Italië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo nov 12, 2006 11:32 am

Het was inderdaad een zeer leuke wedstrijd, en leuk ook dat Roma uiteindelijk heeft gewonnen :cheer: :xyxthumbs:

Ik ben trouwens heel gecharmeerd van De Rossi, klasse speler. En Totti liet ook wat leuke acties zien.

het viel me trouwens ook op bij die goal van Brocchi hoe Chivu zijn hoofd voor die knal probeerde te gooien. Is hem niet gelukt, maar toch. Mijn broertje zag het ook en zei meteen van 'alleen Chivu zou zoiets doen'. :worshippy:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo nov 12, 2006 12:19 pm

Ik ben meer Ajacied, natuurlijk. Een aantal jaren geleden troffen beide clubs elkaar in de CL en dan sta ik wel op de banken als Zlatan die bal er in schiet (na die blunder van Antonioli). Voor de rest ben ik een groot fan van Roma en van Italiaans voetbal in het bijzonder. Roma is ook de enige voetbalclub die ik supporter, naast Ajax.

Kom er helaas niet met enige regelmaat, ASR. Wellicht als ik in de toekomst in Italië wil gaan wonen, al zal dat waarschijnlijk rondom Milano zijn.

jabu

Bericht door jabu » zo nov 12, 2006 1:15 pm

Totti neemt tegen Milan verantwoordelijkheid

Bij AC Milan lijkt de crisis compleet na weer een nederlaag. Fiorentina heeft de minpunten helemaal van zich afgeschud en kan de opmars verder gestalte gaan geven.

AC Milan-AS Roma 1-2
AC Milan leed tegen AS Roma de derde nederlaag op rij in de Serie A. Francesco Totti toonde zich een waardig aanvoerder bij de gasten door beide doelpunten voor zijn rekening te nemen: 1-2.

Aan de winnende goal van Roma ging balverlies van Clarence Seedorf vooraf. Binnen drie passes stond Roma voor de goal van Dida. Alberto Aquilani stuurde Mancini weg op links die in een keer Totti bediende. Van dichtbij kopte de aanvoerder hard raak.

Het was de tweede keer dat Roma in San Siro aan de leiding kwam. Totti had ook het eerste Romeinse doelpunt voor zijn rekening genomen. Cristian Brocchi had namens Milan die treffer nog ongedaan weten te maken. Dat lukte de thuisclub geen tweede keer, mede doordat een doelpunt van Filippo Inzaghi in blessuretijd werd afgekeurd vanwege buitenspel.

Fiorentina-Atalanta Bergamo 3-1
Giampaolo Pazzini was de gevierde man bij Fiorentina. De 22-jarige spits scoorde als invaller twee keer in blessuretijd en schonk zijn ploeg de winst tegen Atalanta. De gasten waren nog op voorsprong gekomen door een goal van Giulio Migliaccio, maar gingen dus in de extra tijd ten onder, nadat Adrian Mutu eerder al gelijk had gemaakt.
VI

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 12, 2006 10:56 pm

Is iedereen hier voor Roma? Wat grappig! Hoe zou dat komen? Hebben Ajacieden 'iets' met Roma?
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 12, 2006 10:57 pm

Ik vind Roma gewoon een sympathieke club. Helemaal vergelijken met vreselijke clubs als Juve, Milan en Inter (in volgorde van vreselijkheid).

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 12, 2006 11:16 pm

Het tandem Ibrahimovic-Cruz lijkt steeds productiever te worden. Zlatan maakte de openingsgoal en scoorde na de 2-1 een tweede gele kaart, Cruz maakte de winnende in blessuretijd.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 12, 2006 11:20 pm

Hoeveel goals heeft Zlatan inmiddels gemaakt? Het zullen er niet veel zijn.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 12, 2006 11:23 pm

Vier in de Serie A. En dan vooral de laatste weken.

Jesse

Bericht door Jesse » ma nov 13, 2006 12:21 am

joey schreef:Is iedereen hier voor Roma? Wat grappig! Hoe zou dat komen? Hebben Ajacieden 'iets' met Roma?
ROMA! :inlove:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » ma nov 13, 2006 12:52 am

Ik heb nou juist helemaal niets met Roma. Alleen Totti dan.........
Inter vind ik ook niets, Milan en Juve kan/kon ik wel waarderen.

Seedorf geselecteerd voor Oranje btw....
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

jabu

Bericht door jabu » ma nov 13, 2006 10:13 am

joey schreef:Is iedereen hier voor Roma? Wat grappig! Hoe zou dat komen? Hebben Ajacieden 'iets' met Roma?
Rome is natuurlijk een schitterende stad en Roma is de club van de stad. Positief is ook dat het de aartsvijand van fascistenclub Lazio is. Bovendien komst mijn voorkeur voor Roma ook nog eens voort uit het feit dat ik Milan, Juve en Inter vreselijke clubs vind. Fiorentina vind ik ook een mooie club. Met name ten tijde van Batistuta en Rui Costa.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 13, 2006 10:18 am

Milan vind ik wel een mooie club. Over het algemeen een uitstekend beleid en perfect georganiseerde elftallen.

jabu

Bericht door jabu » ma nov 13, 2006 10:21 am

Jammer alleen dat Berlusconi er aan verbonden is. :pukey:

Nihad

Bericht door Nihad » ma nov 13, 2006 11:08 am

Al die Italiaanse clubs zijn niks.

Geef mij maar Catalonia ;)
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

jabu

Bericht door jabu » ma nov 13, 2006 11:30 am

Livorno is ook een mooie club.

Milan schijnt niet tevreden te zijn over Ricardo Oliveira en wil een echte topspits aan de selectie toevoegen. Sheva heeft het niet zo naar zijn zin in Londen. :hypocrite:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 13, 2006 12:08 pm

Jabukajaja schreef:Rome is natuurlijk een schitterende stad en Roma is de club van de stad. Positief is ook dat het de aartsvijand van fascistenclub Lazio is. Bovendien komst mijn voorkeur voor Roma ook nog eens voort uit het feit dat ik Milan, Juve en Inter vreselijke clubs vind. Fiorentina vind ik ook een mooie club. Met name ten tijde van Batistuta en Rui Costa.
Ik vind Rome ook geweldig. Zetel van de geschiedenis, alle fasen van de beschaving (of gebrek aan beschaving ;) ) naast elkaar. Fascinerend. Milaan en Turijn vind ik in vergelijking daarmee bolwerken van patserigheid.
En Roma is een mooie club, die strijdt tegen de fascisten van Nazio, de corruptie van Juventus en de megalomanie van FC Berlusconi. Inter vind ik ook een aardige club, ik mag die Moratti wel. Ik heb zelfs een zwak voor het klassieke catenaccio dat Inter vroeger speelde. :blush:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma nov 13, 2006 7:11 pm

Ik ga helemaal met Joey mee. Ben ook altijd wel gecharmeerd geweest van Inter. Niets kan echter tippen aan Roma. Falcao, Conti (zijn zoon scoorde dit weekend nog voor Cagliari), Giannini, Totti (kreeg een zeldzame 8 voor zijn optreden van zaterdag) zijn bijvoorbeeld helden.

Volgens de GdS van vandaag is er geen mogelijkheid dat Sheva terugkeert naar Milan.

Jesse

Bericht door Jesse » ma nov 13, 2006 8:21 pm

Ik ben een paar keer naar een wedstijd van Roma geweest. Sindsdien ben ik verkocht.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di nov 14, 2006 1:16 pm

Roma :inlove2
Als in het stadion het Roma lied klinkt kun je mij wegdragen, dat klinkt zo mooi op Curva Sud!!!

( Trouwens: volgens mij is Roma net zo corrupt als de rest, wat dat betreft maakt het niets uit.)

EN PS : Waar blijft die ROMA emoticon!!!!

Jesse

Bericht door Jesse » di nov 14, 2006 1:28 pm

Ik stem ook voor een Roma-emoticon. :yes:

joey
Erelid

Bericht door joey » di nov 14, 2006 1:35 pm

Peter schreef:Ik ga helemaal met Joey mee. Ben ook altijd wel gecharmeerd geweest van Inter. Niets kan echter tippen aan Roma. Falcao, Conti (zijn zoon scoorde dit weekend nog voor Cagliari), Giannini, Totti (kreeg een zeldzame 8 voor zijn optreden van zaterdag) zijn bijvoorbeeld helden.
Boniek. :yes:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di nov 14, 2006 1:48 pm

Die speelde toch bij Juve?

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » di nov 14, 2006 4:42 pm

Dat was zijn beste periode, maar hij heeft zijn carrière beëindigd in Rome. Beetje op het einde van de periode dat Roma een heel fraaie ploeg was, met een geweldig middenveld: Toninho Cerezo, Falcao en Di Bartolomei.

Verder is Roma niet meer of minder corrupt of fout dan de rest. Niettemin een prachtige club. Geweldig mooi shirt ook.

Jesse

Bericht door Jesse » di nov 14, 2006 5:13 pm

Wat is jouw club in Italië, RGB? Roma? Fiorentina?

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » di nov 14, 2006 5:54 pm

Echt een warm hart toedragen: Roma(ookal) & bovenal Sampdoria(SuperSamp! :cheer: ).

Milan en Inter mag ik beiden wel, mooie clubs met een grote geschiedenis. Juventus vind ik afschuwelijk lelijk, hoewel ik er altijd veel respect voor heb gehad. Profesioneel maar het betonvoetbal zit daar in de clubmentaliteit ingebakken. Afschuwelijke stad ook overigens, Turijn. Bij Fiorentina ben ik heel vaak geweest aangezien ik een tijd in Firenze-een van de mooiste steden die ik ken- heb gewoond en Fiorentina was altijd zo'n heerlijke typische subtopper die het altijd nét niet waarmaakt maar wel garant stond voor een leuke middag. De tribunes worden ook bevolkt door de meest fanatieke idioten die er te vinden zijn in het calcio, net alsof je bij Atletico of Sevilla op de tribune zit. (sfeervol dus).

Lazio is een van de weinige clubs waar alle clichés over waar zijn. Hele nare club. Een van mijn beste vrienden schreef een boek over oa. fascisme in het voetbal en voor research belanden we samen tussen de harde kern. Zat ik naast een 2 m hoog portret van de Servische moordenaar Arkan terwijl rondom het ene na het andere antisemitische lied werd ingezet :pukey: .

Plaats reactie