Feyenoord

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 24, 2006 4:09 am

En dan met dat domme gezwets komen over een generatiekloof. :nooo: Juhnk heeft gelijk. Pi-Air is net het paard van Troje.

Feyenoord moet zal een aantal goedkope spelers moeten halen die beter zijn dan de huidige zooi. Braafheid, Boutahar, Sibum, Prager, Sankoh, een nieuwe spits.

999

Bericht door 999 » di okt 24, 2006 7:11 am

Vrije dagen moeten Feyenoorders opfrissen

ROTTERDAM, dinsdag

Johan Cruyff had zijn mening in zijn column nog niet verkondigd, dat Feyenoord hard aan rust toe was of trainer Erwin Koeman bracht het in de praktijk. Na het desastreuze resultaat tegen Ajax hoefde Koeman zijn manschappen twee dagen niet te zien. Heel bewust gaf hij de spelers en de technische staf vrijaf.

Technisch directeur Peter Bosz begreep Koemans beslissing volledig. „Een heel goede zet zelfs. Er komt nu zo veel op die jongens af dat het juist goed is als ze even afstand van alles kunnen nemen in huiselijke kring. Even niet iedere minuut geconfronteerd worden met de hele situatie bij Feyenoord. De frisheid moet terug in het hoofd. Harder en meer trainen is niet de oplossing.”

Bosz erkent dat de situatie zorgelijk is, maar fysiek is er niets mis mee om even gas terug te nemen. „Ze hebben genoeg conditie en met het oog op het drukke programma met vijf topduels in veertien dagen is het ook niet slecht. Verder moeten wij vooral de rust bewaren, hoe moeilijk dat soms ook is.”

Na afloop van FeyenoordAjax kondigde Koeman maatregelen en een pittig gesprek aan. Dat zal dus morgen moeten gebeuren als de Feyenoorders om 14.00 uur weer op het trainingsveld staan en vervolgens in afzondering gaan voor het duel met FC Twente, donderdagavond in De Kuip.

Uiteraard zal dan de versplintering van de spelersgroep aan de orde komen, waarbij de scheidslijn vooral ligt tussen jong en oud. Met enkele uitzonderingen als bijvoorbeeld Danny Buijs en Ron Vlaar. Pierre van Hooijdonk sprak over een generatiekloof en dat het de reden was voor hem om te stoppen na dit seizoen. Iets wat trainer Erwin Koeman zei te begrijpen en tevens had hij weinig moeite met Van Hooijdonks verklaringen.

Wat natuurlijk voor enkele scheve gezichten zorgde binnen de spelersgroep. Bosz: „Erwin en ik hebben samen besproken wat we voor ogen hebben en welke maatregelen we nemen. Maar het is aan Erwin of hij ermee naar buiten wil treden.” Overigens zijn de gesprekken tussen Bosz en Koeman volgens de technisch directeur gewoon onderdeel van regulier overleg.

Inmiddels heeft Pierre van Hooijdonk van de KNVB een schorsing van twee duels opgelegd gekregen vanwege zijn rode kaart tegen Ajax. De Feyenoorder gaat akkoord met de straf en ontbreekt donderdag tegen FC Twente en zondag bij Roda JC. Sebastian Pardo kreeg ook rood, maar hij is slechts één duel geschorst, omdat het twee gele kaarten betrof.
De T.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » di okt 24, 2006 10:53 am

| ‘Zo kan het echt niet langer meer’ |

Op de burelen van Feyenoord was het gisteren geen vrolijke dag. „De spelersgroep had vrijaf, maar iedereen die er was, had het erover. We hebben een pak slaag gehad, het was voor iedereen vernederend.“

En technisch manager Peter Bosz ziet gedurende dit seizoen geen verbetering qua spelersmateriaal. „Ik heb te horen gekregen dat er nu geen geld is voor versterkingen in de winterstop.“

- Had u het verwacht, 0-4 tegen Ajax?

„Iedereen weet inmiddels wel dat we geen kampioensploeg hebben. Maar dat het zo slecht zou zijn? nee.“

- Erwin Koeman heeft de spelers twee dagen vrijaf gegeven. Wist u daarvan?

„Nee, maar ik vind het een meesterzet, fantastisch. Je hebt er niets aan om elkaar ’s maandags op de club weer te ontmoeten met al het publiek en de pers er omheen. Dat neemt de druk zéker niet weg. Het probleem ligt niet op het conditionele of fysieke vlak. Erwin probeert zo de hoofden weer leeg te krijgen om woensdag weer hard aan de slag te gaan voor de wedstrijd donderdag tegen FC Twente. Het is juist heel goed.“

- Feyenoord speelde tegen Ajax met in de basis nu eens wel 6 van de 9 nieuwe spelers van afgelopen zomer, toch ook uw aankopen. Het resultaat is niet bemoedigend.

„Je moet iedere speler anders beoordelen. Van Lucius kun je zeggen dat die er in één keer moet staan, maar voor Tiendalli geldt dat niet. Dat is een talentvolle speler die bij FC Utrecht ook net kwam kijken. En het verschil van een nummer vijf naar een nummer drie of vier overstappen, is in Nederland groot. Veel groter dan van nummer vijftien naar nummer zeven. Dit seizoen moet zo'n jongen wennen aan de wedstrijden en de trainingen bij Feyenoord, aan de club. Je kunt ook niet iedere aankoop over één kam scheren. Ook andere jongens moeten de kans krijgen bij Feyenoord te groeien. Alleen is dat moeilijk in een elftal dat totaal niet draait, zoals Feyenoord nu.“

- Het verlies mét die nieuwe spelers was nogal dramatisch.

„Feyenoord-Ajax is sowieso een andere wedstrijd dan andere. En hij verliep ook nog eens raar. De eerste vijf minuten waren voor ons, de andere 85 voor hen. De klassieker legt extra druk bij spelers. En als je het niet trekt, zoals gebeurde, dan blijkt dat onze ploeg mentaal zeer kwetsbaar is.“

- Toch blijft de vraag: Feyenoord zou volgens de ‘methode Wim Jansen’ alleen nog maar spelers halen met een meerwaarde, maar dat kun je toch niet zeggen van de meesten van de negen nieuwe spelers?

„Onze spits werd twee weken voor de sluiting van de markt verkocht. We konden niet een héél jaar met alleen Royston Drenthe als linksback toe. En na het vertrek van Salomon Kalou hadden we een linksbuiten nodig. Zo waren er allerlei omstandigheden waardoor we wel iets moésten. Maar ondertussen hadden we weinig geld en wilden spelers soms niet in Nederland voetballen of tekenden ze ergens anders, omdat bij ons onduidelijk was wat er met Kuijt zou gebeuren. Wat er nu is gebeurd, was in het belang van Feyenoord. Dat is het enige criterium geweest.“

- U heeft een linksback, Philippe Léonard, van wie bij Feyenoord wordt gezegd dat die niet tegen een echte rechtsbuiten kan spelen. Dan worden toch de wenkbrauwen gefronsd?

„Dat snap ik, maar het is gewoon niet verstandig Léonard tegen een snelle rechtsbuiten te laten spelen als hij geen goede rugdekking krijgt en op het middenveld niet wordt voorkomen dat de pass gemakkelijk kan worden gegeven. We zijn ervan overtuigd dat Tom de Mul bij Ajax door Ten Cate is opgesteld, toen hij zag dat Léonard speelde. De Mul stond eerst niet eens in de opstelling, denken wij. Probleem was bij ons de rugdekking en de pass vanaf het middenveld, waar Ajax de ruimte voor kreeg. Dan is het zelfmoord, maar anders kan Léonard het goed aan. Hij is international van België.“

- U stelde laatst in een interview dat u het doel hebt gesteld om bij de volgende seizoensvoorbereiding een goede selectie te hebben staan. Is dit seizoen weg?

„Welnee, het voetbal moet beter en dat gaat gebeuren ook. Ik bedoelde dat we nu op tijd met onze beslissingen moeten zijn, zodat we niet weer een jaar achter de feiten aanlopen zoals nu. Feyenoord speelt dit jaar voor de plaatsen vier en vijf, misschien voor de derde plaats, schat ik in.“

- Bert van Marwijks laatste jaar, het tweede na het winnen van de

UEFA-cup in 2002, werd tot ergernis van de fans een ‘tussenjaar’ genoemd. Is dit een ‘overlevingsjaar'?

„Nee, we willen alleen wel beter beslagen ten ijs komen volgend jaar.“

- En de positie van Koeman?

„Ik vind die vraag onzinnig. Dat geeft al wel aan hoeveel steun en vertrouwen hij hier heeft. Erwin doet het prima.“
BN De Stem

Ik begrijp de kop boven het artikel niet. Als ik Bosz goed begrijp, gaan ze op dezelfde weg voort.
Het stinkt aan alle kanten!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di okt 24, 2006 11:50 am

Je zou er haast medelijden mee krijgen. Bosz weet het écht niet meer, en volgens mij is er momenteel niemand bij Feyenoord die het wel weet. Ik ben echt benieuwd hoe het donderdag zal gaan, tegen Twente.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » di okt 24, 2006 11:52 am

Hij weet het niet en hij snapt het niet:
Feyenoord speelt dit jaar voor de plaatsen vier en vijf, misschien voor de derde plaats, schat ik in.“
Alsof Feyenoord boven Ajax, AZ of PSV gaat eindigen... :nooo:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di okt 24, 2006 11:55 am

En ook ploegen als Groningen, Heerenveen, Roda en misschien Twente zullen hoger eindigen dan dit Feyenoord. Het linkerrijtje lijkt me een reëel doel dit seizoen, 7e is denk ik het maximaal haalbare zoals het er nu voorstaat.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » di okt 24, 2006 11:59 am

Zoals het er nu naar uitziet, eindigen ze niet bij de eerste vijf. :aai:

Feyenoord wordt aangeschoten wild, elke ploeg wil nu tegen ze stunten.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di okt 24, 2006 12:23 pm

Twente gaat in ieder geval zeker niet met knikkende knietjes naar de kuip, dat is 1 ding wat zeker is. Twente gaat om te winnen daar en dat zie ik nog wel gebeuren ook.

Jim

Bericht door Jim » di okt 24, 2006 12:28 pm

Feyenoord eindigt uiteindelijk wel bij de eerste vijf.
En dan weet je het vervolgens maar nooit in die play-offs.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di okt 24, 2006 12:38 pm

Dit feyenoord gaat het tot de winterstop aardig moeilijk krijgen. Veel punten verwacht ik daarom ook niet vooral door het volle en zware programma wat ze nog krijgen.

ik voorspel dat feyenoord met de winterstop:
knvb beker uitgeschakeld
uefa cup uitgeschakeld
rechterrijtje

programma:
do 26/10 Feyenoord FC Twente Eredivisie vb
zo 29/10 Roda JC Feyenoord Eredivisie vb
zo 5/11 Feyenoord Vitesse Eredivisie vb
wo 8/11 RKC Waalwijk Feyenoord KNVB Beker vb
zo 12/11 Willem II Feyenoord Eredivisie vb
za 18/11 Feyenoord AZ Eredivisie vb
do 23/11 Feyenoord Blackburn Rovers UEFA Cup vb
zo 26/11 NEC Feyenoord Eredivisie vb
do 30/11 AS Nancy Feyenoord UEFA Cup vb
zo 3/12 Feyenoord SC Heerenveen Eredivisie vb
zo 10/12 Feyenoord ADO Den Haag Eredivisie vb
wo 13/12 Feyenoord Wisla Kraków UEFA Cup vb
zo 17/12 FC Utrecht Feyenoord Eredivisie vb
za 23/12 Feyenoord Sparta Rotterdam Eredivisie vb
di 26/12 Feyenoord PSV Eredivisie vb
vr 29/12 Excelsior Feyenoord Eredivisie vb

Arthur

Bericht door Arthur » di okt 24, 2006 12:57 pm

Misschien dat ze in de winterstop alsnog Rosenberg van ons kunnen overnemen? Dan komt alles vast goed :hypocrite:

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di okt 24, 2006 12:59 pm

Arthur schreef:Misschien dat ze in de winterstop alsnog Rosenberg van ons kunnen overnemen? Dan komt alles vast goed :hypocrite:
ja idd :D

maar ze hebben wel een pittig programma daarom dnek ik dat ze er niet zo makkelijk bovenop komen!

AZ gaat hier wel gehakt van maken :yes:

Feest

Bericht door Feest » di okt 24, 2006 12:59 pm

@ Arthur: Uuuuuh...Uuuuuhh...Uuuuuhhhh. Het zou me niet verbazen. X'C

Michael_B

Bericht door Michael_B » di okt 24, 2006 1:03 pm

Voor een mooie 6 miljoen mogen ze hem hebben :D
Face your fears and live your dreams, No Fear

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di okt 24, 2006 1:11 pm

En dan mogen ze betalen in 3 jaarlijkse termijnen! :hypocrite:

Maar wel na afgifte van een bankgarantie natuurlijk.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Feest

Bericht door Feest » di okt 24, 2006 1:14 pm

En 12% jaarlijkse (fictieve) rente.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di okt 24, 2006 2:56 pm

- En de positie van Koeman?

„Ik vind die vraag onzinnig. Dat geeft al wel aan hoeveel steun en vertrouwen hij hier heeft. Erwin doet het prima.“
Ja fantastisch, ze staan gelijk met het almachtige Excelsior, meer zit er echt niet in hoor.

Peter Bosz was gisteren in het sportjournaal ook lekker op dreef, op de vraag hoe dit alles toch kan komt ie met de opmerking: 'ach elke topclub maakt golfbewegingen door, na goede jaren krijg je ook weer eens een paar mindere jaren.' Ik geloof als je behalve een uefa-cup in 2002 voor de rest al jaren niks meer laat zien dat je dan niet meer van een golfbeweging kan spreken maar meer van een glijbaan richting afgrond.

Feest

Bericht door Feest » di okt 24, 2006 3:00 pm

Net zoals dingen niet 'zomaar goed komen.'

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di okt 24, 2006 3:10 pm

Mwoch.. Ooit in 1991 kwam het bijvoorbeeld voor Ajax ineens zomaar goed in en tegen Osasuna... ;)

joey
Erelid

Bericht door joey » di okt 24, 2006 3:15 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Mwoch.. Ooit in 1991 kwam het bijvoorbeeld voor Ajax ineens zomaar goed in en tegen Osasuna... ;)
Ajax werd in 1990 kampioen, dus het kwam niet uit de lucht vallen.

Feyenoord heeft steeds één groot talent. Van Persie, toen Kalou, toen De Guzman. Dat ene grote talent wordt afgebrand en vervolgens voor (te) weinig verkocht. Dat schiet niet op.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di okt 24, 2006 3:16 pm

Maar onder trainer Van Gaal begon het te lopen; in ieder geval beter dan onder Beenhakker.

joey
Erelid

Bericht door joey » di okt 24, 2006 3:20 pm

Er moet wel een basis zijn. LVG verbeterde het niveau, maar het niveau was al redelijk. Van Gaal had Blind, Frank de Boer, Jonk, Pettersson en Bergkamp. Uitstekende voetballers. Erwin Koeman zou willen dat hij één speler had van dat niveau.

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di okt 24, 2006 3:21 pm

Heeft ie: De Guzman. Maar ik begrijp wat je bedoelt.. :aai:

joey
Erelid

Bericht door joey » di okt 24, 2006 3:23 pm

De Guzman is nog een beginneling. Een Sneijdertje van drie jaar geleden.

(Ander type voetballer, daar niet van.)

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 24, 2006 6:03 pm

Steef schreef:@ Arthur: Uuuuuh...Uuuuuhh...Uuuuuhhhh. Het zou me niet verbazen. X'C
Was die vergadering daarom zou frustrerend?
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Heeft ie: De Guzman. Maar ik begrijp wat je bedoelt.. :aai:
Mwah, De Guzman is een groot talent maar hij zal nog wel eventjes nodig hebben om te presteren wat die jongens van Ajax hebben laten zien.

Gesloten