Als er één traditie die ik dit seizoen erg graag gebroken wil zien worden, is dat we voor de verandering niet verliezen van PSV in de Arena. :eusa_pray:
0-0. Gomes speelde toen weer eens buitenaards goed.Bertje schreef:Vorig seizoen speelden we toch gelijk?
Precies. Hopelijk is Babel weer fit want dit is een wedstrijd waarin Ajax weer terug moet naar twee constant bezette vleugels.wimpey schreef:0-0. Gomes speelde toen weer eens buitenaards goed.Bertje schreef:Vorig seizoen speelden we toch gelijk?
De laatste 2 duels tegen PSV werden (verdiend) gewonnen. Krachtsverschil tussen beide ploegen is minimaal. PSV is wat degelijker, maar Ajax heeft wat meer scorend vermogen. Vleugels benutten en vroeg druk zetten op hun backs en het zou moeten kunnen.
NEEEEE! Kromkamp of Da Costa zou ik juist een beetje laten zwemmen. Mandekken gaat die jongens beter af dan goed timen en positioneel goed verdedigen. Op links is PSV achterin echt zwak, dus ik zou wél met De Mul spelen tegen een rechtsbenige speler als Lameij of Reiziger.Thomas schreef: Precies. Hopelijk is Babel weer fit want dit is een wedstrijd waarin Ajax weer terug moet naar twee constant bezette vleugels.
Urby doet het altijd goed tegen Farfan, Thomas. Stam steekt Kone in z'n zak. Heitinga is zo onbestendig als het weer. Blijft linke soep met die jongen...Verder zou ik Heitinga in het centrum zetten om Koné aan te pakken. Dat heeft hij de laatste twee wedstrijden tegen PSV goed gedaan. Stam pakt Farfan.
Heitinga speelde uitstekend tegen Lange Jan, maar hem in het centrum zetten tegenover Kone en Farfan lijkt me niet verstandig. Urby doet het fantastisch tegen Farfan, maar die zal nu toch vooral het centrum opzoeken. Hopelijk besluit Koeman niet Culina op Urby te laten spelen, want Urby houdt niet van dergelijke dravertjes.wimpey schreef:NEEEEE! Kromkamp of Da Costa zou ik juist een beetje laten zwemmen. Mandekken gaat die jongens beter af dan goed timen en positioneel goed verdedigen. Op links is PSV achterin echt zwak, dus ik zou wél met De Mul spelen tegen een rechtsbenige speler als Lameij of Reiziger.Thomas schreef: Precies. Hopelijk is Babel weer fit want dit is een wedstrijd waarin Ajax weer terug moet naar twee constant bezette vleugels.
Urby doet het altijd goed tegen Farfan, Thomas. Stam steekt Kone in z'n zak. Heitinga is zo onbestendig als het weer. Blijft linke soep met die jongen...Verder zou ik Heitinga in het centrum zetten om Koné aan te pakken. Dat heeft hij de laatste twee wedstrijden tegen PSV goed gedaan. Stam pakt Farfan.
Culina kan het Urby lastig maken, maar ik denk niet dat Koeman Mendez of de in vorm zijnde Affeley (hoe schrijf je het nou? :D ) op de bank zet.Jöhnk schreef:Mee eens. Dan sta je met drie verdedigers tegen twee aanvallers. (Gewoon in de zone opvangen.)Bertje schreef:Tegen PSV zou ik weer met Urby, Grygera, Stam en Heitinga achterin spelen. Urby kan dan eventueel doorschuiven
Ok, maar dan moet je met Emanuelson op het middenveld spelen. Die kan de vleugel op die manier het beste bezetten en Kromkamp of Da Costa toch wat laten zwemmen (ik zat overigens nog steeds met Lameij als rechtsback in m'n hoofd). Of je moet met 4-4-2 spelen met Urby achterin en Sneijder-Perez voor de linkerkant.wimpey schreef:NEEEEE! Kromkamp of Da Costa zou ik juist een beetje laten zwemmen. Mandekken gaat die jongens beter af dan goed timen en positioneel goed verdedigen. Op links is PSV achterin echt zwak, dus ik zou wél met De Mul spelen tegen een rechtsbenige speler als Lameij of Reiziger.Thomas schreef: Precies. Hopelijk is Babel weer fit want dit is een wedstrijd waarin Ajax weer terug moet naar twee constant bezette vleugels.
Zoals ik al zei kan Urby niet en Kromkamp een hele wedstrijd aanpakken en Farfan uit de wedstrijd spelen. Sowieso spelen Kone en Farfan nu in 4-4-2 wat centraler, waardoor Emanuelson minder grip op Farfan heeft. Heitinga heeft eerder ook goede wedstrijden tegen Kone gespeeld en speelt vanaf Utrecht behoorlijk solide.wimpey schreef:Urby doet het altijd goed tegen Farfan, Thomas. Stam steekt Kone in z'n zak. Heitinga is zo onbestendig als het weer. Blijft linke soep met die jongen...Verder zou ik Heitinga in het centrum zetten om Koné aan te pakken. Dat heeft hij de laatste twee wedstrijden tegen PSV goed gedaan. Stam pakt Farfan.
De vraag is wat er gebeurd als Alex komt te zwemmen. Het is namelijk lastiger verdedigen tegen inkomende spelers als tegen jongens die er al staan, zoals Huntelaar. Dus op het moment dat hij geen man heeft, kan Alex kiezen: Of doorschuiven naar het middenveld/Perez waardoor er ruimte (voor Babel?) komt te liggen achterin bij PSV. Of hij blijft staan, maar dan heeft Ajax dus een extra speler op het middenveld in balbezit.Thomas schreef:De verdediging van PSV blijft toch wel achterin hangen. Dus wacht Alex Babel of De Mul rustig op en komt er niet veel van het in de war brengen van Alex of iets dergelijks. Ik zou Huntelaar gewoon laten spelen. Daar heeft Alex z'n handen vol aan en dat komt juist jongens als Sneijder, Perez, Babel, De Mul ten goede.
Ik heb Huntelaar ruim twee jaar geleden een geweldige wedstrijd zien spelen tegen Alex.Ajax Rules schreef:Ik vraag me af of Alex zijn handen vol heeft aan Huntelaar....Huntelaar lijkt me heel erg een type voor Alex.
Ik denk dat de kans op succes groter is als je Alex dmv Huntelaar een hele wedstrijd bezig houdt (waardoor andere Ajacieden z'n medespelers makkelijker kunnen bespelen) dan wanneer je je erop focussed om Alex in de loeren te leggen.Alaindebanaan schreef:De vraag is wat er gebeurd als Alex komt te zwemmen. Het is namelijk lastiger verdedigen tegen inkomende spelers als tegen jongens die er al staan, zoals Huntelaar. Dus op het moment dat hij geen man heeft, kan Alex kiezen: Of doorschuiven naar het middenveld/Perez waardoor er ruimte (voor Babel?) komt te liggen achterin bij PSV. Of hij blijft staan, maar dan heeft Ajax dus een extra speler op het middenveld in balbezit.Thomas schreef:De verdediging van PSV blijft toch wel achterin hangen. Dus wacht Alex Babel of De Mul rustig op en komt er niet veel van het in de war brengen van Alex of iets dergelijks. Ik zou Huntelaar gewoon laten spelen. Daar heeft Alex z'n handen vol aan en dat komt juist jongens als Sneijder, Perez, Babel, De Mul ten goede.
Nou, wie mailt dit door naar Ten Cate? ;)Ik hoop niet dat Ten Cate gisteren naar de wedstrijd gekeken heeft, al zal dat waarschijnlijk wel het geval zijn. Door snel druk te zetten op onze laatste linie werd veel de lange bal gespeeld. Daardoor kwam de sterkste linie van PSV, het middenveld, nauwelijks in het spel voor en hadden we moeite om de Turken onder druk te zetten. Normaal is het niet zo'n probleem om de lange bal te spelen aangezien Kone en Farfen balvast zijn. Maar doordat de ruimte tussen het middenveld en de spitsen vrij groot was waren bijna alle afvallende ballen voor Galatasaray. Hopelijk heeft PSV hiervan geleerd en wordt er meer druk naar voren gezet door het middenveld.