Ajax - Groningen
Als beloning voor de uitstekende wedstrijd van gisteren mag Braamhaar Celtic-Benfica fluiten. Het is toch treurig dat NL alleen maar dit soort scheidsrechters heeft voor de Europese wedstrijden. :sad:joey schreef:In het stadion (op korte afstand) leek het me geen penalty, maar op TV zag het er anders uit.
Ik weet niet hoe Braamhaar het voor elkaar krijgt om de boel zo op scherp te zetten. Hij kiest zijn momenten totaal verkeerd. Hij gaf Maduro geel om niets bijvoorbeeld. Hij marchandeert zo dat de spelers hun vertrouwen in hem verliezen. Er wordt geprotesteerd bij het leven en iedereen raakt geïrriteerd.
Treurig ook voor het Europese voetbal dat er blijkbaar geen betere arbiter te vinden is dan die marchandeur van gisteravond.Maxwell schreef:Als beloning voor de uitstekende wedstrijd van gisteren mag Braamhaar Celtic-Benfica fluiten. Het is toch treurig dat NL alleen maar dit soort scheidsrechters heeft voor de Europese wedstrijden. :sad:
Ik dacht op zeker moment dat het helemaal uit de hand ging lopen.
Het stinkt aan alle kanten!
Ik heb soms een beetje medelijden met hem. Hij is namelijk één van de weinige scheidsrechters die wel de intentie heeft om het een wedstrijd te laten worden. Hij fluit niet voor allerlei kleinigheden. Alleen loopt het vervolgens geregeld helemaal uit de klauwen. Deels doordat hij het dan niet goed aanvoelt maar ook doordat voetballers niet in staat zijn om er mee om te gaan. Wellicht veroorzaakt door het feit dat de meeste scheidsrechters wel alles affluiten.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Ik denk dat sommige scheidsrechters Maduro :redcard: zouden geven. Maduro in de achterste linie is geen optie. Mist snelheid.joey schreef:In het stadion (op korte afstand) leek het me geen penalty, maar op TV zag het er anders uit.
Ik weet niet hoe Braamhaar het voor elkaar krijgt om de boel zo op scherp te zetten. Hij kiest zijn momenten totaal verkeerd. Hij gaf Maduro geel om niets bijvoorbeeld.
Ik heb op Versatel zitten kijken en ik kon niet goed zien of het inderdaad een onterechte doelpunt was.
Weer op zoek naar een Interim coach..
Maduro speelde niet achterin.
Ik heb net de samenvatting nog even zitten kijken en die situatie waarbij Huntelaars arm in het gezicht van Roorda ligt is ook precies dat. Als je de bewegende beelden ziet dan zie je duidelijk dat er totaal geen sprake is van een klap of iets dergelijks. Huntelaar had z'n arm daar al om de keeper af te houden, waarna Roorda min of meer tegen hem aansprong. Er was in ieder geval zeker geen sprake van een slaande beweging dus was het niet 'weer raak'.
De goal van Suarez en de tweede van Babel hadden niet mogen tellen.
Ik heb net de samenvatting nog even zitten kijken en die situatie waarbij Huntelaars arm in het gezicht van Roorda ligt is ook precies dat. Als je de bewegende beelden ziet dan zie je duidelijk dat er totaal geen sprake is van een klap of iets dergelijks. Huntelaar had z'n arm daar al om de keeper af te houden, waarna Roorda min of meer tegen hem aansprong. Er was in ieder geval zeker geen sprake van een slaande beweging dus was het niet 'weer raak'.
De goal van Suarez en de tweede van Babel hadden niet mogen tellen.
Kwestie van persoonlijkheid. Ook Uilenberg liet het spel lopen, maar van hem accepteerden de spelers een hoop. Braamhaar is het type dat de kaart nodig heeft. Hij moet het kort houden.Marillion schreef:Ik heb soms een beetje medelijden met hem. Hij is namelijk één van de weinige scheidsrechters die wel de intentie heeft om het een wedstrijd te laten worden. Hij fluit niet voor allerlei kleinigheden. Alleen loopt het vervolgens geregeld helemaal uit de klauwen. Deels doordat hij het dan niet goed aanvoelt maar ook doordat voetballers niet in staat zijn om er mee om te gaan. Wellicht veroorzaakt door het feit dat de meeste scheidsrechters wel alles affluiten.
Het stinkt aan alle kanten!
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Die foto zegt helemaal niks, het is een momentopname van een honderste seconde, dat mooi geinterpreteerd kan worden, zoals je het wil zien. Je moet echter naar de context kijken, ofwel: de beelden achter elkaar. Dan blijkt dat KJH geen overtreding maakt. Zijn arm hing al in de lucht voor Roorda er tegenaan sprong. Ik voorspel: dit zal iedere objectieve kijker bevestigen.Steef schreef:Zie
die
foto!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
DatSteef schreef:Zie
die
foto!
zegt
dus
geen
ruk.
Lopende beelden vertellen het hele verhaal, een enkele foto, op precies het 'juiste' moment geschoten, niet. Vooraktie en reactie heb je ook nodig om tot de juiste conclusie te komen. Wanneer je de aktie in zijn geheel ziet, is er weinig loos. Minder dan bij Pi-air in Grunn bijv.
- Donnie Darko
Net zo hypocriet als alleen iets te zeggen als KJH zelf iets doet? :redcard:Steef schreef:Klopt. KJH is/wordt dan ook een hele goede spits. Het is nl. iedere week raak.Kowalczyk schreef:Ja Steef, je zou ook eens wat leuke foto's kunnen posten van de overtredingen die de hele wedstrijd tégen KJH gemaakt worden. Daar maak je je geloof ik een stuk minder druk om.
Hele goede spitsen (goed voorbeeld: Van Basten) leren zich verdedigen. En intimideren verdedigers zoals die verdedigers hen óók intimideren.
K.
Hypocriet gedoe hier. Als VoH het doet is het goor en lomp, maar als iemand in een Ajax-shirt iedere week iemand neermolenwiekt is dat niet erg.
Bah.
- Wim
- Site Admin
Het was slimme Suarez die de overtreding maakte zoals hij die aan de lopende band maakt. Als hij niet direct kan doorlopen pakt hij de verdediger vast en laat zich vallen. Daarom maakte Maduro die rare draai.Thomas schreef:Dat was dan pech voor hem, maar hij ontnam Suarez een (waarschijnlijk) grote kans.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.
Daar zijn een aantal oorzaken voor:Kowalczyk schreef:Wat ik me trouwens altijd weer afvraag...
Hoe is het toch mogelijk dat een prachtige, grote en succesvolle club als FC Groningen, afkomstig uit een behoorlijk grote stad, maar zó weinig supporters meeneemt naar een topper tussen de nummers 1 en 3 van de Eredivisie...?
Écht heel erg raar, vooral ook omdat de FC-aanhang altijd nogal de mond vol heeft over sfeer, Pride of the North en trouw, en natuurlijk zijn ze ook niet vies van de nodige praatjes over nep-Ajacieden, gloryhunters etcetera.
Sorry, maar ik vind dat Groningen tamelijk weinig recht van spreken heeft, want ze zaten wéér met 60 man in dat uitvak, terwijl het net inmiddels weg is, het zaterdagavond was (dus zondag lekker uitslapen) en Groningen 3e stond.
Famous for not travelling, zeg ik. In de Groene Kathedraal is het hartstikke leuk, maar daarbuiten laten ze zich nooit zien. RKC Waalwijk had nog meer supporters mee.
K.
1. De verplichte combi. Blijft gewoon uitermate impopulair, en is dus voor een zeer groot gedeelte verantwoordelijk voor het lege uitvak. En nou schijnt (ben zelf nog nooit met de combi geweest
2. Het is eenvoudig(er) om in de ArenA kaarten te krijgen voor de thuisvakken. Er zaten dan ook behoorlijk wat gronigers verspreid in het stadion. Als je dan even kijkt naar punt 1 is de keuze snel gemaakt.
3. We hebben dan wel een aardig grote fanbase, maar het is natuurlijk onzin om die te gaan vergelijken met die van Ajax, F'noord en PSV. Die 3 clubs hebben landelijk aanhangers en dan zul je de uitvakken altijd wel vol krijgen, ook met combi's
4. Resultaten in uitwedstrijden zijn de afgelopen jaren gemiddeld genomen ronduit kut te noemen. Het lijkt zowaar beter te worden maar wantrouwig als wij groningers zijn, zal het nog wel even duren voordat we overtuigd zijn. Heb je misschien wel een puntje. Zou je een vorm van gloryhunter gedrag kunnen noemen ;)
Maar om onze trouw in twijfel te trekken gaat wel heel ver. Alsof wij de afgelopen jaren niet gewoon zijn blijven komen kijken naar week-in-week-uit kutvoetbal. Dat we dat voornamelijk thuis doen doet daar m.i. niets aan af