NEC

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » vr okt 20, 2006 7:01 am

Wouter schreef:En er zitten zeker geen goedwillenden in de bussen... :redcard: :sad:
'kHad 't in deze over de bosjesmannen hoor...
Verder gaat 't mij niet om wie de slechtste zijn...

Dus....ik ga weer verder met de wedstrijd iig...

Gorgi Hristov: “Winnen van Vitesse is traditie geworden” (19/10/2006)

Afbeelding

Wie denkt aan de derby tussen N.E.C. en Vitesse denkt aan strijd, aan de magnifieke uithaal van Jack de Gier en aan de lange reeks ongeslagen thuiswedstrijden van N.E.C. Maar wie het laatste decennia de derby heeft gevolgd, zal vermoedelijk toch als eerste denken aan de manier waarop Gorgi Hristov Vitesse op 27 augustus 2000 hoogstpersoonlijk naar de slachtbank leidde. N.E.C. won met 4-1 en Hristov denkt nog regelmatig aan de drie doelpunten die hij toen maakte. “Winnen van Vitesse is traditie geworden.”

Afbeelding
Gorgi Hristov en Jack de Gier. Het spitsenduo dat N.E.C. in 2000 een 4-1 overwinning bracht

Op dit moment heeft hij tijd genoeg om te denken aan zijn verleden als voetballer. Hristov, een van de dodelijkste spitsen die N.E.C. ooit heeft gehad, is namelijk geen voetballer meer. Hristov zit werkeloos thuis, in Macedonië, te wachten op een club. “Ik heb een paar aanbiedingen op zak en beraad me nu wat ik wil in de toekomst. De voorzitter van de Nationale Voetbalbond heeft me aangeboden om technisch directeur van het nationale elftal te worden. Dat is natuurlijk een hele interessante baan, en het is een hele eer, maar eigenlijk komt het nog wat te vroeg. Ik zou graag nog wel twee of drie jaar in Nederland willen spelen, want ik ben nog hartstikke fit en pas dertig jaar. Omdat ik al een aantal jaar voor Nederlandse clubs heb gespeeld, wordt ik niet beschouwd als een speler van buiten de EU. Dat betekent dat ik betrekkelijk goedkoop ben.”

Afbeelding

Zijn vertrek bij N.E.C. in 2003 was de start van een nomadenbestaan. Hij ging naar FC Zwolle en kwam via het Schotse Dunfermline en het Hongaarse Debrecen terecht in het Israëlische stadje Nazareth, waar hij met veel plezier ging spelen bij de plaatselijke profclub. In zijn eerste halfjaar speelde hij 15 wedstrijden, waarin hij 5 keer scoorde, maar bommen gooiden roet in het eten van de Macedonische aanvaller. “Ik had het er erg naar mijn zin. Het leven was goed en Israël is een prachtig land, maar toen brak de oorlog uit en was het tijd om te gaan.”

Na zijn vertrek uit Nazareth overkwam Hristov dat wat haast iedere voetbalnomade een keer overkomt: Een club die niet betaald. Het Griekse Niki Volos was de dader. “Je weet hoe de Griekse clubs zijn he: Elke dag zeggen ze 'morgen, morgen, morgen krijg je je geld', maar ik kreeg het maar niet. Gelukkig had ik een clausule in mijn contract dat als ik niet betaald zou krijgen, het contract ontbonden zou kunnen worden. Dat heb ik vorige maand laten doen. Daarom zit ik nu zonder club.”

Aan zijn oude club N.E.C. denkt hij nog met plezier terug, al heeft hij de ontwikkelingen van de laatste jaren niet meer zo intensief kunnen volgen. “Van de huidige spelersgroep ken ik er niet zoveel. Ik heb de laatste jaren de Nederlandse competitie niet zo intensief kunnen volgen, omdat ik in landen zat waar het niet op tv werd uitgezonden. Natuurlijk volg ik de stand wel, en ken ik de ontwikkelingen ook wel. Ik weet dat er wat veranderingen in de technische staf zijn, bijvoorbeeld. Ik heb ook nog wel eens contact met Frans Hendriks (directeur McDOS, JvO). Bovendien heb ik nog een huis in Nederland, dus ik kom nog wel eens langs.”

Aanstaande zondag speelt zijn oude club N.E.C. tegen aartsrivaal Vitesse. Als Hristov over deze wedstrijd praat, praat hij over doelpunten. “Mijn score tegen Vitesse is ook heel positief. Ik heb in totaal 5 keer gescoord in drie jaar. Niet onaardig he? De derby maakte mij misschien wel een betere voetballer. Het is een hele speciale wedstrijd. Ik wist dat deze wedstrijden de belangrijkste van het jaar zijn. Het is heel wat anders als een wedstrijd tegen Groningen, zelfs belangrijker dan Ajax of PSV. Daar heb ik ook tegen gescoord, maar tegen Vitesse scoren is mooier. In mijn eerste wedstrijd tegen Vitesse scoorde ik gelijk 3 keer. Eerlijk gezegd kende ik het belang van deze wedstrijd pas na die wedstrijd. Toen iedereen mij bedankte en feliciteerde, toen pas besefte ik hoe beladen deze derby is.”

Afbeelding

Hristov heeft een verklaring voor het feit dat N.E.C. in De Goffert zo goed presteert tegen de Arnhemmers. De oorzaak ligt in de periode dat de Macedoniër bij N.E.C. kwam spelen. “Wij wonnen een aantal keer achter elkaar van Vitesse, het is toen traditie geworden om van Vitesse te winnen. Een traditie is niet iets dat zomaar ontstaat, laat staan dat je het zomaar kan veranderen. Vitesse is bang voor N.E.C. geworden. Ze weten dat het heel moeilijk is om die wedstrijd te winnen. Daarom kan de huidige generatie N.E.C.-spelers deze traditie voortzetten. Omdat zij vertrouwen hebben in een goede afloop, en Vitesse niet. De spelers van het huidige team wil ik dan ook zeggen dat ze ab-so-luut 100% moeten geven. Voor de supporters is deze wedstrijd zo ongelofelijk belangrijk, dat de spelers dat verplicht zijn. Ik heb bij veel clubs gespeeld, en ik heb goede supporters meegemaakt. Maar de supporters van N.E.C. zijn wel heel speciaal voor mij. Ze steunden mij toen ik goals scoorde, maar ook toen ik in het ziekenhuis lag. Dat is bij de meeste clubs wel anders. De N.E.C.-supporters waren er altijd voor mij. Dat zal ik nooit vergeten.”

Afbeelding
Jaap van Oosteren interviewde Gorgi Hristov exclusief voor www.nec-nijmegen.nl

Ramona

Bericht door Ramona » vr okt 20, 2006 7:20 am

...en de rest van de voorbeschouwing...

Voorbeschouwing N.E.C. - Vitesse

Zondag 22 oktober 2006, 12:30 uur, McDOS Goffertstadion, Nijmegen
Scheidsrechter:
R. Luinge

N.E.C.

Geblesseerd: -
Twijfelgevallen: Edgar Barreto
Geschorst: -

Vitesse Website: www.vitesse.nl
Geblesseerd: M. Jansen, Yakubu, Swerts, Van der Schaaf, Rojer,
Twijfelgevallen: De Meersman

Zondagmiddag is Vitesse te gast voor de 20e uitvoering van de Gelderse derby in het McDOS Goffertstadion. De Arnhemmers vinden we met 9 punten uit 7 duels terug op de 12e plaats. En dat mag gezien de ambities van de club en het relatief eenvoudige programma een tikkeltje teleurstellend genoemd worden. Dat er met Vitesse dit jaar wel degelijk rekening gehouden moet worden bewees de ploeg in de voorbereiding, maar ook in de overtuigend gewonnen competitiewedstrijden tegen Sparta (1-2) en Heracles (4-0).

Afbeelding

Na een loodzware competitiestart met één punt uit vijf wedstrijden wist N.E.C. de laatste twee duels te winnen. Het elftal van trainer Mario Been is daardoor opgeklommen naar de 13e plaats. Tegenstander Vitesse, heeft twee punten meer en staat één plaatsje hoger op de ranglijst.

Vitesse staat dit seizoen onder leiding van trainer Aad de Mos. De ploeg versterkte zich met de verdedigers Sansoni en Sprockel en de aanvallers Due en Lazovic. Met name de door Feyenoord afgedankte Lazovic lijkt een gouden greep. De international van Servië was dit seizoen al vijf maal trefzeker en is daarmee voorlopig topscorer in de vaderlandse competitie.

Afbeelding

Na overwinningen op Heracles en NAC Breda lijkt de Gelderse derby tegen Vitesse voor N.E.C dus op een goed moment te komen. Vitesse draait daarentegen de laatste weken een stuk stroever. Tegen FC Groningen verspeelde de ploeg in minder dan tien minuten een zekere 1-3 voorsprong: 4-3. Het afgelopen weekend boekte Vitesse een magere 1-0 thuiszege op Willem II. Vitesse had weliswaar een groot veldoverwicht, maar deed daar tot grote woede van trainer Aad de Mos veel te weinig mee. Het povere duel weinig hoogtepunten. Eén daarvan was de fraaie treffer van de jonge Kaya. Een ander hoogtepunt was de rentree van international Theo Janssen, die daardoor precies op tijd fit is voor de Gelderse burentwist. Maar in de Gelderse derby is het begrip vorm zeer betrekkelijk. De ontmoetingen tussen N.E.C. en Vitesse zijn duel die helemaal op zichzelf staan en waar inzet, strijd en beleving doorgaans het verschil maken. In deze fantastische atmosfeer is N.E.C. al acht jaar lang ongenaakbaar. Van de laatste acht ontmoetingen in het McDOS Goffertstadion won de thuisploeg er zeven en één keer werden de punten broederlijk verdeeld. Nu zal iedereen die Vitesse een warm hart toedraagt direct verwijzen naar de play-offs van het vorig seizoen toen de bezoekers in Nijmegen met 1-2 wisten te winnen. Uit het oogpunt van de supporters uit de Keizerstad waren de play-offs niet eer
dan een ‘verplicht nummertje’ en een wedstrijd om des Keizers baard.

Afbeelding

Hoe dan ook, zondag staat er weer het nodige prestige op het spel, maar ook een plaats in het linker rijtje. De winnaar houdt de aansluiting met de brede middenmoot en kan het vizier definitief naar boven richten. En de kans dat de Gelderse derby een winnaar krijgt is op basis van de statistieken
levensgroot.

Voor welk elftal De Mos kiest, valt op dit moment nog niet te zeggen. N.E.C.-trainer Mario Been zal er niet van wakker liggen. Zijn elftal boekte na een loodzware competitiestart twee overwinningen op rij en dat smaakt naar meer!

M.G.

Vermoedelijke opstellingen: volgen later

Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » za okt 21, 2006 11:36 am

Barreto op tijd hersteld voor Vitesse

Door: JJ, ForzaNEC.nl

Edgar Barreto is op tijd fit voor de derbywedstrijd tegen Vitesse. De middenvelder raakte in het uitduel met NAC Breda geblesseerd aan zowel zijn knie als enkel maar heeft inmiddels volledig met de groep meegetraind.

De Paraguayaan verliet zaterdagavond per brancard (en golfkarretje) geblesseerd het veld. Na afloop werd gesproken over een dubbele blessure. Barreto had last van zowel een opgerekte binnenband van de knie als van een enkelblessure.

Dinsdag was hij echter alweer aanwezig op de training van het eerste elftal van NEC en wist trainer Mario Been ons te melden dat hij er vanuit ging dat Barreto zondag gewoon inzetbaar zou zijn. De medische staf van NEC hield het toen nog op een herstel van twee weken. Vrijdag trainde Barreto echter al helemaal mee met de groep en hij is fit genoeg om in de basis te starten.

Andrzej Niedzielen begint net als vorige week op de bank. Ferne Snoyl ontbreekt wegens een buikspierblessure.

Vermoedelijke opstelling: Babos; Muslu, Wisgerhof, Olsson, El-Akchaoui; Barreto, Boutahar, Otten; Denneboom, Holman, Eagles.
Mooi... :eusa_dance:

Goffert is bijna uitverkocht en vanuit Arnep vertrekken toch maar liefst 11 bussen... niet helemaal een vol uitvak, maar om nou te zeggen dat 't niet leeft daaroh... :nec: :eusa_dance: :cheer:

jabu

Bericht door jabu » zo okt 22, 2006 1:24 pm

Netjes, NEC op 1-0.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo okt 22, 2006 1:27 pm

Ramona en Banjavi door het behang? Luid claxonerend door het Nijmeegse centrum met Mario Been poster op de motorkap.

Ramona

Bericht door Ramona » zo okt 22, 2006 1:50 pm

Oh man oh man...Waaaaaat een ontlading...pffff...bahbah...hahahaaaaa...de numer 1 van Gelderland...broehaaaahaaaaaaaaaaaaaaa... :rofl: :nec: :wals: :eusa_dance: :cheer: :headbang:

Hele wedstrijd zong dat 't uitvak dat...totdat.... :rofl:

joey
Erelid

Bericht door joey » zo okt 22, 2006 1:58 pm

Gefeliciteerd, Ramoon! :xyxthumbs:
Het stinkt aan alle kanten!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo okt 22, 2006 2:00 pm

Nou... bij de muntweg (vlak bij het stadion waar de supportersbussen van Vistas langs moeten) is het druk... er zijn al 2x politieoproepen gedaan dat iedereen weg moet anders zal er " geweld gebruikt worden " ... wat een volk... NEC heeft gewonnen... ga naar huis... drink er een biertje of wat voor andere alcoholische drank op en geniet... maar ga daar niet staan rellen man... donder op!! Nu is het weer rustig... maar ze wilden waarschijnlijk wachten tot de Vistasbussen voorbij waren gekomen...

maar wat een heerlijk middagje... !! :cheer: :cheer:
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Ramona

Bericht door Ramona » zo okt 22, 2006 2:02 pm

Ik kon door 't kordon heen fietsen...ze mekkerden wat, maar mie malle Pietje...en mooi op tijd pleitos dus... :cheer:

Wat een feeest... :party:

joey
Erelid

Bericht door joey » zo okt 22, 2006 2:04 pm

En gefeliciteerd, Banjavi! :xyxthumbs:

Wouter gecondoleerd. :aai:

Ramona

Bericht door Ramona » zo okt 22, 2006 2:06 pm

Thnx heren... :xyxthumbs: enne Dubbel...fan ben ik nog steeds niet van Mario...

joey
Erelid

Bericht door joey » zo okt 22, 2006 2:13 pm

Ramona schreef:Thnx heren... :xyxthumbs: enne Dubbel...fan ben ik nog steeds niet van Mario...
Alle trainers van NEC winnen thuis van Vitesse, toch? :hypocrite:

Ramona

Bericht door Ramona » zo okt 22, 2006 2:15 pm

joey schreef:
Ramona schreef:Thnx heren... :xyxthumbs: enne Dubbel...fan ben ik nog steeds niet van Mario...
Alle trainers van NEC winnen thuis van Vitesse, toch? :hypocrite:
't Was een behoorlijke zaadwedstrijd en dan een pingel in blessuretijd... :X ...kan er nog steeds Niet over uit... :rofl:

Ramona

Bericht door Ramona » zo okt 22, 2006 2:49 pm

Penalty in blessuretijd bezorgt N.E.C. derbyzege!!

Afbeelding

N.E.C. is weer de Nummer 1 van Gelderland. In een uitverkocht McDOS Goffertstadion werd aartsrivaal Vitesse met 1-0 verslagen door een benutte strafschop door Youssef El-Akchaoui in blessuretijd.

Zondag 22 oktober 2006, McDOS Goffertstadion, Nijmegen

Scheidsrechter: R. Luinge
Toeschouwers: 12.500 (uitverkocht)
Scoreverloop: 90+2' El-Akchaoui 1-0 (pen.)
Gele kaart: Barreto (N.E.C.), Sansoni, Knol (Vitesse)
Rode kaart: -
McDOS Man of the Match: Jonas Olsson

Verslag en foto's volgen later!

Opstellingen:
N.E.C. :
Gábor Babos; Muslu Nalbantoglu, Peter Wisgerhof, Jonas Olsson, Youssef El-Akchaoui; Edgar Barreto, Saïd Boutahar, Mark Otten; Romano Denneboom, Brett Holman (60' Andrzej Niedzielan), Chris Eagles (81' Rutger Worm).

Vitesse: Harald Wapenaar; Paul Verhaegh, Ruud Knol, Civard Sprockel, Siebe Blondelle; Youssouf Hersi, Onur Kaya, Sébastien Sansoni, Etiënne Esajas (24' Theo Janssen); Danko Lazovic, Anduele Pryor.

NEC wint met 1-0 van Vitesse!

Door: PTK2000, ForzaNEC.nl

Youssef El Akchaoui was de gevierde man na de Gelderse derby tussen NEC en Vitesse. De back besliste het treffen met een benutte strafschop: 1-0.

Die penalty was ook het laatste wapenfeit van de wedstrijd tussen de twee rivalen. Edgar Barreto was de zestien in gedribbeld, waar hij onreglementair werd gestuit door Siebe Blondelle. El Akchaoui bleek oog in oog met doelman Harald Wapenaar het sterkst te zijn.

De derby was een teleurstellende wedstrijd. In de openingsfase voetbalden beide ploegen nog wel aardig en zorgden zij voor gevaarlijke momenten voor beide doelen. Maar naarmate de partij vorderde daalde het niveau en nam de onvriendelijkheid op het veld toe.

Geen van beide elftallen slaagde erin een stempel op de wedstrijd te drukken, zodat een gelijkspel een terechte uitslag leek te worden. Totdat Barreto in de slotfase de Arnhemse zestien in kwam.

Verslag VI. Het ForzaNEC wedstrijdverslag volgt later
El-Akchaoui was niet zenuwachtig

Door: CHEF, ForzaNEC.nl

Youssef El-Akchaoui was matchwinner
tegen Vitesse. In de laatste minuut schoot de
verdediger zijn ploeg met een strafschop langs de
aartsrivaal.

''Ik besef nog niet echt wat ik heb gedaan'', zegt
een gelukkige 'El-Ak'. ''Ik hoorde van Rutger Worm
dat hij vorig jaar de derby besliste en daarna
niet meer kapot kon. Ik wacht wel af hoe ze
reageren.''

De spanning kreeg geen vat op de verdediger.
''Toen mijn medespelers hoorden dat ik was
aangewezen, moesten ze lachen. Maar ik was niet
bang om de strafschop te nemen.''

Bron: Omroep Gelderland

Ramona

Bericht door Ramona » ma okt 23, 2006 8:58 am

NEC wint opnieuw van Vitesse

NIJMEGEN - NEC heeft de Gelderse derby tegen Vitesse zondag op de valreep gewonnen. In blessuretijd benutte verdediger Youssef El-Akchaoui een strafschop: 1-0.

De zege op Vitesse telde zondag dubbel voor de Nijmeegse supporters. NEC passeerde door de overwinning de rivaal uit Arnhem op de ranglijst. NEC heeft nu tien punten, Vitesse negen. NEC mag zich daardoor voorlopig de 'nummer 1' van Gelderland noemen.
De laatste competitiezege van Vitesse in Nijmegen dateert alweer van 1997. Toen waren de Arnhemmers met 2-0 te sterk door treffers van Dmitri Sjoekov en Jochem van der Hoeven. Van de inmiddels negen navolgende thuiswedstrijden won NEC acht keer. Aan het einde van vorig seizoen wist Vitesse in de play-offs wel te winnen bij NEC met 1-2.
De huidige Vitesse-trainer Aad de Mos probeerde zijn elftal nog wel op scherp voor de derby. Na afloop van de laatste competitiewedstrijd tegen Willem II (1-0) uitte de coach zijn onvrede. Hij verweet een gedeelte van zijn spelersgroep een gebrek aan instelling en mentaliteit. Desondanks gooide De Mos de basisopstelling niet rigoureus om. Alleen Purrel Fränkel raakte zijn plaats kwijt. De Belg Siebe Blondelle verving hem.
Middenvelder Theo Janssen moest opnieuw genoegen nemen met een plaats op de reservebank. De (ex-)international van Oranje kwam halverwege de eerste helft toch in het veld. Hij verving de tegenvallende Etiënne Esajas.
Ook Janssen kon het niveau van de armoedige derby niet omhoog halen. Voor rust gebeurde er nagenoeg niets in De Goffert. Beide clubs kregen slechts één kans. Anduele Pryor (Vitesse) en Peter Wisgerhof (NEC) misten.
Na de pauze bleef het voetbal armoedig. Beide elftallen slaagden er geen moment in de bal vaker dan drie keer naar elkaar over te spelen. Dankzij de vele fouten ontstonden er nog wel enkele kansen. De in Nijmegen gehate Arnhemmer Theo Janssen was dicht bij een doelpunt. Zijn schot ging voorlangs. In blessuretijd ging uitgerekend Blondelle in de fout. De vervanger van Fränkel tackelde Edgar Barreto in het strafschopgebied. Youssef El-Akchaoui liet met zijn benutte strafschop alle NEC-supporters de slechte wedstrijd in één keer vergeten.
El-Akchaoui blijft ijzig kalm
Door HARRY ARTS

NIJMEGEN - NEC en Vitesse denderden op een doelpuntloos gelijkspel af. Dankzij een domme actie van de Arnhemse back Blondelle kreeg de derby toch een winnaar: 1-0. Diep in blessuretijd gooide de jonge Belg er een onverantwoorde tackle uit om Edgar

Afbeelding
Het (bijna) jaarlijkse voetbalfeest in Nijmegen is weer begonnen. Foto: Theo van Zwam/De Gelderlander

Blondelle miste de bal en raakte de Paraguyaan. „Zoiets heeft hij wel vaker gedaan, zowel op de training als in wedstrijden“, stelde Vitesse-trainer Aad de Mos spijtig vast. „Sommige spelers missen de kwaliteit om een wedstrijd op z'n Italiaans te killen.“

NEC kreeg zo op de valreep nog een buitenkansje om de Gelderse stammenstrijd in zijn voordeel te beslissen. De vraag was wie het aandurfde om zich achter de bal te zetten. Een vraag die al een paar uur eerder beantwoord was.

„Wie neemt ’m als we een penalty krijgen?", vroeg Ron de Groot voor de wedstrijd aan Mario Been. Omdat Ferne Snoyl, de vaste strafschopnemer, vanwege een blessure ontbrak, moest er een vervanger worden aangewezen. „Maak je niet druk, we hebben er het hele seizoen nog geen gehad“, reageerde Been laconiek. De Groot besloot toch op zoek te gaan naar een vrijwilliger en kwam met een verrassende keus op de proppen: Youssef El-Akchaoui. „In de kleedkamer lagen ze in een deuk“, grinnikte Been na afloop.

De linksback van NEC kende echter geen zweem van twijfel toen Luinge Blondelles actie met een strafschop bestrafte. Hij joeg de bal genadeloos langs doelman Wapenaar. De treffer van de Marokkaanse international bracht De Goffert tot ontploffing en NEC weer aan de provinciale top. „De mensen in Nijmegen kunnen nu weer eten“, merkte Been droogjes op. „Ik heb begrepen dat ze de afgelopen week van de zenuwen geen hap door hun keel kregen.“

Met de krappe zege zette NEC een traditie voort die in april 1999 begon. Sindsdien nam Vitesse slechts één keer (april vorig jaar) een puntje mee uit De Goffert. Althans in de reguliere competitie; begin mei, toen de twee aartsrivalen elkaar troffen in de play-offs van de Intertoto gingen de Arnhemmers er in het hol van de leeuw wel met de volle winst vandoor.

El-Akchaoui’s treffer vormde de verrassende ontknoping van een derby die gekenmerkt werd door een zaaddodende saaiheid. Er werd aandoenlijk hard gewerkt, maar de twee teams konden de indruk niet wegnemen dat ze er vooral op uit waren om niet te verliezen.

NEC en Vitesse kregen elk één keer de kans om te ontsnappen aan de knellende wurggreep waarin beide ploegen elkaar gevangen hielden. Een kwartier voor tijd viel de bal zomaar voor de voeten van NEC-aanvaller Niedzielan. De Pool, na een uur ingevallen voor de moegestreden Holman, produceeerde slechts een armzalig rollertje. Kort voor tijd kreeg Lazovic de kans om zich tot held van de dag te laten kronen. Na een eentwee met Prijor mikte hij op de benen van Babos.

Dat de derby toch een winnaar kreeg, was in belangrijke mate te danken aan Roelof Luinge. Natuurlijk had de eigenzinnige arbiter groot gelijk toen hij de bal na precies 91 minuten op de stip legde. Maar je zal de scheidsrechters de kost moeten geven die op zo’n moment even last hebben van een vuiltje in het oog...

Bron: http://www.gelderlander.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » ma okt 23, 2006 9:10 am

...en de rest van het verslag met wat mooie sfeerplaatjes... :eusa_dance: :cheer: :headbang:

De winnende treffer scoren in de belangrijkste wedstrijd van het jaar, uit een penalty, in blessuretijd. Een droomscenario, met als hoofdrolspeler doelpuntenmaker Youssef El-Akchaoui. Zo won N.E.C. thuis, geheel volgens traditie van Vitesse. Het werd 1-0.

Afbeelding

Misschien kunnen we de eerste 91 minuten maar beter helemaal niet beschrijven. Het was namelijk niet bepaald de mooiste wedstrijd van het seizoen. Veel lange ballen, veel balverlies, weinig kansen. Dat er nog een doelpunt zou vallen had eigenlijk niemand meer verwacht, totdat scheidsrechter Luinge een moedige beslissing nam door de bal in blessuretijd op de stip te leggen.

Luinge had overigens al veel eerder een strafschop kunnen en moeten geven. Het gevaarlijkste moment van de eerste helft, een uitbraak van Brett Holman, werd overduidelijk onreglementair gestuit in het strafschopgebied. Normaal gesproken was het een rode kaart en een penalty geweest. Nu was het niets.

Uitgespeelde kansen kwamen er daardoor niet in de eerste helft. Beide verdedigingen bleven betrekkelijk makkelijk overeind. Als er al een N.E.C.'er uitbrak, mocht de Vitesse verdediging vrijelijk van de noodrem gebruikmaken. Vooral Denneboom was erg lastig voor de Arnhemse verdediging, maar Knol en Blondelle mochten de rechtsbuiten van Luinge vaak straffeloos met handen en voeten afstoppen.

Vitesse was eenmaal gevaarlijk. Na tien minuten kon een afstandsschot van Prijor knap worden gered door een foutloos keepende Babos. Veelzeggend was de eerste wissel van de wedstrijd, die al na 25 minuten kwam. De onzichtbare flankspeler Esajas werd vervangen door middenvelder Theo Janssen. Veel maakte die wissel overigens niet uit.

N.E.C. was dichtbij een doelpunt toen Wisgerhof uit een corner net naast kopte.

De tweede helft was niet veel anders. De eerste mogelijkheid deed zich na 68 minuten voor, toen nota bene Muslu Nalbantoglu het van afstand probeerde. Het schot ging maar net naast. Een kwartier voor tijd was de eerste serieuze uitbraak. Denneboom wist een lange bal prima door te koppen op de helemaal vrij staande invaller Niedzielan. De Pool leek te schrikken van de kans en schoot veel te haastig waardoor Wapenaar redding wist te brengen.

De wedstrijd leek vervolgens in een gelijkspel te eindigen, totdat Edgar Barreto zich middels een dribbel in de 16 meter waagde. Vitesse-verdediger Blondelle dacht de Paraguayaan met een sliding af te kunnen stoppen, maar hij kwam veel te laat en Luinge kon niets anders dan de bal op 11 meter leggen. Het was El-Akchaoui die N.E.C. naar de overwinning mocht knallen. Zijn 1-0 was gelijk het einde van de wedstrijd en het begin van een volksfeest in Nijmegen!

J.v.O.

Statistieken: N.E.C. Vitesse
Hoekschoppen 6 5
Buitenspel 1 1
Overtredingen 19 25

Opstellingen:
N.E.C. :
Gábor Babos; Muslu Nalbantoglu, Peter Wisgerhof, Jonas Olsson, Youssef El-Akchaoui; Edgar Barreto, Saïd Boutahar, Mark Otten; Romano Denneboom, Brett Holman (60' Andrzej Niedzielan), Chris Eagles (81' Rutger Worm).

Vitesse: Harald Wapenaar; Paul Verhaegh, Ruud Knol, Civard Sprockel, Siebe Blondelle; Youssouf Hersi, Onur Kaya, Sébastien Sansoni, Etiënne Esajas (24' Theo Janssen); Danko Lazovic, Anduele Pryor.

Foto's door Broer van den Boom

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

...en wat mooie sfeerfoto's van http://www.forzanec.nl/home.asp

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma okt 23, 2006 3:58 pm

Ruud Knol kan rekening van SV verwachten | Door: JJ, ForzaNEC.nl
Gepubliceerd: Vandaag 14:24 | Laatst bijgewerkt: Vandaag 14:37 | 4 reacties

Tijdens de warming-up voorafgaande aan NEC-Vitesse hadden de spelers van de bezoekende club nogal moeite met het doek van de Supportersvereniging dat bij elke thuiswedstrijd op de middenstip ligt. Ruud Knol liep er uit protest overheen en de SV wil de kosten voor het schoonmaken op de Vitesse-verdediger verhalen.

De spelers van Vitesse waren van mening dat het doek in de weg lag bij de warming-up. Zij schoven het opzij, waarna eerst Ernest Gentenaar en later de jeugdspelers die het altijd klaarleggen het doek weer op zijn plek legde.

Vooral Ruud Knol was het hier niet mee eens en de speler liep over het doek heen. SV-voorzitter Rob Schevers heeft aangegeven dat ze het doek gaan laten stomen en de kosten hiervoor op de verdediger zullen verhalen.

Via een rekening zal de Vitessenaar over een tijdje dus nog eens herinnerd worden aan de fijne overwinning van NEC op de aartsrivaal.
www.forzanec.nl

Niemand heeft daar last van... Vitesse wel... :nooo:

jabu

Bericht door jabu » ma okt 23, 2006 5:31 pm

Als die spelers er last van blijken te hebben moeten ze dat doek gewoon weghalen.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma okt 23, 2006 6:58 pm

Maartoe schreef:Als die spelers er last van blijken te hebben moeten ze dat doek gewoon weghalen.
Of spelers moeten niet zo zeiken... en gewoon verder van dat doek die rondootjes doen of waar ze ook maar mee bezig zijn... kolere hoe kinderachtig kan je zijn...

Beloki

Bericht door Beloki » ma okt 23, 2006 7:05 pm

Lijkt me logisch. Als de speler vind dat het niet prettig is, moeten die dingen weg. Komen we voor het voetbal of carnaval naar het stadion?

jabu

Bericht door jabu » ma okt 23, 2006 7:05 pm

Het is inderdaad een tikkeltje kinderachtig. Net als het verhalen van stomerijkosten (?) op Knol.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » ma okt 23, 2006 8:24 pm

banjavi schreef:
Maartoe schreef:Als die spelers er last van blijken te hebben moeten ze dat doek gewoon weghalen.
Of spelers moeten niet zo zeiken... en gewoon verder van dat doek die rondootjes doen of waar ze ook maar mee bezig zijn... kolere hoe kinderachtig kan je zijn...
Op zich is het vrij kinderachtig, en opvallend dat juist Vitesse er problemen mee heeft. Maar het is nog kinderachtiger om dan de rekening naar Knol te sturen. :nooo:
Probeer er dan een nog een ludieke actie van te maken en betaal je eigen rekening, en verzoek Knol/Vitesse om een donatie aan een goed doel te doen. Werkt misschien ook aan een positieve band tussen de clubs....
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di okt 24, 2006 6:53 am

Alaindebanaan schreef:
banjavi schreef:
Op zich is het vrij kinderachtig, en opvallend dat juist Vitesse er problemen mee heeft. Maar het is nog kinderachtiger om dan de rekening naar Knol te sturen. :nooo:
Probeer er dan een nog een ludieke actie van te maken en betaal je eigen rekening, en verzoek Knol/Vitesse om een donatie aan een goed doel te doen. Werkt misschien ook aan een positieve band tussen de clubs....
Het ging me er ook meer om dat Vitesse (die daar o zo'n last van heeft) over zo'n doek heen loopt en het weg schopt. Als je er zo'n last van hebt, pak het op en flikker het langs de zijlijn. Dus omdat meneer Knol ergens last van zou moeten hebben is het geoorloofd het te ' vernielen/ vies te maken'... ??

Ramona

Bericht door Ramona » di okt 24, 2006 7:04 am

Daarbij...zou dat in de Arena gepikt worden op 't moment dat een SV een zuurverdiend doek heeft liggen en bijv. ene Kuijt schopt dat moedwillig weg? Jaaa tuuuuurlijk.... :eusa_liar: iedereen wil een goede band met hun aartsrivaal.... :rofl:

De juiste toon werd direct gezet door die wespen iig... :xyxthumbs: :pukey:

Ramona

Bericht door Ramona » di okt 24, 2006 9:35 am

Voorbeschouwing N.E.C. - Roda JC

Woensdag 25 oktober 2006, 20:00 uur, McDOS Goffertstadion, Nijmegen
Scheidsrechter:
J. v. Hulten

N.E.C.

Geblesseerd: n.n.b.
Twijfelgevallen: n.n.b.

Roda JC Website: www.rodajc.nl
Geblesseerd: n.n.b.
Twijfelgevallen: n.n.b.

Na de 1-0 winst tegen aartsrivaal Vitesse wacht N.E.C. woensdagavond een loodzware klus tegen nummer vijf van de ranglijst, Roda JC. De Limburgers staan te boek als ‘angstgegner' en dat is op basis van de statistieken van de laatste jaren niet geheel onterecht. De laatste overwinning van N.E.C. dateert immers uit het seizoen 2001-2002. Daarna ging de ploeg uit Kerkrade drie keer met de volle buit naar huis en werden in het seizoen 2004-2005 de punten gedeeld.

Huub Stevens
Roda JC is in 1962 voortgekomen uit een fusie tussen Roda Sport en het roemruchte Rapid JC. De ploeg uit Kerkrade afficheerde zich lange tijd met de mijnwerkers uit die streek en hun mentaliteit: hard werken. Om deze deugt nog maar eens te onderstrepen werd vorig seizoen mijnwerkerszoon en succestrainer Huub Stevens teruggehaald. In het eerste jaar onder de Limburgse oefenmeester eindigde Roda JC na een matig verlopen seizoen toch nog op de achtste plaats. Dit seizoen kent de ploeg uit Kerkrade met 16 punten uit 8 duels een bijzondere voortvarende start.

Het heeft er alle schijn van dat Huub Stevens de ploeg meer en meer naar zijn hand weet te zetten. Stevens, gepokt en gemazeld in Duitsland, zag zijn ploeg afgelopen zaterdag op eigen veld ‘op z'n Duits' winnen van het laaggeklasseerde Sparta. De Rotterdammers waren veruit de betere ploeg, maar moesten met lede ogen toezien hoe Roda JC in de laatste minuut toch de volle winst pakte: 2-1.

Verbeelding
Een zege van Roda JC die veel meer tot de verbeelding spreekt is de 2-0 thuiszege op Ajax. De Limburgse formatie maakte in dat duel optimaal gebruik van de mogelijkheden die het kreeg van de Amsterdamse koploper. En vorige week was Roda JC opnieuw dicht bij een stunt toen het in Eindhoven een kwartier voor tijd nog brutaal met 0-1 aan de leiding ging. In de laatste 15 minuten wist regerend landskampioen PSV het tij alsnog te keren: 4-1.

Adil Ramzi
Typerend voor het spel van Roda JC dit seizoen is de hechte organisatie. Daarnaast is de ploeg vaak dodelijk effectief in de afwerking. Topscorer is Adil Ramzi. De Marrokaan, die bij AZ overbodig was, kwam de ploeg pas gedurende het seizoen versterken en scoorde tijdens zijn debuut tegen FC Twente gelijk twee keer. Mede door zijn scorend vermogens is Ramzi in korte tijd uitgegroeid tot een van de steunpilaren in het elftal van Roda JC. Op het middenveld wordt hij geflankeerd door Bodor, Meeuwis en een andere AZ-huurling Augustien. De defensie van Roda bestaat uit vleugelverdedigers De Fauw en De Jong. Het hart van de defensie wordt gevormd door de medogenloze Noor Kah en aanvoerder Saeijs, die na een schorsing terugkeert in de basis. Doelman van Roda JC is Kujovic. In aanvallend opzicht lijkt Cissé een zekerheidje. De tweede spitspositie wordt ingevuld door Van Tornhout of Oper. Tegen zijn oude ploegmakkers van Sparta maakte Van Tornhout zijn uitverkiezing volledig waar, maar de wat snellere Oper is met name in uitwedstrijden, waarin Roda JC doorgaans wat meer op de counter loert, ook een reeële optie.

Het is voor N.E.C. zaak om tegen het uitgekookte Roda JC niet in het open mes te lopen. Vorig seizoen, toen Roda JC met dank aan arbiter Jol in het McDOS Goffertstadion met 0-3 wist te winnen, sloeg de ploeg met razendsnelle uitbraken genadeloos toe. De Nijmeegse formatie heeft dit seizoen echter het vermogen om ook in thuiswedstrijden het geduld op te brengen om te wachten op dat ene kansje. Zelfs in een beladen wedstrijd als de Gelderse derby.

(MG)

Vermoedelijke opstellingen volgen later

Afbeelding
Vorig seizoen verloor N.E.C. de laatste thuiswedstrijd van de reguliere competitie kansloos met 0-2 van Roda JC.

Historie in de eredivisie:
Aantal keren winst N.E.C. 10
Aantal keren gelijkspel 5
Aantal keren winst Roda JC 9
Doelsaldo 36 - 33

Eerste ontmoeting 14 okt 1973 4 - 0

Laatste 6 ontmoetingen
17 dec 2000 0 - 2 (0-1)
23 dec 2001 1 - 0 (1-0) >
15 sep 2002 2 - 4 (2-1)
24 aug 2003 1 - 3 (0-1)
27 nov 2004 1 - 1 (0-1)