Edgar Manucharyan

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » wo sep 06, 2006 10:24 pm

Zit hij niet gewoon bij de trainingsgroep van Ajax??
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do sep 07, 2006 2:13 am

Hij heeft nog geen officiële minuut gespeeld, of wel?

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do sep 07, 2006 8:50 am

hij stond eer gisteren nog gewoon op het veld naast de Arena.
Ik vind het al heel knap dat hij niet geblesseerd is geraakt.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr nov 03, 2006 8:10 pm

"Manucharyan past heel goed bij dit Ajax"
03 november 2006

In een duel dat amper de moeite waard was, was er donderdag in de ArenA één lichtpunt: Edgar Manucharyan. Niet zozeer zijn doelpunt, maar vooral het feit dat de Armeniër eindelijk weer eens lekker meedeed zorgde voor veel tevreden gezichten. Sinds zijn komst wordt hij immers achtervolgd blessures, maar nu is hij klaar om de Ajax-fans te laten zien wat hij kan. FCUpdate.nl sprak met een aantal betrokkenen, waaronder de Armeniër zelf. "Edgar heeft specifieke kwaliteiten die we bij Ajax goed kunnen gebruiken", zegt assistent-trainer Hennie Spijkerman.

De eerste wedstrijd van Edgar Manucharyan voor Ajax is voorlopig misschien wel symbolisch voor zijn verblijf in Amsterdam. De Armeniër mocht in december 2004 op 17-jarige leeftijd meedoen in het oefenduel met FC Barcelona. Hij liet hierin een prima indruk achter, maar viel na een kwartier alweer geblesseerd uit. Ajax herkende het talent van de aanvaller echter direct en gaf hem een nieuwe kans. Deze kans greep Manucharyan met beide handen aan en in april 2005 zette hij zijn handtekening onder een driejarig contract bij Ajax.
De verwachtingen rond de handige buitenspeler waren groot, maar voorlopig heeft hij weinig laten zien. Vorig seizoen kwam hij door chronisch blessureleed slechts vier keer in actie. "Mijn voet, mijn spieren, mijn knie, mijn hamstring", lepelt Manucharyan de blessures op waarmee hij het afgelopen jaar gekampt heeft. "Het is echt ongelofelijk hoe veel problemen ik gehad heb. Vroeger had ik ook wel eens kleine pijntjes, maar echte zware blessures heb ik in Armenië nooit gehad. Waardoor het komt dat ik hier zo veel fysieke problemen heb? Geen idee. Misschien komt het omdat we hier iets harder trainen. Ik moest fysiek ook wat sterker worden en dat is nu gebeurd."
"Edgar heeft het ontzettend moeilijk gehad", zegt teamgenoot Urby Emanuelson over de Armeniër. "Gelukkig is hij nu op de weg terug, daar zijn we allemaal heel blij mee. Voor het grote publiek is hij misschien nog een onbekende, maar wij weten wat hij kan. Daarom zijn we heel blij voor hem dat hij nu eindelijk weer mee kon doen en prompt ook scoorde."

Ook assistent-trainer Hennie Spijkerman is vol lof over de Armeniër. "Hij is een jonge met heel specifieke kwaliteiten. Hij is snel en heeft een goede trap. Eigenlijk past hij heel goed bij dit Ajax. Je hebt soms van die wedstrijden die echt om een type-Manucharyan vragen. Het is dan prettig als hij, zoals tegen Austria, laat zien wat je hoopt. Dat is goed voor hem en goed voor Ajax."
Met Manucharyan erbij heeft Ajax meer mogelijkheden, benadrukt Spijkerman. "Hij vult de rol van linksbuiten heel anders in dat Kenneth Perez. Kijk, Perez trekt soms automatisch iets meer naar binnen toe, waardoor hij de trechter in gaat. Manucharyan houdt het spel iets breder."

Snel, een goede trap, een echte buitenspeler: dat klinkt als een echte Ajax-voetballer. Dat klopt wel, vindt Manucharyan. "Ik pas bij deze ploeg, de manier waarop Ajax speelt sluit goed aan bij de manier waarop ik voetbal. De trainer geeft me bovendien een heel goed gevoel, mede dankzij hem en mijn medespelers voel ik me thuis in Amsterdam. Ik heb de laatste weken veel in het krachthonk gezeten en ben nu fysiek een stuk beter dan een jaar geleden. Ik ben goed in vorm en dat wil ik de Ajax-fans graag laten zien", zegt de 19-jarige.

Zijn doelpunt tegen Austria Wien ziet Manucharyan dan ook als een eerste stap in de goede richting. "Het is natuurlijk altijd lekker om te scoren, maar dit was een bijzonder doelpunt. Het is een soort beloning voor het harde werk dat ik tijdens mijn herstelperiode verzet heb. Bovendien zat mijn vader op de tribune. Hij zal ongetwijfeld heel trots geweest zijn", zegt hij stralend.
FCUpdate
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » vr nov 03, 2006 9:26 pm

Ik hoop het echt. Hij heeft, itt Mitea, geen lap voor zijn ogen. Gaf 2x een mooie bal op Klaas.

Eindelijk ook iemand die en op snelheid een man voorbij kan en in de kleine ruimte.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr nov 03, 2006 9:31 pm

Ik heb hem nog nooit op snelheid zien passeren, maar dat kan aan mij liggen.

Wel heeft hij een gave techniek. :yes:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr nov 03, 2006 10:08 pm

Hij ziet er meer uit als een schaker dan als een voetballer. ;)
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr nov 03, 2006 11:02 pm

Ligt het aan mij of wordt er onder Ten Cate (naast een heeeleboel andere dingen) ook meer aan krachttraining gedaan? Of is die trend vorig seizoen al in gezet?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr nov 03, 2006 11:05 pm

Geen idee. Ik heb nog nooit binnen gekeken.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr nov 03, 2006 11:08 pm

Ik weet alleen dat Sneijder tijdens zijn langdurige blessure veel aan krachttraining heeft gedaan.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr nov 03, 2006 11:09 pm

Hij is er toch nog steeds mee bezig?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr nov 03, 2006 11:10 pm

Ik hoop het.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » ma nov 06, 2006 3:42 pm

Rishi schreef:Ik hoop het echt. Hij heeft, itt Mitea, geen lap voor zijn ogen. Gaf 2x een mooie bal op Klaas.

Eindelijk ook iemand die en op snelheid een man voorbij kan en in de kleine ruimte.
Ik vind Manu ook meer een speler die met een actie de man voorbij gaat dan puur op snelheid. Daarvoor hebben we Mitea en Babel nog....
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 16, 2007 3:05 pm

Manucharyan langer bij Ajax

vrijdag 16 maart, door SP, Amsterdam, 14:35u, Ajax
De 20-jarige aanvaller Edgar Manucharyan heeft zijn contract bij Ajax verlengt. De Armeniër tekende bij tot de zomer van 2011. Manucharyan is bezig aan zijn tweede seizoen in Amsterdam.

In het eerste elftal heeft de linksbenige aanvaller nog niet kunnen imponeren; bij het tweede elftal is hij wel goed bezig. Dit seizoen vond hij al 10 keer het net voor de beloftes. Door de langdurige blessure van Leonardo en het vertrek van Rosales naar River Plate is Manucharyan weer nadrukkelijk in beeld bij het eerste elftal, waar hij de laatste twee wedstrijden inviel.

Manucharyan scoorde tot nu toe een keer voor Ajax. Dat was in de UEFA-Cup wedstrijd tegen Austria Wien (3-0).
AS

Staat (nog) niet op Ajax.nl.

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr mar 16, 2007 3:07 pm

:cheer:
Face your fears and live your dreams, No Fear

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 16, 2007 3:12 pm

Het staat wel op de website van Tien.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mar 16, 2007 3:15 pm

Als je kijkt hoe weinig wedstrijden Manucharyan in Ajax 1 heeft gespeeld vind ik dat Ajax verbazingwekkend veel geduld met hem heeft. Men (Van Geel) heeft blijkbaar erg veel vertrouwen in z’n voetbalkwaliteiten.

jabu

Bericht door jabu » vr mar 16, 2007 3:19 pm

Ik kan mij voorstellen dat deze contractverlenging de zaakwaarnemer van Maduro wel even zijn wenkbrauw deed fronsen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 16, 2007 3:25 pm

Zou genoeg zeggen over die zaakwaarnemer als hij dat nu opeens ziet, want Vermeer heeft toch niet veel meer laten zien.

jabu

Bericht door jabu » vr mar 16, 2007 3:26 pm

Hetzelfde gaat uiteraard op voor de contractverlening van Vermeer.

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr mar 16, 2007 3:29 pm

Hoezo? In hen ziet Ajax nog mogelijkheden. Zij hebben nog niet aangetoond het niveau niet aan te kunnen, zoals Maduro.

M.a.w.: zij krijgen hun kans nog. Maduro heeft die reeds gehad en vrijwel zeker verprutst.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 16, 2007 3:34 pm

Ik weet niet wat erger is: niet spelen of slecht spelen door vermoeidheid of niet spelen door blessures. In beide gevallen ben je in ieder geval waardeloos voor het elftal. Daarentegen is Maduro natuurlijk wel ouder en zou hij verder moeten zijn, al is dit ook een tekortkoming van Ajax zelf, want hij komt uit onze opleiding.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mar 16, 2007 3:50 pm

Gaat dat slecht spelen vanwege vermoeidheid nou nog steeds op voor Maduro?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 16, 2007 3:52 pm

Het wordt gegeven als reden voor zijn slechte functioneren, dus dat wil ik best aannemen. Dat maakt het geen excuus, natuurlijk. Een speler die maar twintig wedstrijden per seizoen kan spelen omdat hij anders moe wordt is niet geschikt voor topvoetbal (bij Ajax).

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr mar 16, 2007 4:25 pm

Kan ook met salaris te maken hebben.
Manu zal niet top verdienen, heeft nog niet veel gespeeld.
Bij Maduro zal dat denk ik anders liggen, die zal ook wel meer eisen hebben.
Ik heb ook nog wel vertrouwen in Manu, ondanks dat hij een stuk ouder uitziet dan dat hij daadwerkelijk is.

Plaats reactie