Feyenoord-Ajax
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
Zijn er nog rellen uitgebroken in Rotterdam? :sad:
Henk ten Cate: 'Ik vond Timmer wel goed'
22/10/2006 15:31
'Het was nog mooier dan ik had verwacht', klonk Henk ten Cate zeer gelukkig nadat Ajax in De Kuip met 4-0 had gewonnen van Feyenoord.
'Ik had verwacht dat we zouden winnen, omdat wij in vorm zijn en Feyenoord de laatste tijd wat minder speelt', vertelde Ten Cate op NOS Langs De Lijn. 'We hebben fantastisch gespeeld. Als we wat consequenter waren geweest hadden we met groter cijfers gewonnen.'
De coach van Ajax wilde niet al te lang stilstaan bij de vele kansen die de Amsterdammers onbenut hadden gelaten. 'Je moet niet vergeten dat je in een volle Kuip speelt, waarin het publiek tegen je is. Ik ben er trots op hoe deze jonge ploeg zich staande heeft gehouden, terwijl die al na vijf minuten zijn aanvoerder verliest.'
Jaap Stam moest al snel van het veld na een duel met Angelos Charisteas. De Ajax-aanvoerder had problemen met zijn rechterbeen. 'Er was een zenuw geraakt, waardoor hij even het gevoel in zijn been was kwijtgeraakt. Het gaat nu al wat beter, maar het is afwachten hoe hij zich morgen voelt.'
Een uitblinker wilde Ten Cate niet noemen. 'De hele ploeg speelde goed, maar ik vond Henk Timmer ook heel goed', wees de trainer naar de doelman van Feyenoord, die een drukke middag had.
Ik voelde me vorig seizoen vaak net zo gefrustreerd. Het was toen misschien iets minder erg (al moet nog maar blijken of Feyenoord 10 keer gaat verliezen in de competitie), maar als Feyenoorder ben je al iets meer gewend.Peter schreef:Je kan er ook nog eens niets tegen doen. Ik begrijp die frustraties goed, hoor.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
goh die brunch van mij smaakt nu nog beter :yes: Hoe is het daarna in 010? zijn ze lief naar huis gegaan of zijn ze alvast begonnen met het plannen van een nieuw stadion..... Willen ze daar toch...
maar wat een kansen, pff ik kan mij niet herinneren dat het ooit zo makkelijk is geweest daar.
Dat wij zelfs de Mul al goed gaan vinden, maar dan moet ik ook wel zeggen dat ie volgens de samenvatting ook veel goeie dingen deed.
Ik weet eigenlijk niet meer zo goed wat ik allemaal moet schrijven.... het voelt zo goed.
maar wat een kansen, pff ik kan mij niet herinneren dat het ooit zo makkelijk is geweest daar.
Dat wij zelfs de Mul al goed gaan vinden, maar dan moet ik ook wel zeggen dat ie volgens de samenvatting ook veel goeie dingen deed.
Ik weet eigenlijk niet meer zo goed wat ik allemaal moet schrijven.... het voelt zo goed.
Weer op zoek naar een Interim coach..
-
- AT Toto winner 15/16
Van Hooijdonk: 'mijn lontje was op door frustratie' [wijzig]
Pierre van Hooijdonk liet na afloop bij Radio Rijnmond weten dat zijn rode kaart terecht was. 'Het kwam voort uit frustratie. Ik heb 45 minuten moeten zitten kijken naar wat feyenoord liet zien. Het irriteerde me dat de weerstand die we boden zo Feyenoord onwaardig was. En dan spreken we in de rust af dat alle ballen direct naar Charisteas of Van Hooijdonk gaan. Dan zie je vervolgens verdedigers de bal rondspelen en middenvelders de bal op komen halen. Dan snap je niet waar het om gaat. Als je dan nog twee tegengoals krijgt ook, dat was me net iets teveel. Van te voren was duidelijk afgesproken wie wie zal dekken. Dan laten we ons toch nog verrassen en kan Huntelaar vrij inkoppen. Het lontje was op een gegeven moment op. Ik hoop dat mensen op de tribune begrijpen dat dat in zo'n situatie kan gebeuren.'
22/10/2006 - Geen problemen rondom Feyenoord-Ajax
(Gepost door RvN)
BRON: Trouw.nl
Vooraf was er zoveel te doen geweest over mogelijke ongeregeldheden bij Feyenoord - Ajax. De politie stond op scherp en had de draaiboeken voor massa-aanhoudingen al klaarliggen. Dat bleek echter niet nodig. Zowel vooraf als achteraf bleef het rustig rondom De Kuip. Over de onrust in het stadion zelf werd door de woordvoerder niet gesproken. Ook het vertrek van de supporters verliep volgens een woordvoerder van de politie zonder problemen. Daardoor zal de vijfjaarssanctie waarmee gedreigd werd, vijf jaar geen uitsupporters bij de Klassiekers, niet tot uitvoer gebracht worden.
In totaal waren er tot nu toe 14 arrestaties vanwege kleine vergrijpen zoals het drinken van alcahol in het openbaar en het niet op zak hebben van ID-papieren.
:cheer:
22/10/2006 - 'Supportersvereniging eist naam geldschieter'
(Gepost door K)
Op Radio Rijnmond werd zondagmiddag gemeld dat de Supportersvereniging maandag een brief zal sturen naar de directie van Feyenoord waarin het zal eisen dat de club het bedrijf bekendmaakt dat de lening heeft verstrekt, waarvoor 12% rentre in de boeken staat. De supporters zouden willen onderzoeken of het bedrijf inderdaad afziet van de hoge rente, zoals Van den Herik heeft laten weten. Daar wordt binnen supporterskringen over getwijfeld.
De supportersvereniging gaf eerder al aan maandag de protesten te zullen hervatten en de druk op te voeren.
FN
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Naar aanleiding van het hedenmiddag gespeelde voetbalduel in de Rotterdamse Kuip tussen de Eredivisie-clubs Feyenoord en Ajax, moet mij het volgende van het hart...
YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEAAAAAHHHHH!!!!!! WAAAAAAHHHHHHAAAAHHHHHAAA!!!! WHOOOOOAAAAAAAHAAAAAA!!!!! YABBA-DABBA-DOOOOOOOOOOO!!!!!
:tifoajax: :tifoajax: :tifoajax:
Maar dat is uiteraard slechts míjn kijk op de zaak.
K.
YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEAAAAAHHHHH!!!!!! WAAAAAAHHHHHHAAAAHHHHHAAA!!!! WHOOOOOAAAAAAAHAAAAAA!!!!! YABBA-DABBA-DOOOOOOOOOOO!!!!!
:tifoajax: :tifoajax: :tifoajax:
Maar dat is uiteraard slechts míjn kijk op de zaak.
K.
Still alive...
YES YES YES YES YES YES YES YES YES GODVERDOMME YES
Tering ouwe, wat is dit fokking lekker zeg. Niet normaal meer. Wat hebben wij die kakkerlakken vernedert zeg. Héérlijk dit!

:tifoajax: :tifoajax: :tifoajax: :tifoajax: :tifoajax:
Tering ouwe, wat is dit fokking lekker zeg. Niet normaal meer. Wat hebben wij die kakkerlakken vernedert zeg. Héérlijk dit!

:tifoajax: :tifoajax: :tifoajax: :tifoajax: :tifoajax:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Ik heb helaas de wedstrijd niet live mogen aanschouwen (op TV) omdat ik midden in een verhuizing zit. Heb dus vanaf Antwerpen tot Utrecht in de auto naar langs de lijn geluisterd. De reis werd daardoor een stuk aangenamer.
Fantastisch resultaat. Feyenoord speelde natuurlijk beschamend slecht maar een 0-4 op het veld van de aartsvijand is altijd heerlijk genieten.
Al is de kans op de 0-10 natuurlijk wel gemist vanmiddag.
Op naar ADO. Ik kijk uit naar de confrontaties met Austria Wien, PSV en Twente (mijn volgende mogelijkheden om Ajax live te aanschouwen).
Fantastisch resultaat. Feyenoord speelde natuurlijk beschamend slecht maar een 0-4 op het veld van de aartsvijand is altijd heerlijk genieten.
Al is de kans op de 0-10 natuurlijk wel gemist vanmiddag.
Op naar ADO. Ik kijk uit naar de confrontaties met Austria Wien, PSV en Twente (mijn volgende mogelijkheden om Ajax live te aanschouwen).
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato
- Fenerbahce
Mwah.... Laten we KJH als voorbeeld nemen. Scoorde twee keer, miste opgelegde kansen, maar hij voetbalde prima. Nee, hoor, ik vond Ajax best goed; vooral het positiespel klopte.goodfella schreef:Ajax verdient een voldoende, maar ook niet meer dan dat. Wat ontzettend slordig. :nooo:
Het stinkt aan alle kanten!
Vreemd, zelden mee gemaakt dat ik toch enigszins teleurgesteld ben dat het 'maar' 0-4 is geworden tegen Feyenoord. Dit had een historische walkover moeten zijn. Maar goed, wel gewoon een lekkere overwinning natuurlijk, het kan slechter! Ik hoop trouwens wel dat ze deze pot in het juiste perspectief zullen plaatsen. Er werd regelmatig prima gevoetbald maar het was 'maar' Feyenoord....
Ik ben niet teleurgesteld. Ik kan me niet heugen dat Ajax Feyenoord zo heeft vernederd. 4-0 verliezen, en dan moeten ze nog blij zijn. Lees op het FN, de verslagenheid is compleet. Iets afdingen op de nederlaag, de scheidsrechter de schuld geven, het komt er niet meer van. ;)MHF schreef:Vreemd, zelden mee gemaakt dat ik toch enigszins teleurgesteld ben dat het 'maar' 0-4 is geworden tegen Feyenoord.
(Een kwartier voor het einde nam Ajax gas terug. Het werd te link.)
ADSuperieur Ajax waant zich in pretpark
Door SJOERD MOSSOU
ROTTERDAM - Sla mij maar even over, leek Klaas Jan Huntelaar te willen zeggen. De Ajax-spits had zich in de 48ste minuut even aan het spel onttrokken, door te blijven staan in het lege gebied achter de Feyenoord-defensie.
Als een ploeggenoot je op dat soort momenten tóch aanspeelt, gaat er in de ‘normale wereld’ een vlag omhoog voor buitenspel. Maar gisteren in de Kuip was het veld een pretpark voor Ajax, vol vrolijke verrassingen en onbegrensd speelplezier.
En dus bleef Feyenoord-verdediger Royston Drenthe dromend staan, op gelijke hoogte met Huntelaar. Toen de Ajacied in balbezit eenmaal bekomen was van de verbazing, gleed Dwight Tiendalli hem roekeloos onderuit. De toegekende strafschop werd benut door Kenneth Perez: 3-0.
Ajax speelde gisteren een uitstekende wedstrijd, maar moet haast geschrokken zijn van de bedroevende staat van de aartsrivaal. De 8-2 winst van Ajax in het seizoen 1983-’84 werd mede zo memorabel, omdat Feyenoord dat jaar in feite beter was dan de Amsterdammers.
Midden jaren negentig won Ajax ook een paar keer dik op het grondgebied van de vijand, maar destijds was Feyenoord in elk geval nog een acceptabele subtopper. Nu leek de klassieker op een gevecht tussen een profbokser en een kleuter met slaapgebrek.
Tekenend was het duel tussen rechtsbuiten Tom De Mul en Philippe Leonard. Bij Ajax bestaan er twijfels over de weerbaarheid van de Belgische aanvaller, die zich nog wel eens angstig wil verstoppen als het vuur te heet wordt. Maar in de vijandige Kuip mocht De Mul ongeremd laten zien hoe goed hij kan voetballen, omdat zijn tegenstander geen flauw benul had van wat dan ook. Binnen een half uur haalde de aanvaller vijf keer de achterlijn, totdat Feyenoord-trainer Erwin Koeman ingreep en Leonard wisselde voor Drenthe.
Op dat moment stond het al 0-1, dankzij een kopbal van Huntelaar. De spits kroop bij een corner van Perez goed voor Karim Saidi, die zó druk was met zijn tegenstander dat hij de bal vergat. Bij de 0-2 in de 37ste minuut speelde De Mul een sleutelrol, door Perez slim aan te spelen aan de rechterkant van het veld. Huntelaar gleed knap zijn tweede treffer binnen op de lage voorzet van de Deen. Drie minuten later had de Ajax-spits uitzicht op een hattrick, maar hij stiftte de bal laks in de handen van Feyenoord-keeper Henk Timmer.
Die kans was de eerste in een lange reeks. Iedere keer als een Ajacied besloot de diepte te zoeken, stond hij zo’n beetje oog en oog met Timmer. Een direct gevolg van de totale chaos bij Feyenoord, maar ook van het indrukwekkende spel van de koploper.
Trainer Henk ten Cate had een tactiek uitgestippeld zonder echte linksbuiten en met Perez in de rol van spelmaker achter de spitsen. Feyenoord-rechtsback Tiendalli werd in balbezit vrijgelaten, alle overige Rotterdammers kregen amper tijd om vóóruit te spelen. Iedere keer als Ajax de bal snel veroverde, had het voortdurend een man vrij op het middenveld.
Na rust veranderde dat amper. Na zijn benutte strafschop, maakte Perez ook 4-0 en leek Ajax het wel mooi genoeg te vinden. De Amsterdamse ploeg bleef geconcentreerd voetballen, maar miste het venijn om de rivaal naar een recordnederlaag te spelen. ,,Eigenlijk had het 8-0 moeten worden,’’ besefte Huntelaar na afloop.
De enige tegenvaller was het uitvallen van Jaap Stam na 22 minuten. De verdediger blesseerde zich in een onschuldig duel met Charisteas. ,,Bij die actie is een zenuw geraakt,’’ aldus Ten Cate. ,,Daardoor had hij even geen gevoel meer in zijn been. Na de wedstrijd ging het al beter, maar het is nog afwachten hoe ernstig de blessure precies is.’’
TrouwVernedering in crisissfeer
De martelgang van Feyenoord tegen Ajax (0-4) kan niet afgedaan worden als incident. Alles wat er structureel mis is bij de Rotterdammers en hoe diep de kloof is met de Nederlandse top kwam pijnlijk bloot te liggen in de ernstig verbleekte klassieker.
Binnen een paar seconden was er iets geknapt bij Pierre van Hooijdonk. De spits was na de rust in het veld gekomen in een poging van coach Erwin Koeman om de aanval van Feyenoord van iets van kracht te voorzien. De afspraak was gemaakt dat de bal vanaf de aftrap hoog naar voren zou worden gespeeld. Zelfs die simpele opdracht was teveel gevraagd. Van Hooijdonk rende naar voren, zag geen bal komen, keek achterom en zag De Mul alleen op Feyenoord-doelman Timmer afgaan. Een van de vele gemiste kansen van Ajax.
Van Hooijdonk haalde het voorval na afloop aan om aan te geven waar zijn frustratie in het veld op was gebaseerd. De eerste helft had hij zich vanaf de bank al zitten verbijten bij het onthutsende niveau van zijn ploeg. Zijn machteloosheid koelde de Brabander in de 66ste minuut af op de ledematen van Emanuelson. Van Hooijdonk probeerde het later als een teken van grenzeloze clubliefde en toewijding te verkopen. In werkelijkheid illustreerde hij slechts hoe diep de crisis bij Feyenoord is. De emotionele, onprofessionele daad van een routinier, min of meer bewust gaf hij toe, paste naadloos in het beeld van een van de meest trieste dagen voor de Rotterdamse club in verval.
Feyenoord werd vernederd door de aartsrivaal en mocht van geluk spreken dat zowel arbiter Temmink als Ajax mild waren in hun straffen. Temmink had behalve Van Hooijdonk en Pardo in de slotfase ook rood kunnen geven aan Saïdi, voor een nare trap op de achillespezen van Huntelaar, en aan Buijs, voor een elleboog in het gezicht van Sneijder. Temmink had het duel ook met het beste recht kunnen onderbreken wegens aanhoudende kwetsende spreekkoren en zou de thuisclub daarmee nóg een probleem hebben bezorgd.
In een navrante sfeer hield Ajax professioneel het hoofd koel. Alleen in de afwerking van de eindeloze reeks open kansen toonde de koploper zich slordig. Het leek wel op mededogen met de spartelende opponent. Ajax-trainer Henk ten Cate vond het echter niet gepast om na de 0-4 eindstand zijn ploeg op dat vlak nog verwijten te maken.
Collega Erwin Koeman zat immers naast hem. Hij heeft problemen van een andere orde. Koeman zei dat hij voorlopig weigert het bijltje erbij neer te gooien. Argumenten zou hij daar genoeg voor kunnen vinden. In alle geledingen van de club rommelt het. Financieel is er niets mogelijk, waardoor ook deze zomer weer spelers werden gehaald die het niveau van een topclub niet aankunnen. De Belgische linksback Leonard, gisteren voor het eerst in de eredivisie actief, werd door Koeman alweer na een half uur uit zijn lijden verlost omdat hij door nota bene De Mul werd zoek gespeeld. Nog schrijnender is dat de kwalitatief al povere selectie gisteren ook niet de wil had de gebreken te compenseren.
Het gebrek aan beleving bij een deel van de jongere spelers heeft Van Hooijdonk aangegrepen om zijn afscheid na dit seizoen aan te kondigen. Vorig seizoen speelde het verhaal van een generatiekloof al, toen de selectie uiteen viel in kampen. Tegen Ajax werd pijnlijk duidelijk hoe weinig de Feyenoorders bereid zijn elkaar te helpen. Ze lieten Leonard ‘verzuipen’, zag ook Koeman. Dat is een structureel probleem bij Feyenoord, constateerde Van Hooijdonk. Hij onderschreef de woorden van technisch manager Peter Bosz dat Dirk Kuijt het afgelopen seizoen nog veel heeft gecamoufleerd.
Typerend voor de onprofessionaliteit bij Feyenoord was de uitglijder die Ali Boussaboun in de beginfase maakte toen hij plots oog in oog met Stekelenburg stond. De Feyenoorder gleed uit, zoals later diverse medespelers, volgens doelman Timmer omdat ze nog altijd met rubberen noppen spelen.
Na die misser van Boussaboun was het stormloopje van Feyenoord gedaan en kwam het elftal in een vicieuze cirkel terecht. De elementairste beginselen op technisch en tactisch terrein waren voor enkele Rotterdammers al te hoog gegrepen. Perez beleefde zwervend achter de voorste linie een onbezorgde middag. Hij trof net als Huntelaar twee keer het doel. „We mogen blij zijn dat het maar 0-4 is geworden en dat zegt genoeg”, zei Koeman.
Aan hem de schier onmogelijke taak ’de scherven bij elkaar te rapen’. Hij moet zijn verdeelde selectie voorbereiden op het volgende treffen met FC Twente (donderdag) én met de eigen supporters in de Kuip, die hoe langer hoe opstandiger worden en heel simplistisch in voorzitter Jorien van den Herik nog altijd de enige zondebok zien.
Erwin Koeman zinspeelt op maatregelen
Pierre van Hooijdonk bood na de wedstrijd zijn excuses aan bij Feyenoord-trainer Erwin Koeman voor zijn rode kaart. Ook Pardo kreeg rood. „Die rode kaarten zijn onacceptabel, voor de spelers en voor mijzelf. Daar zal nog een hartig woordje over gesproken worden. De frustratie kwam naar boven. Dat heeft ook met de hele situatie bij deze club te maken”, sprak Koeman die liet doorschemeren dat hij maatregelen gaat nemen. Welke wilde hij nog niet zeggen.
„Na de eerste tien minuten hebben we voetballes gehad. Er was totale desorganisatie, onze zwaktes kwamen open en bloot te liggen. Ik heb Feyenoord onder mijn bewind nog niet zo slecht zien spelen. Spelers waren bang om de bal te hebben. Onderling werd niet gesproken. Als we zo blijven spelen is het nog moeilijk om de nacompetitie te ontlopen.”
Doelman Timmer, die met reddingen een monsterscore van Ajax voorkwam, vergeleek de situatie met die bij AZ. „Toen zat ik in een topploeg maar geen topclub. Nu zit ik bij een topclub maar niet in een topploeg.”
Hahaha, de nacompetitie.... :D
Het stinkt aan alle kanten!