Niet bang voor kritiek

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Baseman

Bericht door Baseman » di okt 10, 2006 8:57 am

Maar dat hij ze kent is geen reden, voor bijv. Maduro is het geen voordeel gebleken. Hij is te vroeg gebracht en te snel omhoog geschreven.

In mijn ogen is Oranje geen opleidingscentrum voor jonge talenten, maar een verzameling van de beste voetballers van Nederland. Van Basten neigt echter meer naar het eerste...

En inderdaad, je hoort mij ook niet klagen dat Aissati en Afellay nooit opgeroepen zijn. Al vind ik het wel wat vreemd gezien andere namen die al eens geselecteerd zijn.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 10, 2006 2:00 pm

Baseman schreef:Maar dat hij ze kent is geen reden, voor bijv. Maduro is het geen voordeel gebleken. Hij is te vroeg gebracht en te snel omhoog geschreven.

In mijn ogen is Oranje geen opleidingscentrum voor jonge talenten, maar een verzameling van de beste voetballers van Nederland. Van Basten neigt echter meer naar het eerste...

En inderdaad, je hoort mij ook niet klagen dat Aissati en Afellay nooit opgeroepen zijn. Al vind ik het wel wat vreemd gezien andere namen die al eens geselecteerd zijn.
Of in ieder geval het beste team voetballers van Nederland.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di okt 10, 2006 2:31 pm

Baseman schreef:Maar dat hij ze kent is geen reden, voor bijv. Maduro is het geen voordeel gebleken. Hij is te vroeg gebracht en te snel omhoog geschreven.

Aissati is pas net 18 geworden!! Hoeveel spelers onder 19 heeft Van Basten al opgeroepen volgens jou? Volgens mij alleen Babel en die heeft al heel wat meer laten zien dan Aissati, bovendien zit Oranje slecht in de buitenspelers. Babel is fysiek ook al heel ver voor zijn leeftijd, Aissati heeft wat dat betreft nog een hele ontwikkeling te gaan.

Maduro heeft het trouwens in de spaarzame minuten die hij in Oranje heeft meegedaan, altijd naar behoren gedaan.
Ajax!

jabu

Bericht door jabu » wo okt 11, 2006 7:51 am

Liverpool wil geld zien
Door PETER VAN DUYL

NOORDWIJK - De enkelblessure die Dirk Kuyt zaterdag in Sofia opliep, heeft de eeuwige discussie rond het afstaan van internationals aan de nationale ploeg weer eens nieuw leven ingeblazen.

Rafael Benitez, coach van Kuyt bij Liverpool, vindt dat de club financieel gecompenseerd moet worden nu de speler enige tijd uit de roulatie is. Bondscoach Marco van Basten noemde de suggestie van Benitez gisteren ‘moeilijk haalbaar’.

Bijna vertwijfeld vroeg Benitez deze week in de Engelse pers aandacht voor de positie van clubs als hun werknemers in of om een landenwedstrijd geblesseerd raken. Vorig jaar kwam Liverpool-verdediger John Arne Riise geblesseerd terug van een interland met Noorwegen, ditmaal is Dirk Kuyt een van de slachtoffers van het interlandweekeinde.

,,Als Peter Crouch ook nog eens geblesseerd raakt met Engeland, dan hebben wij enorme problemen,’’ aldus Benitez. ,,En waar is onze compensatie?’’

Volgens Benitez zouden de nationale voetbalbonden de helft van het salaris van een international moeten betalen in de periode dat hij door zijn club wordt vrijgegeven voor een landenwedstrijd. En de Spanjaard zou graag zien, dat de bonden het volledige salaris overnemen indien een speler tijdens of rondom een interland (langdurig) geblesseerd raakt. ,,Ik heb natuurlijk liever dat er niemand geblesseerd raakt, maar dit is wel een groot probleem,’’ aldus Benitez.

Ook in Nederland gebeurt het met enige regelmaat, dat spelers geblesseerd raken als ze door Van Basten onder de wapenen worden geroepen. In maart 2005 liep Arjen Robben een blessure op in de interland bij Roemenië en Mark van Bommel (op dat moment speler van Barcelona) stond weken buitenspel, toen hij in november vorig jaar tijdens een training in Katwijk vol op de enkel werd geraakt. Het meest schrijnende voorbeeld is misschien nog wel Martijn Meerdink. De aanvaller van AZ scheurde op een training met Oranje zijn kruisbanden en kon maandenlang niet spelen.

Mede daarom heeft Van Basten wel begrip voor de noodkreet van de clubcoaches. Maar in financiële compensatie, zoals voorgesteld door Benitez, ziet de Nederlandse bondscoach niets. ,,Dat is een moeilijk punt,’’ vindt Van Basten. ,,In Engeland wordt zo veel verdiend, dat deze regel voor spelers uit Afrika bijna niet te realiseren is. Stel nu dat een voetballer, en nu noem ik maar wat, uit Burkina Faso komt. Die verdient een vermogen. Als hij geblesseerd raakt, is dat salaris voor de bond van zo’n land nauwelijks op te brengen. Willen we het landenvoetbal niet de nek omdraaien, dan moeten we dit op een andere manier invullen.’’

Van Basten ziet meer in het inkrimpen van de internationale wedstrijdkalender. ,,In Europese competities worden veel wedstrijden gespeeld. Daardoor is er meer kans op overbelasting en dus zullen keuzes gemaakt moeten worden.’’

De botsende belangen tussen clubtrainers en bondscoaches komen over een maand weer aan de oppervlakte, wanneer Oranje een oefenwedstrijd tegen Engeland speelt (15 november). Hoewel Van Basten dus begrip toont voor het standpunt van de clubs, voelt hij er op voorhand weinig voor om zijn selectiebeleid aan te passen aan de wensen van de werkgevers.

,,Ik begrijp de clubs wel, zij betalen tenslotte het salaris van de spelers,’’ aldus de bondscoach. ,,Maar zo veel gelegenheid hebben wij ook weer niet om te oefenen, dus zo’n wedstrijd tegen Engeland wil je met beide handen aanpakken.’’
AD

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 16, 2006 3:26 am

Seedorf mogelijk terug in Oranje

15 oktober 2006, 21:31

Clarence Seedorf maakt mogelijk binnenkort zijn rentree bij het Nederlands elftal. Tijdens een interview met NOS Studio Sport liet Seedorf zich positief uit over een mogelijke terugkeer in Oranje.

Mogelijk maakt de middenvelder van AC Milan tegen Engeland weer deel uit van de selectie. Tijdens het interview maakte Seedorf duidelijk nooit te hebben bedankt voor het Nederlands elftal. "Het is nu echter niet het moment om daar op in te gaan. Over een paar weken kan ik wat meer zeggen."
voetbalprimeur.nl

elliquido

Bericht door elliquido » ma okt 16, 2006 10:54 am

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma okt 16, 2006 11:08 am

Ik heb het fragment gezien.. die zit er gewoon weer bij! Heel goed nieuws, ik heb altijd gezegd dat Seedorf een middenvelder is die dit Oranje goed kan gebruiken. Hij kan op alle posities op het middenveld uit de voeten maar ik zie vooral mogelijkheden voor hem aan de linker- of rechterkant, in een dienende rol. Lekker Sneijder uit de wind houden :yes:

Sneijder volgend seizoen naar Ac Milan voor 20 miljoen plus Seedorf :worshippy:
Ajax!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma okt 16, 2006 11:48 am

Geef hem een kans, maar dan moet je hem wel zo gebruiken zoals hij speelt bij Milan. Hij maakt zichzelf soms groter dan nodig is, maar wanneer hij dat onder controle heeft is het een geweldige speler. Als linkshalf en, mits de situatie daar om vraagt, als nummer 10 zou je hem altijd mee kunnen nemen.

Ik denk alleen dat zijn uitgesproken mening soms wat lastig is. Veel trainers kunnen slecht omgaan met mondige spelers.

jabu

Bericht door jabu » ma okt 16, 2006 12:07 pm

Daar heeft Van Basten toch geen probleem mee. ;)

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma okt 16, 2006 6:11 pm

:bis: :cheer: :headbang: :cheer: :headbang: :bis: :eusa_dance: :eusa_dance:

Eindelijk Seedorf weer terug!

beste en succesvolste speler van Nederland :yes:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 16, 2006 6:31 pm

Peter schreef:Ik denk alleen dat zijn uitgesproken mening soms wat lastig is. Veel trainers kunnen slecht omgaan met mondige spelers.
Ik vind Seedorf een aardige jongen. Hij heeft (in het buitenland) ook nooit problemen met medespelers of trainers.
Het stinkt aan alle kanten!

peter

Bericht door peter » ma okt 16, 2006 6:45 pm

Nou, nou. Bij Real denken ze daar echt anders over, hoor.

Verder ben ik een grootse fan van Seedorf, want het is wel een 'gentleman'. Hij hangt de vuile was altijd binnenskamers. Professional op en top, maar wel iemand met een eigen mening.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 16, 2006 6:54 pm

Peter schreef:Nou, nou. Bij Real denken ze daar echt anders over, hoor.

Verder ben ik een grootse fan van Seedorf, want het is wel een 'gentleman'. Hij hangt de vuile was altijd binnenskamers. Professional op en top, maar wel iemand met een eigen mening.
Bij Real? Zou dat niet een beetje aan Real kunnen liggen?

Seedorf heeft veel meer gepresteerd dan die hele Mark van Bommel. Maar hij blijft altijd beschaafd.

peter

Bericht door peter » ma okt 16, 2006 7:07 pm

Hij had toen toch ruzie met Hierro. Was toen wel een heet hangijzer en één van de redenen waarom Seedorf daar ook weg moest/ging.

peter

Bericht door peter » ma okt 16, 2006 7:16 pm

Deze discussie is trouwens in 2004 ook gevoerd. Toen had vBasten ook een oogje op Seedorf. Grappig om dat nu na te lezen. :D

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 16, 2006 7:26 pm

Dat Van Basten Seedorf niet selecteerde vind ik begrijpelijk, want hij had (en heeft) een slecht imago, hij is de pispaal van het Nederlandse voetbalpubliek. Je kunt erover twisten of dat terecht is. Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom iedereen Van Nistelrooij zo lief en aardig vindt, maar Seedorf afkraakt. Komt het echt door de reebruine kijkers van Brabantse Ruud?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma okt 16, 2006 8:02 pm

elliquido schreef:neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Inderdaad. Heeft Seedorf ooit een goede wedstrijd in het Nederlands elftal gespeeld? Ik zit niet op die man te wachten.

Daarbij slaat Van Basten op deze manier aan het schipperen. Het begin van het einde dus. (Als Seedorf daadwerkelijk geselecteerd wordt.)

peter

Bericht door peter » ma okt 16, 2006 8:11 pm

Jöhnk schreef:
elliquido schreef:neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Inderdaad. Heeft Seedorf ooit een goede wedstrijd in het Nederlands elftal gespeeld? Ik zit niet op die man te wachten.
Van Basten heeft heel Nederland een kans gegeven om te komen ballen bij het Nederlands Elftal. Dan is het toch op zijn minst opmerkelijk dat Seedorf, die ik tijdens het EK zeker wel een paar wedstrijden goed vond, geen kans heeft gehad.

jabu

Bericht door jabu » ma okt 16, 2006 8:42 pm

Ik vraag mij alleen af waarom nu opeens Seedorf bij de selectie gehaald wordt. Komt dit door het afvallen van oa Van Bommel en de matige prestatie tegen Albanië? Maw begint de stoïcijnse Van Basten toch een beetje druk te voelen?

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma okt 16, 2006 9:31 pm

Ik denk dat Van Basten begint in te zien dat het middenveld niet genoeg kwaliteit heeft. Ik had gehoopt dat Schaars de stap kon maken maar uitblinken bij AZ is blijkbaar toch wat anders dan bepalend zijn bij Oranje. De Jong is ook geen blijvertje in de basiself en Maduro blijft steken bij Ajax. Van Basten moet dus wel verder kijken en dat betekent dat hij nu moet terugvallen op een oudere speler. Als Van Bommel niet zo gauw op zijn teentjes was getrapt, had hij er de komende 2 jaar waarschijnlijk gewoon weer bij gezeten, maar nu pakt Seedorf zijn kans :yes:
Ajax!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma okt 16, 2006 9:37 pm

Voor Sneijder en Seedorf is geen plaats in Oranje.

Nee, ik zou het een slechte beslissing van Van Basten vinden.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma okt 16, 2006 9:53 pm

Je vergeet Van Persie nog :X
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 16, 2006 10:08 pm

Giacomo Puccini schreef:Ik denk dat Van Basten begint in te zien dat het middenveld niet genoeg kwaliteit heeft. Ik had gehoopt dat Schaars de stap kon maken maar uitblinken bij AZ is blijkbaar toch wat anders dan bepalend zijn bij Oranje. De Jong is ook geen blijvertje in de basiself en Maduro blijft steken bij Ajax. Van Basten moet dus wel verder kijken en dat betekent dat hij nu moet terugvallen op een oudere speler. Als Van Bommel niet zo gauw op zijn teentjes was getrapt, had hij er de komende 2 jaar waarschijnlijk gewoon weer bij gezeten, maar nu pakt Seedorf zijn kans :yes:

:yes:

En Van Basten begint de druk te voelen, natuurlijk.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma okt 16, 2006 10:21 pm

Giacomo Puccini schreef:Je vergeet Van Persie nog :X
Hoe bedoel je? Van Persie is aanvaller. Sneijder en Seedorf samen op een driemansmiddenveld is zelfmoord.

Als je Sneijder (of Seedorf of Van Bommel) opstelt, moet je kiezen voor middenvelders die hem aanvullen, niet voor middenvelders die hem in de weg lopen.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma okt 16, 2006 10:58 pm

Bij AC Milan speelt Seedorf in dienst van Pirlo en Kaká. Als hij ook in Oranje dienend speelt, taakbewust en niet de vedette probeert te spelen, dan zie ik niet in waarom Sneijder en Seedorf niet samen op een middenveld kunnen voetballen.

Het hangt er natuurlijk wel vanaf of Seedorf zich in zijn rol weet te schikken; is hij bereid de taken op te volgen of speelt hij zijn eigen wedstrijd? Hij moet dus voetballen zoals hij bij AC Milan doet, en niet zoals hij 6 jaar geleden in Oranje deed.

Het is aan Seedorf of de wisselwerking met Sneijder gaat slagen. Aan zijn kwaliteiten zal het niet liggen.
Ajax!

Plaats reactie