Perez
Moderator: mods
Het gaat om wat de bedoeling was. Op het AT heeft HtC iets geprobeerd; een variant voor de wat sterkere tegenstander waarbij Perez als extra middenvelder, kort achter de spits moest opereren. Dat idee is in de kliko beland. Perez wordt nu 'gewoon' linksbuiten.Thomas schreef:Hij speelde niet vast achter de spitsen, maar in een soort vrije rol vanaf links.
Eh? HtC is zelf nog niet eens klaar met de selectie/opstelling en jij weet dit al? Wat denk je dan dat de opdracht van Perez wordt? Lijntje plakken? Nee, toch?Daar werd hij goed ondersteund in een vrijere rol op links. Bij Ajax krijgt hij dat niet.
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.
Als ik aan een vrije rol denk denk ik aan een Perez die regelmatig tussen de positie van linksbuiten en nummer 10 pendelt en zo de linkerflank regelmatig open laat voor Emanuelson. Volgens mij geeft Ten Cate in het bericht hierboven aan dat als linksbuiten moet functioneren. Of denk je dat ik daar teveel in heb gezocht?
Misschien te letterlijk of in de klassieke zin, zoiets? Als HtC linksbuiten zegt wil dat nog niet zeggen dat ie helemaal niet meer van zijn positie mag afkomen. Er zijn zat spelers die als linksbuiten worden opgesteld, maar daar toch iets anders doen dan de de lijn houden, buitenom gaan en voorzetten geven...
Ik neem aan dat onze topcoach zijn spelers gebruikt op een manier waarop hun kwaliteiten het best uit de verf komen. Zeker de betere. Dus zal Perez niet de klassieke buitenspeler gaan acteren. Neem ik dan maar aan...
Ik neem aan dat onze topcoach zijn spelers gebruikt op een manier waarop hun kwaliteiten het best uit de verf komen. Zeker de betere. Dus zal Perez niet de klassieke buitenspeler gaan acteren. Neem ik dan maar aan...
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.
Wat was hij zondag goed! :xyxthumbs:
Kenneth moet er nog aan wennen dat hij bij een topclub zit. Ajax kritisch benaderd? Natuurlijk, dat hoort erbij. Adel verplicht.
ADPerez heeft zijn draai gevonden
Niet zo lang geleden was Kenneth Perez een balende wisselspeler, in het heden is de Deen topscorer van Ajax. Tegen ADO Den Haag geeft dat vanavond recht op een basisplaats, zijn tweede op een rij. ,,Ik heb nu pas het gevoel dat ik er echt bij hoor.’’
Kenneth Perez gaf zondagmiddag eerst twee assists, maakte de volgende twee goals zelf en liep even later mokkend van het veld bij een 4-0 voorsprong tegen Feyenoord. De Ajacied baalde van zijn wissel in de 69ste minuut en deed geen moeite dat te verbloemen.
,,Het ging op dat moment heel erg lekker,’’ zegt Perez. ,,Ik heb nog niet al te veel gespeeld dit seizoen. Als het dan zo goed loopt zoals zondag tegen Feyenoord, dan wil je het liefst tot de volgende ochtend doorspelen. Daarom baalde ik zo, ik wílde gewoon heel graag.’’
De Deen mocht zich in de Kuip uitleven op de positie die hem het best past. Achter de spitsen in een vrije, zwervende rol. Nooit vond het dolende Feyenoord een antwoord. ,,Het was vooral een geweldige teamprestatie,’’ vindt Perez. ,,Iedereen maakte zichzelf ondergeschikt en speelde in dienst van het elftal. Je zag dat ook aan de reacties na onze goals. Iedereen vierde mee.’’
Bij zijn vorige club AZ was dat al wat langer vanzelfsprekend. Perez moest in zijn eerste maanden bij Ajax zichtbaar zoeken naar zijn draai. ,,Pas nu heb ik het gevoel dat ik erbij hoor. Zo van: dit is mijn nieuwe omgeving, hier gaat het gebeuren. De eerste maanden moest ik wennen. Bij AZ liepen voor mij vertrouwde mensen rond. Dat gaf toch een soort warmte. De selectie bleef bovendien lang bij elkaar, alles ging op een gegeven moment vanzelf. Hier moest ik iedereen eerst leren kennen. Dat duurt even.’’
Media benaderen Ajax bovendien vaak ‘negatief kritisch’, ervoer Perez. ,,Pas de laatste weken verandert dat een beetje. Maar de houding van de pers is soms té kritisch, vind ik. Natuurlijk, dat zal er allemaal bij horen en dat wist ik van tevoren, maar ik mag dat toch wel constateren? Daar moet je maar tegen kunnen, wordt dan gezegd. Anders ben je niet geschikt blabla. Maar dat vind ik stoer doen van journalisten. Tegenover PSV is de houding van de pers gewoon anders. En dat is ook een topclub.’’
Dat Perez amper speelde in zijn eerste maanden bij Ajax, maakte de inburgering nog wat gecompliceerder. De Deen heeft nu eenmaal niet het karakter van de ideale wisselspeler, die braaf en gedienstig op de bank gaat zitten. ,,Een bijrol vind ik niks. Als ik niet speel, voel ik me minderwaardig. Ik wil altijd meetellen, op de voorgrond staan.’’
Spaanse trots misschien, geërfd van moeders kant? Of gewoon een groot ego? Perez:,, Zo mag je het allebei noemen. Ik ben wel trots denk ik, ja. Een trotse Deen. Als ik op het tweede plan sta, wordt die trots aangetast. Zo voel ik dat.’’
De teleurstelling over zijn rol als reserve nam Perez niet mee naar huis. Althans, minder dan hij vooraf vreesde. ,,Dat is me meegevallen van mezelf. Ik heb altijd gezegd dat mijn levensgeluk van voetbal afhangt. Maar hoe moeilijk ik het ook vond, het heeft me niet echt gehinderd of zo. Ik ben vrij kalm gebleven. Bovendien kon ik me vrij goed blijven focussen op mijn prestaties. Ik heb nu ook het gevoel dat ik mijn niveau weer haal. Nu is het tijd voor de volgende stap.’’
Perez mag inmiddels dan Ajax-topscorer zijn met vijf goals, een vaste basisplaats is nog niet zo vanzelfsprekend. De positie waarop hij zondag tegen Feyenoord speelde, bestaat in het systeem van Henk ten Cate normaal gesproken niet. De Ajax-trainer kiest slechts hoogst zelden voor een ‘nummer 10’ op het middenveld. ,,Mijn voordeel moet zijn dat ik op meer posities kan spelen,’’ aldus Perez. ,,In principe ben ik door Ajax gehaald voor de linkerflank. Dat ik daar nog niet veel gespeeld heb, komt door mijn matige spel in de eerste weken.’’
,,Ik ben niet echt een speler voor de voorbereiding, Louis van Gaal (trainer AZ) zei dat ook altijd al. Als er echt wat op het spel staat, ben ik beter dan in oefenwedstrijden tegen amateurs. Bij AZ was dat niet zo’n probleem. Daar kenden ze me en was ik min of meer onomstreden. Hier moet ik die status nog zien te bereiken.’’
Kenneth moet er nog aan wennen dat hij bij een topclub zit. Ajax kritisch benaderd? Natuurlijk, dat hoort erbij. Adel verplicht.
Het stinkt aan alle kanten!
- Giacomo Puccini
Het brein van de ploeg. Hij was zondag de beste van allemaal :yes:
Ik ben wel van mening dat Kenneth Perez als pure linksbuiten niet het niveau kan halen wat hij tegen feyenoord haalde. Perez is gevaarlijk in de as, hij moet assists geven en doelpunten maken. Het is dus belangrijk dat Ajax met 2 spitsen blijft spelen. Perez zou op papier de 3e spits kunnen zijn, maar dan speelt hij 20% als 3e aanvaller en 80% zwerft hij overal en nergens als extra middenvelder.
Ik ben benieuwd welke rol Perez vanavond heeft. Krijgt hij strakke opdrachten of kan hij zijn gang gaan? Is de wisselwerking met Sneijder opnieuw zo goed? Hoe pakt Sneijder het op als Perez de rechtsback uit het oog verliest en deze mee opkomt?
Ik ben wel van mening dat Kenneth Perez als pure linksbuiten niet het niveau kan halen wat hij tegen feyenoord haalde. Perez is gevaarlijk in de as, hij moet assists geven en doelpunten maken. Het is dus belangrijk dat Ajax met 2 spitsen blijft spelen. Perez zou op papier de 3e spits kunnen zijn, maar dan speelt hij 20% als 3e aanvaller en 80% zwerft hij overal en nergens als extra middenvelder.
Ik ben benieuwd welke rol Perez vanavond heeft. Krijgt hij strakke opdrachten of kan hij zijn gang gaan? Is de wisselwerking met Sneijder opnieuw zo goed? Hoe pakt Sneijder het op als Perez de rechtsback uit het oog verliest en deze mee opkomt?
Ajax!
- Daily Blind
hij kan ook prima op 10 spelen in een 4-3-3 systeem hoor!
Babel/ rosenberg --- KJH---De mul/ rosales
---------------------Perez---------------------
--------Sneijder-------------------------------
------------------------------Gabri------------
Urby-----Vermaelen---Stam-------Heitinga
-----------------Stekelenburg---------------
vermaelen of stam kan dan doorstromen in bb
Babel/ rosenberg --- KJH---De mul/ rosales
---------------------Perez---------------------
--------Sneijder-------------------------------
------------------------------Gabri------------
Urby-----Vermaelen---Stam-------Heitinga
-----------------Stekelenburg---------------
vermaelen of stam kan dan doorstromen in bb
- Giacomo Puccini
Tegen Ado den Haag kan zo'n middenveld misschien nog, maar in Heerenveen bijvoorbeeld hoeft Ten Cate dit niet in z'n hoofd te halen. Leuk en aardig die complimenten van Ten Cate over Sneijders spel als controlerende middenvelder... ik geloof daar niet in. Perez en Sneijder zijn beiden zwak in de omschakeling, Gabri kan dat nooit in zijn eentje compenseren.
Ajax!
-
- AT Toto winner 15/16
joey schreef:Kenneth moet er nog aan wennen dat hij bij een topclub zit. Ajax kritisch benaderd? Natuurlijk, dat hoort erbij. Adel verplicht.
Ik zie z'n punt eigenlijk wel hoor. De pers is vaak kritischer over de manier waarop Ajax z'n overwinningen behaalt dan bij PSV (BZ, Goodfella of Maarten, kom er maar in met 'Calimero!' ;) )
Vandaag ging het prima. :xyxthumbs:Giacomo Puccini schreef:Hoe pakt Sneijder het op als Perez de rechtsback uit het oog verliest en deze mee opkomt?
Ajax heeft geen controleurs.Maartoe schreef:Dan speel je dus zonder controleur op het middenveld.
Mag ik ook? :eusa_pray:Thomas schreef:Ik zie z'n punt eigenlijk wel hoor. De pers is vaak kritischer over de manier waarop Ajax z'n overwinningen behaalt dan bij PSV (BZ, Goodfella of Maarten, kom er maar in met 'Calimero!' ;) )
CALIMERO! :nooo: :sad:
Ajax is de grootste club van Nederland. Groots en meeslepend in goede en in slechte tijden. Kennethje zit niet meer bij AZ. Hij lijkt Co Adriaanse wel. :aai:
Toch ontevredenheid bij Kenneth Perez?
BRON: Sportweek
Sportweek meldt dat Kenneth Perez niet tevreden is met zijn positie bij Ajax. De van AZ overgekomen speler heeft volgens Sportweek na de wedstrijd tegen Heerenveen zijn ontevredenheid geuit: "Dit worden zo nog twee hele lange jaren in Amsterdam. Het wordt me zo langzamerhand duidelijk dat de trainer geen grote fan is van mij".
Henk ten Cate ziet het anders. Hij liet na de wedstrijd tegen Heerenveen weten dat het niet om hem of Perez ging, maar om het teambelang. "Ik stel naar eer en geweten een elftal samen waarvan ik denk dat het een winnend geheel is. In mijn optiek kwamen tegen Heerenveen de kwaliteiten van Sneijder beter tot uiting, achter spits Huntelaar, dan die van Perez."
AN
Wat zeurt die Perez nou? :sleepey:
-
-