PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo okt 01, 2006 7:31 pm

Koeman wil nieuwe spits aantrekken
01 oktober 2006, 19:03

PSV-coach Ronald Koeman hoopt in januari op een nieuwe spits. Momenteel zijn Jefferson Farfán en Patrick Kluivert geblesseerd, waardoor Arouna Koné één van de weinige aanvallers is.

“Het is duidelijk waar ons probleem ligt. Ik hoop dat we in de winterstop iets kunnen doen”, reageerde Koeman na het uitduel bij SC Heerenveen (0-0) aan het ANP. “Ik zoek een type dat op meerdere posities inzetbaar is.”

Voor Koeman komt de blessure van Kluivert niet als een grote verrassing. “We wisten dat deze situatie zich zou kunnen voordoen. Patrick zal best nog eens een terugslag krijgen. Je hoopt natuurlijk van niet, maar het is niet uit te sluiten. Dat is geen verrassing. Het was ingecalculeerd. 100 Procent zekerheid hebben we niet met hem.”
voetbalprimeur.nl

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo okt 01, 2006 7:33 pm

Dat zou wat zijn. Ik zie Blaise N'Kufo in een PSV-shirt al helemaal voor me.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo okt 01, 2006 7:34 pm

Dan haalt ie dus vlak voor het sluiten van de transfermarkt 2 nieuwe aanvallers en dan vervolgens binnen een maand al weer om een nieuwe zeuren?

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » zo okt 01, 2006 11:16 pm

Extra bijverdienste....... :X
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

999

Bericht door 999 » ma okt 02, 2006 7:25 am

Koeman wil versterking

HEERENVEEN, maandag

PSV-trainer Ronald Koeman wil er in de winterstop een aanvaller bij. Het 0-0 gelijkspel in Heerenveen bewees andermaal dat de aanvalslinie te dun bezet is. „Daar hebben we intern al over gesproken. Iedereen beseft dat er voorin iemand bij moet om te zorgen dat – als er weer personele problemen zijn – we beter zitten dan nu”, aldus Koeman.

De wens van Koeman kan moeilijk los worden gezien van de tegenvallende fysieke gesteldheid van Patrick Kluivert. Alles wijst erop dat bij PSV voorlopig weinig wordt verwacht van de spits. „Het is natuurlijk zo dat je met Kluivert geen honderd procent zekerheid hebt. Hij heeft nu weer tijd nodig om terug te keren. Dat komt slecht uit, maar is niet onverwacht.”

Phillip Cocu maakte halverwege de tweede helft als invaller zijn rentree na een blessure en was in zijn 300e eredivisieduel nog dicht bij een goal. „Ik ben zo dicht mogelijk bij Arouna Koné gaan spelen, want daar lag ons probleem. We missen voorin gewoon stootkracht. Iedere keer was er maar één man in de zestien. Al aan het begin van het seizoen heb ik aangegeven dat het voorin te mager is. Ik begrijp de wens van de trainer wel. Je kan niet alles op één man aan laten komen.”

Voorlopig gebeurt dat wel en hoewel Michael Dingsdag als bewaker van Koné een sterke wedstrijd speelde, was de PSV-spits toch met afstand de gevaarlijkste Eindhovenaar. In de laatste twee duels met Heerenveen had Koné nog vijfmaal gescoord, maar net als al het hele seizoen schoot hij ditmaal tekort in zijn afronding.

Op de linkerflank was er voor het eerst een basisplaats voor Roy Beerens, die enkele sterke momenten had. „Toen ik mezelf op het bord in de basis zag staan, schrok ik wel even. Maar je moet meteen de knop omzetten en volwassen de wedstrijd ingaan. Ik heb direct mijn moeder gebeld, die is gaan zoeken of ze de wedstrijd bij iemand live op tv kon bekijken.”

Heerenveen bestreed PSV met de eigen wapens. Door een tactische omzetting had de thuisploeg in de eerste helft het overwicht. Koeman: „Heerenveen speelde maar met twee spitsen, met Afonso Alves daarachter. Daar hadden we veel problemen mee, daardoor verloren we de grip op het middenveld. In het veld kon de ploeg dat niet omzetten, dat heeft ook te maken met de afwezigheid van Cocu. In de rust hebben we dat besproken en daardoor liep Heerenveen in de tweede helft achter PSV aan.”

Met het gelijkspel als afsluiting van een reeks zware wedstrijden kon Koeman leven. „Gezien het wedstrijdverloop is dit een terechte uitslag. Heerenveen was in de eerste helft de betere ploeg. Na rust was er meer evenwicht in de wedstrijd. Ik ben tevreden met de resultaten die we in deze periode hebben behaald, zeker als je bedenkt dat vier van de zes duels uitwedstrijden zijn geweest. Na de interlandperiode is de groep weer compleet, Jefferson Farfán komt er voorin weer bij en de achterstand is niet zo groot dat je die niet meer recht kunt zetten.”

• PSV speelt woensdag een oefenwedstrijd in en tegen het Belgische Sint-Truiden. Phillip Cocu kan in dat duel wedstrijdritme opdoen.

Heerenveen - PSV 0-0. Scheidsrechter: Braamhaar. Toeschouwers: 25.400. Gele kaart: Bosvelt (Heerenveen), Kromkamp (PSV).
De T.
Blij met de punten ...

jabu

Bericht door jabu » ma okt 02, 2006 7:50 am

Marillion schreef:Dan haalt ie dus vlak voor het sluiten van de transfermarkt 2 nieuwe aanvallers en dan vervolgens binnen een maand al weer om een nieuwe zeuren?
Inderdaad. En nog doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is ook. 'We wisten dat we een risico met Kluivert namen'. Waarom wilde hij hem dan zo graag en werd Kluivert toch gehaald?

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » ma okt 02, 2006 9:12 am

Vorig jaar bij Benfica had Koe opeens Karagounis en Miccoli nodig omdat de doelpuntenproductie tegenviel, en nu heeft ie weer een nieuwe spits nodig voor het seizoen goed en wel bezig is.

Voorspelling: de geschiedenis herhaalt zich. In de CL een paar aardige resultaten, in de competitie gaat het een stuk minder, en aan het eind van het seizoen hangt PSV als los zand aan elkaar.

Hetzelfde scenario als bij Benfica en Ajax dus.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Jim

Bericht door Jim » ma okt 02, 2006 9:51 am

Maartoe schreef:
Marillion schreef:Dan haalt ie dus vlak voor het sluiten van de transfermarkt 2 nieuwe aanvallers en dan vervolgens binnen een maand al weer om een nieuwe zeuren?
Inderdaad. En nog doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is ook.
Weet dat het te veel gevraagd is, maar als je bereid zou zijn ietsje verder te kijken dan je anti-Koeman neus lang is, zie je dat dat helemaal niet zo vreemd is.
Aanvallers Ajax:
Babel, Mitea, De Mul, Manucharyan, Rosenberg, Rosales, Huntelaar.
Totaal: 7

Aanvallers PSV:
Farfan, Kluivert, Kone, Tardelli, Beerens.
Totaal: 5

Zo gek is het dus niet dat Koeman er voor de aanval nog iemand bij wil.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma okt 02, 2006 9:57 am

En Lee Nguyen niet te vergeten.

Als PSV met deze aanvallers 4-3-3 wil gaan spelen, dan komen er inderdaad wat spelers te kort. Een 4-4-2 zou alleen veel meer voor de hand liggen.

jabu

Bericht door jabu » ma okt 02, 2006 10:02 am

Je 'vergeet' voor het gemak even dat Lee Nguyen ook een aanvaller is en dat Jason Culian ook prima op de vleugel uit de voeten kan? Bovendien neigt de 4-3-3 van Koeman wel erg naar een 4-4-2. Volgens mij heb je dan gewoon een zevental spelers voor 3 posities. Lijkt mij genoeg, ongeacht hoeveel spelers Ajax of elke willekeurige andere club er rond heeft lopen.

Edit: Ik zie dat Peter mij voor was.

Jim

Bericht door Jim » ma okt 02, 2006 10:43 am

Maartoe schreef:Je 'vergeet' voor het gemak even dat Lee Nguyen ook een aanvaller is en dat Jason Culian ook prima op de vleugel uit de voeten kan? Bovendien neigt de 4-3-3 van Koeman wel erg naar een 4-4-2. Volgens mij heb je dan gewoon een zevental spelers voor 3 posities. Lijkt mij genoeg, ongeacht hoeveel spelers Ajax of elke willekeurige andere club er rond heeft lopen.
Voor Culina kunnen we Perez ook als aanvaller invullen.
Maar ik vergeet inderdaad Lee Nguyen. Net als de 18-jarige Beerens natuurlijk een gelouterde aanvaller. Hoe kan ik in vredesnaam zo dom zijn want dat haalt de hele strekking van mijn betoog uiteraard genadeloos onderuit. Nee, met Lee Nguyen er ook nog bij is verdere aanvulling absoluut niet meer nodig. Dan zit je geramd als topclub.

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma okt 02, 2006 10:48 am

Beetje dom om dan gokje Kluivert te contracteren.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma okt 02, 2006 10:51 am

Manucharyan en Mitea kun je bij Ajax wegstrepen. Op deze spelers wordt zo goed als nooit een beroep gedaan.

Ik vind het ook raar. Twee spitsen kopen en vervolgens drie weken later jammeren dat er een nieuwe spits bij moet omdat de spitsen niet voldoen. Dan heb je dus gewoon de verkeerde spitsen gehaald. Koeman en de verkeerde spitsen... what's new.
Ajax!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma okt 02, 2006 10:52 am

Ossegal schreef:Beetje dom om dan gokje Kluivert te contracteren.
Precies, neem dan een spits waarvan je normaal gesproken kunt verwachten dat hij direct inzetbaar is. Bovendien is het meetellen van Lee Nguyen toch niet zo vreemd? Het gaat om tijdelijke problemen ivm blessures. Dan kun je best een keer terugvallen op een talent uit het tweede. Ervaren is ie niet maar dat geld natuurlijk ook voor iemand als Manucharyan bij Ajax.

Ik vind het gewoon vreemd dat hij op de valreep 2 aanvallers haalt en er nu nog één wil hebben. Als dat nodig is heb je in de voorbereiding toch echt iets over het hoofd gezien.

Feest

Bericht door Feest » ma okt 02, 2006 11:12 am

Ik vind het topnieuws. ;)

Jim

Bericht door Jim » ma okt 02, 2006 11:30 am

Marillion schreef: Ik vind het gewoon vreemd dat hij op de valreep 2 aanvallers haalt en er nu nog één wil hebben. Als dat nodig is heb je in de voorbereiding toch echt iets over het hoofd gezien.
Waarom is dat nou zo vreemd?.
Ten Cate haalt toch ook 2 middenvelders (Gabri en Roger) en mist nu plotseling kennelijk Boutahar, of in ieder geval zo'n type. Dat is precies hetzelfde.
Clubs, zeker topclubs zijn altijd zoekende naar versterkingen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma okt 02, 2006 12:15 pm

Dus omdat Ten Cate dat wil doen is het beleid van Koeman wel in orde? Volgens mij staat dat los van elkaar. Maar goed, ik vind het ook vreemd dat Ten Cate eerst Davids wil hebben, als dat niet lukt Roger binnenhaalt en vervolgens tot de conclusie komt dat hij eigenlijk nog een middenvelder 'met recuperatievermogen' nodig heeft. Dat is namelijk de vraag van Ten Cate. Het verhaal over Boutahar is veel minder concreet.

Natuurlijk kijken topclubs altijd naar mogelijke versterkingen. Maar psv heeft in de voorbereiding voor wat betreft aanvallers alleen Vennegoor verloren. Vervolgens halen ze Kluivert binnen als vervanger met de wetenschap dat hij blessuregevoelig is en komt als extra versterking Tardelli nog binnen. Nu blijkt dat Kluivert inderdaad blessuregevoelig is en dan moet er nog iemand bijkomen. Terwijl Farfan en Tardelli voor zover ik weet maar korte tijd uit de roulatie zijn. Ik vind dat vreemd.

Jim

Bericht door Jim » ma okt 02, 2006 12:23 pm

666 schreef:Vorig jaar bij Benfica had Koe opeens Karagounis en Miccoli nodig omdat de doelpuntenproductie tegenviel, en nu heeft ie weer een nieuwe spits nodig voor het seizoen goed en wel bezig is.
Karagounis is een middenvelder en werd dus niet primair vanwege de doelpuntenproductie aangetrokken. Miccoli kwam gewoon ter vervanging van een vertrekkende spits, Karadas. Vrij logisch en niks aparts dus.
Begrijp dat je een vermeende tendens wilt benadrukken, maar als die er eigenlijk helemaal niet is, verliezen argumenten al snel steekhoudende waarde.
666 schreef: Voorspelling: de geschiedenis herhaalt zich. In de CL een paar aardige resultaten, in de competitie gaat het een stuk minder, en aan het eind van het seizoen hangt PSV als los zand aan elkaar.
Hetzelfde scenario als bij Benfica en Ajax dus.
Tja, zo is voorspellen niet moeilijk. Die aardige resultaten in de CL zijn er al...
Verder wil je weer een tendens aanduiden die eigenlijk niet bestaat.
Benfica's zogenaamd mindere resultaten onder Koeman in de competitie zijn namelijk slechts zeer relatief. Vergeleken met het vorig seizoen snel van internationale verplichtingen verstoken zijnde Sporting en Porto wel. Echter haalde Benfica in de competitie onder Koeman gewoon meer punten dan in voorafgaande kampioensjaar van de club. Ondanks een fors aantal zware CL-duels meer.
Bij Ajax ging het op het laatst in de competitie inderdaad minder. Maar dat ging het bijvoorbeeld aan het einde van de periode van Gaal ook.
Dus concluderend. Er is feitelijk helemaal geen sprake van een scenario, noch een zich herhalende geschiedenis.

Jim

Bericht door Jim » ma okt 02, 2006 12:27 pm

Marillion schreef:Natuurlijk kijken topclubs altijd naar mogelijke versterkingen. Maar psv heeft in de voorbereiding voor wat betreft aanvallers alleen Vennegoor verloren.
En Sibon en Beasley.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma okt 02, 2006 12:37 pm

Oh ja, da's waar. Maar goed, voor Beasley heeft men dus Tardelli gehaald dus dan ontbreekt uiteindelijk alleen een vervanger voor Sibon die echt nooit meer in actie kwam en waarvan al tijden bekend was dat hij weg zou zijn. Inmiddels is Tardelli volgens mij weer inzetbaar en Farfan duurt ook niet lang meer. Dan is het probleem dus weer opgelost. Tenzij men ineens afhankelijk is van de blessuregevoelige Kluivert.

Maar goed, laat hem nog maar een spits halen hoor. Dat geld wat ze nu binnenkrijgen vanuit Amerika is bij Koeman in goede handen. :yes:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma okt 02, 2006 12:41 pm

Ik zou zeggen: laat Koeman lekker zijn gang gaan. :xyxthumbs:

Overigens begrijp ik de vergelijking tussen het aantal aanvallers van PSV en Ajax niet helemaal, als de één er zeven heeft, mag de ander er geen acht hebben? :nooo:

Wat wel vreemd is natuurlijk is dat ze net twee spitsen hebben aangetrokken, en dat Koeman er net een maand later achter komt dat hij er nog één nodig heeft. Of zou hij verwachten dat Kluivert helemaal niet meer fit wordt?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma okt 02, 2006 12:48 pm

Waar zit die Bob Peeters tegenwoordig eigenlijk? :hypocrite:

Feest

Bericht door Feest » ma okt 02, 2006 12:49 pm

Dat lijkt mij niet onwaarschijnlijk. En Tardelli is gewoon niks speciaals.

Tijd voor 'de lijst van Steef.'

;)

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma okt 02, 2006 12:52 pm

Zou inderdaad wel een keertje tijd worden. We wachten al zo lang. :sleepey:

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma okt 02, 2006 1:39 pm

Ff sms-en met Van der Zee!
Ajax!

Gesloten