SC Heracles - Ajax
- Giacomo Puccini
Stam tegen Heracles gewoon inzetten. Doe nou niet alsof Ajax tegen PSV zonder Stam geen kans zou maken. Stam zal er wel vaker niet bij zijn, dat moet geen groot probleem hoeven zijn. Afgelopen seizoen gaven Vermaelen, Heitinga, Trabelsi, Urby en Boakye ook bijna niks weg tegen Koné en Farfan.
Ik zou nog eerder Gabri sparen.
Ik zou nog eerder Gabri sparen.
Ajax!
SportweekAjax-trainer Ten Cate: ‘Ik zal wel een romanticus zijn’
Ajax heeft vandaag, in de aanloop naar de uitwedstrijd van aanstaande zondag tegen Heracles, getraind op het kunstgrasveld. Trainer Henk ten Cate bleek na afloop nog altijd tegen het voetballen op een dergelijke ondergrond. “Ik zal wel een romanticus zijn, maar mijn voorkeur blijft uitgaan naar gras. Naar modder onder je schoenen. Op kunstgras val je, hoe je het ook wendt of keert, harder. En de bal gaat sneller. Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niks.”
Ten Cate kon vanmorgen niet zeggen of hij Jaap Stam en Gabri buiten de basisopstelling in Almelo houdt. Beide spelers staan ‘op scherp’ en een nieuwe gele kaart zou ze de topper tegen PSV van volgende week kunnen kosten. “Maar ik wil niet de suggestie wekken, dat we het onszelf tegen Heracles kunnen permitteren om twee belangrijke spelers aan de kant te laten,” aldus ten Cate. “Ik wil de wedstrijd tegen PSV volgende week per se met twee punten voorsprong ingaan. Dus dan moet je niet te veel gaan schuiven in je elftal.”
Ook wilde de Ajax-trainer zijn definitieve selectie voor het duel in Almelo nog niet prijsgeven, maar de kans is groot dat Edgar Manucharyan, volgens Ten Cate momenteel ‘de man in vorm’, daar opnieuw deel van uit maakt De Armeniër, die lange tijd geblesseerd was, kreeg gisteravond tegen Austria Wien (3-0) een beloning voor zijn inzet op het trainingsveld en greep direct zijn kans. Manucharyan: “Ik heb in mijn revalidatie veel aan krachtraining en fitness gedaan. Fysiek ben ik nu helemaal in orde.”
- Giacomo Puccini
Natuurlijk is het altijd lekker om een klasbak als Jaap Stam erbij te hebben, maar dus ook tegen Heracles. Stam is ervaren genoeg om geen kaart te pakken. En pakt hij onverhoopt toch een kaart, dan moeten we dat ook weer niet dramatiseren. Ajax is niet afhankelijk van één speler. Stam zal er wel vaker niet bij zijn, daar moet je maar mee kunnen omgaan.
Ajax!
- Giacomo Puccini
Jawel joh. Geen paniek. Stam is maar één speler.Bertje schreef:Ajax zal ook wel vaker zonder Huntelaar en Sneijder spelen, maar dat betekent niet dat je niet voorzichtig met ze om hoeft te springen.
De wedstrijd tegen PSV lijkt me nou niet het juiste moment voor dergelijke 'experimentjes'.
Moet hij dankjewel zeggen?Jöhnk schreef:Volgens mij weet Stam niet precies waar de grens ligt, want hij is het er steeds pertinent mee oneens als hij weer volkomen terecht wordt bekeurd met een gele kaart.Giacomo Puccini schreef:Stam is ervaren genoeg om geen kaart te pakken.
Laatst gewijzigd door Giacomo Puccini op vr nov 03, 2006 1:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ajax!
- Giacomo Puccini
Nee, hij moet zorgen dat hij niet zo vaak tegen domme kaarten aanloopt.Giacomo Puccini schreef:Moet hij dankjewel zeggen?Jöhnk schreef:Volgens mij weet Stam niet precies waar de grens ligt, want hij is het er steeds pertinent mee oneens als hij weer volkomen terecht wordt bekeurd met een gele kaart.Giacomo Puccini schreef:Stam is ervaren genoeg om geen kaart te pakken.
Die van gisteren was wel het ultieme voorbeeld daarvan.
Bij een 3-0 voorsprong zo'n totaal onnodige kaart oplopen mag zo'n ervaren speler gewoon niet overkomen. En bewijst dat jij onzin verkoopt met je opmerking dat Stam ervaren genoeg is om er bij voorbaat vanuit te gaan dat hij zondag heus geen kaart pakt.
Bovendien zie ik het nut er niet van in om heel verongelijkt te gaan doen als je een zeer terechte kaart krijgt. Dat is net zo irritant als die spelers die zelf overduidelijk de bal over de zijlijn spelen en dan toch nog appeleren dat de ingooi voor hun is. Mij lijkt het dat je dan als scheidsrechter een speler ook niet meer geloofd als hij wel een keer gelijk heeft.
Zonder Stam geef ik Ajax weinig kans tegen PSV.Giacomo Puccini schreef:Natuurlijk is het altijd lekker om een klasbak als Jaap Stam erbij te hebben, maar dus ook tegen Heracles. Stam is ervaren genoeg om geen kaart te pakken. En pakt hij onverhoopt toch een kaart, dan moeten we dat ook weer niet dramatiseren. Ajax is niet afhankelijk van één speler. Stam zal er wel vaker niet bij zijn, daar moet je maar mee kunnen omgaan.
Het stinkt aan alle kanten!
Dat zou de ideale situatie zijn ja. Maar jij weet waarschijnlijk ook wel dat wanneer een speler eenmaal de naam heeft vaak schwalbes te maken hij echt doormidden getrapt moet worden om een penalty te krijgen. Scheidsrechters zijn net mensen.Ik ben ik schreef:Een scheidsrechter moet sowieso geen spelers geloven. Hij moet gewoon uit z'n ogen kijken.
Laat Stam z'n ding wel doen. Hij moet in alles de baas spelen op het veld.Jabukajaja schreef:Bovendien zie ik het nut er niet van in om heel verongelijkt te gaan doen als je een zeer terechte kaart krijgt. Dat is net zo irritant als die spelers die zelf overduidelijk de bal over de zijlijn spelen en dan toch nog appeleren dat de ingooi voor hun is. Mij lijkt het dat je dan als scheidsrechter een speler ook niet meer geloofd als hij wel een keer gelijk heeft.
vi.nlTen Cate denkt tegen Heracles al aan PSV
3/11/2006 17:29
Hoewel Ajax eerst nog voor de competitie op bezoek moet bij Heracles Almelo en de Amsterdammers woensdag in de KNVB-beker optreden als gastheer van ADO Den Haag, werpt de topper tegen PSV van volgende week zondag zijn schaduw vooruit. Trainer Henk ten Cate wil per se met een voorsprong aan het onderlinge duel met de Eindhovenaren beginnen.
‘Ik wil koste wat het kost volgende week met twee punten voorsprong op PSV aan die wedstrijd beginnen’, aldus Ten Cate op de website van Ajax. Die wens houdt in dat de coach tegen Heracles Almelo geen concessies doet aan zijn opstelling, ondanks het feit dat in het Polman Stadion op kunstgras wordt gespeeld.
‘Technisch vaardige, lichtvoetige snelle spelers kunnen op kunstgras beter uit de voeten’, weet Ten Cate. ‘Als trainer houd je bij het maken van je basiself tekening met de omstandigheden. Maar om te winnen, moet ik ook weer niet te veel gaan schuiven in de opstelling.’
‘Ook het feit dat Stam en Gabri bij een volgende gele kaart zijn geschorst, doet niets af aan het streven met voorsprong PSV te ontmoeten. Soms kan je daar geen rekening mee houden.’
Laat Ten Cate Stam spelen en pakt hij geel, dan is dat in mijn ogen een blunder van formaat van zowel Ten Cate als Stam.
De spelers van Heracles zullen zich richten op Stam ook, omdat ze weten dat hij voorzichtig wil zijn.
Heracles is nog ongeslagen. Lijdt Ajax zonder Stam puntverlies, dan heeft Ten Cate het ook gedaan.Thomas schreef:Laat Ten Cate Stam spelen en pakt hij geel, dan is dat in mijn ogen een blunder van formaat van zowel Ten Cate als Stam.
De spelers van Heracles zullen zich richten op Stam ook, omdat ze weten dat hij voorzichtig wil zijn.
Het stinkt aan alle kanten!