PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma okt 23, 2006 7:04 pm

Base heeft gewoon gelijk, wanneer hij stelt dat het een hele goede prestatie is als je wint van Roda, Gala en AZ. Denk je nou echt dat ze elders kijken naar het spelbeeld van deze 3 duels? 4-1. 1-2 en 1-3 zijn klinkende cijfers. De Gazzetta kopte niet voor niets in dat het 'più facile' tegen AZ was. Cijfers liegen immers niet.

jabu

Bericht door jabu » ma okt 23, 2006 7:16 pm

Niemand zegt dan ook dat het geen goede prestaties zijn. Dat Italianen niet kijken naar de schoonheid van het spelletje is overigens niet nieuws. Daarom is het voetbal in de Serie A 9 van de 10 wedstrijden niet om aan te gluren.

peter

Bericht door peter » ma okt 23, 2006 7:28 pm

En dat is reinste kolder, maar wel een leuk vooroordeel. Deze discussie is verder al te vaak gevoerd, dus daar ga ik verder ook niet al te diep op in.

Het voetbal van Italië gedurende dit Wk was toch zeker goed te pruimen en verder kijk ik graag naar Milan, Roma, Palermo en heeft ook Inter zo zijn momenten. Palermo speelt bijvoorbeeld prima voetbal de laatste jaren. Het probleem is dat iedereen altijd zo geilt op Spanje en Engeland, maar dat hoort er bij.

Schoonheid van het spelletje of niet, maar ik win liever met 1-3 tegen AZ op de PSV-manier dan dat ik in een heroïsche strijd met 3-3 gelijk speel, hoor.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 23, 2006 7:51 pm

DelToro schreef:
Thomas schreef: Maargoed, vallen van het viertal Stam, Sneijder, Perez en Huntelaar er twee weg dan heeft Ajax een probleem. PSV heeft dat stukken minder.
Vind je dat? Ik vind dat PSV juist heel afhankelijk is van haar 4 dragende spelers (Alex, Simons, Cocu en Farfan). We hebben kunnen zien hoe moeilijk PSV het had als alleen al Farfan er niet bij was en Cocu is ook een gemis wat ze ongelooflijk moeilijk kunnen opvangen.
PSV won volgens mij al haar wedstrijden zonder Farfan. Cocu is vooral op Europees en in toppers cruciaal maar in principe kan PSV tegen de meeste Eredivisie-teams wel zonder hem (de alternatieven van PSV op het middenveld zijn beter dan die van Ajax). Simons is vooral belangrijk als de tegenstander met een echte 10 speelt, in de opbouw is het stukken minder. Het fit blijven van Alex is inderdaad van cruciaal belang voor PSV, maar Alex raakt bijna nooit geblesseerd.
DelToro schreef:Als Stam uitvalt heeft Ajax nog altijd Heitinga, Grygera, Vermaelen of Ogararu (afhankelijk van wie er sowieso al in de basis zouden starten). Als bij PSV Alex uitvalt moeten ze het doen met Reiziger, DeCasto of Addo.
PSV kan altijd Cocu of Simons naar achteren schuiven, al vind ik Simons geen ster als verdediger.

Maar bij Ajax hebben we vorig seizoen kunnen zien hoe constant en dwingend een verdediging met 2 van het drietal Grygera, Heitinga en Vermaelen was. Niet bepaald dus. Sowieso levert Ajax door het verlies van Stam zelfvertrouwen, uitstraling en mentaliteit in, denk ik.
DelToro schreef:Huntelaar is niet heel gemakkelijk op te vangen omdat we maar één echte killerspits hebben, maar de laatste keer dat we dat moesten doen speelden we één van de beste wedstrijden tot nu toe en liet Babel zien een prima spits te kunnen zijn. Ook heeft Perez op die positie zijn waarde, zoals ook al is gebleken.
PSV kan daar tegenover stellen dat het de chronisch geblesseerde Kluivert in de selectie heeft en anders een Tardellie (waar ik helemaal geen fan van ben tot nu toe) of een jong talent als Beerens. Toch wat minder goede vervangers vind ik.
Babel of Perez speelt altijd. Een van de twee heb je dus sowieso niet achter de hand.

jabu

Bericht door jabu » ma okt 23, 2006 7:55 pm

Peter schreef:Schoonheid van het spelletje of niet, maar ik win liever met 1-3 tegen AZ op de PSV-manier dan dat ik in een heroïsche strijd met 3-3 gelijk speel, hoor.
Dat is voor mij juist één van de voornaamste redenen waarom ik Ajax-fan ben.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » ma okt 23, 2006 8:07 pm

Peter schreef:En dat is reinste kolder, maar wel een leuk vooroordeel. Deze discussie is verder al te vaak gevoerd, dus daar ga ik verder ook niet al te diep op in.

Het voetbal van Italië gedurende dit Wk was toch zeker goed te pruimen en verder kijk ik graag naar Milan, Roma, Palermo en heeft ook Inter zo zijn momenten. Palermo speelt bijvoorbeeld prima voetbal de laatste jaren. Het probleem is dat iedereen altijd zo geilt op Spanje en Engeland, maar dat hoort er bij.

Schoonheid van het spelletje of niet, maar ik win liever met 1-3 tegen AZ op de PSV-manier dan dat ik in een heroïsche strijd met 3-3 gelijk speel, hoor.
Bij vlagen dan toch. Vond ik trouwens opvallend. In de halve finale, in de verlenging werd Del Piero gebracht voor een middenvelder, een heel erg 'on-italiaanse' move. Toch was dat volgens mij een belangrijke zet richting de overwinning van de Italianen. ;)
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

DelToro

Bericht door DelToro » ma okt 23, 2006 8:09 pm

Thomas schreef: PSV won volgens mij al haar wedstrijden zonder Farfan. Cocu is vooral op Europees en in toppers cruciaal maar in principe kan PSV tegen de meeste Eredivisie-teams wel zonder hem (de alternatieven van PSV op het middenveld zijn beter dan die van Ajax). Simons is vooral belangrijk als de tegenstander met een echte 10 speelt, in de opbouw is het stukken minder. Het fit blijven van Alex is inderdaad van cruciaal belang voor PSV, maar Alex raakt bijna nooit geblesseerd.
PSV won inderdaad de meeste wedstrijden zonder Farfan, maar had de grootst mogelijke moeite om te scoren. Het had 70 minuten nodig om er eentje in te prikken tegen Kozakken Boys, net zoals dat het geval was tegen de nummer 18 uit de eredivisie Ado Den Haag. Tegen Heerenveen kwamen ze zelfs helemaal niet tot scoren en speelde het dus gelijk. Het duidelijkste voorbeeld werd natuurlijk gegeven in de wedstrijd tegen Roda JC waar het 0-1 stond totdat Farfan er in kwam en dat het na zijn komst, mede door een doelpunt van hem en 1 of 2 assists, 4-1 werd voor PSV.

En dat Simons vooral belangrijk is als de tegenstander met een echte nummer 10 speelt, zou goed kunnen kloppen, al die tactische dingen zeggen me een stuk minder. Wel weet ik dat PSV en Ajax het verlies van enkele dragende spelers niet voelen als ze tegen slechte clubs spelen, maar dat het alleen tot uiting komt tegen de (sup)toppers. In die wedstrijden is Simons mijn inziens ook heel belangrijk, mede omdat die dus vaker aanvallender spelen. Een vervanger voor hem staat mijn inziens niet klaar.

Alex is bijna nooit geblesseerd, maar je stelde dat PSV een minder groot probleem had als Ajax ALS het gebeurde. Als Alex weg valt heeft PSV dus een probleem.
Thomas schreef:PSV kan altijd Cocu of Simons naar achteren schuiven, al vind ik Simons geen ster als verdediger.

Maar bij Ajax hebben we vorig seizoen kunnen zien hoe constant en dwingend een verdediging met 2 van het drietal Grygera, Heitinga en Vermaelen was. Niet bepaald dus. Sowieso levert Ajax door het verlies van Stam zelfvertrouwen, uitstraling en mentaliteit in, denk ik.
PSV Kan Cocu of Simons naar achteren schuiven, maar zoals je al aangeeft is dat eigenlijk geen goed idee. Cocu is mijn inziens ook hard nodig op het middenveld. De andere vervangers zijn gewoon niet echt goed, hoewel die DaCosta wel wat zou kunnen zijn, ik ken hem daarvoor niet goed genoeg.
Thomas schreef: Babel of Perez speelt altijd. Een van de twee heb je dus sowieso niet achter de hand.
Daarom kan één van die 2 wel in de spits zetten. Daarnaast kan het zo zijn dat Mitea weer terugkomt en dat die linksbuiten gaat staan, dan heb je alsnog Perez en Babel voor de spitspositie. En dan heb ik Rosenberg nog niet eens genoemd.
Laatst gewijzigd door DelToro op ma okt 23, 2006 8:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

peter

Bericht door peter » ma okt 23, 2006 8:10 pm

Maartoe schreef:
Peter schreef:Schoonheid van het spelletje of niet, maar ik win liever met 1-3 tegen AZ op de PSV-manier dan dat ik in een heroïsche strijd met 3-3 gelijk speel, hoor.
Dat is voor mij juist één van de voornaamste redenen waarom ik Ajax-fan ben.
Ik ben Ajax-fan, omdat ik de speelstijl geweldig vind. Ik heb geweldige herinneringen aan al die buitenspelers en andere geweldige spelers. Neemt niet weg dat ik net zo goed liefhebber ben van de Italiaanse speelwijze. het enige waar ik een verschrikkelijke afkeer aan heb is het zogenaamde 'kick-and-rush'. Sowieso kan mij die hele Engelse competitie weinig boeien, eigenlijk.
Laatst gewijzigd door peter op ma okt 23, 2006 8:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 23, 2006 8:15 pm

Ajax trekt mij puur door de sprookjesachtige gedachte van een club uit een klein land dat met veel 'eigen' (jeugd) spelers de wereld verovert. Als Ajax niet zo succesvol was geweest was ik waarschijnlijk ook nooit zo'n fan geweest, maar ik kom dan ook niet uit Amsterdam.

Met de speelstijl heb ik meer iets omdat ik vind dat het een 'betere' speelstijl is dan andere stijlen, dan dat het zo spectaculair is/kan zijn, al helpt dat wel als voetballiefhebber, natuurlijk.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma okt 23, 2006 8:44 pm

Vandaar ook dat de rest van de wereld 4-4-2 speelt.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma okt 23, 2006 8:54 pm

En wat moet dat betekenen?

Lionel

Bericht door Lionel » ma okt 23, 2006 10:53 pm

brigade zuid schreef:Vandaar ook dat de rest van de wereld 4-4-2 speelt.
Wat is 4-4-2 met C.Ronaldo en Giggs op de vleugels en 2 spitsen? Is dat geen 4-2-4?
IK GELOOF!!!!!!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma okt 23, 2006 11:21 pm

PSV heeft een probleem zodra Alex, Simons of Cocu afhaakt. Ajax daarentegen heeft een luxeprobleem met Babel, Huntelaar, Perez en Sneijder, want van deze 4 kunnen er in principe maximaal 3 opgesteld worden. Als Stam wegvalt hoeft dat ook niet tot problemen te leiden, zo heeft de wedstrijd tegen feyenoord wel uitgewezen. Vermaelen bleef nota bene op de bank zitten. Dat zegt veel over de breedte van Ten Cate's selectie.

Ietwat vreemd dus dat Thomas stelt dat de selectie van PSv beter is in de breedte want het is juist andersom.
Ajax!

Jesse

Bericht door Jesse » di okt 24, 2006 3:42 am

Giacomo Puccini schreef:PSV heeft een probleem zodra Alex, Simons of Cocu afhaakt. Ajax daarentegen heeft een luxeprobleem met Babel, Huntelaar, Perez en Sneijder, want van deze 4 kunnen er in principe maximaal 3 opgesteld worden. Als Stam wegvalt hoeft dat ook niet tot problemen te leiden, zo heeft de wedstrijd tegen feyenoord wel uitgewezen. Vermaelen bleef nota bene op de bank zitten. Dat zegt veel over de breedte van Ten Cate's selectie.

Ietwat vreemd dus dat Thomas stelt dat de selectie van PSv beter is in de breedte want het is juist andersom.
Doe nou alsjeblieft geen uitspraak op basis van deze wedstrijd. Dit was één van de makkelijkste wedstrijden van het seizoen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 24, 2006 3:58 am

Giacomo Puccini schreef:PSV heeft een probleem zodra Alex, Simons of Cocu afhaakt. Ajax daarentegen heeft een luxeprobleem met Babel, Huntelaar, Perez en Sneijder, want van deze 4 kunnen er in principe maximaal 3 opgesteld worden. Als Stam wegvalt hoeft dat ook niet tot problemen te leiden, zo heeft de wedstrijd tegen feyenoord wel uitgewezen. Vermaelen bleef nota bene op de bank zitten. Dat zegt veel over de breedte van Ten Cate's selectie.

Zoals Jesse al zei was de wedstrijd tegen Feyenoord totaal geen graadmeter.

Jij vindt dat het andersom is. Ik vind PSV wel degelijk sterker in de breedte. Naast Lameij en Reiziger kan iedereen bij PSV mee. Bij Ajax zijn sommige basisspelers zelfs twijfelgevallen en vervallen sommige spelers nog steeds in dezelfde fouten. Al lijkt dat laatste onder Ten Cate steeds beter te gaan. Helemaal aangezien de spelers zich niet zo snel uit het veld laten slaan door fouten.

PSV heeft op het middenveld Aissaiti, Afellay, Vayrinnen en Culina als backups. Ajax moet het doen met Roger, Lindenbergh en Verthongen (die volgens mij een groot talent is, maar hij heeft speeltijd nodig).

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 24, 2006 6:25 pm

PSV test Chinese tweeling

PSV zal binnenkort de chinese tweeling Sun Xiang en Sun Ji op proef krijgen. Het tweetal, allebei verdedigers, mag proberen een contract af te dwingen in Eindhoven. De spelers werden eerder ook al uitgenodigd voor een stage, maar zagen hiervan af vanwege privé redenen.

Naast de voetballende kwaliteiten zit er ook nog een ander zeer groot voordeel aan het aantrekken van spelers uit China. Het land zit is voetbalgek, en zit in een geweldige economische groei. Hierdoor kunnen veel inkomsten gegenereerd worden uit merchandising, zoals dat eerder ook al gebeurde bij de Zuid-Koreanen Ji-Sung Park en Young-Pyo Lee.

voetbalzone.nl
PSV test jonge Chileen

PSV heeft naar verluidt de Chileense spits Felipe Ventura op de proef. Het Chileense Radio Cooperativa meldt dat de Chileen zich niet aansluit bij de nationale Chileense ploeg onder 20, omdat hij in Eindhoven getest wordt.
De jonge spits speelt momenteel bij de jeugd van Universidad Catolica. Hij kwam al uit voor Chili onder 17 en onder de 20.
voetbalprimeur.nl

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di okt 24, 2006 6:52 pm

Jesse schreef:

Doe nou alsjeblieft geen uitspraak op basis van deze wedstrijd. Dit was één van de makkelijkste wedstrijden van het seizoen.
Zo makkelijk was het helemaal niet toen Stam nog in het veld stond. Feyenoord had met 2-0 voor kunnen staan, het leek wel open huis. Nadat Stam eruit ging heeft Ajax niets meer weggegeven.

Het verbaast me dan ook helemaal niets dat hij tegen Ado den Haag 'gespaard' wordt! :D
Ajax!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 24, 2006 9:21 pm

Je argumenten worden steeds overtuigender.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo okt 25, 2006 2:40 pm

Shenhua laat tweeling niet makkelijk gaan

Sun Xiang en Sun Ji mogen over een week hun kunsten gaan vertonen bij PSV. Maar de Eindhovense club zal de Chinese tweeling bij bewezen geschiktheid niet goedkoop kunnen inlijven.
'We hebben op dit moment geen probleem met de stage', aldus Wu Jinan in de Shanghai Evening News. De directeur van Shanghai Shenhua waarschuwt dat van een koopje geen sprake kan zijn. 'Bij een transfer zal er flink onderhandeld moeten worden. Ze maken immers onderdeel uit van onze toekomstplannen.'

Sun Xiang en Sun Ji beginnen op 2 november aan een stage in Eindhoven. De 24-jarige tweeling, die een eerdere uitnodiging van PSV vanwege competitieverplichtingen moest afwijzen, is twee weken op de Herdgang.

'Dit is geen publiciteitstunt van PSV', sprak zaakwaarnemer Romain Woo tegen dat de actie van de Eindhovense club alleen zou zijn ingegeven door commerciële belangen. 'Ze denken er serieus aan één of beide broers aan te trekken.'

Sun Xiang, de jongste van de twee, acht de kans op een contract bij PSV op 'tachtig procent'. 'Ik denk dat ik de capaciteiten heb om voet aan de grond te krijgen', zegt hij in Shanghai's News Times. 'Niet alleen ligt de nadruk in de Nederlandse competitie op de complete voetballer, het past meer bij Aziatische spelers.'

De 24-jarige broers spelen op het middenveld. Sun Xiang maakte afgelopen seizoen twee doelpunten in de nationale competitie, Sun Ji kwam niet tot scoren. Beiden zijn Chinees international.

Sun Xiang deed in december 2004 mee aan een benefietwedstrijd tussen de vrienden van Ronaldo en Zidane, waarbij de opbrengst ging naar de armoedebestrijding. Hij was vorig seizoen ook op proef bij Wigan Athletic.
VI
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo okt 25, 2006 2:43 pm

Het wordt druk in China. ;)

joey
Erelid

Bericht door joey » wo okt 25, 2006 2:47 pm

Prima als Chinese clubs een forse transfersom vragen. Dan worden die spelers tenminste niet puur om commerciële redenen gehaald.
Het stinkt aan alle kanten!

generaal

Bericht door generaal » wo okt 25, 2006 10:13 pm

Wat scoren onze spelers toch lastig :hypocrite:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do okt 26, 2006 4:22 am

Tsja, als je zo'n wedstrijd tegen Sparta nodig hebt om je doelsaldo eindelijk eens op te krikken. ;)

999

Bericht door 999 » do okt 26, 2006 7:34 am

PSV’ers Koné en Farfán maken nog voor rust gehakt van Sparta

Op schot met twee spitsen

EINDHOVEN, donderdag

De afgelopen tijd maakte PSV-trainer Ronald Koeman duidelijk dat hij met Jefferson Farfán en Arouna Koné maar twee volwaardige aanvallers in zijn selectie heeft en dus was de keuze voor een tweespitsensysteem tegen Sparta logisch. De beslissing van Koeman pakte goed uit, ook al was het uiterst zwakke verweer van de degradatiekandidaat mede oorzaak van de eclatante 7-0 zege. Het was de grootste overwinning van PSV sinds 6 december 2003, toen FC Volendam met diezelfde cijfers werd verslagen. Het was al binnen een half uur over en sluiten voor een naïef voetballend Sparta, dat onlangs AZ nog goed partij had geboden. Trainer Wiljan Vloet was na afloop diep ontgoocheld en boos. ,,Het liefst zat ik nu al in de bus om me dood te schamen. Verliezen van PSV kan, maar dit was een totale vernedering. Voor de wedstrijd hadden we afgesproken, dat we het goede gevoel dat in de groep zat, vast zouden houden, maar dat is totaal niet gelukt. Door zo’n wedstrijd krijg je irritatie en frustratie in de groep en dat kunnen we niet gebruiken. Er was er bij ons maar één goed en dat was Edwin van Bueren.”

De Sparta-leiding heeft aangegeven dat Vloet niet afgerekend zal worden op het resultaat tegen PSV. En dus zal de geplaagde trainer de afslachtpartij in Eindhoven overleven. Maar zondag bij de thuiswedstrijd tegen Willem II nemen diezelfde bestuurders alleen met een overwinning genoegen. ,,Dan zullen en moeten we winnen. Dat is absoluut noodzakelijk”, besefte Vloet.

PSV speelde zonder Jan Kromkamp, die wegens familieomstandigheden ontbrak. Koeman had in de rug van het spitsenduo KonéFarfán een centrale rol toebedeeld aan Ibrahim Afellay. Die positie is de jonge middenvelder op het lijf geschreven en de energiek spelende Afellay was een van de drijvende krachten bij de overrompeling van Sparta.

Al in de vierde minuut stond de Sparta-defensie zo nadrukkelijk te knoeien, dat Phillip Cocu een niet te missen kans kon geven aan Koné. De tot voor kort zo improductieve spits scoorde voor het derde duel op rij. ,,Nu Koné de laatste wedstrijden ook rendement in zijn spel legt, kun je als trainer van hem niet meer eisen”, aldus Koeman, die complimenteus was over het optreden van zijn hele ploeg. ,,De wijze waarop we in de eerste helft speelden, was meer dan voortreffelijk.”

Farfán tekende vanaf de strafschopstip voor de 2-0. Meteen daarop was het door opnieuw Farfán binnen het halfuur 3-0. Nog voor de rust maakte Koné zijn tweede van de avond na een voorzet van de naar rechts uitgeweken Afellay.

Het was ironisch dat Afellay vanaf die positie succesrijk was, want eerder in het seizoen worstelde hij nadrukkelijk met zijn vorm toen hij vanaf rechts moest spelen. ,,Hij is voor mij ook meer een optie voor een centrale rol op het middenveld dan voor de rechterkant”, aldus Koeman.
De veranderingen die Koeman had doorgevoerd – twee spitsen, Afellay centraal – om AZ te bestrijden, bleken ook tegen Sparta goed te werken. ,,Soms vallen de stukjes van de puzzel prettig in elkaar.” Is dit nu voor Koeman het vaste systeem voor de komende periode?

,,Dat kan, maar de kracht van dit elftal is dat je gemakkelijk zaken kunt veranderen als de situatie daarom vraagt.”

In de tweede helft deed PSV het lange tijd rustig aan, maar liep de landskampioen in de slotfase alsnog uit naar 7-0. Michael Reiziger scoorde zijn eerste treffer in Eindhovense dienst, Farfán schroefde met zijn derde van de avond zijn seizoenstotaal op tot zes goals in zeven duels, terwijl Timmy Simons bijna in het slotsignaal met een strafschop de zevenklapper bezegelde.

• PSV heeft in de rust van het duel met Sparta afscheid genomen van de afgelopen zomer vertrokken Theo Lucius, Edwin Zoetebier en Jan Vennegoor of Hesselink. Het drietal kreeg cadeaus en liep een ereronde. Ook werd even stilgestaan bij de vertrokken Gerald Sibon en André Ooijer, die verhinderd waren.

PSV - Sparta Rotterdam 7-0 (4-0). 4. Koné 1-0, 21. Farfán 2-0 (strafschop), 29. Farfán 3-0, 39. Koné 4-0, 78. Reiziger 5-0, 81. Farfán 6-0, 90. Simons 7-0 (strafschop). Scheidsrechter: Wiedemeijer. Toeschouwers: 32.000. Gele kaart: Gudde, De Roover (Sparta).
De T.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr okt 27, 2006 11:54 pm

http://www.youtube.com/watch?v=XHqoB43U ... ed&search=

Ik had het nog nooit gezien. Die Maassen komt echt bijzonder verstrooid/geschift over.

Gesloten