5:15 pm

Voetske schreef:Gabrie is een stofzuiger, die, en dat zag je vandaag de tweede helft, heel veel gaten dichtloop die andere bij balverlies laten vallen.Punt is dat alle creativiteit van Sneijder moet komen, alhoewel Sneijeder kwa goals op dit moment niet te missen is, valt de creativiteit bij hem ook wat tegen.Sneijder gaat veel voor eigen succes.Wat dat betreft heeft Perez dat meer.
Wat de creativiteit van het middenveld betreft ben ik het met je eens. Om mezelf even te quoten:
Dat lag ook meer aan het feit dat we met een versterkt middenveld (Heitinga op Afellay) speelden en omdat PSV totaal geen initiatief nam. Maduro en Gabri geven bijna nooit de eindpass. In mijn ogen omdat ze het gewoon niet kunnen.
En dan hebben we het nog niet over de verdedigende mankementen van het middenveld.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo nov 19, 2006 5:23 pm

Ik begin me toch zorgen te maken. Weer niets gecreeerd. :sad:

Izmailov

Bericht door Izmailov » zo nov 19, 2006 5:44 pm

En weer wordt Huntelaar uit de wedstrijd gespeeld....... Door zijn eigen medespelers wel te verstaan :X
Die jongen krijgt geeneens meer een mogelijkheid om te scoren, laat staan een kans. We hebben de aanvallende kwaliteiten van een suptopper. :pukey:

Overigens lijkt Perez er nu echt geen zin meer in te hebben. Wat was die lamlendig zeg!

jabu

Bericht door jabu » zo nov 19, 2006 5:44 pm

Ten Cate: ‘Met gelijkspel kan ik leven'

Ajax-coach Henk ten Cate toonde zich na afloop van het duel met FC Twente een realistisch man. De oefenmeester was tevreden over het spel in de tweede helft, en liet weten te kunnen leven met de 1-1 uiteindslag.

“Over de eerste helft ben ik ontevreden. We waren te weinig agressief, met name op het middenveld en voorin,” vond ten Cate. “We geven gewoon te veel ruimte weg, waardoor Twente makkelijk kon voetballen.”

Over de tweede helft is hij een stuk beter te spreken. “De tweede helft zag ik een veel beter Ajax. Twente kwam er zelfs niet meer aan te pas,” meent hij. “Wel vind ik dat we te weinig kansen hebben gecreëerd. Maar goed, dat is ook niet makkelijk. Twente speelde met veel mensen achter de bal en het is gewoon een goed elftal,” analyseerde hij.

“Ik kan ontevreden zijn met het resultaat omdat je thuis speelt, maar van de andere kant ben ik wel tevreden over de manier waarop we de wedstrijd hebben doen kantelen. Ik kan er wel mee leven.”

Ook FC Twente-coach Fred Rutten liet weten een wedstrijd gezien te hebben met twee verschillende gezichten. “We hebben een uitstekende eerste helft gespeeld met een uitstekende goal. De tweede helft konden we moeilijk onder de druk van Ajax uitkomen,” vond de oefenmeester.

Volgens hem had Twente nog meer uit de wedstrijd kunnen halen dan het ene puntje. “Die goal van Ajax valt op een mentaal ongunstig moment. Anders gaan we hier gewoon met de winst weg.”
voetbalzone

999

Bericht door 999 » zo nov 19, 2006 7:06 pm

Thomas schreef:
Voetske schreef:Gabrie is een stofzuiger, die, en dat zag je vandaag de tweede helft, heel veel gaten dichtloop die andere bij balverlies laten vallen.Punt is dat alle creativiteit van Sneijder moet komen, alhoewel Sneijeder kwa goals op dit moment niet te missen is, valt de creativiteit bij hem ook wat tegen.Sneijder gaat veel voor eigen succes.Wat dat betreft heeft Perez dat meer.
Wat de creativiteit van het middenveld betreft ben ik het met je eens. Om mezelf even te quoten:
Met een klein verschil dat ik een stofzuiger als Gabrie wel noodzakelijk vindt, maar als AJAX een stofzuigende-eindpass gevende-super creative-lijnen uitzettende-en niet te beroerd om te bikkelen- middenvelder vindt zou dat natuurlijk super zijn.Als denk ik dat je voor elke kwaliteit die ik opnoem toch vlug een miljoentje of 4 moet neertellen, mocht er uberhaupt zo'n speler te vinden zijn ...
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » zo nov 19, 2006 7:09 pm

Jabukajaja schreef:
Ten Cate: ‘Met gelijkspel kan ik leven'

Ajax-coach Henk ten Cate toonde zich na afloop van het duel met FC Twente een realistisch man. De oefenmeester was tevreden over het spel in de tweede helft, en liet weten te kunnen leven met de 1-1 uiteindslag.

“Over de eerste helft ben ik ontevreden. We waren te weinig agressief, met name op het middenveld en voorin,” vond ten Cate. “We geven gewoon te veel ruimte weg, waardoor Twente makkelijk kon voetballen.”

Over de tweede helft is hij een stuk beter te spreken. “De tweede helft zag ik een veel beter Ajax. Twente kwam er zelfs niet meer aan te pas,” meent hij. “Wel vind ik dat we te weinig kansen hebben gecreëerd. Maar goed, dat is ook niet makkelijk. Twente speelde met veel mensen achter de bal en het is gewoon een goed elftal,” analyseerde hij.

“Ik kan ontevreden zijn met het resultaat omdat je thuis speelt, maar van de andere kant ben ik wel tevreden over de manier waarop we de wedstrijd hebben doen kantelen. Ik kan er wel mee leven.”

Ook FC Twente-coach Fred Rutten liet weten een wedstrijd gezien te hebben met twee verschillende gezichten. “We hebben een uitstekende eerste helft gespeeld met een uitstekende goal. De tweede helft konden we moeilijk onder de druk van Ajax uitkomen,” vond de oefenmeester.

Volgens hem had Twente nog meer uit de wedstrijd kunnen halen dan het ene puntje. “Die goal van Ajax valt op een mentaal ongunstig moment. Anders gaan we hier gewoon met de winst weg.”
voetbalzone
Volgens mij gaat het niet om HTC, het gaat om AJAX en AJAX kan en mag met dit resultaat en de manier waarop allerminst tevreden zijn.Bijna 63 minuten van een wedstrijd niet meedoen ...
Blij met de punten ...

Nihad

Bericht door Nihad » zo nov 19, 2006 7:15 pm

De reacties van sommige mensen zijn wel erg absurd. Ajax speelde niet best, maar daarvoor is Ajax nog in opbouw.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo nov 19, 2006 7:26 pm

O krijgen we dat weer.. AJAX is in opbouw. In de eerste plaats ben ik het daar helemaal niet mee eens, het overgrote deel van de selectie is al heel lang bij elkaar en wat erbij is gekomen is hoofdzakelijk ervaring (lees Stam en Gabri) Oke er is een nieuwe trainer maar die werkt er inmiddels al weer een paar maanden. Twente is ook in opbouw, ze hebben immers ook een nieuwe trainer, Psv is ook in opbouw, ook een nieuwe trainer en nieuwe spelers.

999

Bericht door 999 » zo nov 19, 2006 7:27 pm

brigade zuid schreef:O krijgen we dat weer.. AJAX is in opbouw. In de eerste plaats ben ik het daar helemaal niet mee eens, het overgrote deel van de selectie is al heel lang bij elkaar en wat erbij is gekomen is hoofdzakelijk ervaring (lees Stam en Gabri) Oke er is een nieuwe trainer maar die werkt er inmiddels al weer een paar maanden. Twente is ook in opbouw, ze hebben immers ook een nieuwe trainer, Psv is ook in opbouw, ook een nieuwe trainer en nieuwe spelers.
Jamaar Psv staat 3 punten los met saai, oersaai, oeroersaai voetbal BZ, :eusa_liar: ;)
Blij met de punten ...

Nihad

Bericht door Nihad » zo nov 19, 2006 7:30 pm

PSV is niet in opbouw, want het gros van de spelers speelt eral. Wij hebben geen Cocu.

En je moet gewoon niet zeiken. Nee, het was niet best nee. Dat kan gebeuren. We missen op sommige punten gewoon een stukje kwaliteit. Daar kan geen trainer wat aan veranderen.

Desondanks heb ik tot nu toe Ajax een paar zeer goede wedstrijden zien spelen en hebben we uit bij Utrecht, Feyenoord en Heerenveen gewonnen. Vorig jaar nog 3 keer verloren daar.

Ik heb alle vertrouwen in Ten Cate. Komt allemaal goed met Ajax. Alleen werd Rome ook niet in één dag gebouwd. Tip: Lees eens op Ajax USA de verslagen van Ko over 91-92. Het eerste jaar van van Gaal. Ze zijn nu in november van dat seizoen.

En ja Voetske, PSV is oersaai. Gisteren nog gezien en ik hem me dood verveeld. Maar wat boeit jou dat? Jij zit toch nooit in de Arena.
Laatst gewijzigd door Nihad op zo nov 19, 2006 7:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

goodfella

Bericht door goodfella » zo nov 19, 2006 7:30 pm

Voetske, ben jij zo geworden of ben je zo geboren? :X

Het middenveld is niet fantastisch, geweldig etc, maar dat wisten we in augustus al. Dat Ajax na een nederlaag nog wel eens moeizaam wil voetballen wist ik ook al. Net zoals ik weet dat het thuis niet zo makkelijk gaat als uit. Maar om nu goede wedstrijden in bv Heerenveen, rotterdam-zuid of Utrecht zomaar te vergeten en enkel en alleen gal te spuwen...nee, sorry...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo nov 19, 2006 7:32 pm

Nihad schreef:PSV is niet in opbouw, want het gros van de spelers speelt eral.
Nee bij AJAX niet zeker. Tja ze hebben Cocu, nou wij hebben Stam, ik dacht nou niet dat die aanpassingsproblemen heeft.

Nihad

Bericht door Nihad » zo nov 19, 2006 7:32 pm

Ja, en effect van Stam is merkbaar.

Maar PSV heeft Alex én Cocu.

999

Bericht door 999 » zo nov 19, 2006 7:32 pm

goodfella schreef:Voetske, ben jij zo geworden of ben je zo geboren? :X

Het middenveld is niet fantastisch, geweldig etc, maar dat wisten we in augustus al. Dat Ajax na een nederlaag nog wel eens moeizaam wil voetballen wist ik ook al. Net zoals ik weet dat het thuis niet zo makkelijk gaat als uit. Maar om nu goede wedstrijden in bv Heerenveen, rotterdam-zuid of Utrecht zomaar te vergeten en enkel en alleen gal te spuwen...nee, sorry...
Geworden na het zien van 10 kut voetbal jaren van AJAX , tevreden Goodfella ?.
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo nov 19, 2006 7:37 pm

Nihad schreef:Ja, en effect van Stam is merkbaar.

Maar PSV heeft Alex én Cocu.
Ben het met je eens dat het effect merkbaar is, alleen wat mij betreft zijn AJAX en Psv evenveel wel of niet in opbouw.

goodfella

Bericht door goodfella » zo nov 19, 2006 7:43 pm

Voetske schreef:

Weet je dat wel zeker? Het RIAGG al eens geprobeerd? Of misschien eens op vakantie. Knapt een mens van op.

999

Bericht door 999 » zo nov 19, 2006 7:44 pm

Ajax speelt gelijk tegen FC Twente: 1-1

AMSTERDAM - Een week na de nederlaag tegen PSV verspeelde Ajax zondag voor eigen publiek opnieuw punten. FC Twente hield de Amsterdammers op 1-1.

Ajax raakte daardoor verder achterop bij landskampioen PSV. Het verschil tussen de voornaamste kampioenskandidaten bedraagt drie punten in het voordeel van de club uit Eindhoven.

Trainer Ten Cate keek tegen FC Twente een helft lijdzaam toe hoe Ajax in navolging van het optreden van vorige week tegen PSV nauwelijks kansen kreeg. Orlando Engelaar bracht de ploeg uit Enschede al na acht minuten met een prachtig schot aan de leiding: 0-1. Eenmaal op voorsprong liet FC Twente de bal veelal aan de thuisclub. Doelman Sander Boschker kwam voor rust nauwelijks in de problemen.

In een poging de muur van Twentse verdedigers te breken, liet Ten Cate in de rust Perez achter in de kleedkamer. Hij schonk zijn ploeg met de van een blessure herstelde Nicolae Mitea een echte linksbuiten. De Roemeense invaller had de bal nog niet beroerd of Sneijder bracht Ajax vanuit een vrije trap op 1-1.

Ajax-speler Urby Emanuelson (r) in duel met Orlando Engelaar van FC Twente.
FC Twente had kennelijk niet in de gaten dat Ten Cate in de rust ook Urby Emanuelson naar het middenveld had doorgeschoven. De in de Amsterdamse Bijlmer geboren Surinamer combineerde met Huntelaar en ging vervolgens over de knie bij Otman Bakkel. Sneijder verzilverde de vrije trap.

Met de komst van Mitea op de linkerflank won het aanvalspel van Ajax aan kracht. De Roemeen deed echt niet alles goed. Hij zorgde met dribbels langs de zijlijn wel voor dreiging. De veldbezetting van Ajax was beter dan voor rust. Ook al omdat Ten Cate niet meer beschikt over een breekijzer als Angelos Charisteas leverde het Amsterdamse overwicht geen treffers meer op.
De T.
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » zo nov 19, 2006 7:45 pm

goodfella schreef:
Voetske schreef:

Weet je dat wel zeker? Het RIAGG al eens geprobeerd? Of misschien eens op vakantie. Knapt een mens van op.
Heb je ook argumenten ?, of ga je dadelijk weer janken dat men niet op de man mag spelen ?.Kinderachtige vent ..
Blij met de punten ...

Plaats reactie