Dat zou heel goed nieuws zijn, ik denk dat 1840 tickets zelfs door de normale uitkaarthouders niet gaan worden afgenomen, komen dan vervolgens de seizoenkaarthouders aan de beurt?Thijs schreef:Op die hele zijde achter het doel zou plaats zijn voor 1840 man ofzo, las ik op AN. Zou mooi zijn als we die krijgen, dan maak ik misschien met m'n normale uitkaart nog wel een kans?
loting 2e ronde uefa cup
- Giacomo Puccini
Ajax!
-
- AT Toto winner 15/16
Austria speelt gelijk
WENEN - Austria Wien, op 2 november de eerste UEFA-cuptegenstander van Ajax, heeft zaterdag in de Oostenrijkse competitie gelijkgespeeld. Het duel met Pasching eindigde in Wenen in 1-1.
Voor Austria, dat vooralsnog in de onderste regionen vertoeft, scoorde Chiquinho na een half uur. Deze Braziliaanse middenvelder van Pasching werkte de bal in eigen doel. De Duitser Marcel Ketelaer redde een punt voor de bezoekers.
telesport.nl
-
- AT Toto winner 15/16
Twee vingers in de neus? Sorry, daar heeft Ajax de laatste jaren toch net iets te weinig voor gepresteerd in Europa. Laat die jongens zich maar volop concentreren en proberen menig Europese tegenstander in te maken.wimpey schreef:Ajax moet deze poule met 2 vingers in de neus winnen. Het is de zwakste poule van de 8.
Maar deze groep moeten ze inderdaad winnen. Sowieso word ik liever geen tweede aangezien je dan een CL-afvaller loot.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op zo okt 15, 2006 1:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De tactiek was in eerste instantie prima. Kopenhagen was kansloos. Dat Ten Cate z'n ploeg niet meer tijdens de wedstrijd na de 0-1 tot rust kon manen was jammer en dat hij ongelukkig/slecht wisselde overkomt hem niet nog een keer op dezelfde manier.
Kopenhagen zouden we bij een tweede kans absoluut pakken. Zo'n wedstrijd als laatst speel je geen twee keer.
Kopenhagen zouden we bij een tweede kans absoluut pakken. Zo'n wedstrijd als laatst speel je geen twee keer.
Hij staat wel ongeveer in verhouding met een CL-poule met Sparta Praag en FC Thun trouwens. Vergeet dus niet wel te tellen dat Ten Cate de volgende ronde heeft gehaald als (wanneer) Ajax het redt. ;)wimpey schreef:Ajax moet deze poule met 2 vingers in de neus winnen. Het is de zwakste poule van de 8.
Natuurlijk niet. Maar de rest van de ploegen zijn wel te vergelijken.Jöhnk schreef:Ja, Espanyol is wel ongeveer gelijkwaardig aan Arsenal. :D
Is ook min of meer zo. Maar normaal gesproken maakt Ajax in zo'n eerste uur twee of drie goals. Het was echt een rare wedstrijd.Jöhnk schreef:Kopenhagen schakelde Ajax overigens verdiend uit. Het was 3 van de 4 helften de beter ploeg.
Ik heb vandaag Villarreal-Espanyol zitten kijken. Een saaie wedstrijd waarin Espanyol het meest aanspraak mocht maken op de overwinning. Het werd een vrij bloedeloze 0-0.
Espanyol speelde 4-5-1 met alleen Raul Tamudo voorin. De la Peña (voorheen Barcelona, Lazio en Marseille) moest veel bijsluiten maar dat lukte slechts sporadisch. Je moet blijven oppassen want als hij een goede dag heeft is hij een plaag voor z'n tegenstanders. Maar de aanvallende intenties van Espanyol vallen of staan zo'n beetje met zijn vorm van de dag en het is een behoorlijk grillige speler. Ik ben eerlijk gezegd bang dat het verkeerd af gaat lopen als De la Peña de kans krijgt om uit de rug van Maduro (of nog erger, Roger) mag spelen, want hij heeft behoorlijk wat diepgang. In dat geval zou een van de centrale verdedigers hem constant op moeten vangen en ik weet niet of bv een Vermaelen dan de goede keuzes zou maken.
Het beste zou Ajax misschien nog wel gewoon 3-4-3 of 3-5-2 kunnen spelen tegen deze tegenstander. Dan heb je 3 centrale spelers over voor DlP en Tamudo (een wat overschatte, maar wel slimme speler en Spaans international). Echte backs zouden toch niet al teveel te doen krijgen aangezien RCDE amper over de vleugels aanviel. Rufete speelde erg slecht en was onzichtbaar en op links kwam er eigenlijk niemand op. Ook de backs niet (Zabaleta zat bijvoorbeeld op de bank). Het meeste spel bij balbezit van Espanyol op het middenveld speelde zich dan ook af op zo'n 30 vierkante meter op de helft van Villarreal.
In negatief opzicht viel Jarque me op. Die had achterin veel overtredingen nodig. Ook het redelijk trage middenveld is een zwakte. Daar zou Ajax met Emanuelson erbij op het middenveld zeker wat uit kunnen halen (Maduro, Gabri en Sneijder zijn zelf ook niet de snelsten aan de bal).
Kameni is trouwens een stoere, atletische en talentvolle keeper. Als hij een topdag heeft gaat het heel moeilijk worden voor Ajax om te scoren, maar gelukkig heeft hij zo nu en dan wat streken en ook z'n mindere dagen.
Al met al is Espanyol een niet al te ingewikkeld ploegje met aardig wat 'afdankertjes' (spelers die bij hun vorige club niet in de basis stonden) van andere Spaanse clubs en een behoorlijke vechtersmentaliteit. Op een goede dag misschien lastig, maar in principe moeten ze met de juiste tactiek zeker te pakken zijn. Al denk ik dat Ajax het al moeilijker zou krijgen als de trainer (Ernesto Valverde Tejedor) Luis Garcia of Pandiani naast Tamudo op zou stellen.
Espanyol speelde 4-5-1 met alleen Raul Tamudo voorin. De la Peña (voorheen Barcelona, Lazio en Marseille) moest veel bijsluiten maar dat lukte slechts sporadisch. Je moet blijven oppassen want als hij een goede dag heeft is hij een plaag voor z'n tegenstanders. Maar de aanvallende intenties van Espanyol vallen of staan zo'n beetje met zijn vorm van de dag en het is een behoorlijk grillige speler. Ik ben eerlijk gezegd bang dat het verkeerd af gaat lopen als De la Peña de kans krijgt om uit de rug van Maduro (of nog erger, Roger) mag spelen, want hij heeft behoorlijk wat diepgang. In dat geval zou een van de centrale verdedigers hem constant op moeten vangen en ik weet niet of bv een Vermaelen dan de goede keuzes zou maken.
Het beste zou Ajax misschien nog wel gewoon 3-4-3 of 3-5-2 kunnen spelen tegen deze tegenstander. Dan heb je 3 centrale spelers over voor DlP en Tamudo (een wat overschatte, maar wel slimme speler en Spaans international). Echte backs zouden toch niet al teveel te doen krijgen aangezien RCDE amper over de vleugels aanviel. Rufete speelde erg slecht en was onzichtbaar en op links kwam er eigenlijk niemand op. Ook de backs niet (Zabaleta zat bijvoorbeeld op de bank). Het meeste spel bij balbezit van Espanyol op het middenveld speelde zich dan ook af op zo'n 30 vierkante meter op de helft van Villarreal.
In negatief opzicht viel Jarque me op. Die had achterin veel overtredingen nodig. Ook het redelijk trage middenveld is een zwakte. Daar zou Ajax met Emanuelson erbij op het middenveld zeker wat uit kunnen halen (Maduro, Gabri en Sneijder zijn zelf ook niet de snelsten aan de bal).
Kameni is trouwens een stoere, atletische en talentvolle keeper. Als hij een topdag heeft gaat het heel moeilijk worden voor Ajax om te scoren, maar gelukkig heeft hij zo nu en dan wat streken en ook z'n mindere dagen.
Al met al is Espanyol een niet al te ingewikkeld ploegje met aardig wat 'afdankertjes' (spelers die bij hun vorige club niet in de basis stonden) van andere Spaanse clubs en een behoorlijke vechtersmentaliteit. Op een goede dag misschien lastig, maar in principe moeten ze met de juiste tactiek zeker te pakken zijn. Al denk ik dat Ajax het al moeilijker zou krijgen als de trainer (Ernesto Valverde Tejedor) Luis Garcia of Pandiani naast Tamudo op zou stellen.