AZ
Van Gaal: "Didulica heeft ons gered"
Foto: Orangepictures14 oktober 2006, 23:24
Door: Roy van den Berghe
Louis van Gaal heeft na afloop van het duel tussen Sparta Rotterdam en AZ (0-2, red.) toegegeven dat zijn ploeg enigszins gelukkig wist te winnen. Hij zei dat de overwinning van AZ was toe te schrijven op het conto van Didulica.
De doelman had met enkele fantastische reflexen dan ook een groot aandeel in de zege. Sparta overheerste en kreeg de kansen, maar vergat te scoren. Hiervan wist AZ uiteindelijk te profiteren. “Dankzij onze keeper Didulica zijn we erin gebleven. We hebben dus geluk gehad”, aldus Van Gaal.
“We leden veel balverlies en stonden vaak niet goed. Daarom heb ik na een halfuur een aantal wisselingen doorgevoerd. Maar na de wijzingen kwamen er volgens mij goed uit", zo looft Van Gaal zichzelf. We kregen toen de controle en konden uitlopen via twee doelpunten."
"Maar in de eerste helft heeft Didulica ons er aantal keren doorheen geholpen. Na rust deed hij dat ook, maar omdat we toen al gescoord hadden, was dat niet meer zo belangrijk als voor rust. Maar, we hebben geluk gehad.”
voetbalprimeur.nl
Tijd voor AZ om eens een wat sterkere tegenstander tegen te komen lijkt mij. Ze hebben het de laatste weken wel erg moeilijk.
-
- AT Toto winner 15/16
Die contractverlenging kan vast niet zijn vanwege zijn uitmuntende prestaties van de laatste tijd. Misschien dat hij juist vanwege die mindere prestaties eieren voor zijn geld heeft gekozen en, angstig voor het achterwege blijven van interesse van andere clubs, snel zijn contract bij AZ heeft verlengd.
-
- AT Toto winner 15/16