Ajax-PSV

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
joey
Erelid

Bericht door joey » di nov 07, 2006 6:09 pm

Kaboem! schreef:Hmmm, ik laat Vermaelen altijd spelen.

Kaboem!
Heracles-Ajax gezien? Zo ver is dat niet uit de buurt, heer Kaboem!
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di nov 07, 2006 6:09 pm

U bent fan van de frietgeneratie, heer Kaboem!?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di nov 07, 2006 6:16 pm

Bertje schreef:
Thomas schreef:Als Ajax geen risico neemt, zal het niet of amper kansen krijgen tegen PSV.
Niet mee eens. Op het moment dat je de tegenstander beter uitschakelt, zal de tegenstander juist meer moeten doen om toch aanvallend wat te kunnen presteren. Zo kan er alleen maar meer ruimte komen. Ik geloof niet in het verdedigen of aanvallen, maar doe liever beide.
Maar juist de grote defensieve krachten Simons, Alex en Gomes zetten weinig of geen druk naar voren in balbezit. Die laten zich niet naar buiten lokken.
Bertje schreef:
Thomas schreef:Ogararu leek me zo een belangrijk onderdeel van jouw tactiek, maar ik denk dat de kans klein is dat hij in de basis staat.
Heitinga speelt bij mij ook.
Oh ja, natuurlijk. Drie verdedigers... Zelfmoord tegen PSV, in mijn ogen. Nog meer dan een aanvallend ingesteld middenveld. ;)
Bertje schreef:
In principe kan je Simons met een man meer op het middenveld wel meer pijn doen, maar als je kijkt naar de spelers op 'mijn' middenveld zit er niet al teveel verdedigende kracht tussen. Dat bedoelde ik dus.
En wat is daar precies het voordeel van?
Het voordeel van die opstelling heb ik in de posts hiervoor al uitgelegd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di nov 07, 2006 6:20 pm

Thomas schreef:
Bertje schreef:
Thomas schreef:Als Ajax geen risico neemt, zal het niet of amper kansen krijgen tegen PSV.
Niet mee eens. Op het moment dat je de tegenstander beter uitschakelt, zal de tegenstander juist meer moeten doen om toch aanvallend wat te kunnen presteren. Zo kan er alleen maar meer ruimte komen. Ik geloof niet in het verdedigen of aanvallen, maar doe liever beide.
Maar juist de grote defensieve krachten Simons, Alex en Gomes zetten weinig of geen druk naar voren in balbezit. Die laten zich niet naar buiten lokken.
Dan doen ze dat niet. Dan hoeft Ajax zich minder druk te maken om verdedigend gedoe en kunnen spelers als Emanuelson, die liever de achterlijn opzoeken dan achter iemand aan rennen, doen waar ze goed in zijn.
Bertje schreef:En wat is daar precies het voordeel van?
Het voordeel van die opstelling heb ik in de posts hiervoor al uitgelegd.
Ik vraag naar het voordeel van zo'n licht middenveld.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di nov 07, 2006 6:22 pm

Ik heb al precies uitgelegd waarom ik voor dat middenveld zou kiezen.

En wanneer Simons en Alex zich dus niet naar buiten laten lokken, moet Ajax wel wat risico gaan nemen om er doorheen te komen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di nov 07, 2006 6:26 pm

Thomas schreef:Ik heb al precies uitgelegd waarom ik voor dat middenveld zou kiezen.
Zal wel een verschil van inzicht zijn, maar ik voel me niet veilig met Sneijder één op één met Afellay en Gabri één op één met Cocu.
En wanneer Simons en Alex zich dus niet naar buiten laten lokken, moet Ajax wel wat risico gaan nemen om er doorheen te komen.
Waarom? Je kunt gewoon de openingen gaan zoeken. Als die openingen er niet komen speel je gelijk. Dan sta je nog steeds aan kop.

Kaboem

Bericht door Kaboem » di nov 07, 2006 6:47 pm

joey schreef:
Kaboem! schreef:Hmmm, ik laat Vermaelen altijd spelen.

Kaboem!
Heracles-Ajax gezien? Zo ver is dat niet uit de buurt, heer Kaboem!
Nope. Ik had andere verplichtingen.

Tegen de Graafschap ga ik wel. Dat is pas dichtbij.

Kaboem!

Kaboem

Bericht door Kaboem » di nov 07, 2006 6:48 pm

Bertje schreef:U bent fan van de frietgeneratie, heer Kaboem!?
Niet in het bijzonder. Wel van Vermaelen, met dank aan SWS.

Kaboem!

joey
Erelid

Bericht door joey » di nov 07, 2006 8:02 pm

SWS, waar zou die uithangen?

Ik verwacht zondag schaakvoetbal. HtC zal zijn ploeg niet in het mes van PSV willen laten lopen. Ik denk dat het billenknijpen wordt, en dat nu Cees in het buitenland zit. :D

Jesse

Bericht door Jesse » di nov 07, 2006 8:09 pm

Ik ben zéér benieuwd naar de opstelling van ten Cate. :yes:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » di nov 07, 2006 8:11 pm

joey schreef:
ASR_AFCA schreef: Alleen verrot dat dit soort wedstrijden om 12.30 gespeeld worden. Dit soort wedstrijden of 14.30uur of anders 18.00uur.
PRO 14:30
Ik vind het juist prettig. Uitslapen, op je dooie gemak ontbijten en dan op de fiets naar Ajax.... Maar ik begrijp dat het voor supporters die van ver komen anders ligt.

Hoe dan ook, ik ben tevreden met een punt.
Ik moet 35 minuten reizen, maar uitslapen en dan nog voor half 1 in de arena zijn?? Dat kan ik dus niet :eusa_dance:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di nov 07, 2006 11:34 pm

Jesse schreef:Ik ben zéér benieuwd naar de opstelling van ten Cate. :yes:
Ik ook. Tot nu toe wist hij de meeste tegenstanders goed tot uitstekend te bestrijden, maar PSV is in Nederland van een andere orde. Ze hebben in het veld heel wat tactisch -en positinieel sterke en ervaren mensen.

999

Bericht door 999 » wo nov 08, 2006 12:12 am

Tuurlijk ben ik nog tevrederner ( hihi ) als wij van Psv zouden winnen, alleen vraag ik me af of dit AJAX het geduld kan opbrengen en de klasse heeft om te wachten op die ene kans om dan toe te slaan.Psv heeft die klasse wel in huis, creeeren iets gemakkelijker kansen en daar lopen ook nog eens een paar linkmiegels rond ...
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo nov 08, 2006 12:19 am

Volgens mij creëert PSV gemiddeld niet bepaald meer kansen dan Ajax, maar maken ze over het algemeen beter af.

999

Bericht door 999 » wo nov 08, 2006 1:05 am

Tja, dan heb jij weinig wedstrijden van Psv gezien ..
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo nov 08, 2006 12:10 pm

Of jij weinig van Ajax. ;)

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo nov 08, 2006 12:12 pm

:nailbite:

999

Bericht door 999 » wo nov 08, 2006 12:22 pm

Thomas schreef:Of jij weinig van Ajax. ;)
Ja dat zal het zijn ;)
Blij met de punten ...

Andy22
Contacteer:

Bericht door Andy22 » wo nov 08, 2006 12:55 pm

:D
"I am a Maniac, an AJAX-maniac"

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo nov 08, 2006 1:05 pm

Ik ben goed bevriend met twee PSV-seizoenkaarthouders die bij platenmaatschappijen werken, en die zeggen al het hele seizoen dat veel thuiswedstrijden van PSV erg saai en langzaam zijn... Maar ze zeggen óók dat PSV de laatste weken heel hecht en heel sterk is geworden.

Het wordt een absolute topper. Heb er zin an. We hebben de wapens en het zelfvertrouwen om ze te verslaan, en ik vind het een héél groot voordeel dat Ajax nu eens niet de achtervolger maar de koploper is. Een gelijkspel is voor ons mooi, en voor PSV nauwelijks. We hoeven ons, voor de verandering, eens niet heel kwetsbaar op te stellen.

K.
Still alive...

joey
Erelid

Bericht door joey » wo nov 08, 2006 1:21 pm

Waar zou jij voor kiezen, Ko? Overrompelen of afwachten?

Jesse

Bericht door Jesse » wo nov 08, 2006 1:54 pm

Afwachten zou ik absoluut niet doen. Daar zijn die Koné en Farfan me te gevaarlijk voor. Overrompelen houden onze mannen nooit te lang vol, maar is denk ik wel de strijdwijze voor de 1e helft. Als je dan voor weet te komen kan je de 2e helft lekker op de counter spelen en het karwei afmaken. :yes:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jim

Bericht door Jim » wo nov 08, 2006 2:07 pm

Kowalczyk schreef:Een gelijkspel is voor ons mooi, en voor PSV nauwelijks.
Niet mee eens. Een gelijkspel zou met name voor PSV een heel goed resultaat zijn. Dan blijft de achterstand weliswaar 2 punten maar heeft het wel reeds uitwedstrijden bij AZ en Ajax achter de rug.
Dan staat PSV er dus gewoon prima voor. Ajax is wat mij betreft eigenlijk zelfs meer gedwongen tot winst dan PSV om de strijd om de titel op de lange duur vol te kunnen houden.
Overigens is Ajax inderdaad wel in staat om PSV te kloppen. Maar het omgekeerde is ook het geval. Je kunt m.i. over de wedstrijd van zondag geen zinnige voorspelling doen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo nov 08, 2006 2:25 pm

Ik zie AJAX als lichte favoriet voor zondag.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo nov 08, 2006 2:42 pm

Waarom zouden we voor een gelijke spel gaan?! We spelen thuis, we staan boven hun op de ranglijst, en we hebben ook al van psv gewonnen dit seizoen. Dit is verder allemaal besides the point, want AJAX moet toch altijd voor de winst gaan.

En zeker thuis tegen psv onder deze (goede) omstandigheden.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie