Ajax - Groningen
Over het hele Roorda vs. KJH gebeuren:
Ik denk dat dit een normale gang van zaken is. Een beetje spits zal proberen ongestraft de keeper te hinderen en een keeper moet gewoon bij de eerste de beste hoge bal in het 5m gebied de spits/beste kopper het hoofd van z'n romp slaan en/of een knie in de rug planten (bij wijze van dan he)
Huntelaar deed dat dus handig, hij had een belangrijk aandeel in de 2-2 en ik neem dat Roorda dus ook kwalijk. Die moet veel meer 'aanwezig' zijn in zijn gebied....
Ik denk dat dit een normale gang van zaken is. Een beetje spits zal proberen ongestraft de keeper te hinderen en een keeper moet gewoon bij de eerste de beste hoge bal in het 5m gebied de spits/beste kopper het hoofd van z'n romp slaan en/of een knie in de rug planten (bij wijze van dan he)
Huntelaar deed dat dus handig, hij had een belangrijk aandeel in de 2-2 en ik neem dat Roorda dus ook kwalijk. Die moet veel meer 'aanwezig' zijn in zijn gebied....
Welkom, Oilslick! Leuk, een supporter van Groningen op AT! :xyxthumbs:Oilslick schreef:Over het hele Roorda vs. KJH gebeuren:
Ron Jans zei dat ook: dat Roorda niet slim genoeg het duel aan ging. Een keeper moet zich niet zo door een spits laten piepelen. Keepers piepen al snel dat ze gehinderd worden, maar ze moeten eens naar zichzelf kijken. Geldt ook voor Stekelenburg, hoor. :yes:
Al met al denk ik niet dat Groningen benadeeld is. Suarez kwam met gestrekt been in op Stekelenburg bij de 1-2 en Ajax is een strafschop onthouden.
Maar complimenten voor jullie ploeg. In dit geval hadden de thuisblijvers zeker ongelijk. :xyxthumbs:
Het stinkt aan alle kanten!
- Giacomo Puccini
Steef heeft gelijk dat het een overtreding van KJH was. Of Roorda er echt nadeel van heeft ondervonden betwijfel ik en zo toch dan had hij zelf maar handiger moeten optreden, maar Huntelaar moet dit soort bewegingen niet maken, zijn arm hoort daar niet te zijn en voor hetzelfde geld had de scheids hem teruggefloten.
Het is ook zeker geen incident, Huntelaar zwaait wel vaker met de handjes. Zo lang Ajax er voordeel bij heeft moet hij er echter vooral mee door gaan :D
Een vergelijking met Vennegoor vind ik wel iets ver gaan, die heeft meerdere malen zijn tegenstander zwaar letsel toegebracht. Zijn elleboogstoten zijn van een heel ander kaliber dan het gezwaai met de handen door Huntelaar, waarmee hij zijn tegenstander hoogstens irriteert, maar niet ernstig blesseert.
Ik heb gisteren een mooie wedstrijd gezien, dit keer es niet vanaf 410 maar vanuit 114, noord eerste ring dus. Ook wel eens leuk, al is het spel aan de andere kant erg moeilijk te volgen omdat je amper diepte ziet.
Ik heb me ook weer zitten verbazen over het slecht gevulde uitvak, wat zijn zulke clubs als Utrecht en Groningen toch ook een lachertje. Altijd maar schreeuwen dat ze zulke echte supporters hebben maar komen ze naar Amsterdam dan hoor je geen kip. Naast ons zaten 2 wel érg stille Groningers, blijven zitten bij de doelpunten maar verder merk je niet dat ze er zijn. Zo zitten er nog wel honderden verspreid over de Arena. Jammer dat het zo gaat, ik heb liever dat ze in het uitvak zitten en voor wat lawaai zorgen.
Groningen, Vitesse, Utrecht, Roda JC: Ajaxpubliek! :redcard:
Het is ook zeker geen incident, Huntelaar zwaait wel vaker met de handjes. Zo lang Ajax er voordeel bij heeft moet hij er echter vooral mee door gaan :D
Een vergelijking met Vennegoor vind ik wel iets ver gaan, die heeft meerdere malen zijn tegenstander zwaar letsel toegebracht. Zijn elleboogstoten zijn van een heel ander kaliber dan het gezwaai met de handen door Huntelaar, waarmee hij zijn tegenstander hoogstens irriteert, maar niet ernstig blesseert.
Ik heb gisteren een mooie wedstrijd gezien, dit keer es niet vanaf 410 maar vanuit 114, noord eerste ring dus. Ook wel eens leuk, al is het spel aan de andere kant erg moeilijk te volgen omdat je amper diepte ziet.
Ik heb me ook weer zitten verbazen over het slecht gevulde uitvak, wat zijn zulke clubs als Utrecht en Groningen toch ook een lachertje. Altijd maar schreeuwen dat ze zulke echte supporters hebben maar komen ze naar Amsterdam dan hoor je geen kip. Naast ons zaten 2 wel érg stille Groningers, blijven zitten bij de doelpunten maar verder merk je niet dat ze er zijn. Zo zitten er nog wel honderden verspreid over de Arena. Jammer dat het zo gaat, ik heb liever dat ze in het uitvak zitten en voor wat lawaai zorgen.
Groningen, Vitesse, Utrecht, Roda JC: Ajaxpubliek! :redcard:
Ajax!
Zo'n 24 uur na de wedstrijd, nog steeds genietend van het resultaat, maar ik ben me wel bewust van het gegeven dat het ook 2-3 had kunnen worden.
Ajax moet aan de zwakke punten werken. Het middenveld is te kwetsbaar, te zwak bezet, we dwingen er weinig af. Tegenstanders hebben vaak door een 4-4-2 systeem een man over, maar als Maduro meedoet, zijn er zelfs twee middenvelders meer.
Ajax heeft (heb ik al eerder beweerd) een scorende middenvelder nodig, die ook nog eens kan verdedigen. Ik heb geen idee wie, in de jeugd loopt zo'n speler niet rond.
De Mul is geen vervanger van Rosales. Aan de bal is hij niet eens zo slecht, maar hij durft niet meer, zijn (start)snelheid is verdwenen, hij zoekt te snel de binnenkant, hij komt niet meer in scoringspositie.
Ajax is er nog niet, maar ik heb dit seizoen (in thuiswedstrijden) al meer gezien dan vorig jaar!
Ajax moet aan de zwakke punten werken. Het middenveld is te kwetsbaar, te zwak bezet, we dwingen er weinig af. Tegenstanders hebben vaak door een 4-4-2 systeem een man over, maar als Maduro meedoet, zijn er zelfs twee middenvelders meer.
Ajax heeft (heb ik al eerder beweerd) een scorende middenvelder nodig, die ook nog eens kan verdedigen. Ik heb geen idee wie, in de jeugd loopt zo'n speler niet rond.
De Mul is geen vervanger van Rosales. Aan de bal is hij niet eens zo slecht, maar hij durft niet meer, zijn (start)snelheid is verdwenen, hij zoekt te snel de binnenkant, hij komt niet meer in scoringspositie.
Ajax is er nog niet, maar ik heb dit seizoen (in thuiswedstrijden) al meer gezien dan vorig jaar!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Op de twee beslissende momenten vond ik dat Braamhaar gelijk had. In het stadion dacht ik: dat was géén penalty voor Groningen en de gelijkmaker van Ajax had afgekeurd moeten worden. Na het zien van de beelden vond ik dat Braamhaar twee keer het juiste besloten heeft.
Maar hij was wel weer wárrig hoor. Naar beide kanten, trouwens. Ik vind het gewoon een slechte scheidsrechter; niet zozeer een thuis- danwel uitfluiter, of pro-Ajax of juist anti... niets van dat alles. Gewoon een dweil, die eerdere beslissingen gaat compenseren en voortdurend natte-vinger-sommetjes staat te maken. Hij is zo'n scheidsrechter van wie je weet: als hij de ene ploeg een penalty geeft waar hij niet helemaal zeker van was, dan hoef je aan de andere kant alleen maar te gaan liggen. Dan geeft-ie er daar óók een.
Dat vind ik dus bloed-irritant, als je een scheids op zulk geschipper betrapt. Zelfs als het in het voordeel van Ajax uitpakt, vind ik het irritant. Poldermodel-fluiten, noem ik dat. Doe mij maar een hardliner die voor twee keer 'praten' gewoon twee keer geel (= rood) durft te trekken. Dat doen slechte scheidsrechters ook nooit: die geven aan één speler maximaal één keer geel voor praten. Bij een slechte scheids wéét je: aha, ik heb mijn 'praatkaart' gehad, dus vanaf nu kan ik 'm ongestraft voor rotte vis uitmaken en intimideren, want hij gaat me écht niet voor twee keer 'praten' wegsturen.
Het klinkt gek, maar ik kan echt genieten van een scheidsrechter die niet zijn eigen mildheid uit het eerste kwartier hoeft te compenseren door ineens kaarten te trekken ('een grens stellen'), maar die gewoon heel gelijkmatig en met een ijzeren consequentie 90 minuten lang de baas is. Colina kon dat. Vroeger Michel Vautrot. Pietro d'Elia. Anders Frisk. En in Nederland Blankenstein en Van den Ende, onder meer. Maar op dit moment hebben we in Nederland geen enkele topper rondlopen - en helaas wel een paar uitgesproken slechte scheidsrechters (Luinge, Braamhaar, Van Egmond en Van Hulten, bijvoorbeeld).
Het is geen toeval dat er al twee grote toernooien (WK 2006 en Euro 2004) geen enkele Nederlandse scheidsrechter werd geselecteerd. Het Nederlandse arbiters-ambacht zit gewoon in een dipje. Zoals het voetbal in de jaren tachtig in een dipje zat (Oranje niet naar de toernooien van '82, '84 en '86). Toen hadden we meer scheidsrechters van internationale klasse dan voetballers. Nu is het andersom. Dat moet uitgesproken kunnen worden.
En nog één ding: ik erger me er dus kapot aan dat je op de grote schermen in de ArenA álles terugziet, maar niet de aanleiding voor strafschoppen. Mag niet van de KNVB, want o wee, wie weet zat de scheids ernaast. Vind ik net zo dubieus als ME'ers die een hand voor camera's houden als ze erop in gaan slaan. Zo zie je maar weer dat ME'ers ongeveer van hetzelfde lage allooi zijn als hooligans, en allerlei historisch gezien nog veel bedenkelijker schorriemorrie.
Maar oké - ik draaf door. Waar zijn mijn pillen :D
K.
Maar hij was wel weer wárrig hoor. Naar beide kanten, trouwens. Ik vind het gewoon een slechte scheidsrechter; niet zozeer een thuis- danwel uitfluiter, of pro-Ajax of juist anti... niets van dat alles. Gewoon een dweil, die eerdere beslissingen gaat compenseren en voortdurend natte-vinger-sommetjes staat te maken. Hij is zo'n scheidsrechter van wie je weet: als hij de ene ploeg een penalty geeft waar hij niet helemaal zeker van was, dan hoef je aan de andere kant alleen maar te gaan liggen. Dan geeft-ie er daar óók een.
Dat vind ik dus bloed-irritant, als je een scheids op zulk geschipper betrapt. Zelfs als het in het voordeel van Ajax uitpakt, vind ik het irritant. Poldermodel-fluiten, noem ik dat. Doe mij maar een hardliner die voor twee keer 'praten' gewoon twee keer geel (= rood) durft te trekken. Dat doen slechte scheidsrechters ook nooit: die geven aan één speler maximaal één keer geel voor praten. Bij een slechte scheids wéét je: aha, ik heb mijn 'praatkaart' gehad, dus vanaf nu kan ik 'm ongestraft voor rotte vis uitmaken en intimideren, want hij gaat me écht niet voor twee keer 'praten' wegsturen.
Het klinkt gek, maar ik kan echt genieten van een scheidsrechter die niet zijn eigen mildheid uit het eerste kwartier hoeft te compenseren door ineens kaarten te trekken ('een grens stellen'), maar die gewoon heel gelijkmatig en met een ijzeren consequentie 90 minuten lang de baas is. Colina kon dat. Vroeger Michel Vautrot. Pietro d'Elia. Anders Frisk. En in Nederland Blankenstein en Van den Ende, onder meer. Maar op dit moment hebben we in Nederland geen enkele topper rondlopen - en helaas wel een paar uitgesproken slechte scheidsrechters (Luinge, Braamhaar, Van Egmond en Van Hulten, bijvoorbeeld).
Het is geen toeval dat er al twee grote toernooien (WK 2006 en Euro 2004) geen enkele Nederlandse scheidsrechter werd geselecteerd. Het Nederlandse arbiters-ambacht zit gewoon in een dipje. Zoals het voetbal in de jaren tachtig in een dipje zat (Oranje niet naar de toernooien van '82, '84 en '86). Toen hadden we meer scheidsrechters van internationale klasse dan voetballers. Nu is het andersom. Dat moet uitgesproken kunnen worden.
En nog één ding: ik erger me er dus kapot aan dat je op de grote schermen in de ArenA álles terugziet, maar niet de aanleiding voor strafschoppen. Mag niet van de KNVB, want o wee, wie weet zat de scheids ernaast. Vind ik net zo dubieus als ME'ers die een hand voor camera's houden als ze erop in gaan slaan. Zo zie je maar weer dat ME'ers ongeveer van hetzelfde lage allooi zijn als hooligans, en allerlei historisch gezien nog veel bedenkelijker schorriemorrie.
Maar oké - ik draaf door. Waar zijn mijn pillen :D
K.
Still alive...
Mee eens.Op de twee beslissende momenten vond ik dat Braamhaar gelijk had. In het stadion dacht ik: dat was géén penalty voor Groningen en de gelijkmaker van Ajax had afgekeurd moeten worden. Na het zien van de beelden vond ik dat Braamhaar twee keer het juiste besloten heeft.
Hij twijfelde wel bij de 2-2. Ik durfde pas te juichen toen ik spelers van Groningen naar hem toe zag rennen. Hij had toch een aantal vreemde beslissingen genomen (niet beslissend!) toevalllig in het nadeel van Ajax, geen strafschop voor Ajax o.a. Het rustige Ajaxpubliek reageerde steeds erg opgewonden (en terecht) op zijn verkeerde beslissingen (vrije trappen). Hij herinnerde zich ineens de blunders van de scheidsrechter bij Utrecht - Ajax.
Edit:
Net (op tv) Clarense Seedorf gezien en ik verlang naar zijn optreden in Ajax. Hij past precies in het plaatje!!! (of mijn plaatje?)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Nogmaals, omdat het uitvak leeg is hebben wij geen echte supporters? In dat geval zijn er maar weing 'echte' supporters in heel Nederland....Giacomo Puccini schreef: Ik heb me ook weer zitten verbazen over het slecht gevulde uitvak, wat zijn zulke clubs als Utrecht en Groningen toch ook een lachertje. Altijd maar schreeuwen dat ze zulke echte supporters hebben maar komen ze naar Amsterdam dan hoor je geen kip.
Vind je 't gek? Als je als uitsupporter het lef hebt om je club aan te moedigen buiten het uitvak loop je een goede kans door een of andere mafkees op je muil getimmerd te worden, is helaas overal zo. Maargoed, jij zit natuurlijk wel in je eentje of met een vriend heel tof te doen in de Galgenwaard of de KuipNaast ons zaten 2 wel érg stille Groningers, blijven zitten bij de doelpunten maar verder merk je niet dat ze er zijn.
Klopt, is ook jammer.....maar zie punt 1 uit mijn eerdere post betreffende dit onderwerp, er is een oorzaak. Het is geen toeval dat er in de Kuip wel veel meer mensen in het uitvak zittenZo zitten er nog wel honderden verspreid over de Arena. Jammer dat het zo gaat, ik heb liever dat ze in het uitvak zitten en voor wat lawaai zorgen.
Stekeleburg had gewoon een stop naar voren moeten doen en die bal een hijs richting tribune moeten geven .. maar gestrekt been en hands was het zeker ...joey schreef:Welkom, Oilslick! Leuk, een supporter van Groningen op AT! :xyxthumbs:Oilslick schreef:Over het hele Roorda vs. KJH gebeuren:
Ron Jans zei dat ook: dat Roorda niet slim genoeg het duel aan ging. Een keeper moet zich niet zo door een spits laten piepelen. Keepers piepen al snel dat ze gehinderd worden, maar ze moeten eens naar zichzelf kijken. Geldt ook voor Stekelenburg, hoor. :yes:
Al met al denk ik niet dat Groningen benadeeld is. Suarez kwam met gestrekt been in op Stekelenburg bij de 1-2 en Ajax is een strafschop onthouden.
Maar complimenten voor jullie ploeg. In dit geval hadden de thuisblijvers zeker ongelijk. :xyxthumbs:
Gestrekt been en hands
Als je dit ziet snap je niet de men dit kan schrijven
Steef schreef: maar gestekt been? No way. Hij strekt zijn been richting de zijkant om de bal te blokken. Totaal niet richting of maar in de buurt van Stekelenburg. Er was qua beenbeweging niks mis met die actie. Hij hield zijn been zelfs nog laag ook.
Blij met de punten ...
Dat gaf hij zelf ook toe. Maar ik denk wel dat hij schrok omdat Suarez zo op hem afkwam.Voetske schreef:Stekeleburg had gewoon een stop naar voren moeten doen en die bal een hijs richting tribune moeten geven .. maar gestrekt been en hands was het zeker ...
Roorda moet niet zeuren. Groningen is zeker niet benadeeld. Het kreeg de voorsprong in de schoot geworpen.
ADGoal beloning voor flair Emanuelson
AMSTERDAM - Ajax-FC Groningen verdiende geen verliezer, maar op de persoonlijke triomf van Urby Emanuelson viel zaterdagavond niets af te dingen.
De beste speler van het veld sloot het spektakelstuk in de Arena af met een formidabele goal: 3-2. Die treffer vormde een passende beloning voor Emanuelson, die al wekenlang uitblinkt bij Ajax.
Tegen NEC en FC Utrecht haalde de Amsterdammer ook al het hoogste cijfer van de klas, dankzij zijn onbevangen, technisch volmaakte spel. Emanuelson is de pure voetballer, die liever zijn tegenstander voorbij loopt dan dat hij de bal een ros geeft richting de tweede ring.
Zijn goal tegen Groningen was een blauwdruk van zijn stijl.
In plaats van een afgeslagen bal snel en risicoloos voor het doel te gooien, snelde de linksback in één beweging langs zijn tegenstander. Na zijn tweede passeerbeweging volgde een diagonaal, hard schot in de bovenhoek.
,,Toen ik de tweede speler voorbij was, wist ik dat hij erin zou gaan,’’ aldus Emanuelson. ,,Ik weet niet hoe dat komt, maar zoiets voel je.’’
De flair waarmee de Ajacied de laatste weken speelt, is niet vanzelfsprekend. Emanuelson leerde iets meer dan twee maanden geleden de hardste les uit zijn loopbaan. In de Champions League-voorronde tegen FC Kopenhagen leidden twee fouten van de Amsterdammer tot twee desastreuze tegengoals: 2-0.
,,Die wedstrijd heeft heel veel met me gedaan,’’ aldus Emanuelson. ,,Helemaal kapot ben ik ervan geweest. Ik voelde me echt verantwoordelijk voor de uitschakeling en vond dat het allemaal mijn schuld was. In de dagen erna heb ik geen krant gelezen en de televisie uitgelaten. Bewust.’’
Emanuelson sprak na het debâcle uitvoerig met trainer Henk ten Cate en aanvoerder Jaap Stam.
,,Jaap heeft me veel moed ingepraat. Hij vertelde over de Champions League-finale met AC Milan, waarin ze een 3-0 voorsprong verspeelden tegen Liverpool. Hoe stuk je ook zit, je moet altijd weer verder,, zei hij. Die wedstrijd tegen Kopenhagen is een les geweest die ik voor altijd met me mee zal nemen. Ik heb mijn zelfvertrouwen stapje voor stapje terug moeten winnen.’’
Emanuelson leerde van zijn fouten, maar beseft dat hij niet te veel concessies moest doen aan zichzelf. ,,Acties maken zit in me, de trainer benadrukt dat ook. Het gaat erom dat ik ze goed doseer.’’
Het duurde even, maar de voetballer voelt zich op zijn plek als linksback. ,,Omdat ik in de jeugd altijd op het middenveld speelde, heb ik me ook lang een middenvelder gevoeld. Inmiddels zie ik wel in dat de rol als linksback me goed ligt, ik focus me daar nu volledig op.
,,Het gaat eigenlijk al vanaf de voorbereiding heel lekker. Op die ene helft tegen Kopenhagen na.’’
Tegen FC Groningen bleek de linkerkant van Ajax beduidend sterker dan de rechtervleugel.
Vóór Emanuelson speelde ook Babel sterk in de Arena. De aanvaller maakte zowel de 1-0 als de 2-2, beide met een intikker bij de tweede paal. Op rechts bracht Ajax pas meer toen Kenneth Perez na rust in het veld kwam voor Tom De Mul.
,,Aan de rechterkant van Ajax lieten wij Heitinga bewust vrij,’’ zei Groningen-trainer Ron Jans.
,,Dat pakte vrij goed uit. De eerste helft was misschien minder spectaculair dan de tweede, tactisch was het van een vrij hoog niveau. In de tweede helft gebeurde er meer en ook wij hadden uitzicht op de overwinning. Maar die goal van Emanuelson maakte het verschil.’’
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Ik begrijp je punt wel. Op zich best begrip voor.Oilslick schreef:Nogmaals, omdat het uitvak leeg is hebben wij geen echte supporters? In dat geval zijn er maar weing 'echte' supporters in heel Nederland....
Maar als Ajacied word je er wel eens moe van dat je voortdurend allerlei schamper gelul naar je hoofd geslingerd krijgt. Geen sfeer, arrogant, namaaksupporters, gloryhunters, komen alleen als het goed gaat, zit geen echte Amsterdammer tussen, etc. etc.
Totaal gelul natuurlijk, maar dat soort dingen zijn heel hardnekkig.
Dat soort hoonverhalen komen - behalve van Feyenoorders - vooral van clubs als Utrecht, Groningen en Twente: de clubs die qua aanhang de grotere (en meest trotse) van Nederland ná de top drie zijn, en die een zekere harde kern hebben (qua fanatieke aanhang). Dat zijn supporterskernen die zichzelf nogal graag op de borst slaan over de sfeer en de trouw van de aanhang.
Dat in ogenschouw nemend, kun je misschien enig begrip opbrengen voor onze opmerkingen hier. Ik heb persoonlijk helemaal niets tegen Groningen (integendeel), maar over het type praatjes zoals ik hierboven schetste, denk ik wel eens: stap nou eerst maar eens een keer met 800 man die combibus in (dat kan heus wel met een vaste thuisaanhang van 20.000 supporters). Óf hou eens op met dat gemekker over dat 'nep-Ajax' met zijn gloryhunters uit de provincie, want de 1200 Ajax-supporters die in het uitvak in de Euroborg staan, die zijn allemaal in Amsterdam in de combibus gestapt, ze hebben allemaal een stuk of wat ongelooflijke kloteseizoenen uitgezeten en de helft van die 1200 heeft een zogenaamde voorrangsuitkaart - en die krijg je alleen als je 12 uitwedstrijden of meer per seizoen bezoekt.
Ajax heeft ruim twee keer zo veel seizoenkaarthouders als FC Groningen, maar een 'reizende aanhang' die 10 tot 15 keer zo groot is (zo ongeveer duizend man, gemiddeld). Daar zijn best verklaringen voor (de punten die je opsomde zijn reëel), maar die verklaren niet álles. Alles wat ik wil zeggen, is dat de aanhang van dat soort clubs zich best eens een seconde of twee mag realiseren dat wij niet allemaal gloryhunters en nepperds zijn, maar ook maar gewoon trouwe supporters die van hun club houden (er viel bij Ajax niet zo gek veel glory te hunten, de laatste jaren...).
Zoiets bedoel ik. En ik weet dat ik dit aan jou eigenlijk niet hoef uit te leggen. Hoe ik reageer op een supporter van een andere club, hangt voor 100% af van wat voor type het is en hoe hij mij (c.q. ons) bejegent. Ik kan met élke echte voetbalsupporter een biertje drinken als hij normaal tegen me doet. Maar als je als Ajacied altijd maar dat 'nep-verhaal' voor je kiezen krijgt, dan zeg je wel eens iets terug. En dat kan bijvoorbeeld zijn: "Waar waren jullie dan zaterdag, met je 67 man?"
Lijkt me niet onbegrijpelijk.
K.
Still alive...
Ik snap ook heel goed wat je bedoelt met betrekking tot andere supporters. Het is vaak hetzelfde liedje met opmerkingen over 'nep-supporters' of 'lucky Ajax' en nog meer van dat soort ongein. Tsja, als iemand bij het horen van de uitslag van Utrecht-Ajax meteen roept 'Lucky Ajax!' heb ik al meteen zoiets van laat maar. Ik kan prima met andere supporters over voetbal lullen, maar zodra ze van dat soort standaardongein gaan uitkramen haak ik af.
-
- AT Toto winner 10/11
Ik heb wel gekkere dingen meegemaakt. Toen ik nog een seizoenskaart had en zo'n 25 wedstrijden per seizoen bezocht, zat er een jongen bij mij op school, Feyenoord-fan, die er glashard van overtuigd was dat hij een veel grotere supporter van zijn club was dan ik. Ik was een neppert, die alleen maar voor Ajax was als we wonnen en nooit zong in het stadion (hij is nooit meegeweest).Thomas schreef:Ik snap ook heel goed wat je bedoelt met betrekking tot andere supporters. Het is vaak hetzelfde liedje met opmerkingen over 'nep-supporters' of 'lucky Ajax' en nog meer van dat soort ongein. Tsja, als iemand bij het horen van de uitslag van Utrecht-Ajax meteen roept 'Lucky Ajax!' heb ik al meteen zoiets van laat maar. Ik kan prima met andere supporters over voetbal lullen, maar zodra ze van dat soort standaardongein gaan uitkramen haak ik af.
Het frappante, die jongen was zelf nog nooit in de Kuip geweest.
En zo denken er een heleboel, ben je voor Ajax, dan ben je sowieso geen fanatieke fan maar een meeloper. Ik kan er wel om lachen.
- Giacomo Puccini
Welkom Oilslick, mede stadjer!
Sorry ik had je post met de 4 punten op de vorige pagina nog niet gelezen. Deels kan ik er in meegaan, er zijn zeer zeker verzachtende omstandigheden, maar ondanks die 4 punten is het nog altijd geen onmogelijke opgave om je club via de combi te steunen. Helemaal als het om een topper tussen de nummer 1 en nummer 3 gaat, voor FC Groningen ongekende luxe. Dan mag je toch ook wel es een keertje wat extra moeite doen? Je club tussen medefans kunnen aanmoedigen is ook wat waard. Het lijkt mij vreselijk om me 90 minuten lang in te moeten houden, bang om klappen te krijgen als ik voetbal beleef zoals ik dat graag wil. Daar moet je het gecombineerd afreizen dan maar voor over hebben. Dat fans van de tegenstander in de Ajaxvakken zich stil houden is dan ook niet mijn verwijt - sterker nog, het is juist goed dat ze niet provoceren want daar komen alleen maar gewonden van - maar wel dat ze niet in het vak tussen hun eigen supporters plaats nemen.
Vooral als je jezelf profileert als behorend tot zo'n trouwe supportersschare, zoals aanhangers van de FC's Utrecht, Twente en Groningen nogal eens doen, vind ik dat je ook maar moet laten zien dat je alles voor je club over hebt. Doe eens wat extra moeite om je FC te kunnen steunen! Ko merkt terecht op dat het schampere gelul over de supporter van Ajax wat dat betreft misplaatst is want veel Ajacieden doen ongelooflijk veel moeite om hun club wekelijks te kunnen steunen, gemiddeld 1000 bij uitwedstrijden en voor mij en met mij nog vele duizenden zijn zelfs de thuiswedstrijden combi's ;)
Sorry ik had je post met de 4 punten op de vorige pagina nog niet gelezen. Deels kan ik er in meegaan, er zijn zeer zeker verzachtende omstandigheden, maar ondanks die 4 punten is het nog altijd geen onmogelijke opgave om je club via de combi te steunen. Helemaal als het om een topper tussen de nummer 1 en nummer 3 gaat, voor FC Groningen ongekende luxe. Dan mag je toch ook wel es een keertje wat extra moeite doen? Je club tussen medefans kunnen aanmoedigen is ook wat waard. Het lijkt mij vreselijk om me 90 minuten lang in te moeten houden, bang om klappen te krijgen als ik voetbal beleef zoals ik dat graag wil. Daar moet je het gecombineerd afreizen dan maar voor over hebben. Dat fans van de tegenstander in de Ajaxvakken zich stil houden is dan ook niet mijn verwijt - sterker nog, het is juist goed dat ze niet provoceren want daar komen alleen maar gewonden van - maar wel dat ze niet in het vak tussen hun eigen supporters plaats nemen.
Vooral als je jezelf profileert als behorend tot zo'n trouwe supportersschare, zoals aanhangers van de FC's Utrecht, Twente en Groningen nogal eens doen, vind ik dat je ook maar moet laten zien dat je alles voor je club over hebt. Doe eens wat extra moeite om je FC te kunnen steunen! Ko merkt terecht op dat het schampere gelul over de supporter van Ajax wat dat betreft misplaatst is want veel Ajacieden doen ongelooflijk veel moeite om hun club wekelijks te kunnen steunen, gemiddeld 1000 bij uitwedstrijden en voor mij en met mij nog vele duizenden zijn zelfs de thuiswedstrijden combi's ;)
Ajax!
Huntelaar kan absoluut een gefrustreerde driftkikker zijn. Als je alleen al kijkt naar zijn aanslagen op Kah. :redcard:Giacomo Puccini schreef:Een vergelijking met Vennegoor vind ik wel iets ver gaan, die heeft meerdere malen zijn tegenstander zwaar letsel toegebracht. Zijn elleboogstoten zijn van een heel ander kaliber dan het gezwaai met de handen door Huntelaar, waarmee hij zijn tegenstander hoogstens irriteert, maar niet ernstig blesseert.
Ik begrijp wel waar dat verhaal vandaan komt. Op het moment dat Ajax succes heeft (1995!) duiken uit alle hoeken en gaten BN'ers en andere figuren op die 'altijd al voor Ajax zijn geweest'. Die staan op TV te tetteren hoe mooi het allemaal is en duwen de trouwe supporters aan de kant. Opeens kunnen wij amper meer kaartjes krijgen, want Gordon moet mee en Karin Bloemen en de presentator van dat of dat programma moet er ook niet aan denken dat hij de finale mist. :pukey:Kowalczyk schreef:Alles wat ik wil zeggen, is dat de aanhang van dat soort clubs zich best eens een seconde of twee mag realiseren dat wij niet allemaal gloryhunters en nepperds zijn, maar ook maar gewoon trouwe supporters die van hun club houden (er viel bij Ajax niet zo gek veel glory te hunten, de laatste jaren...).
Maar daar kunnen wij niets aan doen. Als ik voor mezelf spreek: ik ben de afgelopen jaren regelmatig met tegenzin naar de Arena gegaan. Maar ik laat mijn club NIET in de steek.
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08