Ajax-PSV

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 13, 2006 4:17 pm

Terug naar de wedstrijd:

Lof en een nederlaag voor Ajax

AMSTERDAM - Met complimenten, maar zonder punten sloot Ajax de topper af tegen PSV. Zelfs met een man meer konden de Amsterdammers geen gaatje slaan in de Brabantse defensie, die een 1-0 voorsprong met succes verdedigde. PSV is de nieuwe koploper.

Het pijnlijkste compliment voor Ajax kwam van PSV-trainer Ronald Koeman. ''Ajax stond goed en was in de eerste helft duidelijk de betere ploeg,'' zei de oud-trainer van Ajax. Ook deelde Koeman nog een pluim uit aan Ajax door de Amsterdammers hoger aan te slaan dan AZ, waarvan PSV drie weken geleden met 3-1 won. ''Tegen Ajax hadden we het moeilijker.''
Na die loftuitingen concludeerde Koeman fijntjes dat voetballen gaat om winnen en dat PSV dat had gedaan. ''Ik kan me niet druk maken over de vraag of we in de Arena te veel hebben gekregen. Wij staan bovenaan.'' Met die woorden gaf Koeman ook nog even een kleine steek onder water aan de club waar hij in februari 2005 opstapte.

Ondanks de nederlaag zag trainer Henk ten Cate pluspunten bij Ajax. ''Als dit een examen was, zijn we geslaagd. We maken stappen. Dat concludeer ik uit het feit dat we hun positiewisselingen op het middenveld goed hebben opgevangen en uit de vijf mogelijkheden die we hebben gekregen. Maar Ajax is nog niet volwassen genoeg om een tegenstander als PSV op de knieën te krijgen. Ik denk wel dat 0-0 meer op zijn plaats was geweest.''

Met een verrassend aanvallende variant hadden de Amsterdammers geprobeerd het stugge PSV te bestrijden. Verdediger John Heitinga was doorgeschoven naar het middenveld om Ibrahim Afellay te bewaken, zodat Ajax in een compacte 3-4-3 opstelling begon.

Die strijdwijze leverde een veldoverwicht op, maar geen levensgrote kansen. Via schoten uit de tweede lijn (Kenneth Perez, Wesley Sneijer) en kopballen uit dodespelmomenten (Heitinga en Zdenek Grygera) kreeg Ajax wel kansjes.

PSV was het gevaarlijkst bij corners en vrije trappen. De ploeg die meer dan Ajax traint op spelhervattingen, was via Jan Kromkamp in de 55ste minuut al dicht bij een treffer, maar de verdediger kopte over. Na een uur was het wel raak. Timmy Simons schampte een scherp aangesneden vrije trap van Edison Méndez en maakte de 0-1.

Kort na zijn assist eiste de Brabantse Ecuadoriaan opnieuw een hoofdrol op. Met een gele kaart op zak (tackle op Sneijder) schoot hij de bal weg uit frustratie over een weggegeven inworp. Goed voor het tweede geel en dus rood, vond scheidsrechter Jan Wegereef.

Met elf tegen tien bleek wat Ten Cate bedoelde met de onvolwassenheid van zijn team. Hoewel Koeman met een wissel adequaat reageerde op de rode kaart (de onzichtbare aanvaller Jefferson Farfán werd vervangen door de nuttige middenvelder Jason Culina), probeerde Ajax te weinig met een hoog baltempo via de vleugels naar het doel van Gomes te komen.

In plaats daarvan zocht Ajax te veel de lange bal, waarmee de Amsterdammers de ijzersterke verdediging van PSV in de kaart speelden. ''Maar goed verdedigen doen we wel vaker,'' zei Koeman.

Net zoals PSV wel vaker goed countert. Na een tegenstoot vlak voor het einde was Arouna Koné dichtbij de tweede treffer. Op een slim passje van Phillip Cocu raakte geblondeerde Afrikaan met een harde knal de paal.

Door de nederlaag is Ajax de koppositie na zes weken kwijtgeraakt aan de ploeg die vorig seizoen met overmacht kampioen werd. De goede Amsterdamse competitie-start en de gelijk opgaande topper van gisteren tonen echter dat het dit jaar spannender wordt in de eredivisie. ''De verschillen zijn klein,'' aldus Koeman.

De coach van PSV denkt dat de topwedstrijden dit seizoen de doorslag zullen geven, omdat Ajax, PSV en AZ tot nu toe eenvoudig winnen van de kleinere ploegen. Met het oog op Ajax-AZ (10 december) zei Koeman voldaan: ''Voor dat duel gaan we eens goed achterover zitten en dan zien we het wel.''

© Het Parool, 13-11-2006
Nu wordt er alom naar de uitslag toegeredeneerd, maar dit was gewoon een lullige nederlaag. Ik heb in de eerste helft op Koeman gelet, die zat niet rustig, hoor.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 13, 2006 4:17 pm

Voetske schreef:Ah, voor weinig geld halen, zoals Chivu, Zlatan en Huntelaar.Volgens mij is dat al een hele lange tijd geleden dat je voor weinig geld een speler kunt halen, met een prut salaris af kunt schepen en bij verkoop kunt zeggen " zo daar hebben we bakken met geld aan verdient ".Zelfs van der Vaart vertrok voor een te laag bedrag ...
Op al die spelers is winst gemaakt. Behalve Huntelaar natuurlijk, want die is er nog.
Beter opleiden, tja en dan dat tot het wetenschappelijke bewezen is.Het aanbod is vele male minder, vroeger was AJAX het opleidings instituut voor de grote jongens.Nu scouten die grote jongens zelf en leiden de spelers zelf op.Je moet van zeer goede huize komen om een talent wat kan kiezen tuseen AJAX of bv. Chelsea, M.u in deze tijd waar het alleen maar om de knikkers gaat naar AJAX te krijgen.Tja en anders halen die grote jongens die paar krentjes die zo af en toe overblijven wel voor een appel en ei weg uit de jeugd.
Chelsea zit niet in bijvoorbeeld Taiwan, hoor, want Chelsea kan de gevestigde namen halen. Dus moet jij zorgen dat je de anderen een stapje voor blijft. En jeugdspelers die bij Ajax opgeleid worden blijven over het algemeen wel zeker tot in het eerste, hoor. Kijk maar recentelijk naar Sarpong en Goossens. Ook Van der Vaart was gewild.
Maar ook met dit hele betoog ga je voorbij aan het belangrijkste wat ik zeg: de spelers die uit onze opleiding komen hebben niet alles geleerd wat je ze had kunnen leren. Dat betekent dus dat je opleiding niet optimaal functioneert. Je haalt niet uit de spelers wat erin zit. Dat staat voor mij gelijk aan kapitaalvernietiging.
Dat vergelijken met andere clubs.En dan ook weer die voorkeuren.De een vindt Rosenberg driekeerniks, de ander een goede voetballer.AJAX wil niet af van de hun eigen speelstijl dus het lijstje met spelers wat past bij AJAX wordt als maar kleiner, in feite zou een type als Farfan niet eens op de lijst voorkomen.Koeman wordt verweten kwa scouting niks van te kunnen, van Gaal duwt ons Rosales door de strot, de revelatie op het olympisch voetbal toernooi.L. van Gaal de opperchief himself, ik bedoel maar ...
Nu ben je aan het generaliseren. Mij hoor je niet klagen met Farfan bij Ajax, hoor. En dit is heus niet de eerste keer dat Van Gaal met een miskoop komt aanzetten, hoor. Remember Van Vossen?
Àch, blijkbaar denken mensen dat ik constant kwaad wordt als er weer iemand zit te brabbelen over dat ik zo negatief ben, of in dit geval niet al te veel wonderen verwacht van het saneren van de jeugdopleiding om de door mij aangegeven redenen.Of denken dat ik niet met plezier naar een AJAX wedstrijd kan kijken.Ik laat dat maar zo.Maar als je me een beetje hier gevolgt hebt zul je moeten toegeven dat ik altijd als eerste toegeef als ik het niet helemaal bij het rechte eind had/heb ... al komt dat zelden voor, dat geen gelijk hebben ;)
Uiteraard. :hypocrite: :poketounge:
Verder is het hier een forum, waar we gezellig en soms minder gezellig over AJAX en andere dingen keuvelen, ik heb niet de iillusie dat er ook maar iemand binnen AJAX iets van ons gekeuvel zich aantrekt.En in tegenstelling tot sommige hier die denken dat ze het alleen recht op de waarheid hebben doe ik daar niet aan mee .... voor mij telt iedere mening ...
Voor mij ook, hoor. Al ben ik wel overtuigd van mijn mening. Daarom is het namelijk mijn mening. Dan is het niet leuk als een ander met drogredeneringen komt aanzetten zoals hier nog wel eens gebeurt.

999

Bericht door 999 » ma nov 13, 2006 4:44 pm

Bertje schreef:
Voetske schreef:Ah, voor weinig geld halen, zoals Chivu, Zlatan en Huntelaar.Volgens mij is dat al een hele lange tijd geleden dat je voor weinig geld een speler kunt halen, met een prut salaris af kunt schepen en bij verkoop kunt zeggen " zo daar hebben we bakken met geld aan verdient ".Zelfs van der Vaart vertrok voor een te laag bedrag ...
Op al die spelers is winst gemaakt. Behalve Huntelaar natuurlijk, want die is er nog.
Beter opleiden, tja en dan dat tot het wetenschappelijke bewezen is.Het aanbod is vele male minder, vroeger was AJAX het opleidings instituut voor de grote jongens.Nu scouten die grote jongens zelf en leiden de spelers zelf op.Je moet van zeer goede huize komen om een talent wat kan kiezen tuseen AJAX of bv. Chelsea, M.u in deze tijd waar het alleen maar om de knikkers gaat naar AJAX te krijgen.Tja en anders halen die grote jongens die paar krentjes die zo af en toe overblijven wel voor een appel en ei weg uit de jeugd.
Chelsea zit niet in bijvoorbeeld Taiwan, hoor, want Chelsea kan de gevestigde namen halen. Dus moet jij zorgen dat je de anderen een stapje voor blijft. En jeugdspelers die bij Ajax opgeleid worden blijven over het algemeen wel zeker tot in het eerste, hoor. Kijk maar recentelijk naar Sarpong en Goossens. Ook Van der Vaart was gewild.
Maar ook met dit hele betoog ga je voorbij aan het belangrijkste wat ik zeg: de spelers die uit onze opleiding komen hebben niet alles geleerd wat je ze had kunnen leren. Dat betekent dus dat je opleiding niet optimaal functioneert. Je haalt niet uit de spelers wat erin zit. Dat staat voor mij gelijk aan kapitaalvernietiging.
Dat vergelijken met andere clubs.En dan ook weer die voorkeuren.De een vindt Rosenberg driekeerniks, de ander een goede voetballer.AJAX wil niet af van de hun eigen speelstijl dus het lijstje met spelers wat past bij AJAX wordt als maar kleiner, in feite zou een type als Farfan niet eens op de lijst voorkomen.Koeman wordt verweten kwa scouting niks van te kunnen, van Gaal duwt ons Rosales door de strot, de revelatie op het olympisch voetbal toernooi.L. van Gaal de opperchief himself, ik bedoel maar ...
Nu ben je aan het generaliseren. Mij hoor je niet klagen met Farfan bij Ajax, hoor. En dit is heus niet de eerste keer dat Van Gaal met een miskoop komt aanzetten, hoor. Remember Van Vossen?
Àch, blijkbaar denken mensen dat ik constant kwaad wordt als er weer iemand zit te brabbelen over dat ik zo negatief ben, of in dit geval niet al te veel wonderen verwacht van het saneren van de jeugdopleiding om de door mij aangegeven redenen.Of denken dat ik niet met plezier naar een AJAX wedstrijd kan kijken.Ik laat dat maar zo.Maar als je me een beetje hier gevolgt hebt zul je moeten toegeven dat ik altijd als eerste toegeef als ik het niet helemaal bij het rechte eind had/heb ... al komt dat zelden voor, dat geen gelijk hebben ;)
Uiteraard. :hypocrite: :poketounge:
Verder is het hier een forum, waar we gezellig en soms minder gezellig over AJAX en andere dingen keuvelen, ik heb niet de iillusie dat er ook maar iemand binnen AJAX iets van ons gekeuvel zich aantrekt.En in tegenstelling tot sommige hier die denken dat ze het alleen recht op de waarheid hebben doe ik daar niet aan mee .... voor mij telt iedere mening ...
Voor mij ook, hoor. Al ben ik wel overtuigd van mijn mening. Daarom is het namelijk mijn mening. Dan is het niet leuk als een ander met drogredeneringen komt aanzetten zoals hier nog wel eens gebeurt.

Tussen winst en WINST zit volgens mij een heel groot verschil.AJAX moet WINST maken om met de grote jongens mee te kunnen doen.

Ach, Taiwan, om de een of andere reden frons ik nu mijn wenkbrauwen.

Generaliseren, dat was dus niet de insteek.Verkeerde aankopen zitten er altijd tussen.Bij de een iets minder de ander iets meer.Je scout geen robots, maar spelers.En natuurlijk moet je zeer zorgvuldig te werk gaan, maar neem nu als voorbeeld Zlatan.Voor de een hier op dit forum was het een superaankoop, voor de ander de miskoop van de maand.Nemen we nu eens aan dat deze voor en tegenstander bij AJAX in de scoutings comissie hadden gezeten, en die tegen waren hadden het laatste woord .. ik bedoel maar .. telt het zelfde voor Huntelaar ... moment opnamen .. en had je vroeger zeeén van tijd .. al kijk je tegenwoordig alleen maar met een tiende oog naar een speler .. het gaat de hele wereld rond .. en hoppa AJAX staat op nummer 124 om bij te mogen schuiven ...

Volgens mij was jij ook geen voorstander van Perez ...

Drogredeneringen daar doen we allemaal op dit forum zo af en toe aan mee, ik, jij en de rest hier . ;)
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 13, 2006 4:54 pm

Voetske schreef:Tussen winst en WINST zit volgens mij een heel groot verschil.AJAX moet WINST maken om met de grote jongens mee te kunnen doen.
Kijk, volgens mij zit het dus heel anders. Ajax moet het spelletje van de grote jongens juist niet spelen en zorgen dat het die grote jongens een stap voor blijft.
Generaliseren, dat was dus niet de insteek.Verkeerde aankopen zitten er altijd tussen.Bij de een iets minder de ander iets meer.Je scout geen robots, maar spelers.En natuurlijk moet je zeer zorgvuldig te werk gaan, maar neem nu als voorbeeld Zlatan.Voor de een hier op dit forum was het een superaankoop, voor de ander de miskoop van de maand.Nemen we nu eens aan dat deze voor en tegenstander bij AJAX in de scoutings comissie hadden gezeten, en die tegen waren hadden het laatste woord .. ik bedoel maar .. telt het zelfde voor Huntelaar ... moment opnamen .. en had je vroeger zeeén van tijd .. al kijk je tegenwoordig alleen maar met een tiende oog naar een speler .. het gaat de hele wereld rond .. en hoppa AJAX staat op nummer 124 om bij te mogen schuiven ...
Ondertussen is er wel aan Zlatan verdiend. Jij doet het af met "er zitten altijd wel een paar slechte tussen", ik ben kennelijk wat perfectionistischer en vind dat elke slechte dus een fout is. Je moet volgens mij altijd bezig zijn je club te verbeteren; in alle opzichten. Met het geld dat je aan de ene verdient moet je weer een ander vroeg halen. Het beetje dat je wellicht af en toe overhoudt nadat je al je kosten eraf hebt gehaald bewaar je voor als het een keer wat minder gaat. Volgens mij is scouten helemaal geen prijzen schieten zoals vaak gedacht wordt. Niet voor niets zijn er clubs die vaker goede onbekende spelers halen dan andere.
Wel.

elliquido

Bericht door elliquido » ma nov 13, 2006 5:26 pm

Ajax had gewoon minimaal`1 punt kunnen pakken door een beter wisselbeleid.

nogmaals, tegen 10 man 0-1 achter ga je niet je topscoorder spits eruit halen die je nooit teleurstelt.

snap het niet
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 13, 2006 6:31 pm

elliquido schreef:Ajax had gewoon minimaal`1 punt kunnen pakken door een beter wisselbeleid.

nogmaals, tegen 10 man 0-1 achter ga je niet je topscoorder spits eruit halen die je nooit teleurstelt.

snap het niet
Gisteren stelde KJH wel teleur. Sorry. :aai:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 13, 2006 6:37 pm

Baseman schreef:
Spijker schreef:Dat is het toch ook? Laf, counterend Duits anti-voetbal.
Wat een onzin zeg...
Arsenal speelt zeker ook laf en Duits anti-voetbal ? :drecul2:
Jij wilt PSV en de manier waarop men daar voetbalt vergelijken met Arsenal?
Baseman schreef:Ach, het is altijd hetzelfde.
Als het slecht gaat dan zijn de resultataen heilig, maar als het goed gaat dan moet er bij Ajax ineens mooi gevoetbald worden. En als men dan verliest van een team dat zijn tactiek aanpast en wint, is dat team ineens Duits, laf, anti-voetbal...beetje vermoeiend af en toe.

Als Ajax een galavoorstelling op de mat legt en vervolgens verliest van een club niveau Kopenhagen en daarmee de CL verspeelt, dan lijkt het mij erg sterk dat jullie tevreden zijn.

En het blijft een herhaling van zetten.
Bij PSV komt de winst voor de speelwijze en bij Ajax is soms de speelwijze belangrijker dan de winst. Gezien de resultaten van de laatste jaren is mij duidelijk wat beter werkt, al was het spel van PSV vorig seizoen geen reet aan. Maar dat heeft Koeman goed aangepakt en nu speelt PSV regelmatig sterk en heel aardig voetbal. Alleen gisteren niet, toen was het verdedigend, degelijk en erg effectief.

Maar kreten als laf en anti-voetbal zijn gewoon onzin, kijk anders eens verder dan '94 en '95 en kijk ook eens naar het buitenland.
Er valt met zowel aanvallend -als verdedigend voetbal te winnen. Bij Ajax doet men dat het liefst met aanvallend voetbal, bij PSV heeft men vaak niet het lef (of mag ik het niet zo noemen) om het zo te proberen en kiest men voor veiligheid.

Bovendien heeft Ajax na '95 ook nog wel een en ander gepresteerd hoor. Op Europees niveau kan PSV er niet aan tippen.
Jöhnk schreef:
Baseman schreef:En het blijft een herhaling van zetten.
Bij PSV komt de winst voor de speelwijze en bij Ajax is soms de speelwijze belangrijker dan de winst. Gezien de resultaten van de laatste jaren is mij duidelijk wat beter werkt
Dat heeft mijns inziens in eerste instatie te maken met het verschil in kwaliteit vwb. het spelersmateriaal.

Zowel met verdedigend als met aanvallend voetbal kun je prijzen pakken.
Met beide stellingen ben ik het eens. Ajax heeft altijd aanvallend voetbal wilde spelen maar miste soms (onder Wouters bijvoorbeeld) in z'n algemeenheid kwaliteit en vrijwel altijd op cruciale posities (voor dat aanvallende voetbal) kwaliteit, namelijk op de vleugels of in de spits.
Baseman schreef:
joey schreef:Daarom zijn wij anders, Baseman. Noem het naief, maar voor ons telt de manier waarop zwaar.
Dat weet ik en dat prijs ik :xyxthumbs:

Alleen word ik zo moe van kreten als anti-voetbal en laf als de tegenstander (99% van alle andere teams in de wereld zo ongeveer) het anders aanpakt. Dat is gewoon onzin. Een tunnelvisie zogezegd ;)
Ik vind niet dat PSV altijd zo vervelend voetbalt als gisteren. Maar gisteren vond ik echt een extreem uiterste van saai en laf voetbal. Sorry en gefeliciteerd met de winst, maar je kan het niet echt aantrekkelijk en initiatiefrijk noemen. Maar zo laf en saai als het gisteren was is het dit hele seizoen nog niet geweest (misschien in de CL), dat ben ik met je eens.
joey schreef:
Baseman schreef: Ik bedoel, toen kon dat nog maar heel realistisch is die speelwijze nu niet meer. Voetbal verandert nu eenmaal...
Dat zeggen ze al veertig jaar. Al in de tachtiger jaren jaren luidde het verhaal dat Nederlandse clubs nooit meer een EC zouden winnen. Het is natuurlijk niet gemakkelijk voor de Nederlandse clubs, maar dat heeft niets te maken met spelstijl. Buitenlandse clubs kunnen kwaliteit kopen, wij moeten slim zijn.
Desondanks, met slim scouten en goed coachen is het mogelijk, daar ben ik van overtuigd. Ook op de Ajax-manier. Maar niet altijd, je hebt een goede generatie nodig. En routiniers met klasse, die zijn ook niet altijd beschikbaar.
De scouting is al jaren ondermaats en de jeugdopleiding levert al tijden nog maar weinig echte klasbakken op. Er wordt zo te horen aan gewerkt. Als je dan ziet dat Ajax nu al de weg omhoor ingeslagen is kan het op die manier alleen maar beter gaan. Ajax kan wat aankopen betreft zeker aantal dingen leren van een club als PSV.
Voetske schreef:
Bertje schreef:Ondertussen PSV heeft ook de Champions League ook nog niet gewonnen, hoor, dus dat commentaar op Lyon slaat nergens op. Ik zit liever thuis met een hoop complimenten dan dat ik thuis zit en hoofdpijn kreeg van het betonblokvoetbal waar ik naar moet kijken. Maar dat gaat dus weer over die verschillende visies, hè.

En Ajax heeft nooit zoveel geld te besteden gehad als de rest van de wereld. Net als PSV. Dat betekent dus dat je zelf moet opleiden en slim moet scouten, want hoe je ook wilt spelen, als je de beste wilt zijn moet je topspelers hebben.

Ajax is het een paar keer gelukt, PSV is het een keer gelukt en Feyenoord is het gelukt. Waarom zou het nu niet meer kunnen?
Omdat als het een beetje meezit je je belangrijkste spelers volgend seizoen al weer gaat missen, net zoals met Chivu, Zlatan enz., ben je weer terug bij af en zit je met lege handen ..
PSV doet het nu een aantal jaar achter elkaar toch leuk in Europa. Het heeft de sterkhouders weten te behouden. We moeten niet vergeten dat het ook niet echt superattractief is geweest voor spelers om bij Ajax te blijven, de laatste jaren. Bovendien moet Ajax misschien gewoon wat makkelijker 'nee' durven zeggen.

999

Bericht door 999 » ma nov 13, 2006 7:04 pm

Bertje schreef:
Voetske schreef:Tussen winst en WINST zit volgens mij een heel groot verschil.AJAX moet WINST maken om met de grote jongens mee te kunnen doen.
Kijk, volgens mij zit het dus heel anders. Ajax moet het spelletje van de grote jongens juist niet spelen en zorgen dat het die grote jongens een stap voor blijft.
Ondertussen is er wel aan Zlatan verdiend. Jij doet het af met "er zitten altijd wel een paar slechte tussen", ik ben kennelijk wat perfectionistischer en vind dat elke slechte dus een fout is. Je moet volgens mij altijd bezig zijn je club te verbeteren; in alle opzichten. Met het geld dat je aan de ene verdient moet je weer een ander vroeg halen. Het beetje dat je wellicht af en toe overhoudt nadat je al je kosten eraf hebt gehaald bewaar je voor als het een keer wat minder gaat. Volgens mij is scouten helemaal geen prijzen schieten zoals vaak gedacht wordt. Niet voor niets zijn er clubs die vaker goede onbekende spelers halen dan andere.
Wel.
Volgens mij heben we dat in het VERLEDEN ook meer dan genoeg gedaan. heel jonge spelers halen.Volgens mij is die tijd verandert, is er de voetbal tijd niet voor.Verder zeg ik nergens dat een slechte miskoop geen fout is, maar jij wil een perfecte scoutings wereld en die bestaat niet.Niet bij AJAX, CHELSEA ( je ziet alleen degene die doorbreken, niet degene die kunnen vertrekken ) en zelfs niet bij het zo geprezen Psv wat dit gebied betreft ...
Blij met de punten ...

Thom

Bericht door Thom » ma nov 13, 2006 7:08 pm

Dr. Living Stoned schreef:Nihad, kijk eens naar je eigen signatuur. Wie kan uitdelen moet ook kunnen incasseren.
Precies. En ook ik ben erg ziek van deze nederlaag, maar jouw (Nihad's ) opmerkingen sloegen werkelijk nergens op, zielig inderdaad. We houden het maar op teleurstelling.

999

Bericht door 999 » ma nov 13, 2006 7:10 pm

Thomas schreef:
PSV doet het nu een aantal jaar achter elkaar toch leuk in Europa. Het heeft de sterkhouders weten te behouden. We moeten niet vergeten dat het ook niet echt superattractief is geweest voor spelers om bij Ajax te blijven, de laatste jaren. Bovendien moet Ajax misschien gewoon wat makkelijker 'nee' durven zeggen.
Misschien wel, maar volgens mij ben je hede ten dage afhankelijk van twee partijen, de club en de speler ( zaakwaarnemer ).Ook dit is t.o.v. vroeger verandert, waar vroeger de club het wat dit betreft voor het zeggen had, en dan hebben we het niet over het buitenland waar spelers 3 keer zoveel verdienen als hier, is het nu de spelers die veel meer macht heeft om zijn " besluit " door te zetten.

Misschien dat AJAX meer risico moet nemen met geven van landurige " goed betaalde " contracten, al zit daar natuurlijk ook een limiet aan.Verder spreekt onze competitie veel spelers niet aan.
Blij met de punten ...

Thom

Bericht door Thom » ma nov 13, 2006 7:13 pm

Jesse schreef:Hoezo? In de eerste helft speel je een stuk beter dan PSV. Het enige probleem is die vrije trap, maar daar helpt geen enkele tactiek tegen.
Precies; Ajax gebruikte de juiste tactiek, speelde ook beter voetbal dan PSV. Helaas wil de bal er niet in. Na de pauze een geslepen vrije trap van de lampjes en het is over. Was de bal er in de eerste helft wel in gegaan hadden we easy gewonnen. Maar ja, als mijn tante een snorretje had....

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 13, 2006 7:18 pm

Thomvak425 schreef:Precies; Ajax gebruikte de juiste tactiek, speelde ook beter voetbal dan PSV. Helaas wil de bal er niet in. Na de pauze een geslepen vrije trap van de lampjes en het is over. Was de bal er in de eerste helft wel in gegaan hadden we easy gewonnen. Maar ja, als mijn tante een snorretje had....
Easy weet ik niet, maar die goal van PSV was een geluksgoal. Tot dat moment had PSV ook amper kansen gehad. Ik vond juist dat Ajax de zaken in verdedigend opzicht goed voor elkaar had. Farfan heb ik niet gezien en Koné heeft niet één gevaarlijke dribbel kunnen plaatsen.

Nihad

Bericht door Nihad » ma nov 13, 2006 7:22 pm

Thomvak425 schreef:
Dr. Living Stoned schreef:Nihad, kijk eens naar je eigen signatuur. Wie kan uitdelen moet ook kunnen incasseren.
Precies. En ook ik ben erg ziek van deze nederlaag, maar jouw (Nihad's ) opmerkingen sloegen werkelijk nergens op, zielig inderdaad. We houden het maar op teleurstelling.
Bah, ik walg van moraalridders. Ik ga me hier niet anders gedragen dan in het stadion. Voorlopig wens ik PSV en co alles wat slecht toe is. :redcard:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Thom

Bericht door Thom » ma nov 13, 2006 8:56 pm

Ik ben geen moraalridder, maar aids erbij betrekken (goeiemorgen, wat goedkoop zeg) en nog meer viezigheid, jakkes. Liever een moraalridder dan een viezerik, zeg ik altijd maar.

Nihad

Bericht door Nihad » ma nov 13, 2006 9:20 pm

Och jezus. Wat erg zeg! :X
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Wim
Site Admin

Bericht door Wim » ma nov 13, 2006 9:50 pm

joey schreef:
Jöhnk schreef:En ik ben eerlijk genoeg om toe te geven dat Psv de laatste tien jaar Ajax heeft overklast op gebied van spelersbeleid.
PSV moet het hebben van de scouting, wij van de opleiding. Niets mis mee. Maar het belangrijkste voor PSV is de terugkeer van Cocu geweest. Vanaf dat moment ging PSV presteren. Net als de terugkeer van Rijkaard een gouden greep van Ajax was. Dat geluk moet je soms hebben. Voor hetzelfde geld heeft Cocu er geen zin in.

Cocu is verreweg de beste speler van de Nederlandse competitie. Hij kan als geen ander het moment bepalen om toe te slaan. Hij is zo verschrikkelijk slim. Je kunt uren praten over spelsystemen, maar het gaat uiteindelijk om kwaliteit.
Ik ben het helemaal met Joey eens. PSV heeft ook een hele groep 'minder goed geslaagde' aankopen. Het zijn de absolute toppers als Cocu en Rijkaard die het echte extra's brengen waardoor talenten kunnen groeien. Gelukkig heeft Ajax nu Stam.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Baseman

Bericht door Baseman » di nov 14, 2006 8:22 am

Jöhnk schreef:Op basis van de wedstrijden die ik tot nu toe gezien heb, speelt Psv onder Koeman juist verdedigender dan onder Hiddink.
Dan heb jij misschien net 2 wedstrijden gezien en die 2 zullen of de 1e 2 competitiewedstrijden geweest zijn of 2 CL duels, want na het aarzelende begin (logisch gezien de spelerswissels) speelt PSV al vele weken heel aardig voetbal in de HCE. Vorig seizoen was het echter regelmatig te saai voor woorden; PSV scoorde vroeg de 1-0, speelde het op z'n gemakje uit en scoorde op het laatst nog even de 2-0. Spektakel was ver te zoeken en dat is dit seizoen toch echt anders.
Jim schreef:Vind ik dan weer niet. Ajax weet, of i.i.g. zou dienen te weten, dat PSV erg sterk is in spelhervattingen. Dan moet je daar dus extra alert op zijn.
Helemaal mee eens !
Ik vind het ook echt onzin van HtC om te zeggen dat de goal een lucky was en niet eens een kans, voor PSV zijn dode spelmomenten namelijk wel degelijk kansen. En grote ook, aangezien men er zeer regelmatig uit scoort. Iets wat je overigens bij heel veel clubs ziet tegenwoordig, die momenten bepalen vaak de afloop van een wedstrijd en daar is PSV zich zeer bewust van. Daar mag Ajax een voorbeeld aan nemen, ipv het af te kraken.
Thomas schreef:Lyon heeft in de laatste 5 jaar 4 keer de kwartfinale gehaald, geloof ik. Daar kan PSV voorlopig bij lange na niet aan tippen.
En jij denkt dat Lyon blij is met een kwartfinale ?
Dat stelt voor hun niets voor, zelfs PSV haalde 3 jaar geleden de halve finale en won die bijna. Niet voor niets zijn ze daar ieder jaar doodziek na de zoveelste vroegtijdige uitschakeling, en dan hebben ze weinig aan de complimenten voor hun spel. Ik ben dit jaar dan ook weer erg benieuwd, ze verdienen het ondertussen zeker.
Jij wilt PSV en de manier waarop men daar voetbalt vergelijken met Arsenal?
Nee, ik geef aan dat countervoetbal verre van laf, anti en Duits hoeft te zijn. Alleen in Nederland geilt men nog steeds op zaken als balbezit, maar dat zegt niets. Arsenal is een duidelijk voorbeeld daarvan. En kijk maar naar het spel van de Italiaanse clubs, daar weten jullie ook alles van. Leuk ruim 60% balbezit, maar na het laatste fluitsignaal sta je weer met lege handen.
Bij Ajax doet men dat het liefst met aanvallend voetbal, bij PSV heeft men vaak niet het lef (of mag ik het niet zo noemen) om het zo te proberen en kiest men voor veiligheid.
Ik weet niet of het met lef te maken heeft, gezien de resultaten van de laatste 10 jaar van PSV blijkt gewoon dat het (voor hun) geweldig werkt. Vooral onder Hiddink heeft PSV een grote stap voorwaarts gezet, niet altijd met aanvallend en attractief voetbal (vorig seizoen al helemaal niet), maar wel met aansprekende resultaten.
Ik vind niet dat PSV altijd zo vervelend voetbalt als gisteren. Maar gisteren vond ik echt een extreem uiterste van saai en laf voetbal. Sorry en gefeliciteerd met de winst, maar je kan het niet echt aantrekkelijk en initiatiefrijk noemen.
Aantrekkelijk en initiatiefrijk was het zeer zeker niet inderdaad van de kant van PSV, maar ik begrijp totaal niet wat de term laf er mee te maken heeft. Als je op zijn Italiaans speelt dan ben je laf ? En extreem was het ook zeker niet, ik heb erger gezien.

Daarbij staren jullie je wat blind op de 1e helft, de 2e helft speelde Ajax helemaal niet zo aanvallend. Pas na de rode kaart voor Mendez trok men weer naar voren, gelukkig voor PSV op een niet zo slimme manier. Het verdedigende centrum van PSV staat namelijk als een huis en Alex en Da Costa verliezen zelden een kopduel.
Maar zo laf en saai als het gisteren was is het dit hele seizoen nog niet geweest (misschien in de CL), dat ben ik met je eens.
Mooi :xyxthumbs:

elliquido

Bericht door elliquido » di nov 14, 2006 10:10 am

elliquido wrote:
Ajax had gewoon minimaal`1 punt kunnen pakken door een beter wisselbeleid.

snap het niet

Gisteren stelde KJH wel teleur. Sorry.

Ben ik hier nu echt de roepende in de woestijn???
0-1 achter, tegen 10 man, en we wisselen een spits voor een spits.
De spits die de hele wedstrijd op een eiland stond, geen bal goed van de zijkanten kreeg, maar nu eindelijk de kans kreeg om samen met een 2e spits meer druk te zetten.De spits die ook onzichtbaar was in de bekerfinale; mar wel 2x scoorde.

maar nee, onze henk wil meer druk op links en wisselt dus de spits voor een spits EN brengt mitea pas 8 minuten voor tijd

Ik noem dit een regelrechte DICKIE

maar goed, blijkbaar is iedereen tevreden met het veldspel tot aan de 16

rocky

Bericht door rocky » di nov 14, 2006 10:59 am

Inderdaad, volledig eens met Elliquido! Verloren door verkeerde wissel maar ook doordat Stekelenburg die bal er niet uit ranselde. 2 fouten tegen het huidige PSV is dodelijk.

Cijfers keeper en trainer: onvoldoende.

In deze wedstrijd moest iedereen super zijn en dat is niet gelukt.
Dus terecht maar ook onnodig verloren.

Stekelenburg moet harder gaan trainen en goed nadenken en Ten
Cate moet niet meer zulke fouten maken, anders worden we dit jaar weer geen kampioen.

Ronald Koeman verdient zo een ongenadig pak slaag, dus nu maar vast vooruit kijken en mijmeren over de ontmoeting in Eindhoven.
Wraak!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di nov 14, 2006 11:00 am

Stekelenburg kon die bal nooit zien aankomen.

Jim

Bericht door Jim » di nov 14, 2006 11:01 am

elliquido schreef: maar nee, onze henk wil meer druk op links en wisselt dus de spits voor een spits EN brengt mitea pas 8 minuten voor tijd

Of het de gelijkmaker had opgeleverd en/of Huntelaar alsnog had gescoord weet ik niet. Ajax maakte het laatste half uur een ietwat uitgebluste indruk en Huntelaar stond dit keer niet (zoals in de bekerfinale) tegenover Addo maar tegen centrumverdedigers van een wat hoger niveau.
Maar ik ben het met je eens dat dit nou niet echt een wissel was die je van zo'n "idealistische" coach verwacht.
Echter je weet toch hoe het mechanisme werkt. Meer steun in je kritiek krijg je pas als de resultaten (eventueel) minder worden. Tot het zover is krijgt ome Henk van de meesten het voordeel van de twijfel.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di nov 14, 2006 11:02 am

Onterecht, Jim?

elliquido

Bericht door elliquido » di nov 14, 2006 11:06 am

--------------------------------------------------------------------------------

elliquido wrote:

maar nee, onze henk wil meer druk op links en wisselt dus de spits voor een spits EN brengt mitea pas 8 minuten voor tijd

Of het de gelijkmaker had opgeleverd en/of Huntelaar alsnog had gescoord weet ik niet. Ajax maakte het laatste half uur een ietwat uitgebluste indruk en Huntelaar stond dit keer niet (zoals in de bekerfinale) tegenover Addo maar tegen centrumverdedigers van een wat hoger niveau.
Maar ik ben het met je eens dat dit nou niet echt een wissel was die je van zo'n "idealistische" coach verwacht.
Echter je weet toch hoe het mechanisme werkt. Meer steun in je kritiek krijg je pas als de resultaten (eventueel) minder worden. Tot het zover is krijgt ome Henk van de meesten het voordeel van de twijfel.
Het gaat mij niet om ten cate onderuit te halen, maar er zijn weinig mensen hier die de trainer hier kritiek geven terwijl er alle aanleiding toe is.

Echt , bij mij thuiis viel iedereen van z'n stoel inclusief de psv'ers bij die wissel.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di nov 14, 2006 11:09 am

Er is toch alles over gezegd, elliquido? Wellicht was het een fout, al denk ik niet dat het zo heel veel had uitgemaakt. maar zelfs HtC zelf heeft toegegeven dat hij beter Vermaelen had kunnen wisselen. Wat valt er nog over te zeggen?

elliquido

Bericht door elliquido » di nov 14, 2006 12:00 pm

niets,
het is al gebeurd,

Maar als ik ten cate na de wedstrijd hoor zeggen dat mitea 25 minuten heeft gespeeld maar dat niets over links ging, dan heb ik zoiets van"

" heb je wel de realiteit onder ogen?"

Mitea speelde maar 10 minuten.

Plaats reactie