Johan Cruyff Schaal en KNVB beker
Koeman weet het ook niet meer. Zijn enige woorden waren: 'er valt niets te analyseren' en 'als je zo speelt, verlies je ook van Willem II'.
Ik vind niet dat je resultaten van Koeman kan verwachten met zo'n team, maar kom op zeg, top 5 moet toch gewoon kunnen. Hoe Feyenoord op dit moment voetbalt is gewoon rampzalig. Technisch en tactisch is er niets, maar vechtlust ontbreekt ook al. Zo'n Greene gisteren, die loopt er bij alsof hij alles wel best vindt en had liever binnen gebleven omdat het regende.
Ik vind niet dat je resultaten van Koeman kan verwachten met zo'n team, maar kom op zeg, top 5 moet toch gewoon kunnen. Hoe Feyenoord op dit moment voetbalt is gewoon rampzalig. Technisch en tactisch is er niets, maar vechtlust ontbreekt ook al. Zo'n Greene gisteren, die loopt er bij alsof hij alles wel best vindt en had liever binnen gebleven omdat het regende.
- Daily Blind
Koeman moet nu inmiddels weten wat van gereedschap hij heeft en het is dan ook zijn taak om hier wat van te maken. Gisteren leek totaal nergens op en ik vind dat Koeman hier mede schuldig aan is. Hij moet in iedergeval zorgen dat er tactisch een team staat op het veld en dat de kopjes allemaal de zelfde kant op staan als het gaat op het gebied van beleving en felheid.Arwin schreef:Koeman weet het ook niet meer. Zijn enige woorden waren: 'er valt niets te analyseren' en 'als je zo speelt, verlies je ook van Willem II'.
AJAX was vorig seizoen ook rommel onder Blind, maar hij heeft uiteindelijk er wel een team van weten te maken dat voor elkaar werkte, met uiteindelijk de beker asl beloning. Die beloning heeft feyenoord gisteren zelf verspeeld
www.ad.nl‘Dit lijkt iets te toevallig’
Door MARCEL VAN DER KRAAN
ROTTERDAM - De eerste-divisieclubs die deze week actief zijn in het KNVB-bekertoernooi plaatsen grote vraagtekens bij de loting, die een extreem gunstige uitkomst heeft voor de topclubs.
Trainers en bestuurders vinden het merkwaardig dat alle eredivisieclubs thuis spelen en dat de top-drie ook nog eens mag prijs schieten op de laagst geklasseerde deelnemers uit de eerste divisie.
MVV, Haarlem en Go Ahead Eagles moeten op bezoek bij respectievelijk AZ, Ajax en PSV. Kansloze missies, waardoor de strijd om de beker dit seizoen al zijn glans heeft verloren, vinden ze.
,,Ik dacht dat de Chinese gokwereld alleen in België actief was,’’ zegt MVV-trainer Jurrie Koolhof, die vanavond met zijn ploeg in Alkmaar aantreedt, cynisch. ,,Ik ga uit van de eerlijkheid van de mens, maar voor Talpa blijven op deze manier precies de beste vier clubs uit de eredivisie over.’’
Haarlem-coach Ger Aandewiel, met zijn elftal morgenavond gekoppeld aan grote broer Ajax in de Arena, vindt het allemaal ‘heel erg toevallig’. ,,Hoe ze het voor elkaar hebben gekregen weet ik niet. Maar op deze manier wordt het voor ons erg moeilijk.’’ Aandewiel had Ajax graag in een uitverkocht Haarlem-stadion ontvangen. ,,Vorig jaar, in het oefenduel bij ons thuis, bleef het ook 0-0. Nu wordt het heel, heel erg zwaar voor ons.’’
Ook Go Ahead Eagles-trainer Mike Snoei baalt van het feit dat de Adelaarshorst niet het podium is voor het bekergevecht met landskampioen PSV. ,,Iedereen plaatst vraagtekens bij de loting. Ik ook. Er wordt in de voetbalwereld al weken over gesproken. Dit is allemaal te toevallig.’’
De club van oud-international Marc Overmars reist met 30 bussen vol supporters naar Eindhoven. Snoei: ,,Heel de stad staat achter het elftal. Het wordt toch een prachtige ervaring om tegen de grote namen van PSV te spelen. Mijn verdedigers staan tegenover een voorhoede met Koné, Kluivert en Farfán.’’
De totale salarispost van Go Ahead Eagles bedraagt zo’n 700.000 euro per jaar. Dat bedrag is goed voor 24 contracten van spelers. ,,In Eindhoven,’’ lacht Snoei, ,,is dat waarschijnlijk het salaris van één voetballer.’’ De Eagles-coach heeft zijn spelers op het hart gedrukt er geen schoolreisje van te maken.
,,Ik weet dat dit een onmogelijke opgave is. Maar als speler van Sparta was ik er ook bij toen we tegen alle verhoudingen in na zeventien jaar opeens het grote PSV versloegen.We wonnen van een ploeg met Romario in de spits. Het werd 1-0 door Edwin Vurens en bij ons kwam alles op paal en lat.’’
Jurrie Koolhof vindt het jammer dat MVV net als vorig jaar AZ treft. ,,De nieuwigheid is er af. Als we dan toch een topclub loten, dan liever PSV of Ajax.’’
Inderdaad erg toevallig. Aan de andere kant, als het echt vooropgezet is, valt het wel op.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
- AT Toto winner 15/16
Nog niet helemaal wakker Joey? Maar hoe dan ook bedankt voor je eerste reactie! Die was, zeker i.c.m. Spijker zijn post, goed voor een flinke lach! :D
Dit is trouwens het gehele programma;
Dinsdag,20.00 uur:
Willem II - De Graafschap
20.45 uur: AZ - MVV
Woensdag,20.00 uur:
Sparta - RKC Waalwijk
FC Twente - NAC Breda
FC Utrecht - RBC Roosendaal
20.45 uur: Ajax - Haarlem
Donderdag,20.00 uur:
Roda JC - Jong AZ
20.45 uur: PSV - Go Ahead Eagles
Zo op het oog zou je verwachten dat alle thuisclubs een ronde verder gaan. Wellicht kan De Graafschap voor een stuntje zorgen tegen Willem II en kan RKC de volgende Rotterdamse club elimineren...
Dit is trouwens het gehele programma;
Dinsdag,20.00 uur:
Willem II - De Graafschap
20.45 uur: AZ - MVV
Woensdag,20.00 uur:
Sparta - RKC Waalwijk
FC Twente - NAC Breda
FC Utrecht - RBC Roosendaal
20.45 uur: Ajax - Haarlem
Donderdag,20.00 uur:
Roda JC - Jong AZ
20.45 uur: PSV - Go Ahead Eagles
Zo op het oog zou je verwachten dat alle thuisclubs een ronde verder gaan. Wellicht kan De Graafschap voor een stuntje zorgen tegen Willem II en kan RKC de volgende Rotterdamse club elimineren...
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
Gemiddeld nog geen dertig duizend euro de man. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat die jongens in de Eerste Divisie zo weinig verdienen. De meesten moeten straks weer in de slagerij of drukkerij van papa aan de slag. ;)Duke schreef:De totale salarispost van Go Ahead Eagles bedraagt zo’n 700.000 euro per jaar. Dat bedrag is goed voor 24 contracten van spelers.
Dacht je werkelijk dat het vetpot was om te voetballen in Nederland, Thomas? Volgens mij wordt het, een enkele geval daargelaten, vanaf de subtop van de Eredivisie pas echt interessant om je financieel onafhankelijk te spelen na behoorlijk wat jaartjes profvoetbal en dan kan je je nog nauwelijks gekke dingen veroorloven.Thomas schreef:Gemiddeld nog geen dertig duizend euro de man. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat die jongens in de Eerste Divisie zo weinig verdienen. De meesten moeten straks weer in de slagerij of drukkerij van papa aan de slag. ;)Duke schreef:De totale salarispost van Go Ahead Eagles bedraagt zo’n 700.000 euro per jaar. Dat bedrag is goed voor 24 contracten van spelers.
Eerlijk gezegd denk ik dat de meeste spelers in de Eerste Divisie nu al een bijbaan hebben of voetballen als bijbaan. Ik zou niet rond kunnen komen van 30K in het jaar.
De T.VAN BARNEVELD CLAIMT 5,4 TON VAN FORTUNA SITTARD
LIEFDE TUSSEN DE MIDDENVELDER EN CLUB BEKOELD
SITTARD, vrijdag Zijn liefde voor Fortuna Sittard kan Joos van Barneveld (25) duur komen te staan. De middenvelder hoefde geen seconde na te denken toen het bestuur van de noodlijdende Limburgse club wegens acute financiële problemen hem enkele jaren geleden verzocht zijn salaris deels later te mogen uitbetalen. Naïef als hij was, liet hij de afspraak niet op papier vastleggen.
Met als gevolg dat de club nu van niets zegt te weten. „Ik wil eigenlijk helemaal niet procederen, heb Fortuna meerdere keren uitgenodigd voor een gesprek, maar word alsnog gedwongen naar de arbitragecommissie te stappen om 542.000 euro achterstallig salaris te ontvangen”, aldus Van Barneveld, die na dit seizoen transfervrij is en uitkijkt naar een nieuwe club.
„Het probleem is dat ik voor Fortuna Sittard-begrippen een riant salaris heb”, trapt de Limburger af. Van Barneveld stond in zijn jeugdjaren bekend als een groot talent, mocht zich verheugen in de belangstelling van PSV en Feyenoord en schopte het tot het Nederlands elftal onder 21 jaar. „Omdat Fortuna – dat destijds nog een subtopper in de eredivisie was – een goede transfersom voor hem wilde ontvangen, werd zijn contract opengebroken, opgewaardeerd en verlengd tot 2007. De topclubs zouden miljoenen op tafel moeten leggen”, aldus zijn advocaat Frank ter Huurne.
Daarna sloeg het noodlot voor zowel club als speler toe. Fortuna degradeerde naar de Jupiler League, op financieel gebied kwamen er diverse lijken uit de kast en het faillissement werd ternauwernood voorkomen. In de tussentijd liep Van Barneveld zwaar knieletsel op en stond hij door het langdurige herstel jaren stil in zijn ontwikkeling. „De top halen was uitgesloten”, zegt de speler.
Fortuna had nauwelijks liquide middelen en zat met het contract van Van Barneveld in haar maag. „Daarom wilde ik de club ook helpen. Om goed van te kunnen leven, kreeg ik zesduizend euro per maand. De rest zou later volgen.”
Hoewel hij niets zwart op wit liet zetten, is Van Barneveld ervan overtuigd dat hij bij de arbitragecommissie zijn gelijk zal halen. „Het is heel simpel. Ik heb een contract waarin een jaarsalaris staat. Ik kan laten zien wat ik tot dusver heb ontvangen en wat ik dus nog tekort kom: 542.000 euro zónder rente. Bovendien sta ik al vier jaar ál mijn winstpremies – in totaal duizenden euro’s – af aan de club.”
De advocaat van Van Barneveld heeft Fortuna Sittard verzocht de bestuursnotulen op te sturen, waarin volgens hem wél melding wordt gemaakt van de deal tussen club en speler. „Ik beschik hoe dan ook over voldoende wettig en overtuigend bewijs”, aldus Van Barneveld.
De tuchtcommissie behandelt de zaak normaal gesproken binnen zes weken.
Fortuna Sittard-directeur Hans Erkens wil niet inhoudelijk op de ’zaak Van Barneveld’ ingaan. „Joos heeft een claim bij Fortuna neergelegd en die hebben wij ontvangen. Op basis van de juridische standpunten zullen wij kijken wat waar is en niet.” Maar dat de eis van Van Barneveld als een molensteen om de nek van het armlastige Fortuna hangt, is duidelijk.
Nou, 6 duizend Euro in de maand bij een hekkensluiter ( ex. Sponsor en winst premies ) in de Jupiter L. .Toegegeven dit is een wat " duurdere " jongen bij Fortuna.Maar toch .. en in 9 van de 10 gevallen wordt er een leuke bijbaan geregeld door de club ... Finacieel afhankelijk zul je niet worden maar toch een behoorlijk salaris voor het gebal in de JP l.
Blij met de punten ...
Uit de VI van begin vorig jaar (althans, gevonden op een ander forum):
Gemiddeld salaris trainers Eredivisie: 160.000 euro bruto
Gemiddeld salaris trainers Eerste Divisie: 67.000 euro bruto
Gemiddeld salaris spelers Eredivisie: 367.000 euro bruto
Gemiddeld salaris spelers Eerste Divisie: 88.000 euro bruto
Gemiddeld salaris manager Eredivisie: 110.000 euro bruto
Gemiddeld salaris manager Eerste Divisie: 75.000 euro bruto
Daar blijft dan grof gezegd de helft van over. Als je dan ook nog meeweegt dat er bij de clubs die in een recent verleden Eredivisie speelden nog aardig wat relatief dure jongens rondlopen krijg je een aardig beeld over het salaris van deze heren. Dat houdt wat mij betreft niet over dus...
Gemiddeld salaris trainers Eredivisie: 160.000 euro bruto
Gemiddeld salaris trainers Eerste Divisie: 67.000 euro bruto
Gemiddeld salaris spelers Eredivisie: 367.000 euro bruto
Gemiddeld salaris spelers Eerste Divisie: 88.000 euro bruto
Gemiddeld salaris manager Eredivisie: 110.000 euro bruto
Gemiddeld salaris manager Eerste Divisie: 75.000 euro bruto
Daar blijft dan grof gezegd de helft van over. Als je dan ook nog meeweegt dat er bij de clubs die in een recent verleden Eredivisie speelden nog aardig wat relatief dure jongens rondlopen krijg je een aardig beeld over het salaris van deze heren. Dat houdt wat mij betreft niet over dus...