Ajax-PSV

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Volgens mij is Manucharyan gewoon rechtsbenig.
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk »

Pardon?
Feest

Bericht door Feest »

Tweebenig.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Tweebenig, ja. Tegen Austria Wien zag ik hem een prima pass verzenden met rechts.
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Rechtsbenig is wat anders dan tweebenig. Wat is hij nou volgens jou?
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Hij kan het met beide, maar ik dacht dat z'n rechterbeen sterker was.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Eerder z'n linker, volgens mij.
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Volgens mij ook, maar ik zal er nog eens op letten.
Nihad

Bericht door Nihad »

Het lijkt me wel leuk om met z'n alle massaal 'Waar blijft die tweede trein?' te zingen richting uitvak. ;)
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini »

Links is z'n sterke been.
Ajax!
Nihad

Bericht door Nihad »

Jongens, we hebben een aparte topic over Manu.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Ik heb gisteren een beetje zitten denken hoe Ajax tegen PSV zou moeten spelen.

Ik zou Farfan en Koné met drie man proberen op te vangen. Ik stel voor dat Heitinga, Stam en Grygera de verdediging vormen.
Links op het middenveld kan dan Emanuelson spelen. Hij moet dan ook Mendez opvangen als deze de diepte zoekt. Op rechts stel ik Ogararu op die de positie van rechtsback afschermt en Cocu opjaagt als deze puur aan de linkerkant blijft. Gabri kan dan wat centraler spelen en Cocu oppakken als hij naar binnen trekt en verder Afelley op de huid zitten.
Verder lijkt het me zaak om uit de zone van Simons weg te blijven, want Sneijder en Perez worden toch opgevroten. Sneijder zou ik daarom wat teruggetrokken laten spelen om Simons te ontwijken en de opbouw te regelen. Hij kan dan in zijn rug gesteund worden door Stam en Gabri.
Huntelaar moet zo diep mogelijk in het strafschopgebied spelen, want daar is Da Costa en vooral Alex te kloppen. Die stervende zwaan waar hij al een paar weken aan werkt komt daar misschien nog van pas tegen de wat ruwe Alex.
Perez speelt dan bij balverlies hangend op rechts, waar hij Salcido opvangt als deze de bal heeft en verder zo snel mogelijk weer de diepte kan zoeken bij medespelers. Salcido is een goede mandekker, maar van het opvangen van komende spelers heeft hij niet veel kaas gegeten. Daar moet Ajax van profiteren.
Verder zou het echt een wedstrijd zijn voor Rosenberg, die mooi bij Kromkamp binnendoor kan komen en voor diepte in de aanval kan zorgen. Babel is er niet en Rosenberg heeft volgens mij zijn plek gevonden bij Jong Ajax, dus wellicht dat op links voor Manucharyan of De Mul gekozen wordt. Ik geloof alleen dat Manu het nog geen wedstrijd uithoudt.

Verder moet natuurlijk Simons de opbouw verzorgen, want dat is zijn kracht niet en zouden Gabri en Perez moeten proberen Simons weg te trekken uit het centrum om ruimte te maken voor een opkomende Sneijder.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Heitinga heeft het schikkingsvoorstel van de KNVB geaccepteerd en doet dus zondag mee tegen PSV.

Bron: knvb.nl

Enneh...we krijgen zondag Regelneef, dat is niet zo best. :sad:
Het stinkt aan alle kanten!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Voor de neutrale toeschouwer in ieder geval niet nee. We weten nu in ieder geval alvast dat het geen leuke wedstrijd gaat worden want Wegereef fluit het toch wel dood.
999

Bericht door 999 »

joey schreef:Heitinga heeft het schikkingsvoorstel van de KNVB geaccepteerd en doet dus zondag mee tegen PSV.

Bron: knvb.nl

Enneh...we krijgen zondag Regelneef, dat is niet zo best. :sad:
Dus je krijgt een wedstrijd + een wedstrijd voorwaardelijke schorsing omdat die kneuterboer van een scheidsrechter zijn bril vergeten was.Eigenlijk zou Heitinga zijn rode kaart moeten worden omgezet in geel en die kneuterboer de eerste zes wedstrijden niet mogen fluiten ..
Blij met de punten ...
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Bertje schreef:Ik heb gisteren een beetje zitten denken hoe Ajax tegen PSV zou moeten spelen.

Ik zou Farfan en Koné met drie man proberen op te vangen. Ik stel voor dat Heitinga, Stam en Grygera de verdediging vormen.
Links op het middenveld kan dan Emanuelson spelen. Hij moet dan ook Mendez opvangen als deze de diepte zoekt. Op rechts stel ik Ogararu op die de positie van rechtsback afschermt en Cocu opjaagt als deze puur aan de linkerkant blijft. Gabri kan dan wat centraler spelen en Cocu oppakken als hij naar binnen trekt en verder Afelley op de huid zitten.
Verder lijkt het me zaak om uit de zone van Simons weg te blijven, want Sneijder en Perez worden toch opgevroten. Sneijder zou ik daarom wat teruggetrokken laten spelen om Simons te ontwijken en de opbouw te regelen. Hij kan dan in zijn rug gesteund worden door Stam en Gabri.
Huntelaar moet zo diep mogelijk in het strafschopgebied spelen, want daar is Da Costa en vooral Alex te kloppen. Die stervende zwaan waar hij al een paar weken aan werkt komt daar misschien nog van pas tegen de wat ruwe Alex.
Perez speelt dan bij balverlies hangend op rechts, waar hij Salcido opvangt als deze de bal heeft en verder zo snel mogelijk weer de diepte kan zoeken bij medespelers. Salcido is een goede mandekker, maar van het opvangen van komende spelers heeft hij niet veel kaas gegeten. Daar moet Ajax van profiteren.
Verder zou het echt een wedstrijd zijn voor Rosenberg, die mooi bij Kromkamp binnendoor kan komen en voor diepte in de aanval kan zorgen. Babel is er niet en Rosenberg heeft volgens mij zijn plek gevonden bij Jong Ajax, dus wellicht dat op links voor Manucharyan of De Mul gekozen wordt. Ik geloof alleen dat Manu het nog geen wedstrijd uithoudt.

Verder moet natuurlijk Simons de opbouw verzorgen, want dat is zijn kracht niet en zouden Gabri en Perez moeten proberen Simons weg te trekken uit het centrum om ruimte te maken voor een opkomende Sneijder.
Goed verhaal, al snap ik niet helemaal dat je de tweede bent die vandaag Perez opeens op rechts wil zetten. En ik vind het wel erg link om deze topper voor het eerst een wedstrijd in 3-4-3 te gaan spelen. Met deze selectie moet het kunnen, maar zo'n opstelling beheers je niet 1-2-3. En tegen Kone en Farfan is er niet teveel ruimte voor fouten.

Ik zou het er zo uit laten zien:

----------------------(Gomes)

(Kromkamp)-----(Alex)-(Da Costa)---Salcido
------------------Huntelaar---------Manucharyan
Perez
------------------(Simons)
(Mendez)--------(Afellay)-----(Cocu)
Emanuelson-----Sneijder------Gabri

-----------------(Farfan)---(Kone)
Vermaelen----Grygera-----Stam----Heitinga

---------------------Stekelenburg

Ogararu zal bijval nodig hebben van Stam, terwijl Vermaelen het de linkerflank het beste op zich kan nemen met behulp van Emanuelson, als het om Farfan gaat. Komt Mendez dan pakt Vermaelen hem, komt Farfan dan schiet Emanuelson te hulp. De opbouw moet ook maar zoveel mogelijk over gelaten worden aan Emanuelson. Hopelijk begint Vermaelen weer wat strakker in te spelen en stopt hij met die lange, hoge ballen.

De combinatie Sneijder-Perez-Emanuelson moet genoeg zijn om Kromkamp-Mendez in verdedigend opzicht problemen op te leveren. Mendez houdt niet echt van rennen en Emanuelson heeft wel het vermogen om een hele wedstrijd over z'n man heen te gaan. Ik verwacht weinig van Mendez in deze wedstrijd. Gabri kan Cocu ook een hele wedstrijd bezig houden dus dat is ook mooi.

De centrale aanval vanuit Sneijder wordt wat ingewikkelder, daar hij een man in z'n rug heeft en de beste controleur van de Eredivisie voor zich. Wat mij betreft vreet Simons Sneijder helemaal op. Ik denk dat Perez er z'n voordeel namelijk mee doet. Emanuelson houdt Kromkamp bezig, Sneijder in de tang bij Simons, Alex-Da Costa concentreren zich op Huntelaar en Perez loopt handig tussen de lijnen. :yes:

In verdedigend opzicht zie ik Sneijder het eigenlijk wel redelijk onder controle hebben tegen Afellay. Simons zal zich er niet veel mee bemoeien als Afellay ruimte krijgt, dus moet Sneijder constant storen. Op die manier blijft Simons over als de aangewezen man voor de opbouw. En zoals Bertje al zei is hij daar niet al te best in.

Manucharyan krijgt van mij de kans om het vanaf minuut 1 te laten zien. Hij is een betere afmaker dan De Mul en kan het Salcido minimaal net zo moeilijk maken.
Toppie

Bericht door Toppie »

Perez op 10 en Mitea op links maar ik denk data het 4-4-2 gaat worden. :yes:
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Thomas schreef:
Bertje schreef:Ik heb gisteren een beetje zitten denken hoe Ajax tegen PSV zou moeten spelen.

Goed verhaal, al snap ik niet helemaal dat je de tweede bent die vandaag Perez opeens op rechts wil zetten. En ik vind het wel erg link om deze topper voor het eerst een wedstrijd in 3-4-3 te gaan spelen. Met deze selectie moet het kunnen, maar zo'n opstelling beheers je niet 1-2-3. En tegen Kone en Farfan is er niet teveel ruimte voor fouten.

Ik zou het er zo uit laten zien:

----------------------(Gomes)

(Kromkamp)-----(Alex)-(Da Costa)---Salcido
------------------Huntelaar---------Manucharyan
Perez
------------------(Simons)
(Mendez)--------(Afellay)-----(Cocu)
Emanuelson-----Sneijder------Gabri

-----------------(Farfan)---(Kone)
Vermaelen----Grygera-----Stam----Heitinga

---------------------Stekelenburg

Ogararu zal bijval nodig hebben van Stam, terwijl Vermaelen het de linkerflank het beste op zich kan nemen met behulp van Emanuelson, als het om Farfan gaat. Komt Mendez dan pakt Vermaelen hem, komt Farfan dan schiet Emanuelson te hulp. De opbouw moet ook maar zoveel mogelijk over gelaten worden aan Emanuelson. Hopelijk begint Vermaelen weer wat strakker in te spelen en stopt hij met die lange, hoge ballen.

De combinatie Sneijder-Perez-Emanuelson moet genoeg zijn om Kromkamp-Mendez in verdedigend opzicht problemen op te leveren. Mendez houdt niet echt van rennen en Emanuelson heeft wel het vermogen om een hele wedstrijd over z'n man heen te gaan. Ik verwacht weinig van Mendez in deze wedstrijd. Gabri kan Cocu ook een hele wedstrijd bezig houden dus dat is ook mooi.

De centrale aanval vanuit Sneijder wordt wat ingewikkelder, daar hij een man in z'n rug heeft en de beste controleur van de Eredivisie voor zich. Wat mij betreft vreet Simons Sneijder helemaal op. Ik denk dat Perez er z'n voordeel namelijk mee doet. Emanuelson houdt Kromkamp bezig, Sneijder in de tang bij Simons, Alex-Da Costa concentreren zich op Huntelaar en Perez loopt handig tussen de lijnen. :yes:

In verdedigend opzicht zie ik Sneijder het eigenlijk wel redelijk onder controle hebben tegen Afellay. Simons zal zich er niet veel mee bemoeien als Afellay ruimte krijgt, dus moet Sneijder constant storen. Op die manier blijft Simons over als de aangewezen man voor de opbouw. En zoals Bertje al zei is hij daar niet al te best in.

Manucharyan krijgt van mij de kans om het vanaf minuut 1 te laten zien. Hij is een betere afmaker dan De Mul en kan het Salcido minimaal net zo moeilijk maken.
Sowieso is er eerder met drie verdedigers gespeeld, ik weet nu alleen zo 1-2-3 niet welke wedstrijd dat was.

Ik zet Perez op rechts en juist en type Manu/De Mul op links omdat Salcido juist heel goed is in de dekking en Kromkamp een stuk minder. Laat Salcido maar zwemmen en zich verrassen door Ogararu die de diepte kan kiezen op een steekpass van Sneijder/Perez.

Daarnaast houdt Cocu maar weinig puur de linkerkant en vind ik hem toch te sluw om alleen aan Gabri over te laten. Als Gabri hem 1 keer uit het oog verliest staat Sneijder tegenover Afelley en Cocu. Dan krijg je dus situaties als tegen Ivoorkust op het WK. Met Gabri die Sneijder steunt en de druk erop houdt op het middenveld en Ogararu op rechts sta je of met Sneijder en Gabri tegenover Afelley of met Sneijder, Gabri en Ogararu tegenover Afelley en Cocu. Veel veiliger dus.
Ook kies jij ervoor om Sneijder ruimte te laten trekken voor Perez, maar ik denk dat je hier meer hebt aan het directe spel van Sneijder (zeker als je Simons kunt weglokken), dus zou ik het andersom doen. En als Simons Perez niet opzoekt maar op Sneijder wacht is Salcido gezien met Perez en Ogararu tegenover zich.

Als laatste is jouw verdediging puur in de zone verdedigend sterk, maar op het moment dat Simons druk naar voren zet is het middenveld gezien (zeker aangezien Urby veel de zijkant houdt).

Jammer dat we Galasek niet meer hebben en dat Babel geblesseerd is, want dan had Galasek op Afelley kunnen spelen en met Babel tegenover Kromkamp sta je ook wel sterker natuurlijk.
Jöhnk

Bericht door Jöhnk »

Bertje schreef: Sowieso is er eerder met drie verdedigers gespeeld, ik weet nu alleen zo 1-2-3 niet welke wedstrijd dat was.
Ajax-Nec. Toen speelde Ajax op papier zoals het Az van vorig seizoen. Met Emanuelson in de Tim de Cler-draafrol.
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

:xyxthumbs:
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs »

De laatste kaarten voor Ajax- PSV
Laatste update ma. 6-11 16.00 uur

Vakken 2e ring Prijs Aantal beschikbare kaarten
Vak 423 € 30,50 Nog 4 kaarten beschikbaar
Vak 402 € 30,50 Nog 6 kaarten beschikbaar
Vak 404 € 37,50 Nog 7 kaarten beschikbaar
Vak 406 € 37,50 Nog 7 kaarten beschikbaar
Vak 407 € 37,50 Nog 6 kaarten beschikbaar
Vak 419 € 37,50 Nog 19 kaarten beschikbaar
Vak 421 € 37,50 Nog 17 kaarten beschikbaar
Vak 422 € 37,50 Nog 11 kaarten beschikbaar
Vakken 1e ring Prijs Aantal beschikbare kaarten
Vak 117 € 32,50 Nog 12 kaarten beschikbaar
Vak 119 € 40,- Nog 46 kaarten beschikbaar
Vak 122 € 40,- Nog 12 kaarten beschikbaar
0-vakken aan het veld Prijs Aantal beschikbare kaarten
Vak 019 € 51,50 Nog 1 kaart beschikbaar
Vak 022 € 51,50 Nog 1 kaart beschikbaar

Zo goed als uitverkocht dus! :xyxthumbs:
Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan »

Waarom zet iedereen hier toch Manucharyan elke keer rechtsbuiten?? :crazy:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
Arwin

Bericht door Arwin »

Jöhnk schreef:
Bertje schreef: Sowieso is er eerder met drie verdedigers gespeeld, ik weet nu alleen zo 1-2-3 niet welke wedstrijd dat was.
Ajax-Nec. Toen speelde Ajax op papier zoals het Az van vorig seizoen. Met Emanuelson in de Tim de Cler-draafrol.
Ik herinner me geen details meer over de uitvoering in die wedstrijd, maar het was in ieder geval verrreweg de slechste thuiswedstrijd van het seizoen van Ajax. Waarbij Perez uiteindelijk in de tweede helft met een machtig afstandschot de ban brak.
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

Bertje schreef:Sowieso is er eerder met drie verdedigers gespeeld, ik weet nu alleen zo 1-2-3 niet welke wedstrijd dat was.
Dat was één wedstrijd. Tegen NEC. En het liep slecht. Dat bedoelde ik dus al eerder te zeggen. Ajax is niet gewend aan dat systeem en als je het niet goed beheerst kan er veel mis gaan. In wedstrijden tegen NAC, Willem II, RKC, ADO, Sparta, Excelsior, etc lekker op oefenen en als het goed gaat de volgende stap nemen. Voorlopig loopt het prima met het huidige systeem.
Bertje schreef:Ik zet Perez op rechts en juist en type Manu/De Mul op links omdat Salcido juist heel goed is in de dekking en Kromkamp een stuk minder. Laat Salcido maar zwemmen en zich verrassen door Ogararu die de diepte kan kiezen op een steekpass van Sneijder/Perez.
Goed punt. Al weet ik niet of Perez even effectief is vanaf rechts.
Bertje schreef:Daarnaast houdt Cocu maar weinig puur de linkerkant en vind ik hem toch te sluw om alleen aan Gabri over te laten. Als Gabri hem 1 keer uit het oog verliest staat Sneijder tegenover Afelley en Cocu. Dan krijg je dus situaties als tegen Ivoorkust op het WK. Met Gabri die Sneijder steunt en de druk erop houdt op het middenveld en Ogararu op rechts sta je of met Sneijder en Gabri tegenover Afelley of met Sneijder, Gabri en Ogararu tegenover Afelley en Cocu. Veel veiliger dus.
Cocu is tactisch slimmer dan Gabri, maar ik denk dat Gabri z'n ren je rot-mentaliteit goed van pas kan komen in aanvallend opzicht. Misschien vermoeid hij Cocu genoeg zodat hij weer een mindere dag heeft tegen Ajax.
Bertje schreef:Ook kies jij ervoor om Sneijder ruimte te laten trekken voor Perez, maar ik denk dat je hier meer hebt aan het directe spel van Sneijder (zeker als je Simons kunt weglokken), dus zou ik het andersom doen. En als Simons Perez niet opzoekt maar op Sneijder wacht is Salcido gezien met Perez en Ogararu tegenover zich.
Ik denk juist een speler die slim tussen de linies speelt handiger is als je tussen Simons en Alex komt te staan. Sowieso lokt Perez met z'n spel eerder een verdediger (zij het Salcido of Da Costa) naar buiten dan Sneijder, denk ik.

Ik denk trouwens dat Heitinga gewoon speelt hoor, Bertje.
Bertje schreef:Als laatste is jouw verdediging puur in de zone verdedigend sterk, maar op het moment dat Simons druk naar voren zet is het middenveld gezien (zeker aangezien Urby veel de zijkant houdt).
Houdt Perez in een wat meer teruggetrokken rol (dus niet als echte aanvaller) en je hebt min of meer een viermansmiddenveld. Emanuelson houdt veel de zijkant aan, maar dat doet Mendez tegenwoordig ook (sterker nog, ik denk dat Koeman dat tegen Ajax nog explicieter van hem gaat eisen). Ik geef toe dat je met deze opstelling het risico loopt om de strijd op het middenveld (en waarschijnlijk de wedstrijd) te verliezen, maar ik denk ook dat het de beste manier is om Simons en eventueel Alex pijn te doen en ik denk dat je met die vier achterin een goede kans maakt om Koné en Farfan uit te schakelen.
Bertje schreef:Jammer dat we Galasek niet meer hebben en dat Babel geblesseerd is, want dan had Galasek op Afelley kunnen spelen en met Babel tegenover Kromkamp sta je ook wel sterker natuurlijk.
Met Galasek op het middenveld loop je al snel achteruit en loop je het risico dat Simons helemaal makkelijk druk naar voren uit kan oefenen.

Dat Babel er niet bij is is inderdaad jammer, maar we hebben veel 'leuke' aanvallertjes die hem pijn zouden kunnen doen. Geen van ze is echter (nog) een zekerheidje.

En het is trouwens Afellay, Bertje. ;)
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Thomas schreef:Cocu is tactisch slimmer dan Gabri, maar ik denk dat Gabri z'n ren je rot-mentaliteit goed van pas kan komen in aanvallend opzicht. Misschien vermoeid hij Cocu genoeg zodat hij weer een mindere dag heeft tegen Ajax.
Ik houd niet van 'misschien'. Cocu is gevaarlijk, dus is het heus geen schande om hem wat beter op te vangen.
Ik denk trouwens dat Heitinga gewoon speelt hoor, Bertje.
:?:
Houdt Perez in een wat meer teruggetrokken rol (dus niet als echte aanvaller) en je hebt min of meer een viermansmiddenveld. Emanuelson houdt veel de zijkant aan, maar dat doet Mendez tegenwoordig ook (sterker nog, ik denk dat Koeman dat tegen Ajax nog explicieter van hem gaat eisen). Ik geef toe dat je met deze opstelling het risico loopt om de strijd op het middenveld (en waarschijnlijk de wedstrijd) te verliezen, maar ik denk ook dat het de beste manier is om Simons en eventueel Alex pijn te doen en ik denk dat je met die vier achterin een goede kans maakt om Koné en Farfan uit te schakelen.
Volgens mij kun je Simons meer pijn doen op het moment dat je een man meer hebt op het middenveld, dus deze redenering volg ik niet.
Plaats reactie