PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
wimpey

Bericht door wimpey » zo okt 15, 2006 4:01 pm

joey schreef:
Maartoe schreef:Kan nog, het is al 4-1. Niet dankzij Koné overigens. :D
Koné is onderhand rijp voor de psychiater. :D
Vraag me af of die jongen überhaupt nog een doelpunt voor PSV maakt dit seizoen. Helemaal de weg kwijt. Het ziet er leuk en veelbelovend uit, maar op de beslissende momenten is het pet. Bovendien heeft ie een gebrek aan voetbalintelligentie.

Roda had een paar mogelijkheden op 0-2. Dat gebeurt niet, dus dan kun je wachten op de 1-1 en het vervolg daarop. Dit scenario zie je zo vaak wanneer een kleinere ploeg tegen een grotere ploeg de score opent...

joey
Erelid

Bericht door joey » zo okt 15, 2006 4:13 pm

wimpey schreef:Vraag me af of die jongen überhaupt nog een doelpunt voor PSV maakt dit seizoen. Helemaal de weg kwijt. Het ziet er leuk en veelbelovend uit, maar op de beslissende momenten is het pet. Bovendien heeft ie een gebrek aan voetbalintelligentie.
Ik kan me vergissen, maar ik zie geen (aankomende) topper in hem. Daarvoor schort er teveel aan zijn spel: slechte traptechniek, gebrek aan overzicht, koelbloedigheid. Hij speelt nu bij PSV, dus hij zou er minimaal twintig moeten maken. Hij is ook geen achttien meer.

Roda had een paar mogelijkheden op 0-2. Dat gebeurt niet, dus dan kun je wachten op de 1-1 en het vervolg daarop. Dit scenario zie je zo vaak wanneer een kleinere ploeg tegen een grotere ploeg de score opent...
Geeft toch de kwaliteit de doorslag. Was gisteren bij Ajax-Groningen ook al zo.
Het stinkt aan alle kanten!

jabu

Bericht door jabu » zo okt 15, 2006 4:19 pm

joey schreef:
wimpey schreef:Vraag me af of die jongen überhaupt nog een doelpunt voor PSV maakt dit seizoen. Helemaal de weg kwijt. Het ziet er leuk en veelbelovend uit, maar op de beslissende momenten is het pet. Bovendien heeft ie een gebrek aan voetbalintelligentie.
Ik kan me vergissen, maar ik zie geen (aankomende) topper in hem. Daarvoor schort er teveel aan zijn spel: slechte traptechniek, gebrek aan overzicht, koelbloedigheid. Hij speelt nu bij PSV, dus hij zou er minimaal twintig moeten maken. Hij is ook geen achttien meer.
Koné is een aardige speler voor een Nederlandse topclub. Alleen geen speler waar je een slordige €9.000.000,- euro aan uitgeeft.

wimpey

Bericht door wimpey » zo okt 15, 2006 4:19 pm

Je vergist je i.m.o. niet! Koné is een aardige counterspits, maar juist datgene dat je net beschreef heb je als spits / aanvaller nodig in een ploeg die dominant wil spelen. Doet u mij Babel maar, da's ook een speler die zweeft tussen spits en linksbuiten. Het verschil in rendement is gigantisch. Ik denk dat Koné het nog lastig gaat krijgen onder Koeman, krijg niet de indruk dat Koeman echt impressed is. En terecht.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo okt 15, 2006 4:29 pm

wimpey schreef:Je vergist je i.m.o. niet!
Gelukkig maar. Het is zo pijnlijk als ik hier roep dat hij er niets van kan en hij blijkt de nieuwe Weah. :D
Vooralsnog ben ik blij dat Ajax hem niet heeft gehaald. Hij zou bij ons hopeloos mislukt zijn, denk ik.
Ik denk dat Koné het nog lastig gaat krijgen onder Koeman, krijg niet de indruk dat Koeman echt impressed is. En terecht.
Koeman wilde hem anders naar Ajax halen. HIj stelt hem steeds op en laat hem steeds staan. Waarom denk jij dat Koeman niet onder de indruk is?

Feest

Bericht door Feest » zo okt 15, 2006 6:55 pm

Waarom zijn die interviews met Alex en Gomes altijd in Portunol?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo okt 15, 2006 6:58 pm

Ze nemen blijkbaar niet de moeite om zich te verdiepen in de taal van het land waar ze al een tijd wonen. :sad:

Rembrandt III

Bericht door Rembrandt III » zo okt 15, 2006 6:59 pm

Dat was Steef z'n punt niet :D

Feest

Bericht door Feest » zo okt 15, 2006 7:07 pm

Neefkens schreef:Ze nemen blijkbaar niet de moeite om zich te verdiepen in de taal van het land waar ze al een tijd wonen. :sad:
Maar ze presteren wel. Lulverhaal dus over makkelijk aanpassen met die Schandinaviers.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo okt 15, 2006 7:39 pm

Wat bedoelde je dan, Steef ?

Feest

Bericht door Feest » zo okt 15, 2006 7:52 pm

Dat ik niet begrijp dat het interview niet gewoon in het Portugees gaat.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo okt 15, 2006 7:55 pm

Portunol is een mengeling van iets? Ik heb geen idee, want ik spreek geen Portugees. Kan het verder wel redelijk ontcijferen.

Ik vind het overigens wel een probleem dat die Konë niet kan scoren, hoor. PSV maakte het zichzelf zo onnodig lastig en het lijkt gewoon chronisch te zijn. Die goals komen echt niet vanzelf, want Koné is gewoon niet koel genoeg voor de goal. Zijn acties (veelal zonder rendement) zijn heel aardig, maar er komt ook een keer een tijd dat dat wat minder zal gaan. Als je naast Koné een Huntelaar zet, dan zou het geweldig gaan renderen (dat duo), maar het is echt absurd dat er voor zo'n speler 9 miljoen op tafel is gelegd.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo okt 15, 2006 7:55 pm

Steef schreef:Dat ik niet begrijp dat het interview niet gewoon in het Portugees gaat.
Misschien heeft Alex wel van te voren aangeven dat de vragen in het Nederlands konden?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo okt 15, 2006 7:56 pm

Peter schreef:Portunol is een mengeling van iets? Ik heb geen idee, want ik spreek geen Portugees. Kan het verder wel redelijk ontcijferen.

Ik vind het overigens wel een probleem dat die Konë niet kan scoren, hoor. PSV maakte het zichzelf zo onnodig lastig en het lijkt gewoon chronisch te zijn. Die goals komen echt niet vanzelf, want Koné is gewoon niet koel genoeg voor de goal. Zijn acties (veelal zonder rendement) zijn heel aardig, maar er komt ook een keer een tijd dat dat wat minder zal gaan. Als je naast Koné een Huntelaar zet, dan zou het geweldig gaan renderen (dat duo), maar het is echt absurd dat er voor zo'n speler 9 miljoen op tafel is gelegd.
Ach dat scoren is toch niet zo'n ramp als de spelers om je heen er wél van profiteren? Koné houd wel 3 man bezig en is niet van de bal te krijgen.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo okt 15, 2006 7:56 pm

Ik begrijp niet dat ze zich niet verdiepen in de taal waar je een hele tijd woont. Dat zou het eerste zijn dat ik zou oppakken als ik ergens langer zou gaan wonen. Praten met inwoners in hun eigen taal is zo leuk voor beide partijen. En dat heeft dus niets met Scandinaviërs te maken, het ging toch over Alex ?

peter

Bericht door peter » zo okt 15, 2006 8:00 pm

Ik vind dat PSV erg moeilijk tot scoren komt. Het is net zoals vorig seizoen afhankelijk van Farfan. Die jongen bezit beide aspecten en beslist daardoor wedstrijden. Koné houdt de mannetjes bezig, maar ik vind niet dat PSV daar nou zo van profiteert. PSV profiteert van Alex, Gomes en Farfan.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo okt 15, 2006 8:42 pm

Neefkens schreef:Ik begrijp niet dat ze zich niet verdiepen in de taal waar je een hele tijd woont. Dat zou het eerste zijn dat ik zou oppakken als ik ergens langer zou gaan wonen. Praten met inwoners in hun eigen taal is zo leuk voor beide partijen. En dat heeft dus niets met Scandinaviërs te maken, het ging toch over Alex ?
Ze komen toch voetballen? Op de thee gaan ze wel weer in Brazilië.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo okt 15, 2006 8:47 pm

Al kwamen ze hier punniken.

Ik beschrijf hoe ik dat zou doen en het lijkt me een verrijking voor iedereen om ook de taal en cultuur van het gastland te leren.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo okt 15, 2006 8:49 pm

Mij ook, maar sommige voetballers zijn daar te dom en/of te beperkt voor. Machlas sprak na al die jaren in Nederland nog steeds niets. Harry redde zich na een half jaar al heel aardig.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat de moedertaal van een speler is. Shota (Georgisch) had het met zijn taal -die niet indo-europees is) net iets lastiger tijdens de Nederlandse lessen dan al die Zweden met hun frisse koppies. ;) )

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo okt 15, 2006 8:52 pm

Harry had natuurlijk al een aantal jaar Duits meegemaakt. Maar je hebt gelijk met je analyse.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo okt 15, 2006 8:53 pm

Neefkens schreef:Ik beschrijf hoe ik dat zou doen en het lijkt me een verrijking voor iedereen om ook de taal en cultuur van het gastland te leren.
Oh, ik zou ook de taal leren, hoor. Jij zei alleen dat je het niet begreep, dus kreeg je uitleg. ;) :D

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo okt 15, 2006 8:54 pm

Dankje wel, geloof ik. :X :D

peter

Bericht door peter » zo okt 15, 2006 8:57 pm

Ik denk dat dat ook iets te maken heeft met het feit dat de meese (grote) voetballers Nederland slechts zien als een tussenstation. Vanuit Nederland vertrek je naar de absolute top in Spanje of Italië, waar je veel meer in de picture komt te staan. Om je hier verstaanbaar te maken moet je toch echt iets van Spaans of Italiaans kunnen, want een Italiaanse reporter spreekt geen woordje over de grens hoor. Hier passen de reporters zich wel aan en ziet een speler weinig in de Nederlandse cultuur. Die wil zich hier ontwikkelen op voetbalgebied om van daar uit, als de tijd daar is, zich te vestigen in Spanje of Italië.

Feest

Bericht door Feest » zo okt 15, 2006 8:58 pm

Liever een Farfan die geen woord Nederlands spreekt, dan een betaalde taalcursus voor een paar jaar van een Rosenberg ofzo.

peter

Bericht door peter » zo okt 15, 2006 9:02 pm

Ach dat is toch ook helemaal niet boeiend zeg. In Nederland lopen we te zeiken over voetballers die geen woord Nederlands spreken, maar voetballers spreken met hun voeten. Wij nemen onszelf veel te serieus, hoor. Je denkt toch niet serieus dat een Farfan op een doordeweekse dag eens denkt van 'goh laat ik eens naar het rijksmuseum gaan, want daar heb ik echt hele goeie verhalen over gehoord'. Welnee, die gaat voorbij aan het Rijks en slaat daarna links de straat in.

Gesloten