Oké, maar het moet wel geloofwaardig blijven. Die vuilbekkende zatlap heeft zijn beste jaren al een tijdje achter zich.Steef schreef:Daar hebben mensen nou een publicist voor, joey.
VI begint zo. Ik verwacht spektakel. :bis:
Mwah, wie zegt dat er ooit serieuze investeerders zijn geweest? Er zou een of andere vage Welshman bij betrokken zijn (weet iemand zijn naam nog?) en andere figuren, van wie er een is afgehaakt. Misschien is het allemaal een natte droom van die Rottier.Marillion schreef:Ik geloof best dat dit verhaal (grotendeels) waar is. Dit verzin je toch niet?
ADAfgeketst ‘bod’ mysterie
Door PAUL VAN DEN BOSCH
ROTTERDAM - Het aangekondigde bod van zakenman en fan Steven Rottier op Feyenoord gaat niet door. Waarom is niet exact bekend, maar afgelopen weekeinde ketsten de plannen af. Rottier wilde met mede-investeerders een serieus financieel bod op Feyenoord doen, zegt directeur Peter Eijman van Voordeelshop uit Houten, een van Rottiers bedrijven.
Daarbij was volgens Eijman een aantal Engels sprekende zakenmensen betrokken, maar Rottier zag zijn plannen afketsen. De groep van potentiële geldschieters had toen nog geen contact opgenomen met Feyenoord.
Die club beschouwt de zaak dan ook als ‘afgedaan’, zonder dat het daarbij ooit betrokken is geweest.
Rottier zelf is niet bereikbaar voor commentaar, zelfs niet voor de medewerkers van zijn eigen bedrijven. Verschillende bronnen bevestigen los van elkaar dat de 38-jarige zakenman op dit moment met grote privé-problemen kampt.
Woordvoerder Eijman noemde de berichtgeving over Rottier en Feyenoord gisteren in eerste instantie nog ‘volkomen uit de lucht gegrepen’. Maar uit nader onderzoek bleek dat Rottier inderdaad ‘niet namens een van zijn bedrijven, maar namens de holding’ een bod op de voetbalclub plande.
Eijman: ,,Daaraan heeft de heer Rottier de afgelopen weken 22 uur per dag gewerkt, zo blijkt inmiddels uit de flarden die wij van overal opvangen. Ik heb begrepen dat daarbij andere, Engels sprekende partijen waren betrokken. Zij hebben daar intern heel lang over onderhandeld. Ik kan het hem echter niet vragen, want ook voor ons is hij niet te bereiken en ik weet niet waarom. Dat hij geïnteresseerd was in Feyenoord, was voor iedereen wel duidelijk. Daar had hij het vaak over. Maar binnen het concern wist niemand dat het al zo concreet was. Dat was zijn goed recht overigens.’’
Steven Rottier, die in de jeugd onder meer bij Feyenoord heeft gevoetbald, staat aan het hoofd van een aantal bedrijven. Hij is de zoon van zakenman Willem G. Rottier, die een glanzende carrière doormaakte bij de Anker Kolen Maatschappij in Rotterdam. Zijn familie zit enorm in de maag met deze affaire-Feyenoord, de publiciteit daarover en de persoonlijke problemen.
Over de plannen werd afgelopen vrijdag voor het eerst gesproken in het RTL-programma Voetbal Insite. De groep-Rottier nam daarover zelf contact op met journalist Johan Derksen. ,,Mensen rond Rottier kwamen bij mij langs op kantoor,’’ aldus Derksen. ,,Of ik het maar even in de uitzending wilde melden.’’ Daarna barstten allerlei speculaties los, zonder dat de betrokken zakenman ooit contact had opgenomen met Feyenoord. Volgens Eijman viel het plan in de nacht van zaterdag op zondag in duigen. ,,De precieze reden ken ik niet.’’
Rottier had echter al aan vele mensen verteld dat hij rondliep met het plan om veel geld te steken in Feyenoord. Dat bevestigen kennissen en zakenrelaties. Eén van hen is voorzitter Sietse Veen van De Graafschap, waar Rottier met een van zijn bedrijven, Davilex uit Houten, al hoofdsponsor is.
,,Ik wist ervan, maar met mij nog zo'n duizend mensen, schat ik,’’ aldus Veen. ,,Hij had bij Feyenoord gevoetbald, is nog steeds gek van die club en wilde graag financieel bijspringen, zo zei hij altijd. Dat zou hij privé doen, niet via zijn bedrijven. Als zoiets algemeen bekend wordt, is het toch ook niet raar dat media er op een gegeven moment van horen? Daarom heb ik naar hen ook gereageerd met de opmerking dat men Rottiers ambities serieus moest nemen.’’
Feyenoord laat het bij een korte reactie van directeur Chris Woerts. Hij verklaart dat de club deze affaire als ‘afgedaan’ beschouwt. ,,Wij hebben er niet anders dan via de media kennis van genomen. De heer Rottier was ons niet bekend en hij heeft ook nog nooit een cent in Feyenoord gestoken. Wij zijn altijd bereid om met mensen te praten die financieel iets willen betekenen.
Dan heb je het over serieuze belangstelling. Speculeren doe je op de beurs.’’
Hij heeft Rottier dus blijkbaar niet eens zelf gesproken, maar vond het geloofwaardig genoeg om het toch te melden. Tja, hoe geloofwaardig ben je dan nog als het dan achteraf een zeepbel blijkt te zijn? :nooo:Over de plannen werd afgelopen vrijdag voor het eerst gesproken in het RTL-programma Voetbal Insite. De groep-Rottier nam daarover zelf contact op met journalist Johan Derksen. ,,Mensen rond Rottier kwamen bij mij langs op kantoor,’’ aldus Derksen. ,,Of ik het maar even in de uitzending wilde melden.’’
Feyenoord zelf druk bezig met spelersfonds, investeerders en nieuw stadion
Soap rond suikeroom
ROTTERDAM, dinsdag
De leiding van Feyenoord is momenteel zelf druk bezig met het uitwerken van plannen, onder meer een soort spelersfonds om te komen tot extra structurele inkomsten voor de Rotterdamse club voor de komende jaren. Directeur Chris Woerts liet dit gisteren weten. „Wij hopen voor het einde van het jaar met resultaten naar buiten te kunnen komen. Maar zulke zaken doe je niet even in twee uurtjes. Het is een heel proces, waar we middenin zitten. Daarom doen we er ook geen mededelingen over, het kan nog alle kanten, zowel positief als negatief.”
Woerts wil de achterban niet blij maken met een dode mus. Dat zou te veel van het goede zijn nadat gisteren de vermeende ’suikeroom’ Steven Rottier, directeur van Davilex, via een woordvoerder liet weten dat zijn naam ten onrechte in verband werd gebracht met Feyenoord. „We onderzoeken nog wie dit bericht in de wereld heeft geholpen, want zowel voor Rottier, Feyenoord als Davilex is dit een vervelende zaak.”
Woerts had vanaf het begin z’n bedenkingen bij het voorgestelde scenario van overname door Rottier, samen met eventuele Nederlandse en/of buitenlandse investeerders. „Als iemand serieus is, verwacht je dat hij direct contact opneemt met Feyenoord en het niet via de media speelt.” Ook de supporters waren niet onverdeeld positief en zijn bang voor ’glory hunters’ ofwel goudzoekers, die niet in eerste instantie het belang van Feyenoord voor ogen hebben.”
Toch werd het gerucht extra gevoed omdat Rottier zelf in eerste instantie niet direct ontkende. Indirect liet hij zelfs weten dat nog niet alle kaarten op tafel lagen. Rottier, ooit verbonden als lid aan Excelsior, droeg op Woudenstein als junior trouwens de bijnaam ’Blake’, de schatrijke oliebaron uit de televisieserie Dynasty, waar Rottier een fan van was. Rottier heeft bijzonder goed geboerd, maar is volgens insiders privé niet zo vermogend dat hij Feyenoord in z’n eentje op een hoger niveau kan tillen.
Trouwens, de bevestigende geluiden over Rottiers plannen vanuit Doetinchem werden gisteren genuanceerd. Voorzitter Sietze Veen en technisch directeur Han Berger van De Graafschap, waar Rottiers bedrijf Davilex sponsor is, zouden weten van de plannen van Rottier met Feyenoord. Veen: „Ik heb verteld dat Steven Rottier wel eens heeft gezegd dat hij samen met een aantal andere vermogende ondernemers iets voor Feyenoord wilde doen omdat het fout liep in De Kuip.” Overigens heeft Rottier bijgedragen aan de komst van De Graafschap-spelers Reinier Robbemond en Donny de Groot, en in mindere mate Berry Powel, maar het betreft gewoon leningen.
Alles bij elkaar begon de sneeuwbal afgelopen weekeinde te rollen tot hem gisteren (voorlopig?) een halt werd toegeroepen door Rottiers woordvoerder. In de tussentijd kwamen wel de mooiste en verschrikkelijkste complottheorieën uit de hoge hoed met voorzitter Jorien van den Herik vaak als de kwade genius. Ondanks z’n ontkenning iets van Rottier of een overname af te weten, werd hem toegedicht Rottier te lanceren om de achterban tot kalmte te manen zodat hij zelf rustig kon blijven zitten. Terwijl Van den Herik zelf altijd heeft gezegd dat suikerooms niet bestaan. „Mensen met geld zijn zelden vrijgevig. Iemand die geld in Feyenoord steekt, wil daar iets voor terughebben. Dat is zakelijk en redelijk.”
Voorlopig blijft alles bij het oude, al blijft het gissen waarom Rottier niet direct een einde heeft gemaakt aan alle speculaties, maar daar bijna drie dagen mee wachtte. Intussen blijft Woerts op de Feyenoord-winkel passen en zou hij ook bezig zijn om verdere plannen uit te werken voor de bouw van een nieuw Feyenoordstadion. Want op dit moment kost de Kuip Feyenoord alleen maar huurgeld en krijgt de club geen dubbeltje los van banken en andere financiers, omdat Feyenoord geen onderpand heeft. Met een eigen stadion is dit een ander verhaal.
Dus achter de schermen is Feyenoord zelf druk bezig om te werken aan een gezonde en sterke financiële toekomst. Dat blijkt vooralsnog nodig nu het bestaan van ’suikerooms’ nog altijd niet is bewezen.
Rottier ingestort
ROTTERDAM, dinsdag
Steven Rottier, de man die de gemoederen bij en rond Feyenoord drie dagen bezighield, is ingestort en opgenomen in het ziekenhuis. Vrijdag werd de 38-jarige zakenman naar voren geschoven als de nieuwe suikeroom in De Kuip. Samen met andere investeerders zou hij Feyenoord willen overnemen. Zaterdag wilde hij dit nieuws noch bevestigen noch ontkennen. Toen later in het weekeinde de geldschieters, die Rottier vertegenwoordigde, afhaakten, stortte hij in. Rottiers familie greep in en liet hem opnemen. Als twintiger werd Rottier al eens eerder opgenomen.
www.ad.nl
Van Hooijdonk stopt na dit seizoen
ROTTERDAM - Na dit seizoen komt er na zestien jaar een einde aan de carrière van Pierre van Hooijdonk. Fit is hij nog steeds, maar hij mist de klik met de nieuwe generatie. In het blad Sportweek van deze week legt de 36-jarige spits uit hoe het zover gekomen is. ,,Ik stel voor mezelf bepaalde eisen aan het spelen bij een topclub. De groep die er hetzelfde over denkt, is helaas niet zo groot.''
Een paar weken geleden nam hij voor zichzelf het besluit. Aan het einde van dit seizoen gooit hij de handdoek. ,,Ik heb altijd gezegd dat er twee redenen zijn die mij konden doen besluiten te stoppen. A: fysieke gesteldheid. Of B: genot. Ik kom alle fitheidtesten nog makkelijk door, dus dan is het B, hè.''
En: ,,Ik heb nog wel plezier, maar ik zou nóg meer plezier hebben als ik een klik heb met jongens die het op dezelfde manier beleven.''
Hij rijdt niet met tegenzin dagelijks van Breda naar Rotterdam. ,,Ik heb aan niemand een hekel. Alleen is de meetlat gezakt naar een punt waarvan ik denk: nee, het hoeft voor mij niet meer.''
De talloze voorvalletjes waar hij en andere ouderen zich aan ergeren, wil hij binnenskamers houden. ,,Laat ik zeggen dat ik moeite heb om me te verplaatsen in wat nu ‘gewoon’ is. Terwijl dat in mijn belevingswereld helemáál niet gewoon is. Integendeel.''
Van Hooijdonk is aan zijn achttiende seizoen als betaald voetballer bezig. Hij droeg de shirts van RBC, NAC, Nottingham Forest, Celtic, Vitesse, Fenerbahce, Benfica en Feyenoord.
Derksen was er al trots op dat hij een foto van Rottier had kunnen bemachtigen. :aai: Hij is wederom door de mand gezakt en heeft blijkbaar geen gedegen onderzoek gedaan.Duke schreef:Hij heeft Rottier dus blijkbaar niet eens zelf gesproken, maar vond het geloofwaardig genoeg om het toch te melden. Tja, hoe geloofwaardig ben je dan nog als het dan achteraf een zeepbel blijkt te zijn? :nooo:
ADMagrão is nu al vergeten
Gerson Magrão stond bij Feyenoord slechts eenmaal in de basisopstelling. Alleen tijdens de UEFA Cup ontmoeting met FC Basel, op 16 december 2004, mocht hij beginnen. Vanavond speelt Feyenoord weer op het St Jakob Park. Zonder Magrão.
Aan het einde van dit seizoen loopt het contract van Gerson Alencar de Lima Junior Magrão af in de Kuip. De pas 21-jarige Braziliaan hoopte op een doorbraak bij Feyenoord, maar werd gewogen en te licht bevonden. Wie echter denkt dat de linkerspits een gebroken mens is, vergist zich.
Magrão, Portugees voor magere, hoopt tegen beter weten in nog op die ene kans om in de hoofdmacht van Feyenoord te vlammen. Sinds zijn komst naar Rotterdam in de zomer van 2004 maakte hij als invaller slechts zesmaal zijn opwachting in het eerste van Feyenoord. Wie echter de speelminuten bij elkaar optelt komt tot het verbijsterend lage aantal van 160 minuten, nog geen twee hele wedstrijden. Alleen in de met 1-0 verloren UEFA Cup ontmoeting met het Zwitserse FC Basel mocht hij in de basis starten.
,,Op voetbalgebied gaat het niet goed met me,’’ zegt Magrão. ,,Ik moet momenteel proberen er het beste van te maken. Afgelopen seizoen heb ik niet eenmaal bij de eerste achttien gezeten. Ik besef dat het een enorme verrassing zou zijn als ik nog een keer in de hoofdmacht van Feyenoord zal spelen.’’
Magrão arriveerde in Rotterdam als ruwe diamant. Bij Corinthians en Cruzeiro had de behendige linkspoot indruk gemaakt. Hij speelde in het nationale elftal van Brazilië voor spelers jonger dan zestien jaar. In die ploeg speelden ook PSV’er Tardelli, Diego van Werder Bremen en voormalig Ajacied Felipe. ,,Ik speelde tot 2000 ook in de zaal op hoog niveau. In Brazilië beginnen veel spelers met futsal. Maar combineren met veldvoetbal is bijna niet mogelijk. Of ik de juiste keuze heb gemaakt om alles op veldvoetbal te zetten? Toch wel.'' In Rotterdam moest hij wennen aan een andere manier van leven. Vader Gerson begeleidde hem drie maanden, maar moest toen zijn toeristenvisum voorbij was terug naar Diadema in de staat Sao Paulo. ,,Het eerste jaar onder Ruud Gullit was voor mij vooral een leerjaar,’’ zegt Magrão. ,,Toen Gullit vertrok heb ik nog maar twee weken meegetraind met het eerste elftal. Toen kwam trainer Erwin Koeman naar me toe. Die vertelde me dat ik niet veel aan spelen toe zou komen. Hij vond dat het beter voor me zou zijn als ik met Jong Feyenoord mee zou trainen. Natuurlijk leer ik daar minder dan bij het eerste elftal. Soms hebben we maar zes of zeven spelers op het trainingsveld. Het vertrek van Gullit had dus ook gevolgen voor mijn situatie. Ik had in mijn eerste seizoen zo weinig gespeeld dat Koeman ook niet wist wat hij aan me had.’’
Magrão speelt zijn wedstrijden op maandagavond in Jong Feyenoord. Maar de Braziliaan realiseert zich dat de weg naar een basisplaats in de Kuip mijlenver uit zicht is. ,,Toch denk ik dat ik het niveau aan kan,’’ is hij zelfverzekerd. ,,De competitie van tweede elftallen lijkt op de wedstrijden in de eerste divisie. Het is rennen en vliegen. In de eredivisie wordt gevoetbald. Dat ligt me.’’
Magrão kan onmogelijk tevreden zijn over zijn situatie. ,,Natuurlijk mis ik mijn familie. En ik wil graag voetballen. Wat ik ga doen als mijn contract volgende zomer afloopt, weet ik niet. In Brazilië kennen ze me niet, want ik ben daar als jeugdspeler vetrokken. Maar ik kan altijd bij Cruzeiro aankloppen en vragen of ze me terug willen. Of misschien komt er een club in Europa. Ik wacht het maar af.’’
De Braziliaan vond ook in Nederland geen andere club. Tot zijn eigen verbazing. ,,Er was weinig interesse. En als mijn zaakwaarnemer contact had met clubs, dan vertelden ze dat ik een slechte naam heb. Ik begrijp niet waar die verhalen vandaan komen. Ik zorg niet voor problemen, maar blijkbaar heb ik een stempel mee gekregen. Alleen Westerlo heeft interesse getoond.’’