Ajax-PSV

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 13, 2006 12:45 pm

Baseman schreef:Hoeveel prijzen heeft Ajax sinds '94 en '95 gewonnen dan ?
Ik bedoel, toen kon dat nog maar heel realistisch is die speelwijze nu niet meer. Voetbal verandert nu eenmaal...en Ajax presteert al jaren minder, niet slecht maar vooral Europees ook niet goed.
Zou je denken? Ik zou het even aan Rijkaard vragen. Zoals Ajax de laatste jaren speelt heeft niets met wel of niet dominant voetbal spelen te maken, maar vooral met het spelen van slecht voetbal. Slecht voetbal wint nooit veel.
Alleen word ik zo moe van kreten als anti-voetbal en laf als de tegenstander (99% van alle andere teams in de wereld zo ongeveer) het anders aanpakt. Dat is gewoon onzin. Een tunnelvisie zogezegd ;)
Kun je vinden, maar het is wel een visie. Dat het een andere visie is dan jouw visie maakt hem nog niet minder. Dat de één jouw visie laf noemt slaat nergens op, maar dat een ander mijn visie een tunnelvisie noemt is net zo onzinnig.

Baseman

Bericht door Baseman » ma nov 13, 2006 12:49 pm

Barca heeft 'iets' meer geld te besteden...
Maar inderdaad, zij speelden vorig jaar fantastisch :worshippy:

Dit seizoen lopen ze echter een groot risico om de 2e ronde van de CL niet eens te halen. Ook Lyon speelt al jaren prachtig voetbal, maar in de CL worden ze iedere keer voortijdig uitgeschakeld. En thuis zitten met veel complimenten is ook weinig aan ;)

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma nov 13, 2006 12:51 pm

Baseman schreef:Barca heeft 'iets' meer geld te besteden...
Dan zijn we het toch eens? Veel valt of staat met de kwaliteit van de spelersgroep.

En ik ben eerlijk genoeg om toe te geven dat Psv de laatste tien jaar Ajax heeft overklast op gebied van spelersbeleid.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 13, 2006 12:53 pm

Jöhnk schreef:En ik ben eerlijk genoeg om toe te geven dat Psv de laatste tien jaar Ajax heeft overklast op gebied van spelersbeleid.
PSV moet het hebben van de scouting, wij van de opleiding. Niets mis mee. Maar het belangrijkste voor PSV is de terugkeer van Cocu geweest. Vanaf dat moment ging PSV presteren. Net als de terugkeer van Rijkaard een gouden greep van Ajax was. Dat geluk moet je soms hebben. Voor hetzelfde geld heeft Cocu er geen zin in.

Cocu is verreweg de beste speler van de Nederlandse competitie. Hij kan als geen ander het moment bepalen om toe te slaan. Hij is zo verschrikkelijk slim. Je kunt uren praten over spelsystemen, maar het gaat uiteindelijk om kwaliteit.
Laatst gewijzigd door joey op ma nov 13, 2006 12:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 13, 2006 12:54 pm

Ondertussen PSV heeft ook de Champions League ook nog niet gewonnen, hoor, dus dat commentaar op Lyon slaat nergens op. Ik zit liever thuis met een hoop complimenten dan dat ik thuis zit en hoofdpijn kreeg van het betonblokvoetbal waar ik naar moet kijken. Maar dat gaat dus weer over die verschillende visies, hè.

En Ajax heeft nooit zoveel geld te besteden gehad als de rest van de wereld. Net als PSV. Dat betekent dus dat je zelf moet opleiden en slim moet scouten, want hoe je ook wilt spelen, als je de beste wilt zijn moet je topspelers hebben.

Ajax is het een paar keer gelukt, PSV is het een keer gelukt en Feyenoord is het gelukt. Waarom zou het nu niet meer kunnen?

999

Bericht door 999 » ma nov 13, 2006 1:08 pm

Bertje schreef:Ondertussen PSV heeft ook de Champions League ook nog niet gewonnen, hoor, dus dat commentaar op Lyon slaat nergens op. Ik zit liever thuis met een hoop complimenten dan dat ik thuis zit en hoofdpijn kreeg van het betonblokvoetbal waar ik naar moet kijken. Maar dat gaat dus weer over die verschillende visies, hè.

En Ajax heeft nooit zoveel geld te besteden gehad als de rest van de wereld. Net als PSV. Dat betekent dus dat je zelf moet opleiden en slim moet scouten, want hoe je ook wilt spelen, als je de beste wilt zijn moet je topspelers hebben.

Ajax is het een paar keer gelukt, PSV is het een keer gelukt en Feyenoord is het gelukt. Waarom zou het nu niet meer kunnen?
Omdat als het een beetje meezit je je belangrijkste spelers volgend seizoen al weer gaat missen, net zoals met Chivu, Zlatan enz., ben je weer terug bij af en zit je met lege handen ..
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 13, 2006 1:22 pm

Dan moet je nieuwe scouten. Je krijgt toch geld voor ze?

goodfella

Bericht door goodfella » ma nov 13, 2006 1:38 pm

Baseman schreef: Dit seizoen lopen ze echter een groot risico om de 2e ronde van de CL niet eens te halen. Ook Lyon speelt al jaren prachtig voetbal, maar in de CL worden ze iedere keer voortijdig uitgeschakeld. En thuis zitten met veel complimenten is ook weinig aan ;)
Net zoals jullie ook altijd voortijdig worden uitgeschakeld in de CL.

Lyon is een topploeg in Europa. Raar dat je ze erbij haalt.

goodfella

Bericht door goodfella » ma nov 13, 2006 1:40 pm

Verder word ik moe van het hele gezeur en gejank (wij zijn toch geen lampjes!?) over de onterechte overwinning van psv. Onterechte overwinningen bestaan niet. Hoogstens gelukkige overwinningen of ongelukkige nederlagen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma nov 13, 2006 2:21 pm

joey schreef:Daarom zijn wij anders, Baseman. Noem het naief, maar voor ons telt de manier waarop zwaar.
Daarom past Koeman (pure resultaattrainer, goed voor de korte termijn) bij PSV en niet bij Ajax. HtC daarentegen is een idealist die beter bij Ajax past dan bij PSV.
kun jij niet lezen Joey, gisteren ging het om het resultaat (terecht!!, jij zou ook op de banken staan als AJAX gisteren op dezelfde manier met 1-0 had gewonnen) maar het merendeel van de wedstrijden speelt PSV onder Koeman aantrekkelijker dan onder Hiddink.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma nov 13, 2006 2:24 pm

Op basis van de wedstrijden die ik tot nu toe gezien heb, speelt Psv onder Koeman juist verdedigender dan onder Hiddink.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 13, 2006 2:25 pm

Dan kan al snel. Zelfs de PSV-supporters klaagden vorig seizoen dat de wedstrijden van hun club zo saai waren.
Goodfella, ik vond het dus een ongelukkige nederlaag. Typerend daarvoor was dat doelpunt: Simons kopte door in de hoop dat er iets van kwam, en die bal viel zomaar in het doel.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 13, 2006 2:49 pm

Jöhnk schreef:Op basis van de wedstrijden die ik tot nu toe gezien heb, speelt Psv onder Koeman juist verdedigender dan onder Hiddink.
Inderdaad. Frappant, overigens, want onder andere Baseman was voor het seizoen nog zo tevreden met Koeman die had gezegd aanvallender te zullen spelen.

Jim

Bericht door Jim » ma nov 13, 2006 2:52 pm

joey schreef:Dan kan al snel. Zelfs de PSV-supporters klaagden vorig seizoen dat de wedstrijden van hun club zo saai waren.
Goodfella, ik vond het dus een ongelukkige nederlaag.
Over de gehele wedstrijd gezien was het dat ook wel.
joey schreef: Typerend daarvoor was dat doelpunt: Simons kopte door in de hoop dat er iets van kwam, en die bal viel zomaar in het doel.
Vind ik dan weer niet. Ajax weet, of i.i.g. zou dienen te weten, dat PSV erg sterk is in spelhervattingen. Dan moet je daar dus extra alert op zijn.
Dat dat niet gebeurde, door concentratieverlies of om wat voor reden dan ook, heeft eigenlijk toch ook met kwaliteit te maken.
Bovendien zat er achter de kopbal van Simons, zoals je zelf al aangeeft, wel degelijk een gedachte. Het moet dan vervolgens meezitten natuurlijk, maar alleen maar geluk, was de goal dus zeker niet.
Wil je trouwens nog even aan Ten Cate doorgeven dat er wel degelijk sprake was van een goedgekeurd doelpunt. Want hij vond het geen goal. Waarschijnlijk denkt hij daarom dat Ajax voor het examen geslaagd is.
Idealisme is prima, maar als dat overgaat in bedrijfsblindheid, werkt dat toch averechts.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 13, 2006 2:55 pm

Baseman schreef:Dit seizoen lopen ze echter een groot risico om de 2e ronde van de CL niet eens te halen. Ook Lyon speelt al jaren prachtig voetbal, maar in de CL worden ze iedere keer voortijdig uitgeschakeld. En thuis zitten met veel complimenten is ook weinig aan ;)
Lyon heeft in de laatste 5 jaar 4 keer de kwartfinale gehaald, geloof ik. Daar kan PSV voorlopig bij lange na niet aan tippen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 13, 2006 2:57 pm

Bertje schreef:
Baseman schreef:Hoeveel prijzen heeft Ajax sinds '94 en '95 gewonnen dan ?
Ik bedoel, toen kon dat nog maar heel realistisch is die speelwijze nu niet meer. Voetbal verandert nu eenmaal...en Ajax presteert al jaren minder, niet slecht maar vooral Europees ook niet goed.
In '96 werd de finale nog gehaald en het jaar erop de halve finale. Met goed uitgevoerd aanvallend voetbal kan je nog altijd ver komen.

999

Bericht door 999 » ma nov 13, 2006 3:00 pm

Bertje schreef:Dan moet je nieuwe scouten. Je krijgt toch geld voor ze?
Vraag dat maar aan Feyenoord hoe makkelijk dat tegenwoordig gaat .. en zullen we maar niet hebben wat dat kost .. KJH was geen koopje ...
Blij met de punten ...

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » ma nov 13, 2006 3:03 pm

ik vind het een onzin om te stellen dat PSV de betere spelers heeft, PSV heeft hooguit een sterk team en van sterke teams verlies je soms, BIG FUCKING DEAL!
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

999

Bericht door 999 » ma nov 13, 2006 3:04 pm

Jöhnk schreef:Op basis van de wedstrijden die ik tot nu toe gezien heb, speelt Psv onder Koeman juist verdedigender dan onder Hiddink.
Op basis van de wedstrijden die ik gezien heb vindt ik dat Psv onder Koeman wel degelijk aanvallender speelt dan in Hiddink z'n tijd.
Laatst gewijzigd door 999 op ma nov 13, 2006 3:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 13, 2006 3:04 pm

Tja, Feyenoord, de hele club is een zootje, dus die zou ik niet als voorbeeld nemen.

999

Bericht door 999 » ma nov 13, 2006 3:13 pm

Bertje schreef:Tja, Feyenoord, de hele club is een zootje, dus die zou ik niet als voorbeeld nemen.
Bertje, als bij AJAX of Psv een speler vertrekt zal er van wat er binnen komt altijd maar een gedeelte van de transfer som worden besteed aan een nieuwe speler.Een gedeelte gaat in de kas omdat men dat geld nodig heeft om de rest van de club goed te laten draaien.

Verder lijkt het me toch duidelijk dat de tijden dat AJAX of andere clubs uit de Nederlandse competitie konden kiezen uit een keur aan talentvolle nieuwe spelers die binnen no-time er stonden en als het effe kan voor niet al te veel euro's naar AJAX kwamen al bijna 10 jaar achter ons ligt.

AJAX betaald het volle pond voor één speler, en dan heb je er maar één.Beter scouten, tja, ook die tijden liggen al lang achter ons.Het aanbod is gewoon heel erg dun, het risico des te groter, en zelfs daar wordt met euro's gesmeten.

Tja, en dan wil men bij AJAX ook nog eens dominantie, frivole dribbelspelers, AJAX moet niks hebben van degelijke saaie spelers ..

Afijn de jeugdopleiding wordt gesaneerd, gestructureerd, laat ik daar nu ook niet al te veel wonderen van verwachten ...
Blij met de punten ...

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » ma nov 13, 2006 3:22 pm

onzin! stam is niet spetterend, wel heel degelijk, Gabri ook, en zo zijn er echt wel meer te noemen. Perez is uiterst degelijk, zelf Sneijder is niet een "hakkie-brei" speler.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 13, 2006 3:25 pm

Van der Sar was een oerdegelijke keeper, Blind een Zeeuwse zuinigerd, Stefan Pettersson de ideale schoonzoon en Jari Litmanen de noeste werker. Dan noem ik een paar populaire spelers op uit de periode van LVG.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 13, 2006 3:26 pm

Voetske schreef:Bertje, als bij AJAX of Psv een speler vertrekt zal er van wat er binnen komt altijd maar een gedeelte van de transfer som worden besteed aan een nieuwe speler.Een gedeelte gaat in de kas omdat men dat geld nodig heeft om de rest van de club goed te laten draaien.
Dan moet je ze dus voor weinig geld halen en voor veel geld verkopen. Zo heeft Ajax het altijd moeten doen. 30 jaar geleden had de rest van de wereld namelijk ook meer geld dan Ajax.
Verder lijkt het me toch duidelijk dat de tijden dat AJAX of andere clubs uit de Nederlandse competitie konden kiezen uit een keur aan talentvolle nieuwe spelers die binnen no-time er stonden en als het effe kan voor niet al te veel euro's naar AJAX kwamen al bijna 10 jaar achter ons ligt.
Dan moet je kijken waarom dat is. Beter opleiden, dus. Zolang er nog spelers bij Ajax uit de eigen opleiding zijn die nog zo veel tekortkomingen hebben als nu het geval is, lijkt me dat er nog genoeg verbeterd kan worden. Tot het tegendeel wetenschappelijk bewezen is ben ik er namelijk van overtuigd dat de gemiddelde speler van vandaag niet minder talent heeft dan de gemiddelde speler van een paar decennia terug. Noem me maar koppig.
AJAX betaald het volle pond voor één speler, en dan heb je er maar één.Beter scouten, tja, ook die tijden liggen al lang achter ons.Het aanbod is gewoon heel erg dun, het risico des te groter, en zelfs daar wordt met euro's gesmeten.
We betalen bakken met geld voor spelers als Rosenberg en Babel, ja. Ondertussen halen andere clubs bijvoorbeeld een speler als Farfan binnen voor minder. Dan maak je mij niet wijs dat je alles goed gedaan hebt.
Tja, en dan wil men bij AJAX ook nog eens dominantie, frivole dribbelspelers, AJAX moet niks hebben van degelijke saaie spelers ..

Afijn de jeugdopleiding wordt gesaneerd, gestruktureerd, laat ik daar nu ook niet al te veel wonderen van verwachten ...
Word maar kwaad, maar dat jij nergens iets van verwacht is voor mij ook niet helemaal nieuw, Voetske.

999

Bericht door 999 » ma nov 13, 2006 4:06 pm

Bertje schreef:
Voetske schreef:Bertje, als bij AJAX of Psv een speler vertrekt zal er van wat er binnen komt altijd maar een gedeelte van de transfer som worden besteed aan een nieuwe speler.Een gedeelte gaat in de kas omdat men dat geld nodig heeft om de rest van de club goed te laten draaien.
Dan moet je ze dus voor weinig geld halen en voor veel geld verkopen. Zo heeft Ajax het altijd moeten doen. 30 jaar geleden had de rest van de wereld namelijk ook meer geld dan Ajax.
Dan moet je kijken waarom dat is. Beter opleiden, dus. Zolang er nog spelers bij Ajax uit de eigen opleiding zijn die nog zo veel tekortkomingen hebben als nu het geval is, lijkt me dat er nog genoeg verbeterd kan worden. Tot het tegendeel wetenschappelijk bewezen is ben ik er namelijk van overtuigd dat de gemiddelde speler van vandaag niet minder talent heeft dan de gemiddelde speler van een paar decennia terug. Noem me maar koppig.
We betalen bakken met geld voor spelers als Rosenberg en Babel, ja. Ondertussen halen andere clubs bijvoorbeeld een speler als Farfan binnen voor minder. Dan maak je mij niet wijs dat je alles goed gedaan hebt.

Afijn de jeugdopleiding wordt gesaneerd, gestruktureerd, laat ik daar nu ook niet al te veel wonderen van verwachten ...
Word maar kwaad, maar dat jij nergens iets van verwacht is voor mij ook niet helemaal nieuw, Voetske.
Ah, voor weinig geld halen, zoals Chivu, Zlatan en Huntelaar.Volgens mij is dat al een hele lange tijd geleden dat je voor weinig geld een speler kunt halen, met een prut salaris af kunt schepen en bij verkoop kunt zeggen " zo daar hebben we bakken met geld aan verdient ".Zelfs van der Vaart vertrok voor een te laag bedrag ...

Beter opleiden, tja en dan dat tot het wetenschappelijke bewezen is.Het aanbod is vele male minder, vroeger was AJAX het opleidings instituut voor de grote jongens.Nu scouten die grote jongens zelf en leiden de spelers zelf op.Je moet van zeer goede huize komen om een talent wat kan kiezen tuseen AJAX of bv. Chelsea, M.u in deze tijd waar het alleen maar om de knikkers gaat naar AJAX te krijgen.Tja en anders halen die grote jongens die paar krentjes die zo af en toe overblijven wel voor een appel en ei weg uit de jeugd.

Dat vergelijken met andere clubs.En dan ook weer die voorkeuren.De een vindt Rosenberg driekeerniks, de ander een goede voetballer.AJAX wil niet af van de hun eigen speelstijl dus het lijstje met spelers wat past bij AJAX wordt als maar kleiner, in feite zou een type als Farfan niet eens op de lijst voorkomen.Koeman wordt verweten kwa scouting niks van te kunnen, van Gaal duwt ons Rosales door de strot, de revelatie op het olympisch voetbal toernooi.L. van Gaal de opperchief himself, ik bedoel maar ...

Àch, blijkbaar denken mensen dat ik constant kwaad wordt als er weer iemand zit te brabbelen over dat ik zo negatief ben, of in dit geval niet al te veel wonderen verwacht van het saneren van de jeugdopleiding om de door mij aangegeven redenen.Of denken dat ik niet met plezier naar een AJAX wedstrijd kan kijken.Ik laat dat maar zo.Maar als je me een beetje hier gevolgt hebt zul je moeten toegeven dat ik altijd als eerste toegeef als ik het niet helemaal bij het rechte eind had/heb ... al komt dat zelden voor, dat geen gelijk hebben ;)

Verder is het hier een forum, waar we gezellig en soms minder gezellig over AJAX en andere dingen keuvelen, ik heb niet de iillusie dat er ook maar iemand binnen AJAX iets van ons gekeuvel zich aantrekt.En in tegenstelling tot sommige hier die denken dat ze het alleen recht op de waarheid hebben doe ik daar niet aan mee .... voor mij telt iedere mening ...
Blij met de punten ...

Plaats reactie