Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 05, 2006 6:20 pm

Bayern komt bij Schalke terug van een 2-0 achterstand: 2-2.

Van wat ik zo even snel heb gezien zag Van Bommel er niet zo best uit. Ik zit te switchen tussen Tottenham-Chelsea en Schalke-Bayern.

wimpey

Bericht door wimpey » zo nov 05, 2006 7:58 pm

Makaay was weer goud waard voor Bayern, Thomas. Had een korte dip, maar speelt een prima seizoen. Van Bommel was weer vlees noch vis. Steef's buddy MDM doet het trouwens prima als stand-in voor Lucio, vormt een uitstekend duo met Van Buyten... Z'n andere buddy Pizarro bakt er dit seizoen (weer) weinig van. Overschatte speler die Pizarro, niet voor niets flikkert Bayern 'm eruit.

Schalke is trouwens een hopeloos zootje. Geen team, geen karakter, veel gezeik. Daar moet de bezem door....

joey
Erelid

Bericht door joey » di nov 07, 2006 10:47 pm

HSV verliest opnieuw, nu van Stuttgart. Mathijsen en VDV in de basis.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di nov 07, 2006 11:25 pm

BVB thuis ook weer niet gewonnen. In de perfecte wereld zouden Dortmund en HSV degraderen. :cheer:

joey
Erelid

Bericht door joey » di nov 07, 2006 11:34 pm

In een perfecte wereld degraderen alle clubs die Ajax leegroven. Volor straf. :cheer:

Dat gekwijl over HSV begrijp ik niet. Ajax is een mooiere club.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo nov 08, 2006 3:23 am

Beckenbauer wil meer Duitsers in de basis

7/11/2006 20:00

'Waar vinden we tegenwoordig nog een nieuwe Uwe?' Franz Beckenbauer vindt dat er te weinig Duitse spelers op het veld staan in de Bundesliga. In zijn column in dagblad Bild pleit hij voor nieuwe regelgeving.

Beckenbauer is allesbehalve enthousiast over het spelniveau van de Duitse competitie. 'Uitgezonderd Werder spelen alle topclubs helaas zeer onattractief zoals Bayern. Of ze verkeren in degradatiegevaar zoals HSV', concludeert Der Kaiser die als speler met beide clubs de Duitse titel veroverde.

'Je vraagt je af of er een verband is tussen het percentage buitenlanders in de liga, dat naar 55 procent gestegen is? Te veel spelers uit diverse landen die zich nauwelijks verstaanbaar kunnen maken, dat kan voor het uit elkaar vallen van een ploeg zorgen als er geen sterke kern is van Duitse spelers. Dat maken we nu mee in Hamburg', oordeelt Beckenbauer.

'Bij veel spelers heerst een huurling-mentaliteit: lukt het bij de ene club niet, dan ga ik naar de volgende. Ik weet niet hoe lang de clubs een dergelijke instelling nog moeten aanvaarden. De fans zoeken naar persoonlijkheden als Uwe Seeler, die zijn leven aan HSV gegeven heeft en de club altijd trouw is gebleven. Wo gibt es noch einen Uwe?'

Beckenbauer, die als president van Bayern München en vice-voorzitter van de Duitse voetbalbond actief is én een goede vriend is van UEFA-voorzitter Lennart Johansson, pleit voor het invoeren van de zogenaamde 6+5 regel die bepaalt dat van elk basiselftal zes spelers speelgerechtigd moeten zijn voor de nationale ploeg van het land dat de competitie organiseert. Johan Cruijff omhelsde al eerder dit plan, net als FIFA-voorzittter Sepp Blatter.

'Ik wil de tijd niet terugdraaien en het aantal buitenlanders beperken tot twee of drie. Maar men moet maatregelen nemen. FIFA en UEFA hebben het probleem onderkent. Ik steun het plan om de 6+5 regel in te voeren. Ik hoop dat de EU-politiek het voetbal niet in de weg staat bij de noodzakelijke reorganisatie.'

Bild berekende dat van alle Duitse Bundesligaclubs er slechts vijf zijn die dit seizoen aan deze 6+5 regel voldoen. Schalke 04 scoort het slechtst, Alemannia Aachen en Arminia Bielefeld het best.
bron: vi
Van Bommel zit nog geen half jaar in Duitsland en ze zijn daar plotseling de buitenlandse spelers zat. Dit is natuurlijk geen toeval meer. :nooo:

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » wo nov 08, 2006 10:25 am

Hoezo, Bommel is toch een halve Duitser?? :hypocrite:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo nov 08, 2006 11:53 pm

Hannover 96 verrast armetierig Bayern

8/11/2006 22:23

Bayern München is zoekende naar vorm, en dat werd pijnlijk duidelijk bij het bezoek van Hannover 96. Schalke 04 profiteerde van de Beierse miskleun.

Bayern München-Hannover 96 0-1
Hannover 96 zorgde voor de sensatie in de elfde speeldag. De ploeg van Arnold Bruggink, die een kwartier voor tijd naar de kant werd gehaald, versloeg Bayern München op eigen veld. De treffer van Szabolcs Huszti, die profiteerde van een fout van Martin Demichelis, bleek afdoende. Bayern grossierde in foute passes en onderstreepte daarmee het gebrek aan vorm. Ook Mark van Bommel en Roy Makaay konden zich niet onttrekken aan de malaise.

Borussia Mönchengladbach-Schalke 04 0-2
Of de rust terugkeert is nog de vraag, maar Schalke 04 bewees zichzelf een goede dienst door Borussia Mönchengladbach in eigen huis met 2-0 te verslaan. De Königsblauen hadden al in de eerste helft de beslissende marge opgebouwd. De doelpunten van Zé Antonio en Gustavo Varela vergrootten de druk op Gladbach-trainer Jupp Heynckes, terwijl zijn collega Mirko Slomka bij Schalke weer wat vaster in het zadel zit.

Arminia Bielefeld-Hertha BSC 2-2
Slechts één punt scheidt Arminia Bielefeld en Hertha BSC op de ranglijst. En dat vertaalde zich ook op het veld, waar bij subtoppers aan elkaar gewaagd waren en beide genoegen moesten nemen met een 2-2 gelijkspel.

Energie Cottbus-Eintracht Frankfurt 0-1
Naohiro Takahara vervulde bij Eintracht Frankfurt wederom een hoofdrol. De Japanner, die afgelopen weekeinde al tegen Gladbach de enige treffer voor zijn rekening nam, was ook tegen Energie Cottbus de matchwinnaar.
vi.nl

Zwaar overschat, die Van Bommel. :yes:

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do nov 09, 2006 12:26 am

Zie jij hem bij Foppe door de voorselectie komen? ;)

Baseman

Bericht door Baseman » do nov 09, 2006 9:55 am

Thomas schreef:Zwaar overschat, die Van Bommel.
:sleepey:
Alsof hij in zijn eentje heel Bayern even aan het voetballen krijgt...

jabu

Bericht door jabu » do nov 09, 2006 12:01 pm

Inderdaad niet alleen:
Thomas schreef:De treffer van Szabolcs Huszti, die profiteerde van een fout van Martin Demichelis, bleek afdoende. Bayern grossierde in foute passes en onderstreepte daarmee het gebrek aan vorm. Ook Mark van Bommel en Roy Makaay konden zich niet onttrekken aan de malaise.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do nov 09, 2006 12:16 pm

Baseman schreef:
Thomas schreef:Zwaar overschat, die Van Bommel.
:sleepey:
Alsof hij in zijn eentje heel Bayern even aan het voetballen krijgt...
Waar zeg ik dat dan? Ik zie alleen dat Van Bommel individueel ook weinig klaarspeelt.

Ik moet nog steeds lachen als ik terug denk aan uitspraken van vrienden van me die dachten dat Van Bommel die Ballack wel even zou gaan vervangen. Kansloos.

Van Bommel is subtop. :yes:

Baseman

Bericht door Baseman » do nov 09, 2006 2:24 pm

Thomas schreef:Waar zeg ik dat dan? Ik zie alleen dat Van Bommel individueel ook weinig klaarspeelt.
Lekker makkelijk om dit te constanteren ja, heel Bayern draait niet lekker maar blijkbaar moet Van Bommel als nieuweling de wekelijkse uitblinker zijn ?

En jij roept dat Van Bommel overschat wordt na het plaatsen van een berichtje waarin wordt vermeld dat ook hij zich niet aan de malaise kon onttrekken die wedstrijd...zo kan ik wel een berichtje vinden van iedere speler.
Ronaldinho presteert weinig dit seizoen, ook overschat zeker ?

Van Bommel is een uitstekende voetballer, maar geen wereldtop.
Dat had iedereen al geconstateerd.

PS: Ballack draait niet goed bij Chelsea, overschat spelertje :roll:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do nov 09, 2006 2:30 pm

Ik roep dat Van Bommel overschat wordt na hem de laatste weken (en iedere wedstrijd bij Barcelona en daarvoor bij PSV in de CL) te hebben zien spelen.

Ik ken genoeg PSV'ers of andere voetbalsupporters die Van Bommel wel een topper vinden. Van Bommel is geen topper. En ik vind hem nog niet eens een uitstekende voetballer.

wimpey

Bericht door wimpey » do nov 09, 2006 6:55 pm

Baseman schreef: Van Bommel is een uitstekende voetballer, maar geen wereldtop. Dat had iedereen al geconstateerd.
Discussies met jou over Von Rommel zijn nutteloos, you see the sun shine out of Von Rommel's arse.

Hij begon redelijk, maar na een paar weken heeft ook de BL wel door dat van Bommel een speler is die het van de diepgang in zijn spel moet hebben. De ruimtes klein maken (wat Hannover gister goed deed) en de angel is grotendeels uit z'n spel.

En als ie niet in het stuk voorkomt, wordt ie vervelend. Dat was in Bremen het geval en ook gisteren weer. Stainer aan z'n oor trekken in het voorbijgaan, appelleren, het gebruikelijke geziek. Tja, als je voetballend geen inbreng hebt, zul je je blijkbaar op zo'n manier moeten manifesteren.
PS: Ballack draait niet goed bij Chelsea, overschat spelertje :roll:
Van Bommel mocht willen dat ie bij Bayern laat zien wat Ballack bij Chelsea brengt. Beslissende goals bijvoorbeeld. Van Bommel met Ballack vergelijken zou een giller zijn. Er ligt een oceaan aan kwaliteitsverschil tussen die twee.

wimpey

Bericht door wimpey » do nov 09, 2006 7:05 pm

brigade zuid schreef:BVB thuis ook weer niet gewonnen. In de perfecte wereld zouden Dortmund en HSV degraderen. :cheer:
Ik was dinsdag bij VFB - HSV. Doll zou kunnen zeggen: ik ben niet te benijden. HSV was de betere ploeg, maar die Feilhaber leidde alweer dodelijk balverlies (tegen Wolfsburg ook al), Mathijsen liet Gomez los, 1-0. Keeper houdt een houdbare volley niet tegen, 2-0. Scheids ziet bij 0-0 een duidelijke handsbal van Tasci (goede verdediger trouwens) in de 16 niet. Dit weekend speelt HSV thuis tegen Gladbach. Als het dán niet lukt, dan is HSV echt gedoemd.

VDV was de beste man van het veld, maar hij kan het niet alleen natuurlijk. Met rukkers als Sanogo en Ljuboja voor 'm moet ie z'n eigen voorzetten ongeveer zelf binnenschieten om HSV een doelpunt te bezorgen. Het lijkt me dat Doll 'm het beste als 2e aanvaller kan opstellen, wat dichter bij het doel.

Dat Dortmund van BVM heeft aardige spelers, maar een beroerde trainer. BVM komt de eer toe werkelijk al het voetbal uit die ploeg te hebben gehaald. Verdedigend is de ploeg goed, maar voetballend... dramatisch is nog zwak uitgedrukt. Tja, wat zullen Pienaar, Nigel, Trab, Vaart en Maxwell het naar hun zin hebben nu ze bij Ajax weg zijn he! ;)

Ook Bayern is lekker bezig. Steef's MDM leidde gisteren met een afgrijselijke blunder de goal van Hannover in, maar hij was niet de enige die finaal door het ijs zakte. Baseman's MVB bracht ook weer helemaal niets. In het tempo dat Bayern gisteren hanteerde, zouden Beckenbauer en Müller zich nog staande hebben kunnen houden. Helemaal de weg kwijt die ploeg. Magath trouwens ook, bij 0-1 Makaay eruit halen en Santa Cruz brengen. Dan weet je zeker dat je niet scoort.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za nov 11, 2006 11:45 am

BVB gisteren toch knap gewonnen bij Werder. (1-3.)

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za nov 11, 2006 1:16 pm

Het is gewoon een rare competitie; iedereen kan van iedereen winnen, het zal me wat dat betreft geen eens verbazen als Dortmund nog gewoon CL voetbal haalt met zo'n matig elftal.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za nov 11, 2006 4:24 pm

Wat een gemiste kans voor Werder om uit te lopen. Zal je zien dat Bayern gewoon weer kampioen wordt.

joey
Erelid

Bericht door joey » za nov 11, 2006 4:33 pm

wimpey schreef:Dit weekend speelt HSV thuis tegen Gladbach. Als het dán niet lukt, dan is HSV echt gedoemd.
0-0 bij rust. Zwakke wedstrijd, meldt www.kicker.de
Tja, wat zullen Pienaar, Nigel, Trab, Vaart en Maxwell het naar hun zin hebben nu ze bij Ajax weg zijn he! ;)
Domoren. Nee, dan heeft Sneijder het beter bekeken. :yes:
Baseman's MVB bracht ook weer helemaal niets.
Vast zijn schuld niet. :eusa_liar: (Wat Van Bommel betreft geen ik Van Basten groot gelijk.)

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za nov 11, 2006 4:40 pm

joey schreef:
wimpey schreef:
Tja, wat zullen Pienaar, Nigel, Trab, Vaart en Maxwell het naar hun zin hebben nu ze bij Ajax weg zijn he! ;)
Domoren. Nee, dan heeft Sneijder het beter bekeken. :yes:
Daarom hoop ik ook altijd dat ex-Ajacieden het slecht doen als ze bij AJAX weggaan, laat ze maar gewoon voelen dat het stom was om bij AJAX weg te gaan.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za nov 11, 2006 4:41 pm

Vooral als ze naar middelmatige clubs gaan. :yes:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za nov 11, 2006 5:12 pm

Bayern weer op achterstand. Nu met 2-1 tegen Leverkusen.

Jesse

Bericht door Jesse » za nov 11, 2006 5:24 pm

brigade zuid schreef: Daarom hoop ik ook altijd dat ex-Ajacieden het slecht doen als ze bij AJAX weggaan, laat ze maar gewoon voelen dat het stom was om bij AJAX weg te gaan.
Niet mee eens. Een persoon als Chivu gun ik het allerbeste.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za nov 11, 2006 7:14 pm

Er zijn idd uitzonderingen, maar wel heel weinig, Litmanen en idd ook Chivu wel, maar dan houd het ook op ook.

Plaats reactie