Weet niet of ze vinden dat Albers al genoeg ervaring heeft. Als je er een routinier naast wil is Jos misschien wél een optie, toch?Duke schreef:Ik denk niet dat ze nog een tweede Nederlandse rijder gaan aantrekken (laat staan Jos Verstappen :D ), ze moeten voorkomen dat ze teveel worden gezien als een Nederlands team.
F1 en andere autosporten
Moderator: mods
- Alaindebanaan
- Berichten: 2467
- Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
- Locatie: Eindhoven
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
- Daily Blind
- Berichten: 13388
- Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am
- Daily Blind
- Berichten: 13388
- Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am
- Alaindebanaan
- Berichten: 2467
- Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
- Locatie: Eindhoven
De enige zekerheid in dat wereldje is volgens mij dat er niets zeker is.....Zlatan Son of God schreef:Niemand die verstappen nu nog gaat aantrekken. Hij kan door deze actie zijn helm wel aan de wilgen hangen!
Alonso en Renault hebben de race weggegeven vandaag! Waar ze flink hadden kunnen uitlopen op Schumacher (4 punten) hebben ze nu alles weg moeten geven.
(hebben we ook een open-deuren smile? ;) )
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
- Daily Blind
- Berichten: 13388
- Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
- Berichten: 34515
- Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
- Locatie: Nijmegen
Maar goed...voor mij..so far so... :eusa_dance: :cheer: :D
Morgenochtend om 7.00 uur de race...
Bron: http://www.f1racing.net/nl/index.php
Morgenochtend om 7.00 uur de race...
Eerste startrij in Japan voor Ferrari
Felipe Massa heeft de snelste tijd gereden in de kwalificatie voor de Grand Prix van Japan. Op de valreep versloeg hij teamgenoot Michael Schumacher, die tweede werd. Fernando Alonso moest het doen met plaats vijf. Voor de Nederlanders was het een goede en slechte dag. Albers werd knap zestiende, maar Doornbos kwam niet verder dan het eerste gedeelte van de kwalificatie.
Toen de lichten op groen gingen, kreeg het publiek al snel een teleurstelling te verwerken. Een van de lokale helden, Sakon Yamamoto, zag zijn kwalificatie in rook opgaan. De Japanner spinde in zijn snelle ronde en parkeerde zijn auto langs de baan. Wel was hij snel op dat moment. Van Toyota kon dat niet gezegd worden. Jarno Trulli en Ralf Schumacher kwamen als eerste de baan op, maar konden niet direct indruk maken. Michael Schumacher kon dat wel. Op de helft van het eerste gedeelte van de kwalificatie, stelde hij zijn plaats veilig. Teamgenoot Massa deed hetzelfde, met een flink snellere tijd. In de laatste minuten zette Trulli orde op zaken door een goede ronde te rijden.
Christijan Albers deed het prima in het eerste stuk van de kwalificatie. Hij mocht mee naar deel twee, na zijn zestiende tijd. Na het succes van Doornbos in de kwalificatie van China, was het nu tijd voor een flinke teleurstelling. Hij en teamgenoot David Coulthard konden na het eerste gedeelte uitstappen. Ook Takuma Sato haalde het niet. Hij probeerde voor eigen publiek te stunten, maar tevergeefs. Voor Scott Speed, Tiago Monteiro en natuurlijk Sakon Yamamoto was het na het eerste kwartier ook afgelopen.
McLaren was de grote tegenvaller van het tweede gedeelte. Kimi Raikkonen en Pedro de la Rosa wisten zich niet bij de beste tien te kwalificeren. Christijan Albers ook niet, maar dat was meer te verwachten. Hij kon met zijn Spyker MF1 geen vuist maken bleef op de zestiende plaats. Ook betekende de tweede sessie het einde van de dag voor Robert Kubica, Mark Webber enVitantonio Liuzzi.
Voor Alonso was het begin van de laatste en belangrijkste training in de kwalificatie moeilijk. Hij zat gelijk achter Felipe Massa, die duidelijk niet van plan was hem voorbij te laten. Michael Schumacher stond vooraan de pitstraat en had vrij baan. Hij was ook de coureur die de eerste serieuze tijd neerzette, met nog vijf minuten op de klok. Daar kwam niemand meer aan, tot de laatste seconden. Schumacher zelf verbeterde zijn tijd, maar Massa was nog sneller. Ralf Schumacher en Jarno Trulli gingen naar plaats drie en vier, waardoor Alonso het moest doen met plaats vijf.
Ferrari kan met alle vertrouwen de race beginnen in Japan. Met de eerste startrij in handen, lijkt alles aanwezig voor een mooi weekend voor Schumacher en zijn team. Al zal ook hij weten dat de rollen vorige week in China compleet omgedraaid waren. Wie toen won, zal hij naar alle waarschijnlijk ook niet vergeten zijn.
Grand Prix van Japan - 8 oktober 2006 - Kwalificatie
Pos. Rijder Team Banden Tijd
1 F. Massa Ferrari 1:29.599
2 M. Schumacher Ferrari 1:29.711
3 R. Schumacher Toyota 1:29.989
4 J. Trulli Toyota 1:30.039
5 F. Alonso Renault 1:30.371
6 G. Fisichella Renault 1:30.599
7 J. Button Honda 1:30.992
8 R. Barrichello Honda 1:31.478
9 N. Heidfeld BMW 1:31.514
10 N. Rosberg Williams 1:31.856
11 K. Räikkönen McLaren 1:30.827
12 R. Kubica BMW 1:31.094
13 P. de la Rosa McLaren 1:31.254
14 M. Webber Williams 1:31.276
15 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso 1:31.943
16 C. Albers Spyker MF1 1:33.750
17 D. Coulthard Red Bull 1:32.252
18 R. Doornbos Red Bull 1:32.402
19 S. Speed Scuderia Toro Rosso 1:32.867
20 T. Sato Super Aguri 1:33.555
21 T. Monteiro Spyker MF1 1:33.709
22 S. Yamamoto Super Aguri geen tijd
Bron: http://www.f1racing.net/nl/index.php
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
- Berichten: 34515
- Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
- Locatie: Nijmegen
Alonso wint in Japan, Schumacher valt uit
Renault-rijder Fernando Alonso heeft de Grand Pix van Japan, de voorlaatste race van het seizoen, gewonnen. De Spanjaard staat in het kampioenschap nu tien punten voor op titelrivaal Michael Schumacher. De Duitser reed lange tijd aan de leiding van de race, maar viel uit met een geplofte motor. Felipe Massa en Giancarlo Fischella werden tweede en derde op Suzuka. Christijan Albers was de eerste uitvaller in Japan. Robert Doornbos werd dertiende.
De start verliep zonder incidenten. Polesitter Massa behield probleemloos de leiding voor Michael Schumacher. Alonso klom naar de vierde plek door Jarno Trulli in te halen. Christijan Albers en Robert Doornbos kenden beide geen goede start en verloren enkele posities, die zij later weer wisten terug te pakken. Massa mocht niet lang genieten van zijn leidende positie, na twee ronden stuurde Schumacher zijn bolide voorbij zijn teammaat. De top-vijf, Michael Schumacher, Massa, Ralf Schumacher, Alonso en Trulli bleef vervolgens dichtbij elkaar in de buurt.
Alonso bleek sneller dan Ralf Schumacher, maar wist hem pas na twaalf ronden te passeren. Beide Ferrari's waren op dat moment een gat aan het slaan naar de rest van het veld. Alonso had op dat moment vijf seconden achterstand, maar eenmaal verlost van Ralf Schumacher kon de Spanjaard goede tijden neerzetten. Trulli was de eerste die zijn team opzocht voor banden en brandstof. De andere coureurs in de voorhoede volgden het voorbeeld van de Italiaan snel. Alonso maakte zijn pitstop in ronde vijftien en won een positie door voor Massa de baan weer op te komen.
Michael Schumacher, leider in de wedstrijd, ging drie ronden later naar binnen. De Duitser keerde met vijf seconden voorsprong op zijn grote concurrent Alonso terug op de baan. De Renault-coureur kwam langzaam maar zeker dichterbij de scharlaken bolide van Schumacher, maar hij moest weer eerder dan Schumacher naar binnen voor zijn tweede stop. Nadat ook Schumacher zijn stop had gemaakt, maakten beide titelrivalen zich op voor het laatste deel van de race. Zeventien ronden voor het einde plofte de motor van Schumacher en pakte Alonso de leiding over.
Terwijl Schumacher aan een wandeling naar de pits begon, kon Alonso onbedreigd naar de zege rijden en, belangrijker nog, tien punten voorsprong op Schumacher nemen in het wereldkampioenschap. De Spanjaard staat met nog een race te gaan op pole voor zijn tweede wereldtitel. Felipe Massa kon zijn Ferrari naar een veilige tweede plek sturen, tien seconden voor Giancarlo Fisichella. Toyota-coureurs Jarno Trulli en Ralf Schumacher vielen tegen. Zij werden slechts zesde en zevende op Suzuka door telkens vroeg naar de pits te gaan.
Honda-rijder Jenson Button en McLaren-coureur Kimi Raikkonen, die de Grand Prix van Japan vorig jaar won, hadden een betere strategie en klommen naar de plekken vier en vijf. De race kende enkele spectaculaire momenten. Zo schoot Mark Webber met zijn Williams nog hard van de baan bij het opkomen van het rechte stuk. De Australiër raakte hard de bandenmuur, maar kon zonder problemen uitstappen. Ook BMW-rijder Robert Kubica en Toro Rosso-piloot Scott Speed maakten nog even een uistapje naast de baan.
Voor Albers was de race na twintig ronden voorbij. De Nederlander viel uit met veel schade aan de achterkant van de auto. Waarschijnlijk was een gebroken aandrijfas de oorzaak. Albers hield de Spyker MF1-wagen onder controle en stuurde de bolide zonder achtervleugel en een van de achterbanden terug naar de pits. Doornbos, die in de beginfase nog lekker aan het knokken was met Albers voor plek zestien, reed een degelijke race voor Red Bull en werd dertiende.
Het kampioenschap wordt op 22 oktober beslist in Brazilië.
Grand Prix van Japan - 8 oktober 2006 - Race
Pos. Rijder Team Banden Tijd Punten
1 F. Alonso Renault 1:23:53.413 10
2 F. Massa Ferrari + 16.151 8
3 G. Fisichella Renault + 23.953 6
4 J. Button Honda + 34.101 5
5 K. Räikkönen McLaren + 43.596 4
6 J. Trulli Toyota + 46.717 3
7 R. Schumacher Toyota + 48.869 2
8 N. Heidfeld BMW + 1:16.095 1
9 R. Kubica BMW + 1:16.932
10 N. Rosberg Williams + 1 ronde(n)
11 P. de la Rosa McLaren + 1 ronde(n)
12 R. Barrichello Honda + 1 ronde(n)
13 R. Doornbos Red Bull + 1 ronde(n)
14 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso + 1 ronde(n)
15 T. Sato Super Aguri + 1 ronde(n)
16 T. Monteiro Spyker MF1 + 2 ronde(n)
17 S. Yamamoto Super Aguri + 3 ronde(n)
Niet gefinisht
18 S. Speed Scuderia Toro Rosso + 4 ronde(n)
19 M. Webber Williams + 14 ronde(n)
20 M. Schumacher Ferrari + 17 ronde(n)
21 D. Coulthard Red Bull + 18 ronde(n)
22 C. Albers Spyker MF1 + 32 ronde(n)
Bron: http://www.f1racing.net/nl/
- Alaindebanaan
- Berichten: 2467
- Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
- Locatie: Eindhoven
Hoezo spannend?Ramona schreef:Fok...de Schumihaters zullen in een deuk liggen, maar ruim aan kop plofte de motor in 't laatste stukje van de race... X'C 0 punten dus en een hele spannende laatste race in Brazilië...
Er is in principe niets aan, als Alonso een punt scoort is hij toch wereldkampioen?
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
- Berichten: 14916
- Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm
- Alaindebanaan
- Berichten: 2467
- Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
- Locatie: Eindhoven
-
- AT Toto winner 15/16
- Berichten: 23726
- Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm
- Daily Blind
- Berichten: 13388
- Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am
- Alaindebanaan
- Berichten: 2467
- Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
- Locatie: Eindhoven
Nou ja, als ík Alonso zou zijn en Schumacher probeert mij zoiets dan te flikken, dan zou ik ervoor zorgen dat we dan samen ervanaf vliegen.... ;)Jöhnk schreef:Rammen gaat wat ver, maar een beetje afsnijden of blokkeren moet toch kunnen?
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
- Berichten: 34515
- Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
- Locatie: Nijmegen
Laatste race komt eraan, waarin Alonso dus geen punten mag behalen...Pfff...wat een sportdag zondag a.s... :nailbite:
Grand Prix van Brazilië
20 oktober 2006
16:00-17:00 1e training
19:00-20:00 2e training
21 oktober 2006
16:00-17:00 Vrije training
19:00 Kwalificatie
22 oktober 2006 Foto's
19:00 Race
www.ad.nlHet beste decor voor de apotheose
Pakt de Spanjaard Fernando Alonso de wereldtitel of heeft Michael Schumacher in zijn allerlaatste race nog een truc achter de hand? De Duitser zegt dat hij de wereldtitel al uit zijn hoofd heeft gezet, maar dat gelooft zeker niet iedereen. In het verleden heeft Schumacher immers wel vaker de grenzen van de regels opgezocht om de hoofdprijs te kunnen pakken. Gebeurt dat ook in Sao Paulo?
Nog 305,909 kilometers scheiden Fernando Alonso van zijn tweede wereldtitel. De Spanjaard heeft daarvoor in Sao Paulo nog één punt nodig. Hij is klaar voor het finaleduel met Michael Schumacher, de man van wie hij in 2005 de troon overnam. De ontknoping had op geen beter circuit kunnen plaatsvinden dan dat van Interlagos, het meest onvoorspelbare van de Formule 1-kalender.
Sinds de Grand Prix van Japan op Suzuka, bijna twee weken geleden, staat er in de aanloop naar het slotnummer in Sao Paulo nog maar één vraag centraal. Zal Schumacher in de laatste race uit zijn lange en zo rijke loopbaan zijn donkere kant weer laten zien, zoals hij recentelijk (zie kader) nog deed bij de GP van Monaco? Niemand van zijn collega’s verwacht het, of durft het hardop uit te spreken. ,,Michael wint niets met een opzettelijke botsing, omdat hij zelf moet winnen,’’ stelt Flavio Briatore, teambaas van Renault.
Zelf heeft Schumacher na de flop in Suzuka al afstand genomen van het idee dat hij de Formule 1 met een lauwerkrans om de nek kan verlaten. De Duitser liet de afgelopen dagen steevast weten namens werkgever Ferrari nog slechts te azen op de constructeurstitel. Met het oog daarop kan zowel Schumacher als collega Felipe Massa in Brazilië over een flink opgevoerde krachtbron (twintig pk’s extra) beschikken, die maar één in plaats van twee races hoeft mee te gaan. Bij tests vorige week in Jerez bleek de opgepompte Italiaanse motor veruit de snelste van allemaal te zijn. Ook de Renaults van Alonso en Giancarlo Fisichella worden voor het sluitstuk van een verse, supersterke krachtbron voorzien, al zal die van de Spanjaard conservatief worden afgesteld om het ontploffingsgevaar tot een minimum te beperken. Veiligheid staat bij de wereldkampioen, die gisteren de eerste training liet schieten, voorop.
Ondanks de minimale kans, gelooft niet iedereen dat Schumacher een achtste wereldtitel al uit zijn hoofd heeft gezet, zoals hij de wereld zelf wil doen laten geloven. Damon Hill denkt dat de Duitser een psychologisch spel speelt.
,,Michael geeft nooit op,’’ verklaarde de oud-wereldkampioen onlangs in een Engelse krant. ,,Pas als de race voorbij is, geeft hij zich over. Eerder niet,’’ aldus de man die in 1994 zijn kans op de mondiale kroon na een botsing met Schumacher geruïneerd zag worden. Ook Schumi’s manager Willi Weber stookte het vuurtje voor de dag des oordeels nog wat op. ,,Fernando doet het in zijn broek voor Michael,’’ zei Weber. ,,Hij heeft de titel nog lang niet in zijn zak.’’
De Duitser dicht zichzelf bij droog weer grote kansen toe op de 92ste Grand Prix-zege uit zijn carrière, zo zei hij deze week. ,,Als het nat is, wordt het echter een ander verhaal,’’ voegde hij er aan toe. De Bridgestone-banden die er bij de Ferrari’s omliggen, zijn in de regen de mindere van de Michelins, het rubber waarop Renault vertrouwt.
Schumacher weet als geen ander dat de weersomstandigheden bij de Grote Prijs van Brazilië bijna traditioneel veel invloed hebben op de uitslag. Ook zonneschijn en regen vechten boven Sao Paulo ten tijde van de races vaak heftige duels uit. De kans dat het in de kwalificatie en race droog blijft, lijkt volgens de laatste meteorologische verwachtingen vrij klein. In de afgelopen dagen regende het in Sao Paulo dagelijks hard en lang.
Naast het onvoorspelbare weer is er nog aantal andere factoren dat het verloop van de Grand Prix van Brazilië kan beïnvloeden.
Het Autódromo José Carlos Pace, zoals de baan officieel heet, is een van de meest hobbelige en ook stoffigste uit het circuit. Wie van de ideale lijn af moet, verliest extra tijd om de banden weer schoon te krijgen. Ook botsgevaar ligt constant op de loer, zo heeft het verleden uitgewezen. In 2001 verliet Juan Pablo Montoya in winnende positie de baan, toen achterblijver Jos Verstappen hem aanreed.
De dreiging van een aanrijding is datgene wat Alonso nog het meest vreest. De wereldkampioen hinkt bij zijn strijdplan op twee gedachten. Wegblijven uit de drukte, of onvervaard ten aanval trekken? Voorlopig opteert hij voor het eerste. ,,Ik moet voorzichtig zijn om de gevechten zoveel mogelijk te vermijden,’’ oordeelt hij. Met name voor het strijdgewoel in de eerste bocht na de start houdt de Spanjaard zijn hart vast. ,,Het zal voor Fernando niet de eenvoudigste race worden,’’ denkt Briatore.
,,Als hij te langzaam en voorzichtig is, scoort hij misschien geen punten. Als hij over de limiet gaat, bestaat de kans dat hij van de baan vliegt.’’
Angst voor een onbezonnen actie van Massa hoeft Alonso in ieder geval niet te hebben, beweert de Braziliaanse collega van Schumacher. Er is hem weliswaar veel aan gelegen zijn kopman te helpen, echter niet tegen elke prijs. ,,Ik ga geen smerige trucjes uithalen,’’ verklaart hij met de hand op zijn hart. ,,We gaan op een eerlijke manier proberen beide titels te veroveren.’’
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali