Ajax-PSV

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » do nov 16, 2006 12:18 pm

Raymon schreef:
Don S. schreef:
Raymon schreef:Je kunt het Ten Cate hooguit kwalijk nemen dat hij niet even 2 wereldklasse buitenspelers naar Ajax heeft gehaald.
Zelfs dat niet. Want er was geen geld meer voor nieuwe aankopen.
Dat was ook cynisch bedoeld Thomas. Tevens ken ik ook geen 2 buitenspelers van wereldklasse. Sterker nog, zelfs niet 1 die maar een beetje potentie heeft.

@eliquido: waarom is het onzin? Is van Basten een slechte coach omdat hij Bouhlarouz opstelt die bijna een goal weggeeft door een verkeerde terugspeelbal? Je bent toch afhankelijk van je spelers of niet?
Nou ja met Robben en Cristiano Ronaldo op de flanken....... :hypocrite:
Oké, ik ga verder dromen....... :blush:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do nov 16, 2006 2:45 pm

Ten eerste zijn Robben (en zeker C. Ronaldo) geen echte buitenspelers want ze trekken altijd naar binnen. Hoeveel voorzetten heb je Robben zien geven gisteren?

Tevens bedoelde ik uiteraard haalbare spelers..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » do nov 16, 2006 3:03 pm

Ben het met je eens, jammer dat ze onhaalbaar zijn. Maar geloof maar dat als je die 2 in Ajax 1 op de flanken zou hebben staan, dat het team levensgevaarlijk zou zijn, want ze maken ook ruimtes voor anderen met hun dreiging....
Buitenspelers kun je het best opleiden lijkt me, en anders moet je inderdaad heel goed scouten. Die jongen van het 2de, Martina heet hij geloof ik, is dat misschien iets? Meen dat hij aan het begin van het seizoen erg goed speelde??

En speciaal voor de Dr.:

joey
Erelid

Bericht door joey » do nov 16, 2006 3:39 pm

Is niet beter dan De Mul.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do nov 16, 2006 3:43 pm

Martina is opvulling van het tweede. Zal na dit seizoen wel naar een club als Rkc vertrekken.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » do nov 16, 2006 11:58 pm

joey schreef:Is niet beter dan De Mul.
En kan dus ook niet meer beter worden? ;)

En speciaal voor de Dr.:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za nov 18, 2006 12:13 am

Hugo, er zijn hier dingen aan het veranderen

Woensdag, in Nieuwegein, liep ik John Jaakke tegen het lange lijf. ‘Wat een rust, wat een stilte bij Ajax,’ zei ik. De voorzitter knikte, breed lachend. Zonder dat hij er gebukt onder is gegaan heeft de stoïcijnse Jaakke zijn portie wel gehad.

Dat was ook zijn eigen schuld. Van Gaal, Koeman en Blind; hun afscheid verdiende bepaald de schoonheidsprijs niet. Nu Henk ten Cate trainer is, heerst er eindelijk een serene rust, waarin gebouwd kan en mag worden. Tenzij die rust bedrieglijk is, maar die indruk heb ik niet.

Donderdag, in Nijmegen, ontmoette ik Henk ten Cate. We kwamen te spreken over Ajax-PSV en de fatale afloop. Chagrijnig analyseerde hij nog maar eens. Ajax nam meer initiatief, kreeg meer kansen dan PSV - ook al waren het er niet veel - maar zijn elftal verloor de topper.

Ten Cate had er nóg de smoor over in, vooral door de commentaren de volgende dag. Dat de media bijna unaniem PSV roemden voor de Europese wijze van voetballen, wat dat ook moge zijn, Ten Cate sprak zijn verbazing uit. ‘Er zijn hier dingen aan het veranderen. Het voetbal staat niet meer centraal in Nederland, maar het resultaat.’

Ik, malle voetbalromanticus, dacht daar over na. ‘Jij ook, Hugo. Een paar jaar geleden zou jij het voetbal van PSV hebben verfoeid, nu spreek je je bewondering erover uit. Dat mag, maar het is een teken aan de wand. Als die speelwijze de Nederlandse norm wordt, tja. Laat ik het zo zeggen: dat is tegen onze voetbaltraditie in.’

Ten Cate hield een lofzang op het WK van 1974 (een voorbeeld voor de hele wereld) en op de manier waarop het Ajax van Louis van Gaal in 1995 de Champions League had veroverd (een voorbeeld voor heel Europa). Dát is volgens Ten Cate de Nederlandse school. Aanvallend, creatief en dominant voetbal. Zó hoort het.

‘Maar Henk, dat is óók naïef.’

Ik riep het begin van het seizoen in zijn herinnering. Hoe kon zijn team tegen een stel Denen, met een voorsprong op zak, zo de mist in gaan? Waarom speelde Ajax niet met de handrem in de Arena? 0-1 was ook genoeg geweest.

Ten Cate: ‘Schei nou uit. Wat wil je dan? Ajax anti-voetbal laten spelen? Dat hoort niet. Ajax hoort geen trendvolger te zijn maar trendsetter.’

‘Dat wilde Adriaanse ook,’ antwoordde ik. ‘Die ging eraan, Henk. En eh, je moet ook geld verdienen voor je club. Die uitschakeling kost minimaal 9 miljoen.’

Hij schudde zijn hoofd. Dat ik me al met geld ging bezig houden in plaats van met voetbal.

‘Je bent een idealist, Henk. Dat is nobel maar...’

Ten Cate: ‘Ja én? Geloof me nou, iedereen wil mooi voetbal zien. Toen ik vorig seizoen aan tafel zat met Westerhof en Timmer en ik vroeg waarom ze mij wilden hebben, weet je wat ze toen antwoordden? Het publiek in Eindhoven wil aantrekkelijker, mooier voetbal - en daarom kwamen ze bij mij uit. Ronald (Koeman) heeft aan het begin niet voor niets aanvallend gespeeld, maar PSV kreeg het deksel op de neus. Herinner je je dat interview van Cocu? Die heeft het sein gegeven om behoudender te voetballen.’

‘Verstandig,’ zei ik,’’lonend. Na vier wedstrijden geplaatst voor de volgende ronde, uit van Ajax en AZ gewonnen. Knap.’

Ik geef toe, ik zat Ten Cate, de beste trainer die mijn Sparta heeft gehad in twintig jaar, ook een beetje te stangen. Maar ik vind echt: je moet niet doorslaan in idealisme. De trainer van een degradatiekandidaat die aanvalt in een uitwedstrijd tegen een topclub is niet goed wijs. Maar Henk ten Cate, trainer van topclub Ajax, mag én kan innovatief zijn, bouwen, zijn elftal laten sprankelen. Ik heb een heilig vertrouwen in zijn vakmanschap. Ajax voetbalt steeds beter en kan nog alle prijzen winnen. Nou ja, behalve de Champions League dan.

[email protected]

Plaats reactie