SC Heracles - Ajax
SC Heracles - Ajax
Datum: 05 / 11 / 2006
Tweevoudige missie. Punten halen en zorgen dat Stam tegen Psv niet geschorst is.
Hoe zit het eigenlijk met het veld van die lui? Toch een soort X-factor. Moeten we ons daar als Ajacieden zorgen over maken?
Tweevoudige missie. Punten halen en zorgen dat Stam tegen Psv niet geschorst is.
Hoe zit het eigenlijk met het veld van die lui? Toch een soort X-factor. Moeten we ons daar als Ajacieden zorgen over maken?
Bertje zei het in een andere topic al, Gabri moeten we gewoon even rust geven tegen Heracles zodat hij met een volle tank kan beginnen tegen Cocu. Stam moet sowieso niet opgesteld worden. Het risico is veel te groot.
Dit is één van de reeks van drie wedstrijden die Ajax dik moet winnen om het zelfvertrouwen op te schroeven voor de wedstrijd tegen PSV.
Dit is één van de reeks van drie wedstrijden die Ajax dik moet winnen om het zelfvertrouwen op te schroeven voor de wedstrijd tegen PSV.
Re: SC Heracles - Ajax
Vorig jaar speelde Ajax er ook op en toen werd er gewonnen met 1-3. Spelers van toen die nu ook best een zouden kunnen spelen en dus al gewend zijn:Dubbel schreef:Hoe zit het eigenlijk met het veld van die lui? Toch een soort X-factor. Moeten we ons daar als Ajacieden zorgen over maken?
Stekelenburg
Maduro
Vermaelen
Emanuelson
Rosenberg
Huntelaar
Rosales
Babel
Bovendien zou het veld ideaal moeten zijn voor Ajaxvoetbal en zou Heracles ook mét X-factor geen gevaar voor Ajax moeten zijn.
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?
-
-
haha :D
Ik zie het toch als een duidelijke feit dat in ieder geval Stam niet speelt tegen Heracles. Gabri is een ander verhaal, die staat niet op scherp (toch?). Ik zou dus wel met Gabri, maar zeker zonder Stam beginnen. En hier zie je wat je met een brede/veelzijdige selectie kan doen.
Is Babel trouwens weer fit?
Stekelenburg
Heitinga
Grygera
Vermaelen
Emanuelson
Gabri
Maduro
Sneijder
De Mul*
Huntelaar
Perez
Die sterretje zet ik bij De Mul omdat ik hem nog niet heb zien spelen sinds zijn 'goede reeks', alleen maar (goede) verhalen gehoord. Ik neem aan dat die verhalen dan ook kloppen? Laten staan dus. Babel zou ik nog niet laten beginnen ook al is ie fit. Lekker laten invallen rond de 75ste minuut.
Luxe probleem krijgt ten Cate hoor als ie weer helemaal fit is...
Ik zie het toch als een duidelijke feit dat in ieder geval Stam niet speelt tegen Heracles. Gabri is een ander verhaal, die staat niet op scherp (toch?). Ik zou dus wel met Gabri, maar zeker zonder Stam beginnen. En hier zie je wat je met een brede/veelzijdige selectie kan doen.
Is Babel trouwens weer fit?
Stekelenburg
Heitinga
Grygera
Vermaelen
Emanuelson
Gabri
Maduro
Sneijder
De Mul*
Huntelaar
Perez
Die sterretje zet ik bij De Mul omdat ik hem nog niet heb zien spelen sinds zijn 'goede reeks', alleen maar (goede) verhalen gehoord. Ik neem aan dat die verhalen dan ook kloppen? Laten staan dus. Babel zou ik nog niet laten beginnen ook al is ie fit. Lekker laten invallen rond de 75ste minuut.
Luxe probleem krijgt ten Cate hoor als ie weer helemaal fit is...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Gabri staat wel op scherp, Mr. Ajax.
Ik zou het zo doen:
-------------------Huntelaar-----De Mul
----------------------Perez
-------------Sneijder-----Lindenbergh
---------------------Maduro
Urby---------Grygera----Stam------Heitinga
----------------Stekelenburg
Zo ziet het er bij aanvang uit maar dankzij het overwicht van Ajax krijg je vanzelf dat Emanuelson, Sneijder en Perez veel in beweging komen en elkaar gaan afwisselen op links. Zodoende heb je een 10, een linksbuiten en met Lindenbergh en Maduro respectievelijk een links -en rechtshalf.
Ik zou het zo doen:
Zo ziet het er bij aanvang uit maar dankzij het overwicht van Ajax krijg je vanzelf dat Emanuelson, Sneijder en Perez veel in beweging komen en elkaar gaan afwisselen op links. Zodoende heb je een 10, een linksbuiten en met Lindenbergh en Maduro respectievelijk een links -en rechtshalf.
Ik zou het zo doen:
Thomas, wil je aan me uitleggen waarom je met Stam wilt beginnen?
Wat betreft Lindenbergh op rechts: Ik meen me te herinneren dat we een tijdje geleden een discussie hadden over rechtsbenigen op links en andersom. Het discussie ging zo dat ik het geen probleem vond om een rechtsbenige speler links op het middenveld (of andersom) te hebben, en jij dus wel. Ben je van gedachten veranderd?
Verder zou ik eerder met Vertonghen dan Lindenbergh beginnen.
Sorry, Stam was gewoon een foutje. Jaap is voor mij (net als voor Ten Cate ;) ) de eerste die op het wedstrijdformulier moet. Vermaelen dus, en hem dan wisselen met Gryga.
En nee, ik ben niet van mening veranderd. In mijn uitleg bedoelde ik juist aan te geven dat met dat middenveld Maduro min of meer vanzelf op rechtshalf komt te staan en Lindenbergh op linkshalf.
Verthongen is ook een optie, al moet ik zeggen dat Lindenbergh z'n paar goede wedstrijden voor Ajax speelde toen hij samen met een ander wat meer controlerende speler in dienst speelde van Sneijder. Ik denk dat hij dat klusje nu ook wel aankan. Nou nog hopen dat hij niet als een van de weinigen achteruit begint te hollen. :eusa_pray:
Verthongen is geen loopwonder en vindt aanvallen volgens mij leuker dan verdedigen. Nog een reden waarom ik voor Lindenbergh kies.
En nee, ik ben niet van mening veranderd. In mijn uitleg bedoelde ik juist aan te geven dat met dat middenveld Maduro min of meer vanzelf op rechtshalf komt te staan en Lindenbergh op linkshalf.
Verthongen is ook een optie, al moet ik zeggen dat Lindenbergh z'n paar goede wedstrijden voor Ajax speelde toen hij samen met een ander wat meer controlerende speler in dienst speelde van Sneijder. Ik denk dat hij dat klusje nu ook wel aankan. Nou nog hopen dat hij niet als een van de weinigen achteruit begint te hollen. :eusa_pray:
Verthongen is geen loopwonder en vindt aanvallen volgens mij leuker dan verdedigen. Nog een reden waarom ik voor Lindenbergh kies.
Vertonghen is juist geen aanvallende middenvelder. Hij heeft in de jeugd en Jong AJAX jusit heel veel in de verdediging gestaan, net als in de voorbereiding met AJAX 1 afgelopen zomer. Tegen Heracles vind ik het veel meer nut hebben om iemand als Vertonghen op te stellen dan Lindenbergh.
Omdat je als opbouwende centrumverdediger uit de voeten kan betekent nog niet dat je als verdedigende middenvelder goed uit de voeten kan. Als verdediger moet je goed positie kunnen kiezen en daarmee zou je het kunnen redden (kijk naar Frank de Boer), terwijl je als pendelende halfspeler loopvermogen en snelheid nodig hebt. Een controleur is Verthongen sowieso niet.Mr. Ajax schreef:Vertonghen is juist geen aanvallende middenvelder. Hij heeft in de jeugd en Jong AJAX jusit heel veel in de verdediging gestaan, net als in de voorbereiding met AJAX 1 afgelopen zomer. Tegen Heracles vind ik het veel meer nut hebben om iemand als Vertonghen op te stellen dan Lindenbergh.
Nee, alleen als het een directe rode kaart is volgens mij wel.Nihad schreef:Tellen kaarten niet ook voor het bekertoernooi? Want na Heracles komt eerst ADO thuis namelijk.
Ben benieuwd wat Ten Cate gaat doen. Stam en volgens mij ook Gabri staan op scherp. Gaat hij ze sparen voor de wedstrijd tegen psv of niet. Persoonlijk zou ik het wel doen. Van de vervangers mag je toch wel verwachten dat ze in staat zijn om Heracles te verslaan.
Omdat je als opbouwende centrumverdediger uit de voeten kan betekent nog niet dat je als verdedigende middenvelder goed uit de voeten kan. Als verdediger moet je goed positie kunnen kiezen en daarmee zou je het kunnen redden (kijk naar Frank de Boer), terwijl je als pendelende halfspeler loopvermogen en snelheid nodig hebt. Een controleur is Verthongen sowieso niet.
Loopvermogen wel natuurlijk, maar snelheid is helemaal niet zo belangrijk voor een controleur... En waar jij vandaan haalt dat Vertonghen geen loopvermogen heeft is me een raadsel... Ik wil hem in ieder geval een keertje daar zien spelen, en een wedstrijd tegen Heracles lijkt me een goede mogelijkheid daarvoor.
Ajax mogelijk zonder Stam en Gabri
BRON: AT5.nl
Henk ten Cate is er nog niet uit of Jaap Stam en Gabri aanstaande zondag meedoen in de uitwedstrijd tegen Heracles. Beide spelers zijn geschorst voor de wedstrijd tegen PSV, als zij een kaart pakken.
"Ik vind het geen argument dat ze bij een volgende gele kaart geschorst zijn, maar, ik geef soms ook spelers rust", verklaarde Ten Cate. "Ik moet nog eens rustig nadenken over de opstelling voor de wedstrijd tegen Heracles. Het zou kunnen dat Stam en Gabri beginnen. Het zou ook zo maar kunnen van niet", hulde hij zich verder in nevelen.
AN
Stam doet niet mee, ga daar maar vanuit.
Het stinkt aan alle kanten!