Utrecht-AJAX
-
Blind heeft hem in A1 ook wel links achterin laten spelen, maar ik zie hem liever centraal. Ajax heeft geen linksback, ik hoop niet dat Vermalen er het slachtoffer van is en daar kapot gaat.Rishi schreef:Ja, Heitinga schakelde zich ook een paar goed aanvallend in. Vermaelen heb ik dat niet zien doen. Komt misschien nog wel.
Ik kan me niet herinneren (leeftijd!) dat we van utrecht uit wonnen, was de laatste keer onder Olsen (toen een grote overwinning?)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Ik was aan het luisteren via de radio en snapte er inderdaad ook niets van. Het blijft trouwens toch echt ongelooflijk dat die Van Dijk uiteindelijk ook daadwerkelijk juist Sneijder aanpakt. Als de scheids dit gemist had had ik het ook niet meer geweten. :DPeter schreef:Wat was trouwens de aanleiding van de vrije trap? Volgens mij was dat toch het natrappen van die smeerlap van een van Dijk? Is het dan niet de bedoeling dat wij die vrije trap hadden moeten nemen?
De samenvatting is bijna klaar met downloaden. :cheer:
Zo, de samenvatting alleen al was onwijs enerverend. Babel zag er inderdaad sterk uit en Ajax had op een gegeven moment makkelijk met
0-4 voor kunnen staan.
Verder mooi om te zien hoe de spelers van Ajax reageerden bij de 0-2 en de pingel tegen. Ze toonden echte beleving.
Utrecht heeft weer eens een ploeg schoppende randdebielen. :nooo:
0-4 voor kunnen staan.
Verder mooi om te zien hoe de spelers van Ajax reageerden bij de 0-2 en de pingel tegen. Ze toonden echte beleving.
Utrecht heeft weer eens een ploeg schoppende randdebielen. :nooo:
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
ik gaat er vanuit dat een ieder hier aangenaam verrast was dat het opeens een 4-4-2 was. Had je dan misschien niet met een Rosenberg kunnen beginnen? Voor diegene die de gehele wedstrijd hebben gezien is deze variant voor herhaling vatbaar? Dat ajax weer wint bij die Utreg is extra lekker.
Bij de samenvatting zag ik wel dat het een zeer stijdbaar ajax was en dat zelfs de heren analisten zeer tervreden waren over dit ajax. Ook dat Babel misschien alles minder mooi moet leren te doen want daardoor houdt je wel Utreg in de wedstrijd.
Bij de samenvatting zag ik wel dat het een zeer stijdbaar ajax was en dat zelfs de heren analisten zeer tervreden waren over dit ajax. Ook dat Babel misschien alles minder mooi moet leren te doen want daardoor houdt je wel Utreg in de wedstrijd.
Weer op zoek naar een Interim coach..
-
Het was geen 4-4-2, maar dat terzijde. Ik vind deze taktiek zeker voor herhaling vatbaar. Achterin stond het solide, middenveld hield de boel compact (dat is de laatste jaren wel anders geweest...) en voorin heb ik vooral genoten van Babel, die constant een dreiging was. Met Huntelaar speel je een totaal ander soort voetbal, Huntelaar is vooral afhankelijk van de aanvoer. Babel creeert met zijn snelheid zelf de kansen en zeker in dit soort wedstrijden werkt het goed. Want zo kon Utrecht nooit voluit aanvallen, want Babel hield steeds 2/3 man bezig.mattie schreef:ik gaat er vanuit dat een ieder hier aangenaam verrast was dat het opeens een 4-4-2 was. Had je dan misschien niet met een Rosenberg kunnen beginnen? Voor diegene die de gehele wedstrijd hebben gezien is deze variant voor herhaling vatbaar? Dat ajax weer wint bij die Utreg is extra lekker.
Ik heb echt genoten van deze wedstrijd, er straalde een soort volwassenheid vanaf. Urby was goed, Gabri goed met het vroeg storen, Sneijder pakte steeds de afvallende bal. Alleen Rosales was niks.
Steef schreef:Je ziet die grens zeggen: 'Het was er binnen.'
:sad:
Die doodschop van Gabri was trouwens ook flink belachelijk.
Mwah, Urby kan toch wel op het middenveld uit de voeten wat mij betreft.
Toch?
Gelukkig is mijn uitgesproken hoop in dit topic uitgekomen en speelde Ajax 4-4-2. :yes:
Veelzeggend dat Roger niet mocht opdraven. Hij is gewoon te licht voor dit werk. Verder een fantastisch interview van die Van Dijk. Ik zou graag zien dat Ron Jans ook zulke uitspraken doet voor de wedstrijd Ajax - Groningen. :xyxthumbs: