Onbetrouwbaar transfernieuws

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma okt 23, 2006 7:53 pm

Ajax lijdt verlies

AMSTERDAM (ANP) - Ajax heeft het afgelopen boekjaar verlies geleden. De opbrengsten uit transfers van spelers waren lager. Ook kampte de beursgenoteerde voetbalclub met hogere kosten. Het nettoverlies over 2005/2006 kwam uit op 6,6 miljoen euro.
Gedateerde informatie, maar dit is toch zeker geen positief nieuws, hoor.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 23, 2006 8:06 pm

joey schreef:
Ajax weer in de race voor Lucas? Scouts bekeken middenvelder

Volgens Braziliaanse websites waren scouts van Ajax en Bayern Munchen dit weekend aanwezig bij het competitieduel tussen Gremio en Sao Paulo (1-1) om Lucas aan het werk te zien. De international is weer op de markt nadat Atletico Madrid een betalingsdeadline afgelopen vrijdag liet verlopen. De Spanjaarden zouden een transfersom van 7 miljoen euro voor 60% van de transferrechten zijn overeengekomen. Daarvoor zou Lucas komende zomer de overstap maken. De clubs konden echter niet tot een akkoord komen over de betalingsvoorwaarden. Gremio wilde direct geld zien.
De voorzitter van die club liet weten vandaag te zullen starten met onderhandelingen met andere geinteresseerde clubs. De vader en zaakwaarnemer van de kersverse international liet weten open te staan voor aanbiedingen van andere clubs.
AN

Die jongen lijkt me véél te duur voor Ajax. MVG zei vanavond in Godenzonen dat Ajax 'geen miljoenen had liggen'.
MVG was zelf in Hongarije? Om een speler te bekijken? Hij ontkende het in elk geval niet. Hij wilde er niets over zeggen.

Misschien dat Ajax hem op het oog heeft voor volgend seizoen?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 23, 2006 8:10 pm

Als vervanger voor Sneijder, bedoel je? Dat zou betekenen dat Ajax eerst Sneijder zou moeten verkopen, waardoor je denk ik minder aantrekkelijk bent voor de speler in kwestie, omdat hij afhankelijk is van de verkoop van een andere speler.

Daarnaast is Lucas een rechter middenvelder en zou je dus nog geld moeten overhouden voor een linkermiddenvelder. Gabri komt dan op de bank, wat ik geen schande vind, maar ik denk dat de prioriteit bij een verkoop van Sneijder eerder aan de linkerkant ligt. Tenzij Sarpong zich razendsnel ontwikkelt, natuurlijk, maar wil je daar afhankelijk van zijn?

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » ma okt 23, 2006 8:10 pm

Rishi schreef:Ach, zeiden ze van Robin van Persie ook.

@ Joey: Tuurlijk gaat Van Geel niet zeggen dat Ajax nog miljoenen heeft. Ik denk wel dat Ajax geld te besteden heeft. Ze draaien goed, dus waarom niet zo een investering
Klopt gedeeltelijk. Alleen ging Leonardo na Feyenoord naar NAC toe, waar hij ONDANKS dat hij beslissend was voor het resultaat (ab-so-luut) tóch uit de selectie werd gegooid. Op zich is dat een best knappe prestatie, toch?
Bovendien heeft Leo zelf eens aangegeven in een interview dat hij vond dat hij goed genoeg was voor elke club of zoiets.... met daarbij een irritant bijzinnetje dat alleen Barcelona en Real Madrid nog een uitdaging waren, of dat hij daar op de bank zou gaan zitten, zoiets. (kan me de preciese woorden niet zo 1 2 3 voor de geest halen....)
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 23, 2006 8:45 pm

Rishi schreef:@ Joey: Tuurlijk gaat Van Geel niet zeggen dat Ajax nog miljoenen heeft. Ik denk wel dat Ajax geld te besteden heeft. Ze draaien goed, dus waarom niet zo een investering
Dat lees ik hier steeds, maar misschien zegt MVG gewoon de waarheid?

In de zomer dacht half AT dat er nog spelers bij zouden komen. MVG zei van niet, maar dat was zogenaamd tactiek. Maar mooi dat er dus niemand kwam.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » ma okt 23, 2006 10:31 pm

Niet kopen om het kopen Joey.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 24, 2006 4:06 am

Na alles wat er dit seizoen is gebeurd hoef ik Leonardo ook niet in Amsterdam te zien. De kans is zowat 100% dat hij vervelend gaat lopen doen en dat andere leden van de selectie zich aan hem gaan ergeren.
Bertje schreef:Als vervanger voor Sneijder, bedoel je? Dat zou betekenen dat Ajax eerst Sneijder zou moeten verkopen, waardoor je denk ik minder aantrekkelijk bent voor de speler in kwestie, omdat hij afhankelijk is van de verkoop van een andere speler.

Daarnaast is Lucas een rechter middenvelder en zou je dus nog geld moeten overhouden voor een linkermiddenvelder. Gabri komt dan op de bank, wat ik geen schande vind, maar ik denk dat de prioriteit bij een verkoop van Sneijder eerder aan de linkerkant ligt. Tenzij Sarpong zich razendsnel ontwikkelt, natuurlijk, maar wil je daar afhankelijk van zijn?
Tsja, Sneijder gaat waarschijnlijk toch weg. Dus je moet iets met het geld. En over Gabri: er is beter te vinden (ik had grote twijfels bij z'n komst) en hij is nu slecht in vorm, maar hij heeft toch bepaalde kwaliteiten die het middenveld van Ajax hier en daar goed complimenteren. Ik zie het liefst zo snel mogelijk een versterking komen voor de positie van Maduro.

Voor Sarpong ga ik m'n adem niet inhouden. Voorlopig haalt Ten Cate de echt jonge jongens nog niet makkelijk bij de selectie. Ik ben trouwens wel een fan van Sarpong. Ik hoop dat hij het redt.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 24, 2006 11:12 am

Maar ik neem aan dat er ook een vervanger voor Sneijder zelf moet komen, Thomas.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 24, 2006 12:10 pm

Voor het geld dat we voor Sneijder krijgen kunnen we misschien wel twee middenvelders halen. Met een beetje inventiviteit moet dat lukken.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 24, 2006 12:17 pm

Als je al tien miljoen wilt uitgeven aan Lucas ben je er snel doorheen, hoor.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 24, 2006 12:27 pm

Volgens de geruchten zou het gaan om 7 miljoen.

joey
Erelid

Bericht door joey » di okt 24, 2006 12:32 pm

Voor 60% van de transferrechten, Thomas.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di okt 24, 2006 12:32 pm

Bovendien onhaalbaar.

Feest

Bericht door Feest » di okt 24, 2006 12:33 pm

Wat een Lucas-kenners hier ineens. :bis:

Michael_B

Bericht door Michael_B » di okt 24, 2006 12:34 pm

Toch zie ik, zeker in Nederland, geen echte goede haalbare spelers lopen voor Ajax. Misschien toch richten op de Zuid-Amerikaanse markt?
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » di okt 24, 2006 12:36 pm

Steef schreef:Wat een Lucas-kenners hier ineens. :bis:
Verlicht ons, Steef. :eusa_pray: ;)

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di okt 24, 2006 1:48 pm

De Dominee schreef:Toch zie ik, zeker in Nederland, geen echte goede haalbare spelers lopen voor Ajax. Misschien toch richten op de Zuid-Amerikaanse markt?
Wie zegt dat de echt goede haalbare versterkingen daar wel voor het oprapen liggen? Zuid-Amerika wordt door heel Europa kapot gescout, dus denk nou niet dat Brazilië of Argentinië het paradijs is. Lekker Van Geel z'n werk laten doen, ik heb er alle vertrouwen in dat hij komende zomer weer met een paar geschikte namen op de proppen komt. Verder moet de aandacht vooral uitgaan naar het verlengen van een aantal contracten, zoals die van Heitinga en Babel, en het verbeteren van de opleiding.
Ajax!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 24, 2006 5:57 pm

Er lopen in de Eredivisie heus wel een aantal spelers rond die beter zijn dan wat er nu bij Ajax rond loopt. Ajax heeft naar Nederlandse maatstaven een behoorlijk team, maar het kan nog veel beter.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di okt 24, 2006 7:24 pm

Dan zit je met name bij PSV en AZ...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 24, 2006 7:35 pm

Maar ook genoeg bij andere clubs. Je moet niet vergeten dat Ajax spelers als Lindenbergh en Roger in de selectie heeft.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di okt 24, 2006 7:44 pm

Die zullen Ajax wel eens kunnen gaan verlaten in de zomer, net als Sneijder. Dan heb je dus een stuk of drie nieuwe middenvelders nodig...

Ben benieuwd welke namen Van Geel op het oog heeft. Seedorf? Schaars? De Guzman? Defour?

Misschien krijgt Vertonghen een nieuwe kans na de winterstop of breekt er iets anders door uit de opleiding, ben benieuwd.
Ajax!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 24, 2006 7:54 pm

De Guzman laat Feyenoord echt nooit naar Ajax vertrekken. Zeker niet na zo'n dramaseizoen als het huidige gaat worden.

Schaars, Seedorf en Defour zouden allemaal welkom zijn, maar dat zijn eigenlijk onbetwiste basisspelers. Roger en Lindenbergh krijgen nu al weinig kansen en de concurrentie op het middenveld is niet eens zo groot voor hun posities. Als goedkope vervangers voor hen zou je kunnen denken aan Sibum, Boutahar, Prager.

Voor de verdediging moet Braafheid gewoon gehaald worden, terwijl ik denk dat Sankoh een betere speler voor Ajax is dan Grygera, die ook weggaat.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di okt 24, 2006 7:59 pm

Thomas schreef:De Guzman laat Feyenoord echt nooit naar Ajax vertrekken. Zeker niet na zo'n dramaseizoen als het huidige gaat worden.
De Guzman als nieuwe voorzitter? Wat moeten wij met een hele selectie? ;)

Verder vind ik niet dat er bijster veel rondloopt in de Eredivisie, hoor. Veelal overschat en overpriced.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di okt 24, 2006 8:08 pm

Thomas schreef:De Guzman laat Feyenoord echt nooit naar Ajax vertrekken. Zeker niet na zo'n dramaseizoen als het huidige gaat worden.
Ik denk ook niet dat Feyenoort De Guzman aan Ajax verkoopt. Maar zeg nooit nooit, wie had ooit gedacht dat Feyenoord ons van onze 5e spits zou verlossen ;)
Thomas schreef:Schaars, Seedorf en Defour zouden allemaal welkom zijn, maar dat zijn eigenlijk onbetwiste basisspelers. Roger en Lindenbergh krijgen nu al weinig kansen en de concurrentie op het middenveld is niet eens zo groot voor hun posities. Als goedkope vervangers voor hen zou je kunnen denken aan Sibum, Boutahar, Prager.
Boutahar is al te licht bevonden door Ten Cate en Sibum en Prager zijn van hetzelfde kaliber. Ten Cate heeft daarnaast al meerdere keren verteld dat hij niet gelooft in onbetwiste basisspelers en onbetwiste bankzitters. Als Ajax spelers haalt dan moeten dat gewoon jongens zijn die goed genoeg zijn (of worden) voor een basisplaats. Een ieder moet maar bewijzen dat hij de beste is en aanspraak maakt op de meeste speeltijd.
Thomas schreef:Voor de verdediging moet Braafheid gewoon gehaald worden, terwijl ik denk dat Sankoh een betere speler voor Ajax is dan Grygera, die ook weggaat.
Ik vind dit geen spelers voor Ajax, vooral Braafheid is maar een doorsnee Eredivisie linksback. Sankoh wisselt goede acties nog te veel af met slechte acties, vooralsnog niet bruikbaar voor Ajax en zeker niet voor het bedrag wat Groningen voor hem wenst te ontvangen.
Ajax!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 24, 2006 8:09 pm

Peter schreef:
De Guzman als nieuwe voorzitter? Wat moeten wij met een hele selectie? ;)

Verder vind ik niet dat er bijster veel rondloopt in de Eredivisie, hoor. Veelal overschat en overpriced.
Dat zijn een aantal spelers van Ajax ook. Dan heb ik liever een betere speler van een andere Eredivisie-club.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb het liefst dat Ajax het beste haalt wat er te halen valt, maar Van Geel kennende concentreert hij zich in eerste instantie op de Eredivisie. Vandaar dat ik het daar over heb en er zijn wel degelijk goede krachten te vinden.

Verder vind ik dat weinig spelers van de Nederlandse clubs buiten de top 4 overschat worden. Je hoort er eigenlijk nooit iets over.

Plaats reactie