PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Feest

Bericht door Feest » za okt 28, 2006 12:01 am

Cheque komt slecht voorbereid over...zoals altijd. :nooo:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za okt 28, 2006 12:04 am

Dat ook, ja. Hij wist niet eens dat dat ding gejat was.

Feest

Bericht door Feest » za okt 28, 2006 12:06 am

Stan is trouwens een wereldgozer.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za okt 28, 2006 5:09 am

Hij ging aan het einde in ieder geval goed om met die nutjob van een Maassen. Vandaar misschien dat jij het ook zo met hem kan vinden. ;)

wimpey

Bericht door wimpey » za okt 28, 2006 2:06 pm

Giacomo Puccini schreef: Ietwat vreemd dus dat Thomas stelt dat de selectie van PSv beter is in de breedte want het is juist andersom.
Ajax lijkt me qua scorend vermogen wat beter, PSV is qua organisatie beter. Cliché: met een goede aanval win je wedstrijden, met een goede defensie win je prijzen. PSV had de voorbije jaren niet voor niets een straatlengte voorsprong op de rest van Nederland. Ajax heeft het gat aardig kleiner gemaakt, maar het seizoen is nog jong.

PSV heeft m.i. weer goed ingekocht. Mendez vind ik een goede speler, Salcido zeker en Kromkamp en Tardelli kunnen de top van de HCE ook aan. Al zegt dat veel over de HCE, ben ik bang. Selectie van PSV lijkt me inderdaad breder, GP. Bij Ajax lopen er m.i. meer rond die niets bij een topclub te zoeken hebben dan bij PSV.

Daarnaast is Ajax m.i. erg afhankelijk van Stam, PSV heeft er een paar meer die de kar kunnen trekken. Niettemin moet Ajax met deze prima selectie natuurlijk om de titel mee kunnen doen. Het wordt een '2 horse race'...

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za okt 28, 2006 3:52 pm

In grote lijnen ben ik het met je eens Wimpey. Maar na de wedstrijd om de Johan Cuijff schaal waren de kritieken eensluidend: het verschil tussen Ajax en PSV zat hem in de bank, die bij Ajax veel beter is bezet dan bij PSV. Ok, sindsdien heeft PSV zich versterkt met Kluivert (altijd geblesseerd), Tardelli (al 1 keer gescoord!), Mendez en Kromkamp, en hebben PSV en Ajax Ooijer, Vennegoor of Hesselink respectievelijk Schilder en Charisteas laten gaan. Per saldo is PSV er na die wedstrijd dus wat op vooruit gegaan maar niet zoveel dat je nou kunt stellen dat PSV de bredere selectie heeft, hoogstens zijn de selecties nu in evenwicht. Wel zijn er verschillen: PSV zit beter in de middenvelders en Ajax ruimer in de aanvallers. Alles bijelkaar ontlopen de selecties elkaar niet zo heel veel.

PSV is uiteraard wel al veel verder, niet voor niets jaren achter elkaar kampioen, vrijwel in tact gebleven selectie en er is niet te vergeten veel Champions League ervaring aanwezig. Daar staat tegenover dat Ajax inderdaad veel scorend vermogen bezit, in Ten Cate de betere trainer heeft (ok dat is geen feit wat ik met bewijzen kan staven, maar zo denk ik er over) en Ajax is getergd om na een aantal PSV kampioenschappen de titel nu eens in de wacht te slepen. Het zal een close finish worden, AZ lijkt vooralsnog de iets mindere (te weinig ervaring) al verwacht ik dat die ook tot de laatste speelronden meedoen.

Het is nog wat op de zaken vooruit lopen, maar het zou wel eens uit kunnen draaien op de spannendste competitie sinds jaren. Leuk!
Ajax!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za okt 28, 2006 4:00 pm

PSV is het sterkst bezet waar Ajax het zwakst/dunst bezet is: het middenveld. Dat vind ik erg belangrijk.

Daarbij komt inderdaad wat ik al eerder stelde, dat Ajax als hele ploeg sterk afhankelijk is van een aantal spelers. Met name Stam en Huntelaar.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za okt 28, 2006 4:17 pm

Huntelaar werd vorig seizoen met afstand topscorer van de Eredivisie dus het is een inkoppertje om te stellen dat Ajax afhankelijk is van Huntelaars doelpunten.

Maar Ajax is allesbehalve afhankelijk van Huntelaar. Dat leert het huidige seizoen wel. Huntelaar presteert voor zijn doen vrij weinig maar toch wint Ajax gewoon de wedstrijden en er wordt volop gescoord. Als Klaas Jan ze niet maakt doet Sneijder, Perez of Babel het wel. Zelfs Gabri maakt tegen Ado een goeie goal :eusa_dance:

Met het scorend vermogen zit het bij Ajax wel goed :yes:

Op het middenveld daarentegen is Ajax afhankelijk van Maduro, dat zegt genoeg.
Ajax!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za okt 28, 2006 4:24 pm

Met Rosenberg in plaats van Huntelaar hadden Sneijder, Babel en Perez nooit zo veel gescoord. Het heeft er veel mee te maken met hoe Huntelaar wordt aangepakt door de verdedigers van de tegenstander.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za okt 28, 2006 4:26 pm

Rosenberg in plaats van Huntelaar is dan ook geen optie; Babel of 4-4-2 spelen wel.

Maargoed, deze topic gaat over PSV.
Ajax!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za okt 28, 2006 4:31 pm

Ook met Babel voorin krijgen andere spelers minder ruimte en moet Ajax wat anders spelen.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za okt 28, 2006 4:52 pm

Vind ik niet, Babel voetbalt misschien juist wel beter mee. Zeker als hij vaker de kans krijgt om daar te spelen kan Babel in mijn ogen een erg goeie 9 worden. Hij is alleen minder trefzeker dan Huntelaar, dat is ook niet echt te leren.
Ajax!

Jesse

Bericht door Jesse » za okt 28, 2006 4:53 pm

Babel voetbalt beter mee dan Huntelaar? Dat mag je me uitleggen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za okt 28, 2006 4:55 pm

Giacomo Puccini schreef:Vind ik niet, Babel voetbalt misschien juist wel beter mee. Zeker als hij vaker de kans krijgt om daar te spelen kan Babel in mijn ogen een erg goeie 9 worden. Hij is alleen minder trefzeker dan Huntelaar, dat is ook niet echt te leren.
Babel zou zich nooit kunnen wegcijferen voor de ploeg. Niet dat Huntelaar het het liefst zo ziet, maar KJ duwt, sleurt, trekt en beweegt veel en houdt verdedigers constant bezig, waardoor andere meer ruimte krijgen. Babel is meer op zichzelf gericht.

Als echte 9 in 4-3-3 heeft Babel alleen tegen Utrecht laten zien waar hij staat. Huntelaar doet het steeds beter en is in dat systeem vooralsnog veel geschikter.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za okt 28, 2006 4:57 pm

Huntelaar is meevoetballend geen wonder hoor. Het wordt wel beter. Babel is balvaster, Huntelaar daarentegen beheerst de automatismes (kaatsen, positie kiezen, etc.) beter omdat hij al jaren op die plek speelt. Dat gaat bij Babel nog komen, vergeet niet dat die pas 19 is.
Ajax!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za okt 28, 2006 4:58 pm

Babel balvaster? Eer hij de bal onder controle heeft misschien.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za okt 28, 2006 5:10 pm

Giacomo Puccini schreef:Huntelaar is meevoetballend geen wonder hoor. Het wordt wel beter. Babel is balvaster, Huntelaar daarentegen beheerst de automatismes (kaatsen, positie kiezen, etc.) beter omdat hij al jaren op die plek speelt. Dat gaat bij Babel nog komen, vergeet niet dat die pas 19 is.
Snel zijn aan de bal en leuk kunnen dribbelen is iets anders dan balvast zijn. Huntelaars aanname is beter en hij houdt de bal met z'n rug naar de goal toe veel beter vast. Hij gebruikt z'n lichaam veel beter en is verder met z'n functionele techniek.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za okt 28, 2006 8:55 pm

joey schreef: Koné is onderhand rijp voor de psychiater. :D
Hij is uitstekend op dreef de laatste weken, ik gun het hem ook wel want ik vind het een leuke speler.

Baseman

Bericht door Baseman » ma okt 30, 2006 8:52 am

Zou Wimpey nog steeds dezelfde mening hebben over Koja ? :D
Hij speelde al weken geweldig, maar nu heeft hij in de laatste 4 wedstrijden ook al 6 doelpunten gemaakt :worshippy:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 30, 2006 9:23 am

Baseman schreef:Zou Wimpey nog steeds dezelfde mening hebben over Koja ? :D
Hij speelde al weken geweldig, maar nu heeft hij in de laatste 4 wedstrijden ook al 6 doelpunten gemaakt :worshippy:
Koja? Wat is dat nou weer? :hypocrite:
Het stinkt aan alle kanten!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma okt 30, 2006 2:12 pm

Jason Culina doet van zich spreken:
26/10/2006 - Culina wil naar Engeland om bekend te worden
(Gepost door RvN)

BRON: The Age

In Voetbal International liet Jason Culina deze week doorschemeren naar een andere club te willen indien hij PSV zich niet verder kan ontwikkelen op een vaste positie op het middenveld. In de Australische krant The Age gaf hij een opmerkelijke andere reden aan waarom hij naar de Premier League zou willen.

In tegenstelling tot enkele andere spelers in de Australische selectie wordt hij niet gevraagd voor optredens in commercials en andere reclame deals. "Er zijn altijd spelers die meer in de belangstelling staan. Tot een bepaald punt kan ik dat accepteren. Maar iedereen wil een beetje van de spotlights and ik denk dat ik niet anders ben."

"Ik ga me niet aanbieden om in reclames en dergelijke te verschijnen. Maar als ik benaderd wordt, doe ik daar graag aan mee."

"Maar het gebeurt gewoon niet. En hoewel ik dat niet leuk vind om toe te geven, komt dat omdat ik niet in Engeland speel. Dat is hetgene dat vervelend is. PSV behoort tot de top 10 clubs in de wereld, maar de meeste mensen in Australie realiseren zich dat niet. Engels voetbal is overal ter wereld te volgen, vooral in Australie en de spelers die daar spelen lijken alle aandacht te krijgen."

"Het is frustrerend en ik weet niet of dat gaat veranderen. ESPN zendt de Nederlandse competitie niet meer uit en heeft het vervangen door de Engelse tweede divisie. Hoe is dat te rechtvaardigen?"

"Misschien is het tijd voor me om naar Engeland te gaan. De meeste mensen kennen me, maar ze hebben geen idee waar ik speel. Als je bekend wil zijn, moet je blijkbaar naar Engeland gaan. Dat is de realiteit. Dat zou voor mij kunnen gebeuren, misschien in de nabije toekomst."

Volgens The Age zou hij mogelijk al in de winterstop naar Engeland kunnen, waar vier middenmotors interesse zouden tonen.
28/10/2006 - Culina: uitlatingen gericht op Australische media
(Gepost door RvN)

Op PSV.nl laat Jason Culina weten het te betreuren dat een interview van hem tot negatieve reacties heeft geleid bij supporters. Volgens hem waren zijn uitlatingen gericht op Australie en niet op Nederland. Zijn uitlatingen over het optreden in commercials zouden cynisch zijn bedoeld om aan te geven dat hij en PSV nauwelijks tot geen aandacht krijgen in tegenstelling tot spelers in de Premier League.

Jajaja, túúrlijk jongen :eusa_liar:
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 30, 2006 2:31 pm

PSV behoort helemaal niet tot de top 10 van de wereld. :aai:
Het stinkt aan alle kanten!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma okt 30, 2006 2:44 pm

PSV is zo sterk dat het de Champions League best eens kan pakken
Door CHRIS VAN NIJNATTEN

Voor een topclub met hoogwaardige aspiraties verkeert PSV in een ideale positie. In eigen land fietst de landskampioen mee in het wiel van koploper Ajax. De eerste trede van de eredivisie is permanent binnen handbereik, maar wordt in periodes dat die plaats er nog niet toe doet graag uitgeleend aan de hoofdstad.

Qua publiciteit over andere zaken dan alleen het voetbal, wordt PSV uit de wind gehouden door de turbulentie bij Feyenoord. Het rumoer in Rotterdam overstemt het tevreden gespin in Eindhoven ruimschoots.

Maar de financiële positie van PSV is niet veel sterker en wellicht zelfs zwakker dan die van de Rotterdammers. Het is maar hoe je de boekhouding leest.

Vast staat dat de directie van PSV verwoede pogingen onderneemt om het eigen stadion te herfinancieren met hulp van Amerikaanse investeerders.

Nou, zoiets doe je niet uit weelde. En toch maakt zich buiten de club niemand druk over de jaarrekeningen van PSV. Laat staan dat zich supporters opwinden over participaties uit winstbejag van een of meer eigen commissarissen in maatschappijen die investeren in voetballers van PSV.

Die relatieve rust is een kostbaar bezit voor een voetbalclub. Die rust is PSV, dat morgenavond weer Champions League speelt, best gegund. Maar waar het gaat om de eisen die er aan de prestaties in Europa gesteld mogen worden, is er een nieuwe fase ingetreden. Niet meer ‘low key’. Zoiets hoeft geen onrust te betekenen, maar de druk gaat onmiskenbaar omhoog.

PSV is écht een grote club in Europa en ver daarbuiten. In Nederland is er maar één klassieker: Feyenoord-Ajax. De twee grootste clubs van het land zijn Ajax en Feyenoord. Maar vanuit het buitenland bezien is er hier maar één club die er toe doet: PSV.

Dat heeft alles te maken met het transfer- en scoutingsbeleid van de club én met de permanente aanwezigheid in de Champions League.

Inmiddels kun je niet alleen maar spreken van aanwezigheid. Onder Guus Hiddink werden de prestaties steeds aansprekender en onder Ronald Koeman wordt die trend stug voortgezet.

Met een gelijkspel tegen Liverpool en overwinningen buitenshuis op Girondins Bordeaux en Galatasaray heeft PSV het internationale seizoen qua resultaat op sensationele wijze geopend.

Onlangs werd aan Koeman gevraagd welke club in Europa hij liever nog even niet tegenkomt. Over het antwoord dacht hij een paar seconden na. Eerst wilde hij nog FC Barcelona noemen, maar realiseerde zich hardop dat die club niet echt lekker draait op dit moment. Het maakt hem daarom helemaal geen bal uit tegen wie hij moet spelen. Chelsea, Celtic of Milan, niet interessant.

Goede houding van de trainer-coach die de niet geringe opdracht kreeg om PSV wat verder te brengen dan het onder Hiddink al was gekomen.

Het is echter niet alleen een houding. Het is ook realisme. Kijk naar de opstelling van PSV zaterdag tegen RKC. Is het nu zo gek te denken dat PSV de Champions League 2006/2007 kan winnen? De ploeg is er, een tweetal posities daargelaten, geroutineerd, uitgebalanceerd en getalenteerd genoeg voor.

Dit PSV kán de Champions League winnen, nu. Dit PSV is berekend op een overlevingstocht die dat toernooi tegenwoordig is.

Nog niet lang geleden was overwinteren in Europa een wens bij PSV. De laatste vier halen mag onderhand best een eis zijn.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jesse

Bericht door Jesse » ma okt 30, 2006 2:48 pm

Ja hoor, dit PSV wint wel even van Chelsea, Lyon, Barca etc.

:nooo:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Beloki

Bericht door Beloki » ma okt 30, 2006 2:50 pm

Kijk ook even naar de schrijver van het artikel. Niet serieus nemen dus.

Gesloten