Onbetrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
Ik vind niet dat elke eredivisiespeler die een scheet laat direct beter is dan wat Ajax heeft lopen.
Dat soort spelers (Braafheid/Sankoh) is selectieopvulling en barreert de eigen jeugd.
Laten we wel wezen, als Ajax haar plannen (2/3 jeugdspelers per jaar overhevelen naar de A-selectie) waarmaakt, dan is talent van het jaar en aanvoerder van Ajax 2 Slijngard volgend jaar onze tweede linksback en niet Braafheid.
Bovendien moet je de selectie per definitie zoveel als kan van bovenaf aanvullen/versterken, niet van onderen af.
Dat soort spelers (Braafheid/Sankoh) is selectieopvulling en barreert de eigen jeugd.
Laten we wel wezen, als Ajax haar plannen (2/3 jeugdspelers per jaar overhevelen naar de A-selectie) waarmaakt, dan is talent van het jaar en aanvoerder van Ajax 2 Slijngard volgend jaar onze tweede linksback en niet Braafheid.
Bovendien moet je de selectie per definitie zoveel als kan van bovenaf aanvullen/versterken, niet van onderen af.
- Giacomo Puccini
Ik geloof er ook niet in. Maar om een gelijke selectie te krijgen moet je jezelf geleidelijk verbeteren. Ajax kan niet opeens bijvoorbeeld De Guzman, Defour en Lucas kopen en er eentje op de bank zetten.Giacomo Puccini schreef:Boutahar is al te licht bevonden door Ten Cate en Sibum en Prager zijn van hetzelfde kaliber. Ten Cate heeft daarnaast al meerdere keren verteld dat hij niet gelooft in onbetwiste basisspelers en onbetwiste bankzitters. Als Ajax spelers haalt dan moeten dat gewoon jongens zijn die goed genoeg zijn (of worden) voor een basisplaats. Een ieder moet maar bewijzen dat hij de beste is en aanspraak maakt op de meeste speeltijd..Thomas schreef:Schaars, Seedorf en Defour zouden allemaal welkom zijn, maar dat zijn eigenlijk onbetwiste basisspelers. Roger en Lindenbergh krijgen nu al weinig kansen en de concurrentie op het middenveld is niet eens zo groot voor hun posities. Als goedkope vervangers voor hen zou je kunnen denken aan Sibum, Boutahar, Prager.
Ik vind dit geen spelers voor Ajax, vooral Braafheid is maar een doorsnee Eredivisie linksback. Sankoh wisselt goede acties nog te veel af met slechte acties, vooralsnog niet bruikbaar voor Ajax en zeker niet voor het bedrag wat Groningen voor hem wenst te ontvangen.[/quote]Thomas schreef:Voor de verdediging moet Braafheid gewoon gehaald worden, terwijl ik denk dat Sankoh een betere speler voor Ajax is dan Grygera, die ook weggaat.
Ik vind Braafheid verdedigend sterker dan Emanuelson en aanvallend weer wat minder, maar in principe een zelfde soort type. Bij hem bestaat er echter geen twijfel dat hij een linksback is.
De plannen van Ajax zijn volgens mij om 3 jeugdspelers over te hevelen per twee jaar, maargoed.Jöhnk schreef:Ik vind niet dat elke eredivisiespeler die een scheet laat direct beter is dan wat Ajax heeft lopen.
In principe ben ik het voor een groot deel met je eens. Probleem is echter dat de jeugdopleiding van Ajax vooralsnog grotendeels dezelfde spelers voortbrengt. Veel lichte, technische middenvelders en veel 'vrije verdedigers', maar weinig keiharde bikkels a la Stam, geen controleurs en (wat ik overigens schandalig vindt) weinig goede aanvallers.
Je hebt gelijk, maar ik durf toch te stellen dat bijna iedere verdediger liever op de 16 meterlijn verdedigt dan ter hoogte van de middenlijn.
Toen Groningen afgelopen weekend ver van de goal af ging/moest spelen, stichtte welhaast elke dieptepass van Heerenveen gevaar. Sankoh werd een aantal keer vrij eenvoudig (op snelheid) geklopt door oa. Alves.
Toen Groningen afgelopen weekend ver van de goal af ging/moest spelen, stichtte welhaast elke dieptepass van Heerenveen gevaar. Sankoh werd een aantal keer vrij eenvoudig (op snelheid) geklopt door oa. Alves.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op di okt 24, 2006 10:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ze wilden het aantal iig. opkrikken. Van 1,5 naar 2, kan dat?
Maar goed, daar wil ik vanaf zijn. Het gaat me om het principe dat je basiskrachten moet kopen, geen bankzitters sq. selectieopvulling.
Maar goed, daar wil ik vanaf zijn. Het gaat me om het principe dat je basiskrachten moet kopen, geen bankzitters sq. selectieopvulling.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op di jan 02, 2007 7:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Denk je dat heus? Die 'basisspelers van nu' gooien dan hun kont tegen de krib en laten hun zaakwaarnemer hengelen naar een transfer naar een modale club in Engeland. Liefst voor weinig, omdat er een vertroebelde sfeer is ontstaan nadat ze op de bank belandden. Dat verwacht ik tenminste.Jöhnk schreef:Dat is waar, maar Ajax telt meer dan 11 basisspelers.
Ajax moet doorselecteren. Als het contract van Lindenbergh afloopt, dient Ajax een vervanger aan te trekken die meedoet om een basisplaats. De basisspelers van nu worden dan bankzitters.
- Giacomo Puccini
Om die reden speelt Lindenbergh nu bij Ajax... nouja... hij traint mee :XRishi schreef:Klopt. Ze moeten niet een Sibum halen. Al kan ik me voorstellen dat je soms wel zo een jongen ( niet Sibum hoor) koopt.
Ik ben het alweer met je eens. Ajax moet geen back-up voor Maduro en back-up voor Rosales halen, maar spelers die (als het even kan) beter zijn dan deze twee. Dan is het aan Maduro en Rosales om te bewijzen dat ze wel degelijk in de sterkste opstelling thuishoren, niet omdat de aankopen miskopen zijn, maar omdat ze vooruit gaan. Op die manier zorg je ervoor dat Ajax sterker wordt. Niet door Sibum te kopen..Jöhnk schreef:Dat is waar, maar Ajax telt meer dan 11 basisspelers.
Ajax moet doorselecteren. Als het contract van Lindenbergh afloopt, dient Ajax een vervanger aan te trekken die meedoet om een basisplaats. De basisspelers van nu zijn in principe de bankzitters van straks.
Wie bij Ajax wil spelen moet bewijzen dat hij de beste is :yes:
Ajax!
- Giacomo Puccini
Lindenbergh is helemaal niet nuttig, hij is een een complete miskoop. Nutteloos. Heeft nog een hoop geld gekost ook. Had zo in het rijtje Feyenoord-miskopen gekunt.
Natuurlijk kan Ajax niet 25 gelijkwaardige spelers hebben, maar een stuk of 18? Dat moet je wel nastreven, en de rest vul je op met jeugdspelers. Liever Schilder of zoals nu De Mul terughalen of een Jong Ajax speler de kans geven dan een dure speler halen waarvan je weet dat hij niet genoeg kwaliteit heeft.
Natuurlijk kan Ajax niet 25 gelijkwaardige spelers hebben, maar een stuk of 18? Dat moet je wel nastreven, en de rest vul je op met jeugdspelers. Liever Schilder of zoals nu De Mul terughalen of een Jong Ajax speler de kans geven dan een dure speler halen waarvan je weet dat hij niet genoeg kwaliteit heeft.
Ajax!
- Giacomo Puccini
Daarom hebben we bijna niks aan Lindenbergh gehad; zijn goede wedstrijden voor Ajax zijn op één hand te tellen....
Bij AZ paste hij er wel tussen, daar vond ik Lindenbergh ook wel aardig. Net zoals ik Boutahar bij NEC wel aardig vind. Feyenoord toont al jaren aan dat je er niets mee op schiet door 'aardige' spelers aan te trekken. Bosz had beter de selectie kunnen opvullen met jongens als Sno, Zuiverloon en Biseswar, dan had hij met al die transfersommetjes voor middelmatige spelers één of twee échte versterkingen kunnen halen.
Wat Van Geel in de zomer bij Ajax gaat doen :yes:
Bij AZ paste hij er wel tussen, daar vond ik Lindenbergh ook wel aardig. Net zoals ik Boutahar bij NEC wel aardig vind. Feyenoord toont al jaren aan dat je er niets mee op schiet door 'aardige' spelers aan te trekken. Bosz had beter de selectie kunnen opvullen met jongens als Sno, Zuiverloon en Biseswar, dan had hij met al die transfersommetjes voor middelmatige spelers één of twee échte versterkingen kunnen halen.
Wat Van Geel in de zomer bij Ajax gaat doen :yes:
Ajax!