Feyenoord
En zo komen ze langzaam maar zeker toch weer dichter bij de top 5... waar ze ook zullen eindigen... goed of slecht voetbal... dat maakt natuurlijk in Rotterdam (op het moment) niet heel veel uit...
Winnen tegen Twente en Roda na een verlies tegen Ajax is natuurlijk zeker niet slecht...
Winnen tegen Twente en Roda na een verlies tegen Ajax is natuurlijk zeker niet slecht...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
-
- AT Toto winner 15/16
Goede overwinning. Een periode tot aan de 1-2 met zeer acceptabel voetbal.
Daarna werd het vooral overleven en de ruimtes klein houden.
Stevens z'n tactiek was niet sterk. Heel veel spitsen die al op de positie waren en stonden, terwijl je Feyenoord juist met komende mensen pijn kan doen.
Terechte drie punten.
Daarna werd het vooral overleven en de ruimtes klein houden.
Stevens z'n tactiek was niet sterk. Heel veel spitsen die al op de positie waren en stonden, terwijl je Feyenoord juist met komende mensen pijn kan doen.
Terechte drie punten.
FN'Lening was aan dochterbedrijf van Jorien van den Herik'
Radio Rijnmond analist Emile Schelvis liet in een analyse bij Radio Rijnmond weten dat inmiddels is uitgelekt dat de beruchte lening met 12% rente die aan Feyenoord is verstrekt, is gegeven door het op Cyprus gevestigde Jo-An Investments ltd. Het bedrijf dat de initialen draagt van de Feyenoord voorzitter zou een volle dochter zijn van Jorien van den Herik BV. Indien dit bericht klopt zou dat betekenen dat de voorzitter formeel een lening van 12% aan hemzelf zou hebben goedgekeurd.
Grote Kale Leugenaar... :nooo:
Het stinkt aan alle kanten!
- Giacomo Puccini
Dit Feyenoord is zeker geen topploeg en zal niet meedoen om de titel.
Maar de ploeg voetbalt op zich echt niet zo slecht als her en der wordt voorgespiegeld. Menigeen gebruikt de wedstrijd tegen Ajax, waarin van Feyenoord-zijde inderdaad alles fout ging wat maar fout kon gaan, als maatstaf om alles met de grond gelijk te maken.
Vond echter Feyenoord gisteren en bijvoorbeeld ook in de tweede helft tegen PSV best behoorlijk voetbal op de mat leggen.
Zoals ik al eerder zei, denk ik dat Feyenoord uiteindelijk zeker bij de eerste vijf eindigt en dan is het toch een ploeg die in de play-offs niet mag worden onderschat.
Omdat het ondanks alles toch een taaie tegenstander kan zijn en met name omdat het in mentaal opzicht anders aan die play-offs zal beginnen dan vorig seizoen. Dit keer zal deelname aan de play-offs een bonus zijn, net zoals het dat vorig seizoen voor bijvoorbeeld Ajax was.
Dat voetbalt een stuk gemakkelijker en laadt mentaal een stuk makkelijker op dan als je nog een keer moet gaan spelen voor iets wat je via de gewone competitie eigenlijk al hebt bereikt. Zie AZ in de afgelopen play-offs.
Die play-offs (die ik overigens helemaal waardeloos vind) zijn minstens evenzeer een mentale als een voetbaltechnische kwestie.
Maar de ploeg voetbalt op zich echt niet zo slecht als her en der wordt voorgespiegeld. Menigeen gebruikt de wedstrijd tegen Ajax, waarin van Feyenoord-zijde inderdaad alles fout ging wat maar fout kon gaan, als maatstaf om alles met de grond gelijk te maken.
Vond echter Feyenoord gisteren en bijvoorbeeld ook in de tweede helft tegen PSV best behoorlijk voetbal op de mat leggen.
Zoals ik al eerder zei, denk ik dat Feyenoord uiteindelijk zeker bij de eerste vijf eindigt en dan is het toch een ploeg die in de play-offs niet mag worden onderschat.
Omdat het ondanks alles toch een taaie tegenstander kan zijn en met name omdat het in mentaal opzicht anders aan die play-offs zal beginnen dan vorig seizoen. Dit keer zal deelname aan de play-offs een bonus zijn, net zoals het dat vorig seizoen voor bijvoorbeeld Ajax was.
Dat voetbalt een stuk gemakkelijker en laadt mentaal een stuk makkelijker op dan als je nog een keer moet gaan spelen voor iets wat je via de gewone competitie eigenlijk al hebt bereikt. Zie AZ in de afgelopen play-offs.
Die play-offs (die ik overigens helemaal waardeloos vind) zijn minstens evenzeer een mentale als een voetbaltechnische kwestie.
Het is toch logisch dat Feyenoord wel meedoet om plaats 4/5. Ze zijn niet opeens zo slecht dat ze het zwaar afleggen tegen Twente, Groningen, Heerenveen en Roda JC. Voor de eerste drie plaatsen zijn ze kansloos, maar daaronder is het een strijd met die eerder genoemde ploegen voor een plaatsje in de top 5.
En hij brengt Cruijff mee, zeker. :drecul2:
Volkskrant‘Er is nooit rente of een aflossing betaald’
Van onze verslaggever Robèrt Misset
AMSTERDAM - Feyenoord-voorzitter Jorien van den Herik ontkent dat hij zich heeft verrijkt door de club in 1998 een woekerrente van 12 procent op te leggen over een door zijn dochteronderneming verstrekte lening van 1,7 miljoen dollar aan de voetbalschool in Ghana.
‘Tot op de dag van vandaag wordt helemaal geen rente of aflossing betaald’, laat Van den Herik weten vanuit Amerika, waar hij voor zaken verblijft.
Juist nu Feyenoord na twee opeenvolgende overwinningen de sportieve crisis lijkt te bezweren, is de toch al omstreden voorzitter opnieuw in opspraak gekomen. Uit een zondag gepubliceerd document zou blijken dat het Cypriotische bedrijf Joan Investments Ltd een dochteronderneming is van Van den Herik. In dat geval zou de preses ondanks eerdere tegenwerpingen wel degelijk eigen geld in Feyenoord hebben gestoken.
Het ligt anders, zegt Van den Herik. ‘Het Cypriotische bedrijf was geen dochteronderneming, al bezat ik wel de meerderheid van de aandelen. Maar ik voerde er niet de directie over.’
Acht jaar geleden kon Feyenoord dankzij de lening, die ‘uit een veelvoud van stortingen bestaat’ de academie in Ghana opzetten. ‘De rente over een lening met als enige onderpand de aandelen in de voetbalschool was moeilijk te bepalen’, aldus Van den Herik.
Ook de banken konden volgens de voorzitter geen rentepercentage aangeven. Daarom werd een fictieve rente bepaald van twaalf procent, stelt Van den Herik. ‘Een discussie over het rentepercentage werd ook niet belangrijk geacht, omdat geen betaling van rente of een gedeeltelijke terugbetaling van de hoofdsom werd verwacht.’
Van den Herik was immers de belangrijkste aandeelhouder van de financier. ‘Ook daarom werd geen aflossingsschema opgesteld. Dat bestaat nog steeds niet.’
In 2003 werd Feyenoord een naamloze vennootschap met een directie en een raad van commissarissen, die door Van den Herik wordt geleid. ‘Bij de overgang naar een nv was het alleen belangrijk dat de lening door een document werd geformaliseerd.’
Tot dat moment gebeurde alles in vertrouwen, erkent de voorzitter. ‘Dat kwam natuurlijk, omdat ik zicht had op het reilen en zeilen bij Feyenoord.’
Bij de raad van commissarissen werd hij echter een voorzitter op afstand, meent Van den Herik.
De lening aan de voetbalschool in Ghana kreeg een ander karakter, toen Van den Herik de banden met de financier verbrak. ‘Omdat het privé is, wil ik daar alleen over zeggen dat het de wijze betreft waarop ik, in het zicht van de eeuwigheid, een deel van mijn vermogen heb overgedragen. Het houdt in dat ik daar iedere zeggenschap over heb verloren.’
Formeel kan het niet zijn lening worden genoemd, concludeert Van den Herik. Het kan hem dus ook niet worden verweten dat hij de club met twee petten op – die van voorzitter en investeerder – bestuurt. ‘Ik sprak daarom in augustus wel degelijk de waarheid over deze lening in de uitzending van Studio Voetbal.’
Volgens Van den Herik zijn zowel het bestuur als de directie van Feyenoord altijd op de hoogte geweest van de aard van de lening aan de academie in Ghana. ‘Dat gold ook voor de accountants. De leningsovereenkomst werd dan ook zonder opmerkingen in de jaarcijfers opgenomen.’
Van den Herik herhaalt zijn belofte dat hij ‘ondanks alle ellende die ik nu over me heen krijg’ het overeengekomen, ‘fictieve’ rentepercentage van 12 wil terugbrengen naar 8. Er zal nu echter wel een aflossingsschema moeten worden opgesteld, zegt de voorzitter. ‘Hoewel dat geen zaak is voor mij, maar voor de directie van het bedrijf dat de lening heeft verstrekt.’
Van den Herik waarschuwt Feyenoord echter dat bij een andere leningsovereenkomst met de Cypriotische geldschieter ‘de condities niet langer op basis van vertrouwen zullen zijn’.
Vanaf dat moment zal de noodlijdende club over de brug moeten komen. ‘Het wordt niet langer geaccepteerd dat er helemaal geen rente of aflossing wordt betaald, zoals nu het geval is.’
Van den Herik wil niet aftreden, al vraagt hij zich af ‘hoe lang dit nog vol te houden is.’ De voorzitter voelt zich in diskrediet gebracht. ‘Ik heb me aan de zijlijn gepositioneerd om me te bezinnen. Ik heb Feyenoord altijd het beste elftal willen geven. Maar wat kun je doen als je 20 miljoen kwijtraakt, omdat Tomasson en Kalou hun contract niet willen verlengen?’
Het stinkt aan alle kanten!
vi.nl'Feyenoord heeft een totale zuivering nodig'
31/10/2006 10:45
Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om over Feyenoord te schrijven. Ik eet nog liever koolraap. Want wat doet het er nog toe, Feyenoord? Zelfs de Tweede Kamer bemoeide zich er laatst niet eens meer mee. De vertegenwoordigers van het volk omarmden liever Lingo, want dat tv-quizje voor bejaarden was tenminste nog te redden. Maar Feyenoord? Van de doden niets dan goeds.
Ik snap die kouwe drukte over die zogeheten zwarte zondag ook niet. Middenmoters verliezen wel vaker van Ajax. Want dat ís Feyenoord: niveau Excelsior. Acht gespeeld, drie gewonnen, elf goals voor. En die 4-1 nederlaag van Excelsior bij FC Twente neem je ook voor kennisgeving aan, om vervolgens over te gaan tot de orde van de dag. Tenslotte betreft het hier clubs die je vooral nodig hebt om elk weekeinde tot negen competitiewedstrijden in de Eredivisie én een volledig Toto-formulier te komen. Bladvulling, niet méér.
En die 1-1 in het UEFA Cup-duel in Basel? Best bewonderenswaardig voor een club die sportief al enkele jaren niet méér betekent dan een komma in het heelal. Karim Saidi die als eenmansmuurtje bukt bij een vrije trap? Dommigheid went blijkbaar. Doelman Henk Timmer die dezelfde lage schuiver in de verre hoek niet onder controle krijgt? Dat gebeurde dit seizoen al drie keer eerder.
Het is allemaal niet opzienbarend meer sinds het onbestaanbare bestaat in De Kuip. De trainer zegt het zelf ook, al het gehele seizoen: We moeten roeien met de riemen die we hebben. Erwin Koeman weet: van bouwvakkers maak je nu eenmaal geen architecten. Nu is ook hij uitgeroeid, na de nederlaag tegen Ajax heeft hij zijn spelers twee dagen vrij gegeven. Trainen helpt immers niet meer voor het gedegenereerde elftal.
Die verplichte ATV zal evenmin soelaas bieden. In twee dagen tijd valt Royston Drenthe echt niet bij te brengen wat buitenspel nu eigenlijk inhoudt. En in die tijdsspanne zal linksback Philippe Léonard zeker niet leren hoe je een echte vleugelspits moet bespelen. Hij is een Belg.
Ik bedoel, het is allemaal zo zinloos je nog druk te maken met al die prutsers op het pluche en defaitisten op het veld. Pierre van Hooijdonk die na dit seizoen stopt? Holle opwinding. Grote voeten, grote mond, maar we hebben het wel over de 36-jarige reserve van Angelos Charisteas. Niet méér dan dat. Van Hooijdonk wist zelfs Urby Emanuelson afgelopen zondag niet vol te raken bij zijn poging de Ajacied te splijten. Feyenoord raakt niets meer. Alleen nog aan het hart.
Daarom is ook de jacht op de Grote Kale Leider volstrekt nutteloos. Ook zónder Jorien van den Herik zal de Siberische winter zich niet uit De Kuip laten verdrijven. Al die schimmige suikerooms die als een meteorietenplaag uit de hemel schijnen te vallen; ze zijn kansloos als ze eenmaal hun helikopter parkeren op het trainingsveld naast het stadion. Alle roebels van een Rus of een Rottier zullen niet genoeg blijken om het gemummicifeerde Feyenoord weer tot leven te wekken.
Wat Feyenoord nodig heeft is een implosie, het effect van een napalmbom: alles en iedereen weg. Een totale zuivering dus. Terug naar het boerenverstand, terug naar nul – want daar is het huidige elftal tenslotte ook al tijden aanbeland – en dan gaan bouwen zonder ambities. Te beginnen met de E’tjes.
Tot die tijd blijft Feyenoord een spookclub. En spoken bestaan niet, dus hoef je je er ook niet aan te ergeren en evenmin over te schrijven.
Kom maar op met die koolraap.
Peter Wekking
Derksen sprak overigens in zijn column alweer met lof over Ten Cate. Maargoed, het was natuurlijk al een maand of twee geleden dat hij TC volledig afkraakte. :sleepey:
Het zijn ook wel weer domme uitspraken van molenaar:Jöhnk schreef:Keje Molenaar neemt in de Sportweek van deze week de GKL onder vuur.
Hij roept wat 'de supporter' graag wil horen. Waar kennen we dat van? :hypocrite:
Ook wat anderen hebben in Sportweek er een mening over:Keje Molenaar, oud-speler van Ajax. "Ik zweer het je, als het zo doorgaat vliegen ze er nog uit. Feyenoord heeft momenteel het niveau van een eerstedivisieclub. Deze ploeg is zo ziek."
Dirk Scheringa, voorzitter van AZ. "Feyenoord wordt van afstand bestuurd". De teloorgang van Feyenoord gaat hem aan het hart. AZ is dan wel z’n grote liefde, tot z’n 23ste was Dirk Scheringa supporter van Feyenoord. “Zoals zoveel Friezen in die tijd,” legt de voorzitter van AZ uit.
Nol Hendriks. "Bij bijna alle aankopen van Feyenoord denk ik weer: hoe kunnen ze díé nou halen. Bosschaart, Huysegems, Vlaar, Kolkka, Timmer, Lucius. B-keus!"
Harry van Raaij, ex-voorzitter van PSV. "Je moet de weg weten in de landen waar voetbaltalent voorradig en nog enigszins betaalbaar is. Maar Peter Bosz en Erwin Koeman hebben dat niet."
-
- AT Toto winner 15/16