Mjah, het is altijd zo stervensdruk op 127. Ik vind het helemaal niks. Ik zie je in Praag wel. :DKowalczyk schreef:Correctie: Andy 22 zorgt er altijd voor dat ze twee rijen achter me staat... X'CAndy22 schreef:K. zorgt er altijd voor dat hij 2 rijen vor me staat :D
K.
Ajax - Austria Wien
De T.Groepsfase UEFA Cup goed voor jonge talenten
Ajax wil snel karwei klaren
AMSTERDAM, donderdag
Twee weken later dan de overige Nederlandse deelnemers aan het toernooi om de UEFA Cup begint Ajax vanavond aan de groepsfase. Maar als het even kan, wil Henk ten Cate snel de volgende halte bereikt hebben. „Dat zorgt voor rust en biedt ons de gelegenheid enkele jonge spelers een kans te geven.”
De kans dat er lichtzinnig over Austria Wien gedacht wordt, is volgens de coach van Ajax vrijwel uitgesloten. „We hebben ontspannen getraind en toch was iedereen bijzonder scherp. Concentratie, dát is het toverwoord. Iedereen realiseert zich dat je in Europees verband niemand mag onderschatten. Zie Zulte-Waregem”, doelde hij op de ruime zege van de Belgen in Wenen (1-4). En dat was nou net de enige ploeg die hij nog niet in zijn kaartenbak had zitten. „Dat Espanyol won in Praag verbaasde me niet. Het is de beste tegenstander in onze groep. Ik wist niks van Zulte-Waregem, dus in die zin was het inderdaad een verrassing. Aan de andere kant ook weer niet, omdat ze Lokomotiv Moskou hebben uitgeschakeld.”
Austria Wien is inmiddels diep gekelderd. De Rotterdammer Frenk Schinkels keek nog zo uit naar het duel in Amsterdam, maar werd vorige week gekielhaald. De vorig seizoen behaalde dubbel had dus weinig waarde. Schinkels zag zeven spelers vertrekken, de geldkraan werd dichtgedraaid en hij was de eerste die op het hakblok lag toen de onvermijdelijke inzinking zich aandiende. Kortzichtigheid en het gebrek aan visie, daar heeft Schinkels zich gedurende zijn lange verblijf in Oostenrijk altijd mateloos aan geërgerd.
Als de verhoudingen vanavond normaal blijven, zal Ajax geen problemen met deze tegenstander moeten hebben. Ten Cate kondigde aan dat zijn ploeg in elk geval breed moet aanvallen. Hij kiest derhalve voor een flankbezetting. Om die reden haalde hij Edgar Manucharyan bij de groep, de Armeen die links en rechts uit de voeten kan.
Ten Cate: „Ik geloof in Edgar. Het kwam er nog niet uit, maar zijn techniek is ongekend en zijn snelheid met de bal fantastisch. Hij is net achttien, heeft veel blessures gehad. We ontdekten dat hij vaak in het rood trainde en speelde. Nu is gekozen voor een aangepast trainingsprogramma en gaat het de goede kant op. Hij scoort regelmatig in het tweede. Hij heeft klasse en dit is een beloning voor zijn doorzettingsvermogen.”
Ook Jan Vertonghen is terug in de selectie. De Belgische middenvelder krijgt hiermee eveneens een pluim voor zijn ontwikkeling. Ten Cate: „Jan doet het geweldig, maar heeft de pech dat Ajax goed speelt. Daarom viel hij erbuiten en mag hij in de winterstop misschien verhuurd worden. Dan komt hij vaker aan spelen toe op een hoger niveau.”
Ten Cate moest twee spelers naar huis sturen. Dat werden Olaf Lindenbergh en George Ogararu, onder het mom: liever een aanvaller extra dan een tweede verdediger op de bank. „Over een paar weken hebben we misschien 24 fitte spelers. Dan moet ik er zes aanwijzen. Het zijn de vervelende beslissingen in dit vak, maar ik kan niet anders. Spelers als Manucharyan en Vertonghen pakken in het tweede best hun speelminuten. Maar op deze speciale momenten, want dat is Europees voetbal, willen die jongens er ook graag een keer bij zijn.”
Opstelling Ajax: Stekelenburg; Heitinga, Stam, Vermaelen, Emanuelson; Gabri, Maduro, Sneijder; De Mul, Huntelaar, Perez.
Krijgen we nu al spatjes ?.
Blij met de punten ...
Ik kan het vandaag alleen via de radio volgen. Jammer, maar het is niet anders.
Als Verthongen het geweldig doet moet hij het altijd kunnen winnen van Roger. Maargoed, Lindenbergh is hij nu (tijdelijk?) voorbij dus misschien komt dat binnenkort.
Mooi dat Ten Cate zo positief over die jongen is. Het is toch knap dat die jongen zo'n anderhalf jaar een soort mysterie is gebleven.Ten Cate: „Ik geloof in Edgar. Het kwam er nog niet uit, maar zijn techniek is ongekend en zijn snelheid met de bal fantastisch. Hij is net achttien, heeft veel blessures gehad. We ontdekten dat hij vaak in het rood trainde en speelde. Nu is gekozen voor een aangepast trainingsprogramma en gaat het de goede kant op. Hij scoort regelmatig in het tweede. Hij heeft klasse en dit is een beloning voor zijn doorzettingsvermogen.”
Ook Jan Vertonghen is terug in de selectie. De Belgische middenvelder krijgt hiermee eveneens een pluim voor zijn ontwikkeling. Ten Cate: „Jan doet het geweldig, maar heeft de pech dat Ajax goed speelt. Daarom viel hij erbuiten en mag hij in de winterstop misschien verhuurd worden. Dan komt hij vaker aan spelen toe op een hoger niveau.”
Als Verthongen het geweldig doet moet hij het altijd kunnen winnen van Roger. Maargoed, Lindenbergh is hij nu (tijdelijk?) voorbij dus misschien komt dat binnenkort.
Zo had hij toch het beste kunnen reageren, tav Perez. :xyxthumbs:Ten Cate moest twee spelers naar huis sturen. Dat werden Olaf Lindenbergh en George Ogararu, onder het mom: liever een aanvaller extra dan een tweede verdediger op de bank. „Over een paar weken hebben we misschien 24 fitte spelers. Dan moet ik er zes aanwijzen. Het zijn de vervelende beslissingen in dit vak, maar ik kan niet anders. Spelers als Manucharyan en Vertonghen pakken in het tweede best hun speelminuten. Maar op deze speciale momenten, want dat is Europees voetbal, willen die jongens er ook graag een keer bij zijn.”
Hoezo?Krijgen we nu al spatjes ?
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik heb ze niet zien spelen, maar dit is weer een gevalletje IK Start. Die had ik ook niet zien spelen, maar daar weet je ook van te voren van dat je gewoon veel beter bent. Dit Austria Wien pakt amper punten en verliest dus gewoon dik van Zulte. Ik vind het dan ook totaal niet arrogant om te stellen dat wij dan ook wel even flink moeten kunnen huishouden, al is er dus klaarblijkelijk wel wat verandert. Het team is op 5 plaatsen gewijzigd, maar daar mag je als Ajaxzijde ook niet wakker van liggen.Thomas schreef: Waar heb jij ze zien spelen, Peter?
Ergo: Dit team moet je oprollen.
Natuurlijk moet Ajax winnen, maar ik denk dat ze nog wel net even wat beter zijn dan Start. Maargoed, we zullen zien. :xyxthumbs:Peter schreef:Ik heb ze niet zien spelen, maar dit is weer een gevalletje IK Start. Die had ik ook niet zien spelen, maar daar weet je ook van te voren van dat je gewoon veel beter bent. Dit Austria Wien pakt amper punten en verliest dus gewoon dik van Zulte. Ik vind het dan ook totaal niet arrogant om te stellen dat wij dan ook wel even flink moeten kunnen huishouden, al is er dus klaarblijkelijk wel wat verandert. Het team is op 5 plaatsen gewijzigd, maar daar mag je als Ajaxzijde ook niet wakker van liggen.Thomas schreef: Waar heb jij ze zien spelen, Peter?
Niveautje Feyenoord dus? ;)Thomas schreef:Natuurlijk moet Ajax winnen, maar ik denk dat ze nog wel net even wat beter zijn dan Start. Maargoed, we zullen zien. :xyxthumbs:Peter schreef:Ik heb ze niet zien spelen, maar dit is weer een gevalletje IK Start. Die had ik ook niet zien spelen, maar daar weet je ook van te voren van dat je gewoon veel beter bent. Dit Austria Wien pakt amper punten en verliest dus gewoon dik van Zulte. Ik vind het dan ook totaal niet arrogant om te stellen dat wij dan ook wel even flink moeten kunnen huishouden, al is er dus klaarblijkelijk wel wat verandert. Het team is op 5 plaatsen gewijzigd, maar daar mag je als Ajaxzijde ook niet wakker van liggen.Thomas schreef: Waar heb jij ze zien spelen, Peter?
Ajax moet ruim winnen. Minimaal 4-0 ofzo. Even zelfvertrouwen tanken. :cheer:
- Ajaciedjuh
- Giacomo Puccini
- Giacomo Puccini
Ajax begon redelijk fel, maar het tempo is inmiddels naar beneden gegaan, Austria speelt redelijk mee. Weinig kansen nog.Thomas schreef:Nu het echt nodig is komt niemand met verslagjes. X'C ;)
Gele kaart voor de tegenstander van Rosales.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Giacomo Puccini
- Giacomo Puccini