Ajax-PSV

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo nov 08, 2006 11:28 pm

Nee!

Kaboem!

jabu

Bericht door jabu » wo nov 08, 2006 11:28 pm

Thomas schreef:
brigade zuid schreef:Jabukajaja? Hoe heette jij eerst? ik hou het allemaal niet meer bij hoor met al die naamwisselingen hier.
Tip: Hij had hiervoor ook een foto van een basketballer als avatar en hij was heeeel vervelend.

;)
:D that's me. :cheer:

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do nov 09, 2006 9:06 am

Ik zou hem zo doen:

Stekelenburg
Heitinga Stam Grygera Vermaelen
Gabri Maduro Sneijder Emanuelson
Huntelaar Perez
Laatst gewijzigd door El Clavo op vr nov 10, 2006 1:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Kaboem

Bericht door Kaboem » do nov 09, 2006 11:27 am

Jabukajaja schreef:
Thomas schreef:
brigade zuid schreef:Jabukajaja? Hoe heette jij eerst? ik hou het allemaal niet meer bij hoor met al die naamwisselingen hier.
Tip: Hij had hiervoor ook een foto van een basketballer als avatar en hij was heeeel vervelend.

;)
:D that's me. :cheer:
Van dezelfde basketballer nog wel. We hebben overduidelijk met een fan te maken. Maar dat is niet zo heel moeilijk.

Kaboem!
Laatst gewijzigd door Kaboem op do nov 09, 2006 5:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do nov 09, 2006 4:56 pm

Wij hebben Stam, Sneijder en KJH waar je op kan bouwen maar bij de rest is het afwachten hoe het loopt die dag.

Onzin. De hele ploeg speelt de laatste tijd gewoon heel solide. Zelfs een Heitinga die vorig seizoen...tsja...Heitinga speelt heel sober de laatste tijd, zelfde geldt voor Grygera (in mindere mate), Emanuelson, Perez...Verder komen De Mul en Manucharyan er ook aan en die kunnen onder bepaalde omstandigheden heel nuttig zijn bij invalbeurtjes. Maar ik vind het vooral opvallend dat je juist Perez niet opnoemt, die de laatste wedstrijden juist zo beslissend was.

Daar komt bij dat AJAX tegen betere tegenstanders ook altijd beter speelt. :yes:

Ik ben wel optimistisch over deze wedstrijd :cheer: :yes:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Nihad

Bericht door Nihad » vr nov 10, 2006 12:24 pm

50% korting op de allerlaatste kaarten voor Ajax- PSV
Vanaf heden zijn via TicketBox de allerlaatste plaatsen voor de topper tegen PSV verkrijgbaar. Het betreft hier plaatsen met beperkt zicht welke worden verkocht met 50% korting! Er zijn nog diverse plaatsen naast elkaar beschikbaar. De korting is reeds in de prijs verwerkt.

Ajax-seizoenkaarthouders kunnen geen kaartje bijkopen voor deze (risico)wedstrijd. Alle overige Ajax Club Card-houders mogen maximaal 1 kaart per Club Card kopen.

Laatste update do. 10-11, 12.00 uur

Vakken 2e ring Prijs Aantal beschikbare kaarten
Vak 415 € 11,50 Nog 50 kaarten beschikbaar
Vak 402 € 15,25 Nog 104 kaarten beschikbaar
Vak 403 € 15,25 Nog 16 kaarten beschikbaar
Vak 408 € 15,25 Nog 7 kaarten beschikbaar
Vak 418 € 15,25 Nog 3 kaarten beschikbaar
Vak 423 € 15,25 Nog 14 kaarten beschikbaar
Vak 424 € 15,25 Nog 142 kaarten beschikbaar
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » vr nov 10, 2006 1:16 pm

Spijker schreef:Ik zou hem zo doen:

Stekelenburg
Heitinga Stam Grygera Vermaelen
Gabri Maduro Snejdjer Emanuelson
Huntelaar Perez
hmm sneijder zullen we maar aannemen :xyxthumbs:
Wel voor het eerst dat ajax thuis zich aanpast aan de tegenstander :blush: dat je dit doet als je tegen een barcelona/madrid of iets van dien aard je aanpast oke maar jongens psv...... :hypocrite:

Maar spijker ik denk dat jouw opstelling wel eens erg dichtbij kan gaan komen.
Weer op zoek naar een Interim coach..

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr nov 10, 2006 2:05 pm

Wat bedoel je precies? :hypocrite: :D

Nihad

Bericht door Nihad » vr nov 10, 2006 2:15 pm

Last edited by Spijker on Fri Nov 10 13:52:03 GMT; edited 1 time in total
:eusa_liar: :D
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Toppie

Bericht door Toppie » vr nov 10, 2006 3:08 pm

De lastigste pot van het jaar , ik denk een gelijk spel :hypocrite:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za nov 11, 2006 1:16 am

'Niet meer kampioen tegen de kleintjes'

Amsterdam, 10 nov 2006
Ajax verdedigt zondag de koppositie in de Eredivisie tegen PSV. Dat dit soort topduels steeds belangrijker wordt, beseft ook Ajax-trainer Henk ten Cate: ,,Je wordt niet meer kampioen tegen de kleintjes.''

Het cliché 'kampioen word je tegen de kleintjes' is een aloude voetbalwijsheid. Als je de mindere goden uit de competitie maar consequent verslaat, mag er wel eens iets misgaan in een topduel, zonder dat je de landstitel kan vergeten. Volgens Henk ten Cate gaat die regel tegenwoordig niet meer op. Ajax - PSV van zondag is volgens de trainer wel degelijk een van de doorslaggevende duels in het seizoen. ,,Dit soort duels wordt steeds belangrijker. Vroeger werd je kampioen tegen de kleintjes, nu wint iedereen van de kleintjes. Misschien dat je tegenwoordig kampioen wordt tegen de subtop. Wie de minste steken laat vallen tegen clubs als Heerenveen, FC Twente, FC Groningen, Roda en Feyenoord maakt een goede kans.''

PSV is aan een goede reeks bezig en lijkt vol vertrouwen naar de ArenA te komen. ,,Het is duidelijk dat ze in vorm zijn'', zei Ten Cate. ,,Ze spelen goed en heel georganiseerd. In realiteit zijn zij iets verder dan wij. Ze spelen al langer met een vast blok. Maar al hebben we natuurlijk veel respect voor de tegenstander, angstig hoeven we niet te zijn. Wij zijn wel koploper en we staan verdiend bovenaan. De wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal heeft aangetoond dat PSV niet onverslaanbaar is. Wel is het een lepe ploeg. Ze kunnen uitstekend hun momenten kiezen. Vooral Cocu is daar een meester in. Ze nodigen je uit om balverlies te lijden en dan slaan ze toe. Er zijn qua speelstijl weinig overeenkomsten tussen Ajax en PSV.''
Ajax treedt de tegenstander uit Eindhoven echter met vertrouwen tegemoet, zo liet de Ajax-coach weten. ,,Het zou ook raar zijn als we geen vertrouwen in onszelf hadden, nadat we zes keer op rij de nul gehouden hebben en we bovenaan staan.''

De speelstijlen van beide rivalen mogen dan verschillen, feit is wel dat zowel Ajax als PSV een aantal wedstrijden achter elkaar geen tegendoelpunten heeft hoeven incasseren. ,,Dat komt omdat er geen slechte spelers zijn bij PSV en ook niet bij Ajax'', aldus Ten Cate. ,,En goede ploegen hebben goede keepers. Maarten Stekelenburg is in vorm, hij is een harde werker en hij is terecht beloond met een uitverkiezing voor Oranje. En bij PSV staat ook een prima keeper onder de lat.''
Is de kans dan niet groot dat de topper van zondag zal ontaarden in een tactisch schaakspel? Ten Cate: ,,Toegegeven, topduels zijn meestal meer spannend dan fraai. En het belang van deze wedstrijd is duidelijk. Als wij winnen lopen we uit tot vijf punten voorsprong, als PSV wint is het verschil een punt. Wij gaan echter niet op een 0-0 spelen, want dat kunnen we niet. Dan krijgen we er meteen vier om onze oren. Hopelijk zien we zondag een winnend Ajax en kunnen wij aan het eind met een grote glimlach van het veld stappen.''
Ajax.nl

999

Bericht door 999 » za nov 11, 2006 8:22 am

Ze staan model voor het nieuwe denken. Alex Rodrigo Dias da Costa en Jaap Stam: topverdedigers die niet langer worden beschouwd als veredelde vuilverwerkers. De waardering neemt alleen maar toe. Alex is ook in zijn derde seizoen weer van onschatbare waarde voor PSV, terwijl de tien jaar oudere Stam al meteen aan de basis staat van de herrijzenis van Ajax. Groot, kaal en krachtig. En niet geheel toevallig de nummers 1 en 2 van het Voetballer van het Jaar-klassement. Morgen strijden ze in de ArenA om het recht van de sterkste.

DUEL DER GIGANTEN

Stam en Alex van onschatbare waarde voor Ajax en PSv

AMSTERDAM/EINDHOVEN, zaterdag

Het verplichte nummer tegen ADO Den Haag sleepte zich naar het eind toen Jaap Stam, met zevenmijlslaarzen en bal aan de voet, versnelde. De rest leek stil te staan, verzonken in een diepe slaap. Stam schoot naast, wilde een hoekschop, maar Jack van Hulten dacht er anders over. Verbaasd keek de scheidsrechter van dienst in een paar vuurspuwende ogen. ,,Dat is nou typerend voor zijn gedrevenheid”, zou trainer Henk ten Cate na afloop zeggen.

Voorheen had men het bij Ajax toch vooral over de aanvallers, de nummers tien, de bluf en de artisticiteit. Maar kennelijk hebben de seizoenen waarin de kwetsbaarheid pijnlijk aan het licht kwam, tot een bijstelling geleid. Stam is verworden tot een cultfiguur. Als hij aanzet voor een rush, raakt het publiek in vervoering. Dat zoiets nog eens zou kunnen gebeuren in Amsterdam, stad van de schone kunsten.

Op de vraag hoe het komt dat hij zo snel in goede aarde is gevallen, zegt Stam: ,,Over de laatste jaren kan ik niet oordelen. Ik ga uit van mijn eigen mentaliteit. Laten zien dat je alles geeft om te winnen; dat het ook iets van Ajax is. Lef tonen, zonder dat het tot arrogantie leidt. Mensen waarderen wat ik doe. Ook als het soms wat minder gaat, moet je die wil blijven uitstralen. Ik denk dat het met al die dingen te maken heeft.”

Ten Cate ziet Stam niet als een cultfiguur. ,,Want met die benaming zou je Jaap te kort doen. Cultfiguren zijn meestal de wat mindere goden, die op een andere manier iets losmaken bij het publiek. Jaap is gewoon de allerbeste verdediger in Nederland. En ook in de top van Europa kan hij nog makkelijk mee.”

Dat geldt zonder twijfel ook voor Alex, die eigendom is van Chelsea, maar inmiddels de belangstelling van Real Madrid heeft gewekt. ,,Alex is bezig aan een heel goed seizoen”, zegt trainer Ronald Koeman. „De selectie voor het Braziliaanse elftal is een extra stimulans voor hem. Je merkt dat hij qua training nog bewuster met voetbal bezig is. Dat is positief, want van nature is het een jongen die iets niet op 75 procent doet, als het ook op 70 procent kan. Vaak is dat ook wel voldoende, omdat hij zo goed is. Je ziet dat degenen die naast Alex spelen, stuk voor stuk naar grote hoogten stijgen. Voor een deel is dat een verdienste van die spelers zelf, maar dat heeft ook te maken met de kwaliteiten van Alex.”

Zowel Ten Cate als Koeman zegt het heerlijk te vinden om met zulke spelers te werken. ,,Alex en Jaap Stam zijn voor allebei de ploegen enorm belangrijk, omdat ze defensieve zekerheid bieden. Je moet een huis toch van beneden af opbouwen. Stam heeft bovendien, meer nog dan Alex, een leidende rol binnen de groep.

Alex zou nog wel wat meer leiding kunnen geven. Maar dat moet ook van nature in je zitten. Alex is niet iemand die uit zichzelf op de voorgrond treedt”, aldus Koeman.

Zelf vindt Stam dat zijn leiderschap ook weer niet moet worden overdreven. Zo vaak hoeft hij zijn stem niet te verheffen. ,,Mocht het nodig zijn, dan ben ik er. Maar de instelling van die jonge spelers hier is echt fantastisch. Ik probeer op mijn manier gewoon te zorgen dat ze het oppikken. Dat ze denken: verrek, die ouwe gaat er nog voor; dan gaan wij ook.”

PSV had erop gerekend Stam terug te kunnen halen. Alles werd al in gereedheid gebracht voor zijn rentree. Maar PSV kon in tegenstelling tot Ajax de transfersom die AC Milan vroeg (2,5 miljoen euro) niet betalen. Bovendien was op dat moment de toekomst van Alex bij PSV nog onduidelijk, zodat PSV zo vroeg in het seizoen nog geen beslissing kon nemen. Stam: „Vanwege mijn periode in Eindhoven gingen veel mensen er schijnbaar klakkeloos vanuit dat ik terug zou keren bij PSV. Maar het is nooit mijn eerste optie geweest.”

Van Alex had Stam evenwel zo mogen komen. „Niet om in plaats van mij te spelen, maar ik zou graag mét hem hebben gespeeld. Dan zou de verdediging van PSV héél sterk zijn geweest. Ik denk dat ik nog heel veel kan leren van een speler met zoveel ervaring. Ik zou ervoor tekenen als ik net zo’n carrière krijg als hij heeft gehad. Mijn respect voor hem is groot.”

Phillip Cocu kent beide verdedigers goed. Over de toegenomen waardering zegt hij: ,,Het publiek ziet ook wel dat dit soort spelers niet alleen balwegtrappers zijn en dat ze heel belangrijk zijn voor een ploeg. Als het achterin niet goed zit, dan kom je niet aan voetballen toe. Dat is vorig seizoen wel gebleken bij Ajax.”

Stam: „Alex is gewoon een heel goede verdediger, zo simpel is dat. En nog jong ook bovendien. In het verleden waren het vaak de spitsen die de meeste aandacht kregen. Langzamerhand is, wereldwijd, toch het besef gegroeid dat verdedigen ook heel belangrijk is. Terecht, want ik denk dat het heel lang is onderschat.”

Cocu: ,,Alex en Stam zijn vergelijkbaar, omdat ze allebei heel compleet zijn. Normaal is het zo dat fysiek sterke en kopsterke verdedigers niet snel en wendbaar zijn, maar zij zijn dat wel. Die combinatie is zeldzaam.”
De T.
Blij met de punten ...

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » za nov 11, 2006 1:39 pm

Ik had dat stukje in het ED ook al gelezen, maar wat een onzin zeg!
Als Stam nu bij PSV had gespeeld was hij altijd de grote leider geweest, maar hij speelt bij Ajax dus is-ie kil en koud. En Alex, o wat is-ie lief buiten het veld........ :hypocrite:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

joey
Erelid

Bericht door joey » za nov 11, 2006 4:28 pm

Alaindebanaan schreef:Ik had dat stukje in het ED ook al gelezen, maar wat een onzin zeg!
Als Stam nu bij PSV had gespeeld was hij altijd de grote leider geweest, maar hij speelt bij Ajax dus is-ie kil en koud. En Alex, o wat is-ie lief buiten het veld........ :hypocrite:
Dan was het geweest: Stam heeft het al gemaakt bij grote clubs in het buitenland, dat moeten we bij Alex nog maar afwachten.... ;)

Who cares?

Hebben jullie al zin in morgen?
Het stinkt aan alle kanten!

Jesse

Bericht door Jesse » za nov 11, 2006 4:31 pm

Ik moet morgen zelf voetballen tijdens de wedstrijd.

:frusty:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za nov 11, 2006 4:32 pm

Dan ga je dus niet voetballen.

joey
Erelid

Bericht door joey » za nov 11, 2006 4:34 pm

Jesse schreef:Ik moet morgen zelf voetballen tijdens de wedstrijd.

:frusty:

:aai:

Misschien gaat Ajax de bietenbrug op en ben jij de mazzelaar. ;)
Het stinkt aan alle kanten!

Jesse

Bericht door Jesse » za nov 11, 2006 4:38 pm

Bertje schreef:Dan ga je dus niet voetballen.
Ik had al voorgesteld om het massaal te laten afweten, maar als ik nu in m'n eentje niet kom wordt het erg verdacht.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za nov 11, 2006 4:43 pm

Nou en. Wat is er nou belangrijker: Ajax en bier of zelf voetballen en bier?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za nov 11, 2006 4:59 pm

Jesse schreef:
Bertje schreef:Dan ga je dus niet voetballen.
Ik had al voorgesteld om het massaal te laten afweten, maar als ik nu in m'n eentje niet kom wordt het erg verdacht.
Iedereen is toch wel eens ziek.

Jesse

Bericht door Jesse » za nov 11, 2006 5:27 pm

Het probleem is dat niemand wil voetballen en iedereen liever Ajax kijkt. Als ik dan uiteindelijk als enige niet kom en Ajax ga kijken ben ik weer de gebeten hond.

999

Bericht door 999 » za nov 11, 2006 6:46 pm

Tis niet te hopen dat deze wedstrijd wordt beslist door Wegereefs-dwalingen, of het moeten drie ten onrechte voor AJAX gegeven penalties zijn :D
Blij met de punten ...

Jesse

Bericht door Jesse » za nov 11, 2006 6:49 pm

Als we nog een keer verliezen door een schwalbe van Farfan ben ik in staat om een bom op Peru te gooien.

Aristides

Bericht door Aristides » za nov 11, 2006 7:03 pm

Voetske schreef:Tis niet te hopen dat deze wedstrijd wordt beslist door Wegereefs-dwalingen, of het moeten drie ten onrechte voor AJAX gegeven penalties zijn :D
Zou mooi zijn, maar daar is hij de man niet naar (wie moet ze benutten?)

Ik vrees dat de slag op het middenveld bepalend is: Cocu, Mendes en Simons tegen Sneyder en Gabri.

Winnen we, dan ga ik eerst een biertje pakken op de Toekomst (zal toch wel open zijn, ook al wordt er niet gevoetbald).
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Nihad

Bericht door Nihad » za nov 11, 2006 7:34 pm

Ik voel al heel de week dat het 3-1 voor Ajax gaat worden en dat Huntelaar gaat scoren.

Come on Ajax! :eusa_pray:

Afbeelding

Plaats reactie