Hedwiges Maduro

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za okt 07, 2006 4:30 pm

Ik snap echt niet waar hij moe van moet zijn.

Vossie

Bericht door Vossie » zo okt 08, 2006 10:20 pm

Lang geen vakantie en een niet volgroeid lichaam. Als je de Maduro ten tijde van zijn debuut bij Roda vergelijkt met die van nu, dat is een wereld van verschil.
Ik hoop dat hij snel weer goed fit wordt en kan aanhaken bij de rest van de groep. Maduro in vorm is gewoon een basiskracht.

MHF

Bericht door MHF » ma okt 16, 2006 12:11 pm

Pfoe, het valt nog altijd niet mee met Maduro als je het mij vraagt. Ik kan mij niet herinneren dat hij vanaf zijn debuut altijd al zo ongelofelijk eentonig (zonder enkele versnelling) en voorspelbaar heeft gespeeld. Mij staat een speler voor ogen die altijd aanspeelbaar was en de juiste (simpele) oplossing koos maar daar is momenteel nauwelijks iets van over. Is dit de bekende terugslag waar jeugdige spelers vaak mee geconfronteerd worden en komt het allemaal nog goed met hem of heeft die jongen met een aantal maanden op de tenen lopen kunnen exceleren in een matig draaiend team maar komt hij tekort om structureel van waarde te kunnen zijn voor Ajax? Ik weet dat ik aan de vroege kant ben met een definitief oordeel maar ik begin steeds meer het laatste te vermoeden. Hoe krijgt HtC die jongen weer aan het voetballen en op welke positie zou hij zich nu eigenlijk moeten richten, past hij wel binnen het plaatje?
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

MHF

Bericht door MHF » di okt 17, 2006 12:49 pm

Niemand die zich durft te wagen aan bovenstaande vraag?

Toevalligerwijs ging het in VI gisteravond trouwens ook over dit onderwerp. Huub Stevens vertelde dat hij bij Schalke destijds hetzelfde had meegemaakt met Podolski. Zou het dan toch een kwestie van roofbouw kunnen zijn en moet die jongen dan niet gewoon een maand met vakantie gestuurd worden? Of is deze (tijdelijke) burnout op jonge leeftijd een teken aan de wand dat hij de absolute top (nog) niet aankan?

Lionel

Bericht door Lionel » di okt 17, 2006 12:51 pm

Maduro komt het best tot zijn recht als vrije verdediger als hij mag inschuiven. Helaas heeft Ajax die positie niet meer en mag hij blij zijn als hij nog 2 of 3 jaar bij Ajax mag voetballen om daarna naar Heerenveen ofzo te gaan.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » di okt 17, 2006 1:02 pm

Ik zou hem sowieso een maand op vakantie sturen. Wat heb je nu aan hem, hij bakt er niets van. :X
Ik kan je vragen niet beantwoorden, MHF. Sterker nog, ik heb ze deze week in een ander verband zelf ook gesteld, want ik vraag me af of hij bij zijn debuut beter leek dan hij was, of dat hij beter kan.
Het stinkt aan alle kanten!

MHF

Bericht door MHF » di okt 17, 2006 1:08 pm

Rishi schreef:Maduro komt het best tot zijn recht als vrije verdediger als hij mag inschuiven. Helaas heeft Ajax die positie niet meer en mag hij blij zijn als hij nog 2 of 3 jaar bij Ajax mag voetballen om daarna naar Heerenveen ofzo te gaan.
Volgens mij is hij daar te dromerig voor. Blind en De Boer/Rijkaard (om maar eens een vergelijk te trekken met een team/duo dat op deze manier speelde) konden allen op hun manier prima verdedigen. Ze stonden meestal precies daar waar de tegenstander dacht dat men er doorheen kon komen. Ze waren in staat het spel te lezen en zich doorgaans daar op te stellen waar nodig was. Stam staat meestal ook precies op de goede plaats, dat is geen toeval. Maduro zie ik dat echter (nog) niet doen. De rol zoals jij die noemt zie ik in deze selectie veel eerder weggelegd voor Vermaelen.

MHF

Bericht door MHF » di okt 17, 2006 1:18 pm

joey schreef:Ik zou hem sowieso een maand op vakantie sturen. Wat heb je nu aan hem, hij bakt er niets van. :X
Ik kan je vragen niet beantwoorden, MHF. Sterker nog, ik heb ze deze week in een ander verband zelf ook gesteld, want ik vraag me af of hij bij zijn debuut beter leek dan hij was, of dat hij beter kan.
Zoals hij ook afgelopen zaterdag weer plichtmatig over het veld sjokte... :sad: Op die manier wordt je als team ook echt niet beter. Sterker nog, tegen sterkere tegenstanders kan het nog wel eens een vervelend verhaal worden. Maar goed, de vraag "of hij bij zijn debuut beter leek dan hij was, of dat hij beter kan" onderschrijf je i.g.g., zo blijkt uit je reactie.

joey
Erelid

Bericht door joey » di okt 17, 2006 1:27 pm

Ja, die onderschrijf ik. Ik weet niet wat ik van hem moet vinden.

Een ding is zeker: verdedigen kan hij niet. Toen hij achterin stond, regende het tegendoelpunten. Tegenstanders liepen keer op keer uit zijn rug weg. Hij zou dus de verbindingsspeler moeten zijn, maar of hij die rol aan kan? Hij oogt sloom (zo praat hij ook, dus misschien zit het in zijn karakter?)

Arthur

Bericht door Arthur » di okt 17, 2006 1:55 pm

Ik had in het begin juist het idee dat met hem het tempo omhoog ging omdat hij het een-keer-raken goed beheerste en minder breed en terugpasste dan Galasek.

Dat is ondertussen helaas niet meer zo, maar ik onderschrijf niet dat hij bij zijn debuut beter leek dan hij was. Hij zit gewoon in een gigantische dip en is daarin bepaald niet de eerste.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 17, 2006 2:02 pm

Volgens mij kon Maduro bij zijn debuut meer naar voren spelen, omdat de tegenstander minder druk op hem zette. Nu heeft echter elk team door dat je druk moet zetten op Maduro, zodat hij niet meer naar voren kan spelen (zijn handelingssnelheid ligt laag) en hij breedteballetjes gaat geven die leiden tot balverlies. Maduro is geen geweldige loper en ondanks zijn aardige postuur kan hij ook niet echt op kracht verdedigen. Op het moment dat hij zijn specialiteit (de voetballende oplossing zoeken) niet kan benutten, is hij dus eerder een blok aan je been dan een toevoeging.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 17, 2006 6:11 pm

Maar in hoeverre is de voetballende oplossing zoeken een specialiteit als je het niet snel genoeg kan?

Volgens mij heeft die lage handelingssnelheid overigens niets te maken met vermoeidheid.

Nihad

Bericht door Nihad » di okt 17, 2006 6:19 pm

Mensen met lage handelingssnelheden passen niet bij Ajax. Die zijn, zoals Bertje zegt, een blok aan je been. Zo kan je nooit vlug omschakelen.

Lozen die gozer.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Lionel

Bericht door Lionel » di okt 17, 2006 6:21 pm

Thomas schreef:Maar in hoeverre is de voetballende oplossing zoeken een specialiteit als je het niet snel genoeg kan?

Volgens mij heeft die lage handelingssnelheid overigens niets te maken met vermoeidheid.
Inderdaad. Als je nou 60 min op tempo kan spelen en het laatste half uur niet en je hebt steeds last van kleine kwaaltjes kun je praten over vermoeidheid maar Maduro zijn handelingssnelheid is veel en veel te laag!
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 17, 2006 9:09 pm

Thomas schreef:Maar in hoeverre is de voetballende oplossing zoeken een specialiteit als je het niet snel genoeg kan?

Hij heeft absoluut een goed overzicht. Hij vindt makkelijk de vrije man. Alleen kan hij tegen de tijd dat hij aan passen toekomt de bal meestal niet meer kwijt.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo okt 18, 2006 12:21 pm

My point exactly. Je hebt er dus niets aan.

MHF

Bericht door MHF » ma nov 20, 2006 11:54 am

WTF is wrong met Maduro? Zolang hij in deze vorm -of is het zijn vorm?- op het veld loopt bij Ajax, spelen we met een man minder en kunnen we spelen met druk naar voren op tegenstanders van enig formaat wel vergeten.

Next!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 20, 2006 1:56 pm

MHF schreef:WTF is wrong met Maduro? Zolang hij in deze vorm -of is het zijn vorm?- op het veld loopt bij Ajax, spelen we met een man minder en kunnen we spelen met druk naar voren op tegenstanders van enig formaat wel vergeten.

Next!
:yes:

Gisteren heb ik weer met verbijstering naar hem gekeken. Zo sloom, alsof hij aan zijn winterslaap begonnen is. In de duels is hij slap, en hij hangt nog de postbode uit ook. Het zal allemaal (snel) beter moeten, anders gaat hij het niet redden.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma nov 20, 2006 2:01 pm

Ik ben er inmiddels een voorstander van om op deze positie naar een versterking te gaan kijken. Het is een cruciale positie en hij laat daar gewoon structureel te weinig zien.

Als ie nou nog steeds moe is kunnen we hem beter eens echt op vakantie sturen. Een keer een potje overslaan helpt dan niet. Ik heb liever twee maanden iemand anders op die positie en daarna een fitte en goede Maduro dan dit geklungel.

jabu

Bericht door jabu » ma nov 20, 2006 2:21 pm

joey schreef:Gisteren heb ik weer met verbijstering naar hem gekeken. Zo sloom, alsof hij aan zijn winterslaap begonnen is. In de duels is hij slap, en hij hangt nog de postbode uit ook. Het zal allemaal (snel) beter moeten, anders gaat hij het niet redden.
Je zou bijna naar Galasek gaan terug verlangen.
Marillion schreef:Als ie nou nog steeds moe is kunnen we hem beter eens echt op vakantie sturen. Een keer een potje overslaan helpt dan niet. Ik heb liever twee maanden iemand anders op die positie en daarna een fitte en goede Maduro dan dit geklungel.
Als hij nu nog steeds moe is dan is Maduro volgens mij gewoon niet geschikt voor topsport.

Jim

Bericht door Jim » ma nov 20, 2006 2:45 pm

Het ligt niet aan vermoeidheid maar inderdaad aan (gebrek aan) handelingssnelheid.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma nov 20, 2006 2:59 pm

Daar ben ik ook bang voor. Maar hij kan wel beter dan hij nu laat zien. Als het probleem is dat hij vermoeid is heb ik daarom liever dat ie dan een keer echt uitgerust is voor hij weer gaat spelen. Zo'n probleem los je niet op door één keer een wedstrijd over te slaan.

Arthur

Bericht door Arthur » ma nov 20, 2006 3:07 pm

Blijkbaar biedt Roger nog minder, want anders was Maduro al lang met vakantie gestuurd.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma nov 20, 2006 3:11 pm

Dat Maduro beter kan dan tegen FC Twente weten we allemaal maar die betere wedstrijden zijn eerder regel dan uitzondering. Een keer goed spelen is leuk maar zelfs Boukhari had zo heel af en toe wel eens een erg goeie dag - daar heb je niet zo veel aan als die ene 8 weer gevolgd wordt door handen vol 5-jes en 4-en. De prestaties van Maduro zijn vaker ondermaats dan niet en dan wordt het gewoon tijd om iemand anders te zoeken die zijn positie volgend seizoen wel naar behoren kan invullen. Jammer, ik heb het wel in hem zien zitten maar het geduld is een keer op.

Roger is geen optie, totaal ander soort speler.
Ajax!

MHF

Bericht door MHF » ma nov 20, 2006 3:14 pm

Roger zou gisteren in de slag op het middenveld net als Maduro geheel ten onder zijn gegaan. Leuke voetballer voor wedstrijden waarin we het met twee vingers in de neus ook wel zouden redden maar zo lang we nog echt met de schouders er onder moeten en geen geoliede machine zijn, bomvol automatismes, geloof ik niet dat we Roger veel zullen zien.

Plaats reactie