Ajax - Groningen

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
999

Bericht door 999 » zo okt 15, 2006 11:38 am

Steef schreef:
Kowalczyk schreef:Ja Steef, je zou ook eens wat leuke foto's kunnen posten van de overtredingen die de hele wedstrijd tégen KJH gemaakt worden. Daar maak je je geloof ik een stuk minder druk om.

Hele goede spitsen (goed voorbeeld: Van Basten) leren zich verdedigen. En intimideren verdedigers zoals die verdedigers hen óók intimideren.

K.
Klopt. KJH is/wordt dan ook een hele goede spits. Het is nl. iedere week raak.

Hypocriet gedoe hier. Als VoH het doet is het goor en lomp, maar als iemand in een Ajax-shirt iedere week iemand neermolenwiekt is dat niet erg.

Bah.
Wie heeft KJH dan nu neer gemolenwiekt ?.Ieder week nog wel .. wat een druiloor ben je toch :sad:
Laatst gewijzigd door 999 op zo okt 15, 2006 11:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Feest

Bericht door Feest » zo okt 15, 2006 11:40 am

Roorda. Dat ziet een blinde als jij zelfs. Die arm hoort daar niet en is op totaal onnatuurlijke hoogte.

Mja, de penalty was een kadootje, de goal van Suarez hands en gevaarlijk spel en de scheids is altijd tegen Ajax.

999

Bericht door 999 » zo okt 15, 2006 11:43 am

Ach Steefje, ik heb niks bijzonders gezien.De scheids ook niet.De enige die steeds weer " iets " ziet ben jij.

AJAX hater Number1.
Blij met de punten ...

Feest

Bericht door Feest » zo okt 15, 2006 11:47 am

Zie

die

foto!

999

Bericht door 999 » zo okt 15, 2006 11:53 am

Ik

ben

blind

dat

schreef

je

net

zelf!
Blij met de punten ...

goodfella

Bericht door goodfella » zo okt 15, 2006 11:58 am

He Steef, breng jij nou maar die zogenaamde topspelers van je naar AC Milan of Chelsea. :aai:

Lionel

Bericht door Lionel » zo okt 15, 2006 11:58 am

Het was een penalty en Suarez deed niks verkeerd.
Bij die penalty geeft Gabri een speler een tik.
En het was geen overtreding van KJH. Misschien was die foto van een ander moment
IK GELOOF!!!!!!

Feest

Bericht door Feest » zo okt 15, 2006 12:16 pm

En daarnaast is een nederlaag van Groningen gunstig voor Feyenoord. Of snappen sommigen dat hier ook al niet?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo okt 15, 2006 12:17 pm

Rishi schreef:En het was geen overtreding van KJH. Misschien was die foto van een ander moment
Klopt. De situatie afgebeeld op de foto ging vooraf aan de kans voor Gabri in de eerste helft.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo okt 15, 2006 12:26 pm

Kowalczyk schreef:Wat ik me trouwens altijd weer afvraag...

Hoe is het toch mogelijk dat een prachtige, grote en succesvolle club als FC Groningen, afkomstig uit een behoorlijk grote stad, maar zó weinig supporters meeneemt naar een topper tussen de nummers 1 en 3 van de Eredivisie...?

Écht heel erg raar, vooral ook omdat de FC-aanhang altijd nogal de mond vol heeft over sfeer, Pride of the North en trouw, en natuurlijk zijn ze ook niet vies van de nodige praatjes over nep-Ajacieden, gloryhunters etcetera.

Sorry, maar ik vind dat Groningen tamelijk weinig recht van spreken heeft, want ze zaten wéér met 60 man in dat uitvak, terwijl het net inmiddels weg is, het zaterdagavond was (dus zondag lekker uitslapen) en Groningen 3e stond.

Famous for not travelling, zeg ik. In de Groene Kathedraal is het hartstikke leuk, maar daarbuiten laten ze zich nooit zien. RKC Waalwijk had nog meer supporters mee.

K.
Het is niet alleen Groningen, wie neemt er nou wel veel volk mee, niemand toch behalve Fnoord en Psv. Clubs als Utrecht, Twente en Nac met toch een fanatieke aanhang komen ook vaak maar aankakken met een mannetje of 150. Jammer dat het in Nederland zo gaat, in andere landen nemen bezoekende clubs veel meer volk mee en dat is goed voor de sfeer in het stadion.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » zo okt 15, 2006 12:31 pm

Wat een heerlijke tweede helft :worshippy:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo okt 15, 2006 12:36 pm

Laten we niet vergeten dat tijdens de voorbije 2 weken, Ajax met een selectie van 6 man heeft getraind. De rest vloog over de wereld uit voor 2 wedstrijden. Pas donderdagmiddag was de selectie weer compleet, met een aantal jongens die een paar loodzware wedstrijden hadden gespeeld. Groningen stond tactisch wel goed enzo, maar zelfs in deze (wat mindere) staat weet Ajax de klus te klaren.

Laten we hopen dat Babel niet te ernstig geblesseerd is.. Anders maar hopen dat Mitea weer fit is.

Lionel

Bericht door Lionel » zo okt 15, 2006 1:33 pm

Las ergens dat hij Feyenoord niet gaat halen. Zou jammer zijn aangezien hij onze enige vleugelspeler ( lees aanvaller) met diepte is
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo okt 15, 2006 1:34 pm

Kowalczyk schreef:Ik vond Ajax trouwens sowieso goed spelen. Dat het 'slechts' 3-2 was (een zege met één goal verschil), heeft ermee te maken dat Groningen gewoon een prima tegenstander was. Uitstekende ploeg: goed georganiseerd, stevig in de verdediging, gevaarlijk in de aanval. Dit was een écht voetbalgevecht (net als Utrecht - Ajax, twee weken geleden), dat uiteindelijk wél de winnaar kreeg die het verdiende. Want Ajax speelde sterk: één keer raken, goede balcirculatie en met voldoende stootkracht. Ik ben niet met Ron Jans eens dat Groningen eigenlijk de betere was.

Hoe dan ook, ik heb me kostelijk vermaakt, óók in de eerste helft. Ik vond dit gewoon een heerlijk potje voetbal met een verdiende winnaar.

K.

:yes:

De tweede helft was technisch minder dan de eerste, maar veel spannender. Waarbij het opviel dat Ajax fysiek en conditioneel gemakkelijk de strijd aan kon, terwijl Groningen zich twee weken op dit gevecht heeft kunnen voorbereiden.
Het gaat steeds beter, dat zie je aan kleine dingen. Stond er vorig jaar wel eens iemand bij de tweede paal? Zelden. Nu wordt erop getraind, zie de demonstratietraining tijdens de Open Dag. Positie kiezen voor het doel, knijpen, het is standaard werk. En dus scoort Babel twee keer uit een situatie die vorig seizoen nul doelpunten had opgeleverd. Van zulke dingen word ik nou blij. :cheer:
Ik ben sowieso blij, want ik ga dit seizoen met plezier naar het stadion. Zeker, HtC en zijn mannen moeten nog bergen werk verzetten voor Ajax is waar het moet zijn, maar Ajax is er dit seizoen nu al in geslaagd om meer attractieve wedstrijden op de mat te leggen dan vorig seizoen.
Ik heb ook het gevoel dat onze talenten zich weer ontwikkelen. Urby wordt steeds beter, Babel is de twijfel voorbij en Sneijder heb ik nooit zo fit en gretig gezien als dit seizoen. Het enige probleemgeval is nu Stekelenburg, die gisteren weer een onzekere indruk maakte en niet toevallig blunderde. Geef die man een mental coach, zou ik zeggen!

Dit gezegd hebbende, gemakkelijk ging het gisteren niet. Daarvoor verdient Groningen een groot compliment. Speelden alle clubs uit de Eredivisie maar zo scherp. Groningen zit goed in elkaar, petje af voor Ron Jans. :xyxthumbs:
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » zo okt 15, 2006 1:41 pm

Ze hebben ook echt geen slecht team hoor. Het koppel Nevland-Suarez bij AZ zou ook voor 20 goals per seizoen zorgen
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo okt 15, 2006 1:49 pm

joey schreef:Het gaat steeds beter, dat zie je aan kleine dingen. Stond er vorig jaar wel eens iemand bij de tweede paal? Zelden. Nu wordt erop getraind, zie de demonstratietraining tijdens de Open Dag. Positie kiezen voor het doel, knijpen, het is standaard werk. En dus scoort Babel twee keer uit een situatie die vorig seizoen nul doelpunten had opgeleverd. Van zulke dingen word ik nou blij. :cheer:
Komt dat niet doordat Groningen een soort De Cler op rechtsachter heeft lopen?

Kan me van de confrontaties met Groningen van vorig seizoen nl. herinneren dat veel goals over links tot stand kwamen. Oa. via Rosenberg die enkele keren binnendoor glipte.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo okt 15, 2006 1:51 pm

Rishi schreef:Las ergens dat hij Feyenoord niet gaat halen. Zou jammer zijn aangezien hij onze enige vleugelspeler ( lees aanvaller) met diepte is
Staat o.a. op VI.nl vandaag wordt er een scan gemaakt.
Babel misschien niet. Hoe is het met Mitea gesteld dan.... Misschien Perez of onze armeense vriend...
Maar die Penalty was terecht. Gabri tikt hem van achteren aan. Wel hield de scheidsrechter op zeker 1 penalty voor ajax achter. Dat Ajax wint na een 1-2 achterstand, weet om te buigen toont veerkracht. Geeft mij moed voor volgende week.
1e helft was van een bedroevend nivo, maar ja net wat meerdere zeggen "de internationals"waren er pas donderdag middag weer. Daar heb je toch mee te maken in je voorbereiding.
Weer op zoek naar een Interim coach..

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo okt 15, 2006 1:54 pm

Steef schreef:En daarnaast is een nederlaag van Groningen gunstig voor Feyenoord. Of snappen sommigen dat hier ook al niet?
Feyenoord? RKC lijkt goeie zaken te doen. :xyxthumbs:

joey
Erelid

Bericht door joey » zo okt 15, 2006 1:56 pm

Jöhnk schreef:Kan me van de confrontaties met Groningen van vorig seizoen nl. herinneren dat veel goals over links tot stand kwamen. Oa. via Rosenberg die enkele keren binnendoor glipte.
Rosenberg kiest bij voorkeur positie voor het doel. Hij scoort gemakkelijk, maar speelt zijn eigen wedstrijd.

De linkerkant van Ajax is sowieso veel sterker dan de rechterkant. Ik hoop dat Steef snel die rechtsbuiten voor ons zoekt. :D

Mening van onze huisanalist

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo okt 15, 2006 2:42 pm

mattie schreef:Maar die Penalty was terecht. Gabri tikt hem van achteren aan. Wel hield de scheidsrechter op zeker 1 penalty voor ajax achter.
Ja. Die penalty voor Groningen was terecht. Je kunt hem ervoor geven. En bij een dweil van een man als Eric Braamhaar kun je daar altijd weer iets tegenover stellen. Omdat hij Groningen die penalty had gegeven, keurde hij de 2-2 van Ajax niet af. Als hij die penalty níet had gegeven, dan had hij die goal wél afgekeurd. Zo plussen en minnen de slechtere scheidsrechters heel wat af. Braamhaar is er een typisch voorbeeld van. Erg hinderlijk.
1e helft was van een bedroevend nivo, maar ja net wat meerdere zeggen "de internationals"waren er pas donderdag middag weer.
Vond ik helemaal niet. Ik vond de eerste helft van beide kanten heel sterk. Er werd goed gevoetbald. De vlam sloeg weliswaar niet in de pan, omdat beide ploegen in feite hun strijdplan goed uitvoerden. Maar slecht was die eerste helft zeker niet.

K.
Still alive...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo okt 15, 2006 2:55 pm

wimpey schreef:Terug naar 4-4-2, HtC. Luister naar Demo, op deze manier houden Sneyder en Gabri het geen heel seizoen vol.

Zwakke wedstrijd, veel fouten, veel spanning. Wel vermakelijk trouwens. Niet beter of slechter dan vele wedstrijden van de voorbije seizoenen. Wél is Ajax mentaal veel verder. Denk dat HtC soms uitbarstingen à la Ferguson heeft! Dat zie ik RK en DB niet doen.
Puur voetbaltechnisch gezien (hele wedstrijd) en qua aanvallend voetbal en kansen (tweede helft) was het niet top, maar zwak was het zeker niet. Zeker niet zo slecht als de gemiddelde wedstrijd in de Arena van het afgelopen seizoen. De eerste helft lag het tempo bij Ajax jammer genoeg te laag, maar wat wil je met ubervertrageraar Maduro, de onrust zelve Gabri (z'n slechtste wedstrijd dit seizoen, denk ik) en de totaal onindrukwekkende De Mul (het leek wel of ook z'n medespelers hem het liefst niet aanspeelden).
joey schreef:De tweede helft was technisch minder dan de eerste, maar veel spannender.
De tweede helft ging het tempo eindelijk wat omhoog (beide ploegen hadden elkaar een hele helft afgetast). Daardoor vielen er spelers uit de pas en werden er fouten gemaakt. Groningen kwam er een aantal keer (vaak door fouten aan Ajax-kant) gevaarlijk uit maar eigenlijk zette Ajax Groningen aardig onder druk.

De eerste helft pakte Groningen Ajax perfect aan, maar creëerde zelf vrijwel niets.
joey schreef:Waarbij het opviel dat Ajax fysiek en conditioneel gemakkelijk de strijd aan kon, terwijl Groningen zich twee weken op dit gevecht heeft kunnen voorbereiden.
:xyxthumbs: Het was een flink nadeel voor Ajax dat door de meesten over het hoofd werd gezien. Alleen Voetske stipte het vooraf aan, geloof ik. Maar Ajax was goed voorbereid. Zelfs Sneijder heeft tot de laatste minuut gelopen en Ajax is geen moment overlopen door een Gronings kwartiertje of iets dergelijks. Nou hopen dat dat ze over een tijdje ook in Groningen lukt.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo okt 15, 2006 2:57 pm

In het stadion (op korte afstand) leek het me geen penalty, maar op TV zag het er anders uit.
Ik weet niet hoe Braamhaar het voor elkaar krijgt om de boel zo op scherp te zetten. Hij kiest zijn momenten totaal verkeerd. Hij gaf Maduro geel om niets bijvoorbeeld. Hij marchandeert zo dat de spelers hun vertrouwen in hem verliezen. Er wordt geprotesteerd bij het leven en iedereen raakt geïrriteerd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo okt 15, 2006 2:58 pm

Die gele kaart van Maduro was in mijn ogen helemaal terecht.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo okt 15, 2006 2:59 pm

Hij struikelde en viel in de rug van zijn tegenstander. Vond het niets.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo okt 15, 2006 3:00 pm

Dat was dan pech voor hem, maar hij ontnam Suarez een (waarschijnlijk) grote kans.

Plaats reactie