Ajax - Groningen
De wedstrijd van het jaar kon alleen beslist worden door iets heel speciaals.
Voor de rest een dikke pluim voor Jans en Groningen die Ajax zonder enige schroom hebben bestreden en (minstens) een punt hadden verdiend. Speciaal applaus voor Suarez. Het ziet er niet allemaal even gepolijst uit, maar hij loopt op alles, knokt zich helemaal leeg en is een constante dreiging.
Ik heb me vermaakt bij een Nederlandse wedstrijd. Was heel lang geleden.
Gabri was trouwens opnieuw gruwelijk slecht. En Sneijder kreeg een staande ovatie van HtC. Waarom valt mij zijn zogenaamde goede spel nou nooit zo op?
Voor de rest een dikke pluim voor Jans en Groningen die Ajax zonder enige schroom hebben bestreden en (minstens) een punt hadden verdiend. Speciaal applaus voor Suarez. Het ziet er niet allemaal even gepolijst uit, maar hij loopt op alles, knokt zich helemaal leeg en is een constante dreiging.
Ik heb me vermaakt bij een Nederlandse wedstrijd. Was heel lang geleden.
Gabri was trouwens opnieuw gruwelijk slecht. En Sneijder kreeg een staande ovatie van HtC. Waarom valt mij zijn zogenaamde goede spel nou nooit zo op?
Wedstrijd van het jaar... Tsja, het klinkt raar aangezien we niet veel technisch hoogstaand voetbal hebben gezien. Maar tactisch was het sterk en in de tweede helft was er genoeg spektakel te zien.Steef schreef:De wedstrijd van het jaar kon alleen beslist worden door iets heel speciaals.
Hij heeft inderdaad keihard geknokt (overigens vind ik het een vrij irritant ventje), maar hij had toch zeker 1 of 2 keer situaties beter moeten uitspelen. Dat balletje dat 'jij of ik nog hadden gegeven' van Rosenberg op Perez tegen Utrecht gaf hij vandaag niet, waardoor een doelpunt uitbleef.Steef schreef:Voor de rest een dikke pluim voor Jans en Groningen die Ajax zonder enige schroom hebben bestreden en (minstens) een punt hadden verdiend. Speciaal applaus voor Suarez. Het ziet er niet allemaal even gepolijst uit, maar hij loopt op alles, knokt zich helemaal leeg en is een constante dreiging.
Huntelaar knokte de laatste 15 minuten ook, maar het zelfvertrouwen is even weg bij Klaas-Jan. Hij lijkt zichzelf in de weg te zitten. Er lukt echt bar weinig. Ik snapte ook niet zo goed dat Ten Cate hem er dan een paar minuten voor tijd afhaalde.
Gabri was inderdaad erg onzorgvuldig en hij maakte veel overtredingen.Steef schreef:Gabri was trouwens opnieuw gruwelijk slecht. En Sneijder kreeg een staande ovatie van HtC. Waarom valt mij zijn zogenaamde goede spel nou nooit zo op?
Ik vond een groot verschil zitten tussen Heitinga de eerste helft met De Mul voor zich en Heitinga de tweede helft met Perez voor zich. Perez liet de rechtervleugel zo nu en dan vrij waardoor Heitinga eindelijk wat ruimte voor zich had om op te stomen (Heitinga heeft namelijk nogal wat ruimte nodig wil hij naar voren gaan). Niet dat het heel veel opleverde, maar Groningen werd op die manier wel beter onder druk gezet.
telesport.nlJans: Gelukkigste heeft gewonnen
AMSTERDAM - De complimenten waren zaterdag in de Amsterdam ArenA voor FC Groningen maar Ajax won uiteindelijk de wedstrijd (3-2). „Niet de beste maar de gelukkigste ploeg heeft gewonnen”, constateerde verliezend trainer Ron Jans na afloop van een aantrekkelijk duel.
Jans was trots op zijn formatie maar teleurgesteld over het resultaat. „De eerste helft was een schaakspel. We losten het tactisch heel goed op en gaven weinig kansen weg. In de tweede helft bleek maar weer eens dat we mentaal ook heel sterk zijn. Na de openingstreffer van Babel zijn we heel sterk terug gekomen. Het is jammer dat we die voorsprong van 1-2 niet vast konden houden.”
Jans: „Ajax verdiende het tweede doelpunt eigenlijk niet. Huntelaar trok doelman Roorda aan zijn arm. Dat mag natuurlijk niet. Aan de andere kant mag Roorda zich ook niet zo af laten troeven. Die derde treffer van Emanuelson was van uitzonderlijke schoonheid.”
De grieperige trainer Henk ten Cate gaf na afloop geen commentaar op wedstrijd. De oefenmeester verloor tijdens het duel zijn stem. „We hebben van de sterke nummer drie van de ranglijst gewonnen”, stelde zijn assistent Hennie Spijkerman. „Daar zijn we blij mee.”
Jans heeft toch ook wel een handje van lullig reageren na een wedstrijd, of niet?
De pingel die Ajax had moeten krijgen, anyone? :hypocrite:
Knieblessure Babel
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Ajacied Ryan Babel heeft in het duel tegen FC Groningen een knieblessure opgelopen. De uitblinker met twee goals werd na afloop van het duel langdurig behandeld aan het gewricht. Zondag vindt een scan plaats van de knie. Hoogstwaarschijnlijk mist de spits de klassieker volgende week tegen Feyenoord.
telesport.nl
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Van de eerste helft kan ik me niets herinneren. Zegt genoeg! (Dat wil dus zeggen dat het een saaie helft was, niet dat ik teveel bier heb gezopen oid)
Tweede helft was er spektakel voor twee, spannend. Had bij die 1-2 ook wel het gevoel dat we dit nog gingen winnen trouwens.
Waar ik wel van schrok was die kans voor Fledderus, allemachtig zeg. Het hele verdedigingscentrum was gewoon verdwenen. Daar zwijnden we...
Tweede helft was er spektakel voor twee, spannend. Had bij die 1-2 ook wel het gevoel dat we dit nog gingen winnen trouwens.
Waar ik wel van schrok was die kans voor Fledderus, allemachtig zeg. Het hele verdedigingscentrum was gewoon verdwenen. Daar zwijnden we...
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Nou, dan vond ik deze wedstrijd toch veel leuker. ;)Steef schreef: Mja, Ajax - RKC of Ajax - Vitesse zal wel leuker zijn dan. :nooo:
Hier zat spanning en sensatie in, complimenten voor Groningen dat ze er een echte wedstrijd van probeerde te maken. RKC en Vitesse lieten zich als makke schapen naar de slachtbank leiden, dan hoop je alleen dat je nog een briljante goal ziet. Nu zat je de hele tweede helft op het puntje van je stoel.
Mwah, Ajax gaf ook helemaal niets weg.Steef schreef:Ajax speelde ook niet tactisch sterk, maar Groningen wel. Vind ik al heel wat voor een Nederlandse wedstrijd.
Ik wil een zo sterk mogelijk Ajax zien omdat ik Ajacied ben. Als de tegenstander ook sterk speelt en Ajax wint alsnog is dat alleen maar mooier en dat heb ik liever dan dat Ajax simpel over een zwakke tegenstander heen dendert, maar het belangrijkste is dat Ajax sterk, aanvallend voetbal speelt. Dat gebeurde vooral de eerste helft niet, ook niet van Groningse kant, waardoor een zeker element van een goede voetbalwedstrijd zeker gemist werd.Steef schreef:Mja, Ajax - RKC of Ajax - Vitesse zal wel leuker zijn dan. :nooo: