NEC
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Voorbeschouwing N.E.C. - Vitesse
Zondag 22 oktober 2006, 12:30 uur, McDOS Goffertstadion, Nijmegen
Scheidsrechter: n.n.b.
info kaartverkoop
N.E.C.
Geblesseerd: n.n.b.
Twijfelgevallen: n.n.b.
Geschorst: n.n.b.
Vitesse Website: www.vitesse.nl
Geblesseerd: n.n.b.
Twijfelgevallen: n.n.b.
Geschorst: n.n.b.
Enkele dagen voor de wedstrijd volgt hier een uitgebreide voorbeschouwing en de vermoedelijke opstellingen.
Vorig seizoen won N.E.C. met 1-0 van Vitesse dankzij een doelpunt van Nijmegenaar Rutger Worm
Jack de Gier scoorde voor N.E.C. tegen Vitesse in 1999 en 2000
Historie in de eredivisie (incl. play-offs) :
Aantal keren winst N.E.C. 10
Aantal keren gelijkspel 1
Aantal keren winst Vitesse 8
Doelsaldo 20 - 23
Eerste ontmoeting 05 dec 1971 2 - 0
Laatste 9 ontmoetingen 25 apr 1999 3 - 1 (0-0)
23 apr 2000
1 - 0 (0-0)
27 aug 2000 4 - 1 (2-0)
14 okt 2001 1 - 0 (0-0)
08 dec 2002 2 - 0 (1-0)
14 dec 2003 2 - 0 (2-0)
10 apr 2005 1 - 1 (1-1)
04 dec 2005 1 - 0 (1-0)
03 mei 2006
1 - 2 (1-1) play-offs
Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/
- Ramona
Maandag meer duidelijkheid over blessure Barreto (15/10/2006)
Edgar Barreto moest in de wedstrijd tegen NAC Breda (0-2) vijf minuten voor tijd per brancard het veld verlaten. De middenvelder verstapte zich ongelukkig na het wegschieten van de bal en blesseerde zijn linkerenkel en knie.
Maandag zal er in het ziekenhuis nader onderzoek plaatsvinden en zal duidelijk worden hoe ernstig de blessure van de Paraguyaan is.
Invalbeurt Kivivu opvallend sterk
Door: CHEF, ForzaNEC.nl
Vlak voor rust moest Edgar Barreto geblesseerd naar de kant. Hij had een knieband opgerekt. Het lijkt mee te vallen. Zijn vervanger, Dominique Kivuvu, maakte veel indruk. ''De trainer had gezegd dat mijn moment wel zou komen als ik er klaar voor was. Nu was het zover'', zegt de 18-jarige Amsterdammer.
Hij viel ook al in tegen PSV. ''Het ging best redelijk. Het was vooral belangrijk dat we wonnen.''De jonge middenvelder oogt opvallend rustig aan de bal. Mario Been: ''Soms misschien wel te rustig, maar hij viel heel goed in. Ik denk dat Dominique een hele goede voetballer kan worden.''
Bron: Omroep Gelderland
Aad is een slimme man... op het juiste moment de boel opnaaien zodat Vitesse er over een week wel staat. Dit doet hij natuurlijk ook niet voor niets...Ramona schreef:Thnx FenerBahçe... :xyxthumbs:
DE derby...waarover ik een goed gevoel heb, NEC doet wat Vitas verzuimt...voelballen en inzet tonen... :eusa_dance: :cheer: dus laten we hopen dat m'n gevoel uitkomt, aangezien Aad heeft gesproken...ooeee...![]()
'kHeb er iig veel zin an... :nec:
Toch denk ik dat NEC een goede kans maakt een minimaal gelijkspel eruit te halen... vitesse vind ik zo goed nog niet en NEC wordt beter...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
- Ramona
Column Jacco Swart: N.E.C. – Vitesse, wedstrijd van het jaar! (16/10/2006)
Afgelopen weekend was zo een weekend waar je lange tijd met veel plezier aan terug kunt denken. Prima najaarsweer zowel op zaterdag als op zondag en daar tussenin een lekkere wedstrijd in Breda met een geweldig resultaat voor onze club. Ik heb me gisteren zitten afvragen welk gevoelsmatig verschil er bij mij zit tussen een uit of een thuiswedstrijd. Bij thuiswedstrijden zijn de verwachtingen toch automatisch iets hoger gespannen dan bij uitwedstrijden. Of je nu thuis tegen bijvoorbeeld Heracles of AZ speelt, ik ga er automatisch vanuit dat we een goede kans maken op de overwinning. De twaalfde man is van ons en de omgeving is voor iedereen volledig vertrouwd, daardoor sta je al bijna op 1 – 0!
Iedereen heeft zijn of haar vaste routines in aanloop naar de wedstrijd. Dat geld voor spelers, trainers, supporters, ja ook voor een algemeen directeur. Op een vast tijdstip op een vaste plek in het stadion staan is daar voor mij een voorbeeld van. Enerzijds omdat het ‘functioneel' nuttig is maar vooral omdat het daarom goed zal komen die middag of avond. Of ervoor zorgen dat ik altijd tijdens een bepaalde minuut wel even op het scorebord heb gekeken. Niet het videoscherm maar de andere. Zo denken ongetwijfeld velen waaronder ik met hun eigen bijgeloof een bescheiden bijdrage te leveren aan de overwinning. Het kan net de reden zijn dat de bal via de paal erin gaat in plaats van ernaast. Natuurlijk leidt alle bijgeloof helaas niet altijd tot het gewenste resultaat en dan sta je voor een dilemma. Houd je er aan vast de volgende keer of wijk je af. Waarmee tart je het noodlot of forceer je de winst? Wie het weet mag het zeggen. Als je er nuchter naar kijkt kun je natuurlijk direct zeggen dat het allemaal onzin is en dat zelfs de trainer tijdens de wedstrijd nauwelijks invloed heeft laat staan een bijgelovige directeur maar het is één van de dingen die de waan van het voetbal vaak zo aantrekkelijk maakt, dus laat mij er lekker in.
Bij uitwedstrijden gaat een groot deel van het bijgeloof natuurlijk ook op en is het ook interessant om te ervaren of je bijgeloof signalen van anderen kunt herkennen of opvangen. Vast ritueel binnen de directie van N.E.C. is dat je bij een goede tussenstand in de 2e helft nooit moet gaan wisselen van plaats, dat is vragen om problemen. Afgelopen zaterdag heeft iedereen zich keurig aan het protocol gehouden. We hebben allemaal gezien hoe onze meegereisde supporters N.E.C. fanatiek aanmoedigde en we hebben ook ervaren hoe het NAC publiek vooral de laatste 10 minuten hun eigen elftal bleef ondersteunen. Als uitspelende club begin je toch vaker vanuit de underdog positie. Hoezeer je ook je best doet om de boventoon te voeren in het maken van sfeer, getalsmatig wordt je vaak alleen al overruled waardoor je het in decibellen ook niet wint. Maar niets is fijner dan te constateren dat jouw club in een uitwedstrijd het thuispubliek stil krijgt. En hoewel NAC een bijzonder sfeervol publiek heeft waren ze afgelopen zaterdag grote delen van de wedstrijd toch stil voor hun doen.
Zondag staat, dit jaar vroeg geprogrammeerd, de wedstrijd van het jaar voor N.E.C. op het programma. Voor de ranglijst blijft het maar 1 van de 34 wedstrijden natuurlijk maar wat betreft beleving is het dè wedstrijd. Als je trouwens kijkt naar het competitie programma van zondag is het een programma om je vingers bij op te eten. Feyenoord – Ajax, Heerenveen – FC Groningen, AZ- PSV en N.E.C. – Vitesse op één dag geprogrammeerd. Ik voorspel dat de kijcijferrecords op Talpa zondagavond zullen worden gebroken. Door de verbreding van de top met onder meer FC Groningen, AZ en Heerenveen zijn er sowieso meer interessante wedstrijden ieder weekend.
Voor ons telt zondag natuurlijk maar 1 wedstrijd. De Gelderse Derby. Voor mijzelf de 4e keer dat ik de wedstrijd ga meemaken en dat blijft heel bijzonder. Een wedstrijd met een grote lading, met rivaliteit, waar veel prestige op het spel staat en met een sfeer zoals je die in het McDOS Goffertstadion verder vrijwel nooit meemaakt. Ik ben er zeker van dat al onze supporters hun beste been zullen voorzetten om N.E.C. naar de winst te schreeuwen. Met N.E.C. – Vitesse kan en mag je natuurlijk niet alleen vertrouwen op je bijgeloof rituelen. Motivatie tot op het bot is vereist. En dat beseffen alle spelers en trainers heel erg goed, daar ben ik zeker van. Positieve inspiratie vanaf de tribunes is daarbij zeer welkom. Afgelopen wedstrijden hebben al aangetoond dat Legio Noviomagum geweldige mooie sfeer verhogende acties voert. Ook zondag zullen zij ongetwijfeld weer volop aanwezig zijn. Ik hoop dat u er ook op tijd bent want de wedstrijd begint al om 12:30 uur. Laten we er met z'n allen een geweldig voetbalfeest van gaan maken!
Gegroet,
Jacco Swart
Directeur Algemene Zaken
- Ramona
Verscherpt politietoezicht tijdens N.E.C. - Vitesse (17/10/2006)
Komende zondag wordt de derby N.E.C. - Vitesse gespeeld. Voor veel van onze supporters de wedstrijd van het jaar. Jammer genoeg is die derby vorig jaar ontaard in rellen, vernielingen en werd de politie ernstig bedreigd.
Reden voor de burgemeester om nu extra maatregelen te nemen en ervoor te zorgen dat het de goedwillende supporters niet zal treffen. Zo is het onder andere verboden om zich voor of na de wedstrijd, met meerdere personen op te houden op of nabij de busroutes van de Vitesse supporters. De politie zal, wanneer groepjes gesignaleerd worden, onmiddellijk tot aanhouding over gaan. Een dergelijke aanhouding betekent voor N.E.C. dat er, omdat het een voetbal gerelateerd delict betreft, direct een stadionverbod wordt uitgereikt. De lengte van een dergelijk onvoorwaardelijk stadionverbod is afhankelijk van de resultaten van het politieonderzoek en het verdere justitiële traject. Bewust de confrontatie zoeken met Vitesse supporters, betekent een onvoorwaardelijk stadionverbod, nog los van het strafrechtelijke vervolg van het gepleegde feit.
In onderstaand persbericht, dat is uitgegeven door de Gemeente Nijmegen, Politie Nijmegen District Gelderland Zuid, het Openbaar Ministerie en Betaald Voetbalorganisatie N.E.C. BV, staan de aanleiding van deze maatregelen en de mogelijke gevolgen daarvan nog eens beschreven.
+++++++++++++++++++++++
PERSBERICHT
Verscherpt politietoezicht tijdens N.E.C. - Vitesse
Na afloop van de play-off wedstrijd N.E.C. - Vitesse van 3 mei jl., hebben zich buiten het McDOS Goffertstadion, in de omgeving van de Neerbosscheweg, ernstige ongeregeldheden voorgedaan. N.E.C., Politie, Gemeenten en het Openbaar Ministerie hebben binnen het veiligheidsoverleg afgesproken alles op alles te zetten dit in de toekomst te voorkomen.
Deze wedstrijd is binnen het Veiligheidsoverleg N.E.C. (VON) zorgvuldig geëvalueerd. In dit overleg participeren N.E.C., de Politie Nijmegen, de gemeente Nijmegen en het Openbaar Ministerie. Partijen willen voorkomen dat grote aantallen supporters, op de uitvalswegen van het stadion en rondom de bussluis nabij het stadion, samenscholen om de Vitesse-supporters Nijmegen te zien verlaten. De Politie heeft aanvullende maatregelen genomen om dergelijke taferelen te voorkomen.
Voetbalsupporters die zondag 22 oktober in de ogen van de politie een bedreiging vormen voor de openbare orde, worden direct verwijderd. Zij kunnen zo nodig worden aangehouden. We verzoeken alle supporters dan ook vriendelijk doch dringend, ongeacht de uitslag van de wedstrijd, zich sportief te gedragen en de aanwijzingen van politie en veiligheidspersoneel op te volgen en te respecteren.
Daarnaast willen we, in verband met de te verwachten drukte & de ongebruikelijke aanvangstijd van 12:30 uur, supporters verzoeken tijdig aanwezig te zijn. Dit kan lange wachtrijen voor de tourniquettes voorkomen. In verband met circus-activiteiten op de Goffertweide zondag 22 oktober, wordt tevens extra verkeers- en parkeerdrukte verwacht.
Wij wensen u een fijne maar vooral een sportieve wedstrijd toe!!
http://www.nec-nijmegen.nl/
Geweldig...fijne stemmingmakerij vooraf weer...mooi dat je bijna pleite bent, Guusje...kan de drooglegging op de tribunes ook weer ongedaan worden gemaakt...overtrokken gedoe! :pukey:
Ik vind het geen overtrokken gedoe. Iemand die daar nog is een uur na afloop van de wedstrijd, is weinig goeds van plan meestal.
Ik heb zelf daar ook een keer meegemaakt dat alle bussen aan gort gegooid werden. Ben toen nog bijna geraakt door één of andere kale gek die een steen naar mijn hoofd gooide.
Na afloop was toen nog een vader op TV Gelderland die stond te jammeren over een stoelleuning die op zijn auto was gekomen. Wat doe je daar dan nog denk ik dan. Zal wel zijn zoontje stenen hebben leren gooien, heb ik die dag wel meer gezien... :pukey:
Ik heb zelf daar ook een keer meegemaakt dat alle bussen aan gort gegooid werden. Ben toen nog bijna geraakt door één of andere kale gek die een steen naar mijn hoofd gooide.
Na afloop was toen nog een vader op TV Gelderland die stond te jammeren over een stoelleuning die op zijn auto was gekomen. Wat doe je daar dan nog denk ik dan. Zal wel zijn zoontje stenen hebben leren gooien, heb ik die dag wel meer gezien... :pukey:
Hahahaha :D :D :Dhet McDOS Goffertstadion
- Ramona
Ach, ga nou niet de schijnheil uithangen...beiden groepen hoolies doen echt niet voor elkaar onder...en begrijp me goed...ik ben tegen dat onzinnige en sneue gekut, maar 't ging mij in deze om 't machtsvertoon...
Persoonlijk fokken mij die, met de lange wapenstok wapperende ME-ers, op... Het wegfietsen na de wedstrijd is Kut met peren aangezien, hoe snel je ook bent, je altijd moet wachten met een kordon wouten voor je op vertrek van de bussen... en dan mag je niet aan groepsvorming doen...flikkerstraal toch op en regel dat gewoon anders...laat die Arneppers langer zitten en laat eerst de Nijmegenaren rustig vertrekken bijv.. Zou er m.i. veel minder aan 't handje zijn, maar ja...ik ben geen deskundige... :pukey:
Dat is mijn frust zeg maar... ;)
Verder heb ik zin an die wedstrijd... :eusa_dance: :cheer: :nec:
Persoonlijk fokken mij die, met de lange wapenstok wapperende ME-ers, op... Het wegfietsen na de wedstrijd is Kut met peren aangezien, hoe snel je ook bent, je altijd moet wachten met een kordon wouten voor je op vertrek van de bussen... en dan mag je niet aan groepsvorming doen...flikkerstraal toch op en regel dat gewoon anders...laat die Arneppers langer zitten en laat eerst de Nijmegenaren rustig vertrekken bijv.. Zou er m.i. veel minder aan 't handje zijn, maar ja...ik ben geen deskundige... :pukey:
Ik vind het geen overtrokken gedoe. Iemand die daar nog is een uur na afloop van de wedstrijd, is weinig goeds van plan meestal.
Dit verhaaltje doe je ook telkens knippen en plakken voor de wedstrijd NEC-Vitesse he... :)...
Volgens mij ben je destijds wel geraakt door die steen waardoor je ieder jaar weer vergeet dat je dit ooit al eens hebt verteld... ik zou er toch maar eens mee naar een dokter, Wouter.. ik maak me zorgen om je, jongen. :aai:
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
- Alaindebanaan
Helaas zal dan een gedeelte van de NEC-aanhang de plaats gaan zoeken waar de Vitesse-supps eruit gaan komen, en dan loopt het sowieso naar de klote, niet? ;)Ramona schreef:Ach, ga nou niet de schijnheil uithangen...beiden groepen hoolies doen echt niet voor elkaar onder...en begrijp me goed...ik ben tegen dat onzinnige en sneue gekut, maar 't ging mij in deze om 't machtsvertoon...
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
En speciaal voor de Dr.:
- Alaindebanaan
Tsja, je hebt wel een punt........
Alleen krijg je dan altijd van die jankverhalen naderhand van mensen 'ik was niet op tijd weg e.d.'. Als weet ik uit ervaring dat dat soms ook gewoon de grootste bullshit ever is!
Alleen krijg je dan altijd van die jankverhalen naderhand van mensen 'ik was niet op tijd weg e.d.'. Als weet ik uit ervaring dat dat soms ook gewoon de grootste bullshit ever is!
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
En speciaal voor de Dr.:
Dat deden ze een paar jaar geleden. Anderhalf uur heb ik toen in die bussluis moeten wachten. En wat denk je? De grootste rellen die er ooit geweest zijn bij NEC-Vitesse. De schatjes van de HKN (echt vuile honden vind ik dat, daar mag best een ME-lat op) hadden namelijk alle tijd gehad om de stenen uit het hele Goffertpark bij elkaar te harken.laat die Arneppers langer zitten en laat eerst de Nijmegenaren rustig vertrekken bijv.. Zou er m.i. veel minder aan 't handje zijn, maar ja...ik ben geen deskundige...
Ze kunnen beter de overige uitgangen van het stadion een kwartier lang afsluiten na de wedstrijd en de bussen laten vertrekken. Probleem is daar telkens weer dat er een grote groep stenengooiers klaar staat, en dat die bussen niet bepaald snel weg kunnen komen uit dat park door al die weggetjes. In Arnhem is dat anders; de bussen zijn daar zo op de snelweg of de Pleijweg.
En er zitten zeker geen goedwillenden in de bussen... :redcard: :sad:Kan er iig gericht gemept worden...en zijn de goedwillenden allang pleitos...
In Arnhem gaat het altijd goed en in Nijmegen breekt altijd de pleuris uit. Dat is gewoon een feit.Vitesse supporters zijn ook geen lieverdjes, hoor.