Italië
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
vi.nlPizarro trachtte Totti om te praten bij penalty
1/11/2006 12:20
Francesco Totti is de onbetwiste leider van AS Roma, maar met drie gemiste strafschoppen op rij heeft zijn imago een deukje opgelopen. Ploeggenoot David Pizarro opperde in de Champions League-wedstrijd tegen Olympiakos Piraeus al of hij niet beter de toegekende strafschop kon nemen.
'Ik vroeg Francesco of ik hem mocht nemen', vertelde Pizarro. 'Ik weet dat hij de eerste keus is om de strafschoppen te nemen, maar ik ben altijd in de buurt. De druk op de strafschoppennemer is gewoon ongelofelijk groot.'
Totti sloeg het aanbod van Pizarro af. En hoewel hij de penalty goed inschoot, werd deze gekeerd door de Griekse doelman Antonis Nikopolidis. De aanvoerder maakte zijn fout overigens goed door later in de wedstrijd fraai de gelijkmaker aan te tekenen. De wedstrijd eindigde in 1-1.
'Bij Udinese nam ik de strafschoppen altijd', aldus Pizarro, die afgelopen zomer via Internazionale in Rome neerstreek. 'Daarom ben ik naar voren gestapt, maar Totti is een grote speler en moet niet worden afgekraakt om deze missers.'
voetbal.nlInter-talent kiest voor België
02 november 2006, 12:29 uur
Internazionale-speler Ibrahim Maaroufi verkiest de Belgische voetbalnationaliteit boven de Marokkaanse. De zeventienjarige middenvelder maakte vorige week zijn debuut in de Serie A en kreeg prompt van zowel de Marokkaanse als de Belgische bond een uitnodiging voor het beloftenelftal. Donderdag hakte de voormalig PSV'er de knoop door.
De Belgische en de Marokkaanse talenten oefenen binnenkort uitgerekend tegen elkaar, wat de keuze voor Maaroufi extra lastig maakte. "Maar ik kies voor België", zei hij donderdag tegenover Belgische media. "René Vandereycken (Belgische bondscoach, red.) kwam met me praten en zei dat hij op me rekent, in de eerste plaats wel voor de jonge Duivels." Maaroufi begon als kleine jongen bij Anderlecht en kwam later bij PSV terecht. De Eindhovenaren lieten hem vorig jaar naar Inter vertrekken.