PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo nov 12, 2006 11:24 pm

Psv creeerde iets meer en gaf iets minder weg.

Het is dan niet om aan te zien, onverdiend was het niet.

Baseman

Bericht door Baseman » ma nov 13, 2006 8:16 am

PSV speelde niet goed, maar wel erg effectief. Ajax speelde (de 1e helft) heel aardig, maar wist nauwelijks iets af te dwingen. PSV deed wat nodig was en speelde een Europese wedstrijd, niet mooi maar wel de winst. En dat telt uiteindelijk.

PS: Beetje vreemde opmerking van Ten Cate, dat Ajax geslaagd was voor het examen. Bij mijn weten zou je dan toch moeten winnen...

PPS: Nog vreemder was de opmerking dat Ajax niet traint op dode spelmomenten ??? Dat is wel erg onrealistisch en naief gezien het huidige voetbal. Al verklaart het wel waarom Ten Cate de goal van PSV een lucky noemde, want dat was het natuurlijk niet.
Thomas schreef:Ik vond PSV schandalig veel harde schoppen uitdelen vandaag.
De smerige overtreding van Heitinga op Cocu meteen in het begin vergeten zeker, die zette de toon...helemaal omdat de scheids er niet eens een kaart voor gaf.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 13, 2006 10:20 am

Baseman schreef:PS: Beetje vreemde opmerking van Ten Cate, dat Ajax geslaagd was voor het examen. Bij mijn weten zou je dan toch moeten winnen...
Hoe kun je dat nou zeggen als je niet weet wat Ten Cate verwachtte?
PPS: Nog vreemder was de opmerking dat Ajax niet traint op dode spelmomenten ??? Dat is wel erg onrealistisch en naief gezien het huidige voetbal. Al verklaart het wel waarom Ten Cate de goal van PSV een lucky noemde, want dat was het natuurlijk niet.
Waar staat dat? Dat lijkt me nogal vreemd.

Baseman

Bericht door Baseman » ma nov 13, 2006 11:58 am

Dat staat nergens volgens mij, maar dat zei hij in dat interview...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 13, 2006 12:02 pm

Ik heb het niet gehoord, in ieder geval.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 13, 2006 12:03 pm

Jöhnk schreef:Psv creeerde iets meer en gaf iets minder weg.

Ach, dat is zo achteraf praten. Voor hetzelfde geld vliegt er eentje voor Ajax in, dat had zo gekund. Overdreven om te stellen dat PSV de zaak onder controle had. Ze moesten in de eerste helft een paar keer hard aan de noodrem trekken.
Ook Cocu en Koeman vonden dat PSV iets teveel had gekregen.
Het stinkt aan alle kanten!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma nov 13, 2006 12:13 pm

Jöhnk schreef:Psv creeerde iets meer en gaf iets minder weg.

PSV heeft niks gecreerd! AJAX ook niet veel maar wel meer dan psv, alleen jammer dat ten Cate een blunder maakte met zijn wissels!

Baseman

Bericht door Baseman » ma nov 13, 2006 12:19 pm

Zlatan Son of God schreef:PSV heeft niks gecreerd! AJAX ook niet veel maar wel meer dan psv
Leg uit ?
Qua kansen ging het gelijk op, allebei heel erg weinig. De 1e helft werd Ajax het balbezit gegund, alleen verspeelde PSV veel te snel de bal om dit spelletje rustig uit te kunnen werken. Maar Ajax heeft in die helft geen echt grote kans gehad, Gomes heeft 2 keer een redelijk eenvoudige redding gemaakt en dat was het wel. Stekelenburg had in de rust een extra warming-up nodig volgens mij :D

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 13, 2006 12:32 pm

Baseman schreef:
Zlatan Son of God schreef:PSV heeft niks gecreerd! AJAX ook niet veel maar wel meer dan psv
Leg uit ?
Qua kansen ging het gelijk op, allebei heel erg weinig. De 1e helft werd Ajax het balbezit gegund, alleen verspeelde PSV veel te snel de bal om dit spelletje rustig uit te kunnen werken. Maar Ajax heeft in die helft geen echt grote kans gehad, Gomes heeft 2 keer een redelijk eenvoudige redding gemaakt en dat was het wel. Stekelenburg had in de rust een extra warming-up nodig volgens mij :D
Alsjeblieft zeg. PSV schoof de bal zeker expres in de voeten van Ajacieden en men verloor zeker expres de duels. Het feit dat Ajax meer balbezit had was vooral de verdienste van Ajax.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 13, 2006 12:33 pm

Baseman schreef:
Thomas schreef:Ik vond PSV schandalig veel harde schoppen uitdelen vandaag.
De smerige overtreding van Heitinga op Cocu meteen in het begin vergeten zeker, die zette de toon...helemaal omdat de scheids er niet eens een kaart voor gaf.
Dus dat was een excuus voor Afellay en Vayrynnen om doodschoppen uit te delen?

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 13, 2006 12:42 pm

Cocu had nergens last van. Sneijder daarentegen kan naar het ziekenhuis.

Baseman

Bericht door Baseman » ma nov 13, 2006 12:45 pm

Thomas schreef:Alsjeblieft zeg. PSV schoof de bal zeker expres in de voeten van Ajacieden en men verloor zeker expres de duels.
Sjees, de rest van de zin zeker niet gelezen ? :roll:

Dus Heitinga mag rustig keiharde overtredingen maken, maar de PSV'ers niet ? Want Sneijder heeft wel last en Cocu niet...logisch.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 13, 2006 12:47 pm

Baseman schreef:
Thomas schreef:Alsjeblieft zeg. PSV schoof de bal zeker expres in de voeten van Ajacieden en men verloor zeker expres de duels.
Daar gaat die zin niet intelligenter van ogen, hoor.

Jim

Bericht door Jim » ma nov 13, 2006 1:14 pm

Thomas schreef:Het feit dat Ajax meer balbezit had was vooral de verdienste van Ajax.
Zeker. Ajax speelde de eerste helft heel verdienstelijk.
Zoals het dat ook thuis tegen Kopenhagen deed. Helaas voor Ajax duurt een wedstrijd 90 minuten. De ploeg moet onderhand ook eens leren doseren, rustpauzes inlassen. Daarin zit een zeer belangrijk en cruciaal verschil met PSV.
PSV beschikt, met name in Cocu en Simons, over spelers die het ritme in een wedstrijd kunnen bepalen. Zowel temporiseren als gas geven al naar gelang de situatie. Ajax beschikt niet over dergelijke spelers.
Een op zich ervaren speler als Perez speelt vooral zijn eigen wedstrijd en hetzelfde geldt min of meer voor Stam. Qua inzet en onverzettelijkheid weliswaar zeker een leider, maar bepaald niet qua spelintelligentie en tactisch vermogen.
Ajax speelt daardoor veel te vaak 100 km per uur voetbal. Dat houdt zeker een ploeg met voornamelijk lichtgewichten, die het niet van hun fysiek en conditionele inhoud moeten hebben, geen hele wedstrijd vol.
En breekt je met name in topwedstrijden nogal eens op.
Zie Kopenhagen thuis en gisteren tegen PSV.
Als je dan bovendien een coach hebt die niet echt uitblinkt in tactische wedstrijdcoaching, heb je toch een probleem.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma nov 13, 2006 1:46 pm

Koeman ziet in Janssen opvolger van Cocu

13/11/2006 13:19

Mocht Phillip Cocu aan het einde van het seizoen een punt achter zijn loopbaan zetten, dan is Theo Janssen één van de kandidaten de huidige aanvoerder op te volgen, vertelde coach Ronald Koeman in De Gelderlander.

'We hopen dat hij nog een seizoen doorgaat. Maar intern zijn we wel bezig hoe we de positie van Cocu kunnen invullen. Mijn voorkeur is dat we in Nederland kijken. Daar zijn één of twee spelers die de rol van Cocu op termijn zouden kunnen overnemen. En inderdaad, Theo Janssen is een van de spelers over wie we intern praten.'

Koeman en Janssen kennen elkaar nog van de tijd dat de trainer werkzaam was bij Vitesse, dat nog altijd de werkgever is van de 25-jarige middenvelder. 'Dat ze me volgen dat is fantastisch', reageerde Janssen. 'Natuurlijk is het hartstikke mooi dat Ronald Koeman zoiets zegt. Het is voor mij een extra stimulans.'

'Maar, er gaan elk jaar geruchten over mij. Niet alleen over PSV, maar ook over Feyenoord. Allemaal geruchten waar nooit iets van is gekomen. Dat geldt nu ook voor PSV. Pas als het concreet wordt, dan kan ik er iets mee.'

Janssen staat nog tot medio 2008 onder contract bij Vitesse. Zowel de tweevoudig international als technisch directeur Jan Streuer bevestigde dat beide partijen van plan zijn om binnenkort te gaan praten over een contractverlenging.
VI

Jesse

Bericht door Jesse » ma nov 13, 2006 1:48 pm

Cocu of Janssen, dat scheelt nogal.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

jabu

Bericht door jabu » ma nov 13, 2006 1:53 pm

Laten we het hopen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma nov 13, 2006 1:55 pm

Zou Jim dan toch een en dezelfde persoon als Koeman zijn?
Laatst gewijzigd door Jöhnk op ma nov 13, 2006 2:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 13, 2006 2:08 pm

Jesse schreef:Cocu of Janssen, dat scheelt nogal.

:yes:

Is een Sikoraatje, denk ik. Cocu is van een heel ander kaliber dan Theo Janssen.
Ik heb begrepen dat de brave Belg Simons de nieuwe leider van PSV moet worden. Dan sta ik er niet van te kijken als PSV volgend jaar een probleem heeft met de hiërarchie.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma nov 13, 2006 2:22 pm

Janssen kan best wat, maar is natuurlijk een compleet ander type dan Cocu. Cocu (kilometervreter) kan alles, waar Janssen (vreter) paratiseert op zijn (trap)techniek.

999

Bericht door 999 » ma nov 13, 2006 4:16 pm

Theo Janssen is kandidaat bij PSv

ARNHEM/EINDHOVEN - PSV ziet in Vitesse-speler Theo Janssen een van de kandidaten om op termijn Phillip Cocu op te volgen. Dat bevestigt PSV-trainer Ronald Koeman.

In Eindhoven zijn de beleidsbepalers van PSV al druk bezig met de langere termijn. Routinier Cocu (36) is aan zijn laatste contractjaar bezig. „We hopen dat hij nog een seizoen doorgaat”, zegt Ronald Koeman. „Maar intern zijn we wel bezig hoe we de positie Cocu kunnen invullen, mocht hij niet verder gaan.”

Om voorbereid te zijn op het eventuele einde van de prachtige loopbaan van Cocu, inventariseert PSV de nationale en internationale spelersmarkt. „Mijn voorkeur is dat we in Nederland kijken”, aldus Koeman. „Daar zijn er één of twee spelers die de rol van Cocu op termijn over zouden kunnen nemen. En inderdaad, Theo Janssen is een van de spelers over wie we intern praten.”

PSV heeft zich nog niet gemeld bij Vitesse, of bij de zaakwaarnemer van Janssen. „Zo concreet is het niet”, aldus Koeman. „Maar we willen het goed op tijd invullen.”

Janssen staat bij Vitesse tot medio 2008 onder contract. De 25-jarige middenvelder reageert na de 4-2 zege van Vitesse op FC Utrecht verheugd, maar tegelijkertijd terughoudend op de ontwikkelingen in Eindhoven.
„Dat ze me volgen dat is fantastisch”, zegt Janssen. „Natuurlijk is het hartstikke mooi dat Ronald Koeman zoiets zegt. Het is voor mij een extra stimulans.”

„Maar”, zo voegt de Arnhemmer er meteen aan toe, „er gaan elk jaar wel geruchten over mij. Niet alleen over PSV, maar ook over Feyenoord. Allemaal geruchten, waar nooit iets van is gekomen. Daarom kan ik er niets mee.

Dat geldt nu ook voor PSV. Pas als het concreet wordt, dan kan ik er iets mee. Mocht het zover komen, dan horen we het wel.”
Janssen heeft met Vitesse al een keer gesproken over het openbreken en verlengen van zijn contract. „Volgens mij praten we binnenkort nog een keer”, aldus Janssen. „Ik richt me op Vitesse. En ben zo blij met de drie punten tegen Utrecht. Dit is heel belangrijk.”

Jan Streuer, technisch manager van Vitesse, bevestigt dat de Arnhemse club binnenkort weer met Janssen om de tafel zal gaan. „Het is nog niet bekend wanneer”, aldus Streuer. „We hebben ook geen haast, want Theo heeft een contract tot 2008. Ik weet niets van de interesse van PSV. Ik heb liever dat hij blijft, want goede spelers wil je altijd houden.”
De Gelderlander.
Blij met de punten ...

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma nov 13, 2006 4:54 pm

Koeman begint weer met zijn aankoopjes :cheer:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 13, 2006 5:52 pm

Baseman schreef:Dus Heitinga mag rustig keiharde overtredingen maken, maar de PSV'ers niet ?
Waar zeg ik dat?

Ik kan oprecht vertellen dat ik die overtreding van Heitinga gemist heb. Had hij geel moeten krijgen? Was die overtreding net zo schandalig als die van Afellay op Sneijder en die van Vayrynnen op Vermaelen? Of was hij vergelijkbaar met die van Cocu op Huntelaar?
Jim schreef:
Thomas schreef:Het feit dat Ajax meer balbezit had was vooral de verdienste van Ajax.
Zeker. Ajax speelde de eerste helft heel verdienstelijk.
Zoals het dat ook thuis tegen Kopenhagen deed. Helaas voor Ajax duurt een wedstrijd 90 minuten. De ploeg moet onderhand ook eens leren doseren, rustpauzes inlassen. Daarin zit een zeer belangrijk en cruciaal verschil met PSV.
PSV beschikt, met name in Cocu en Simons, over spelers die het ritme in een wedstrijd kunnen bepalen. Zowel temporiseren als gas geven al naar gelang de situatie. Ajax beschikt niet over dergelijke spelers.
Een op zich ervaren speler als Perez speelt vooral zijn eigen wedstrijd en hetzelfde geldt min of meer voor Stam. Qua inzet en onverzettelijkheid weliswaar zeker een leider, maar bepaald niet qua spelintelligentie en tactisch vermogen.
Ajax speelt daardoor veel te vaak 100 km per uur voetbal. Dat houdt zeker een ploeg met voornamelijk lichtgewichten, die het niet van hun fysiek en conditionele inhoud moeten hebben, geen hele wedstrijd vol.
En breekt je met name in topwedstrijden nogal eens op.
Zie Kopenhagen thuis en gisteren tegen PSV.
Als je dan bovendien een coach hebt die niet echt uitblinkt in tactische wedstrijdcoaching, heb je toch een probleem.
Helemaal mee eens. Het is niet voor het eerst dat de pijp op een gegeven moment leeg lijkt bij Ajax. Ik zou wel eens willen weten hoe veel/weinig Ajax dit seizoen in het laatste half uur scoort, in vergelijking tot vorig seizoen.

Ajax mist een aanjager bij balverlies, maar ook iemand die temporiseert in balbezit.

Arwin

Bericht door Arwin » ma nov 13, 2006 8:25 pm

Baseman schreef:

Dus Heitinga mag rustig keiharde overtredingen maken, maar de PSV'ers niet ? Want Sneijder heeft wel last en Cocu niet...logisch.
Dat stond ook al in het AD vanochtend, ik heb die overtreding van Heitinga gemist ofzo, ik herinner me er in ieder geval niets meer van.

Vayrinen had trouwens ook rood moeten hebben voor een schandalige tackle, maar dat durfde de scheids niet omdat Mendez er net was afgestuurd.

Baseman gefeliciteerd, hoewel het heel frustrerend is een wedstrijd die geen winnaar verdiend te verliezen.

Jim

Bericht door Jim » ma nov 13, 2006 8:25 pm

Jöhnk schreef:Zou Jim dan toch een en dezelfde persoon als Koeman zijn?
Nee, ik heb acht jaar over de MAVO gedaan, waar Koeman dat in zeven voor elkaar kreeg.

Gesloten