Feyenoord-Ajax
- Giacomo Puccini
Temmink besluit duel niet te staken [wijzig]
Afgelopen week hadden alle scheidsrechters van de KNVB de opdracht gekregen streng te letten op spreekkoren en de regels voor wat betreft het staken van wedstrijden bij kwetsende spreekkoren na te leven. In de tweede helft richtte het Feyenoord publiek zich langdurig op scheidsrechter Temmink met spreekkoren. De scheidsrechter spaarde Feyenoord echter door het duel door te laten spelen.
FN
Ik hoorde van iemand dat een aantal spelers van Feyenoord zelfs wilden dat het duel gestaakt werd. :D
Het is een vaststaand feit dat Feyenoord 'standaard' gelijk staat aan het spelen van rampenvoetbal eerste klas, maar wat Feyenoord vandaag liet zien tegen Ajax sloeg werkelijk alles. Er was geen moment sprake van een wedstrijd, iets waar ik mij als Ajax-fan en bovenal als liefhebber vooraf wel op had verheugd. Wellicht een idee om Jong Ajax volgende keer naar de kuip toe te sturen...
Alleen jammer dat het geen 0-10 is geworden... :D
Alleen jammer dat het geen 0-10 is geworden... :D
-
- Giacomo Puccini
Slechtste aan Ajax zijde. Liep zoals altijd overal maar deed eigenlijk nooit iets goeds met de bal.Ajax Rules schreef:Lag het aan mij of was Gabri weer slecht?
Maduro daarentegen speelde met veel meer lef dan normaal, was vaak voorin te vinden en had wat pech met wat schoten. Al had hij er ook minimaal een móeten maken, maar daar had iedereen bij Ajax last van. Ik ben al blij dat Maduro de schroom van zich afgooide.
Ajax!
- Ajaciedjuh
Gabri was niet slecht. Hij heeft ontzettend veel gelopen, aangesloten en gaatjes gedicht. Wat je Gabri wel kunt verwijten is het gebrek aan scorende capaciteiten. Als hij iets rustiger is (waarschijnlijk gewoon kwaliteit), dan had hij vandaag er 2 moeten maken en Sneijder een niet te missen kans gegeven (al bleek tijdens de wedstrijd dat Sneijder die wel kan missen).Ajax Rules schreef:Lag het aan mij of was Gabri weer slecht?
MOTM: Grygera en Perez (beide grote klasse vandaag). Ook de Mul en Heitinga speelden een zeer goede wedstrijd.
Sneijder was ook goed, al is dat tegenwoordig niks apart meer.
Ik baal ervan dat we ze er vandaag niet met 0-8 afgespeeld hebben, maar het is wel lekker :D :xyxthumbs: :worshippy:
- Venzint
- AT Toto winner 13/14
Heel erg lekkere overwinning. Goed om te zien dat men niet in de war raakte van het uitvallen van Stam. Al hadden we van dit onthutsend zwakke feyenoord natuurlijk weinig te duchten. Meest typerende bewijs daarvan vond ik zelf toch wel de aftrap van de tweede helft waar het na 15 seconden al weer bijna 0-3 stond. alsof koeman in de kleedkamer had gezegd: "kom jongens, we gaan na de rust op dezelfde weg voort"
Gabri wisselde goede momenten met vele slechte af. Als felle aanjager op het middenveld is hij van onschatbare waarde, hij dekt vaak goed door, brengt diepgang vanaf het middenveld en trekt zijn ploeggenoten mee in de strijd om balherovering, maar aan de bal ontbeert elke vorm van overzicht en rust. Dáár moet aan gewerkt worden om het positiespel op het middenveld blijvend te laten ontwikkelen. Hij moet simpel leren spelen, ofwel het creatief denken en handelen aan Sneijder en/of Perez overlaten.
Geen wonder dat Barca geen moeite deed om Gabri te behouden......
Geen wonder dat Barca geen moeite deed om Gabri te behouden......
Gabri is gewoon een drama in en rond de 16. Dan heeft hij geen overzicht meer en scorend vermogen heeft hij al helemaal niet. Niettemin heeft hij wel zijn waarde op het middenveld.
Over de wedstrijd: normaal gesproken sta je na 5 minuten achter, als Boussaboun vrij door is op Stekelenburg. Hij mistte echter gelukkig, daarna is het geen wedstrijd meer geweest. Dieptepunten voor Feyenoord waren de 10 minuten na de 0-1, waarin ze de bal werkelijk waar niet een keer goed hebben overgespeeld, door angst in de benen voor aankomende Ajacieden. En natuurlijk de aftrap van de tweede helft, waarin ze de bal zo in de voeten van De Mul schuiven. Helaas mist hij, anders was het unieke goal, na 5 (!) seconden in de tweede helft.
Verder erg jammer dat het maar 0-4 bleef, want gezien het aantal open kansen, had het minimaal 8-0 of 9-0 moeten worden, daar is niets aan overdreven. Alleen van een klassieker is op zo'n manier niet echt meer sprake.
Ik was ook blij dat het duel niet gestaakt werd, had dit wel verwacht kort na rust. Feyenoord en haar supporters wilden dit wel graag had ik het idee, maar het zou natuurlijk te gek worden als je wordt vernederd, dat je maar begint met spreekkoren zodat de wedstrijd gestaakt wordt.
Over de wedstrijd: normaal gesproken sta je na 5 minuten achter, als Boussaboun vrij door is op Stekelenburg. Hij mistte echter gelukkig, daarna is het geen wedstrijd meer geweest. Dieptepunten voor Feyenoord waren de 10 minuten na de 0-1, waarin ze de bal werkelijk waar niet een keer goed hebben overgespeeld, door angst in de benen voor aankomende Ajacieden. En natuurlijk de aftrap van de tweede helft, waarin ze de bal zo in de voeten van De Mul schuiven. Helaas mist hij, anders was het unieke goal, na 5 (!) seconden in de tweede helft.
Verder erg jammer dat het maar 0-4 bleef, want gezien het aantal open kansen, had het minimaal 8-0 of 9-0 moeten worden, daar is niets aan overdreven. Alleen van een klassieker is op zo'n manier niet echt meer sprake.
Ik was ook blij dat het duel niet gestaakt werd, had dit wel verwacht kort na rust. Feyenoord en haar supporters wilden dit wel graag had ik het idee, maar het zou natuurlijk te gek worden als je wordt vernederd, dat je maar begint met spreekkoren zodat de wedstrijd gestaakt wordt.
Het Hondstrouwe Legioen is hem zat. Binnenkort een andere trainer, schat ik. Als ze de afkoopsom tenminste kunnen betalen.Peter schreef:Tijdens de persconferentie worden er eindelijk eens kritische vragen gesteld aan Koeman. Mijn inziens terecht dat er ook aan zijn stoelpoten gezaagd wordt, hoor.
Namen die circuleren: Van Hanegem, Been en (ja, ja) Adriaanse.
Het stinkt aan alle kanten!
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
-
Cees, ik zie Adriaanse wel naar Feyenoord gaan. Het zou me in elk geval niets verbazen. Koeman brengt niets, en wie zouden ze anders moeten nemen? Zeg het maar.
Zij kregen voetballes, zij kregen voetballes... :band:
Toch is er nog iemand op FN die Feyenoord redelijk vond spelen en Ajax ontstellend zwak...
FNKoeman: we kregen voetballes, kaarten onacceptabel
Erwin Koeman haalde in de persconferentie uit naar zijn elftal, zo staat te lezen op telegraaf.nl „We hebben voetballes gehad. We zijn op alle fronten compleet overklast. We mogen echt blij zijn met die uitslag. We hadden met veel meer moeten verliezen.”
„Iedereen liet zijn mannetje lopen. Echt ongelooflijk. En dan pakken we in de slotfase ook nog twee rode kaarten. Pure frustratie. Dit is onacceptabel. Hier is het laatste woord nog niet over gesproken. Pierre heeft al wel zijn excuses over zijn rode kaart gemaakt.”
Zij kregen voetballes, zij kregen voetballes... :band:
Toch is er nog iemand op FN die Feyenoord redelijk vond spelen en Ajax ontstellend zwak...
Het stinkt aan alle kanten!
Ron Jans of Huub Stevens. Anders zal het Peter Bosz wel worden. Of, nog waarschijnlijker, Koeman blijft gewoon net als de GKL.joey schreef:Cees, ik zie Adriaanse wel naar Feyenoord gaan. Het zou me in elk geval niets verbazen. Koeman brengt niets, en wie zouden ze anders moeten nemen? Zeg het maar.
Positief punt: De kaarten van Feyenoord waren top. Keurig in de ereloge, een rijtje voor de Ajax-delegatie. Niets te klagen.
Over de 'wedstrijd': Nooit begrepen waarom eenieder hier enigzins angst had. Feyenoord is een sportief failliet elftal waar helemaal niet in zit. Geen lijn, geen communactie, geen kwaliteit: niks.
Ajax maakte een lakse indruk in de warming-up en begon ook slecht aan de wedstrijd. Pas na de 0-1 kreeg men door dat men op bezoek was bij een ploeg van het nivo IK Start.
Een echt goed Ajax had de ontelbare open kansen wel binnengerost en met 0-13 van het veld gestapt. Dit was een goed Ajax, maar het killersinstinct ontbreekt nog.
Met Temmink was trouwens niet mis. Of het moet zijn dat ook Saidi :redcard: had moeten hebben.
Over de 'wedstrijd': Nooit begrepen waarom eenieder hier enigzins angst had. Feyenoord is een sportief failliet elftal waar helemaal niet in zit. Geen lijn, geen communactie, geen kwaliteit: niks.
Ajax maakte een lakse indruk in de warming-up en begon ook slecht aan de wedstrijd. Pas na de 0-1 kreeg men door dat men op bezoek was bij een ploeg van het nivo IK Start.
Een echt goed Ajax had de ontelbare open kansen wel binnengerost en met 0-13 van het veld gestapt. Dit was een goed Ajax, maar het killersinstinct ontbreekt nog.
Met Temmink was trouwens niet mis. Of het moet zijn dat ook Saidi :redcard: had moeten hebben.
- AT Toto winner 09/10
-
- AT Toto winner 09/10