Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Rembrandt III

Bericht door Rembrandt III » zo okt 01, 2006 5:21 pm

MISTAAAAAAAAAA!

Rembrandt III

Bericht door Rembrandt III » zo okt 01, 2006 5:36 pm

Er had er al eentje bij gemogen.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo okt 01, 2006 5:43 pm

RAAAAAAAAAUUUUUUUUUUUUUUUULLLLLLLLL ;)

1-1
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo okt 01, 2006 7:25 pm

Ramos met weer eens een rode kaart en Sevilla dat over Real heen kruipt.

Zaragoza, een van m'n andere dark horses lijkt de kluts kwijt te zijn.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 02, 2006 6:07 am

Thomas schreef:
Thomas schreef:Ik tip trouwens Barcelona, Valencia, Real Madrid (die moeten ernstig op zoek naar een creatieve middenvelder), Sevilla en Atlético Madrid als bovenste vijf ploegen voor dit seizoen.
Zaragoza en Villarreal komen ook nog in de buurt, maar m'n voorspelling blijft zo staan.

Ik zag net een stukje van Real Sociedad-Recreativo. De nummer 8 van Recreativo, Santi Cazorla (ex-Villarreal), is een leuk spelertje.
Recreativo gaat door met verrassen door met 2-0 te winnen van Real Betis. Die gaan de degradatiedans dit seizoen ontspringen. Ik denk dat ze zelfs een van de revelaties van het seizoen kunnen worden (en dan bedoel ik dat ze een plek bij de bovenste 12 kunnen pakken).

Valencia wint trouwens weer, dit keer met 4-0 van Nàstic. De eerste helft ging het nog moeizaam aangezien Nàstic aanspraak mocht maken op een gelijkmaker, maar na rust liep Valencia tamelijk simpel uit naar 2-, 3- en 4-0. Vraagje aan San Marco (en hoe heette die andere vent ook alweer?): vind je het nog steeds gek dat Valencia Villa verkoos boven Kluivert? ;)

Nogmaals, Valencia heeft gewoon een ijzersterk (almost all-Spanish) team. Vooral op het middenveld zijn er opties te over en is er ook qua speelwijze en tactiek van alles mogelijk. Voorin gaat het duo Villa-Morientes gewoon voor 40 doelpunten zorgen. Achterin is de beste opstelling voor mij nog altijd Miguel-Ayala-Albiol-Del Horno, maar Quique Flores ziet dat zo nu en dan wat anders en heeft ook met blessures te maken. Vandaag kregen Miguel en Ayala gewoon rust, hoop ik.

17 van de 25 selectiespelers zijn Spaans en over het algemeen een stuk of 9 basisspelers. Het kan de hechtheid van een team natuurlijk ten goede komen. Hoe dan ook lijkt Valencia weer een echt team op de been te hebben gebracht. Een team waarin ik dit seizoen de voornaamste concurrent van Barcelona zie. :xyxthumbs:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 02, 2006 5:33 pm

'Gudjohnsen is honderd procent trefzeker'

2/10/2006 17:25

Eidur Gudjohnsen is hard op weg zich net zo populair te maken bij de aanhang van Barcelona als Henrik Larsson. De IJslandse opvolger van de Zweedse goalgetter is tot nog toe goud waard voor de ploeg van Frank Rijkaard.

Guddy's cijfers zijn indrukwekkend. In exact honderd minuten in de Spaanse competitie staat hij al op twee doelpunten en een assist. Bovendien dwong hij al een strafschop af en moest zowel Racing Santander als Athletic de Bilbao met een man minder verder na overtredingen op Gudjohnsen.

Barcelona dankt direct twee punten aan het sterke spel van de 28-jarige aanvaller. Gudjohsens goal uit tegen Celta de Vigo tilde was de winnende. Hij tilde de stand van 2-2 naar 2-3 in de 87ste minuut. En afgelopen weekend in Baskenland zorgde hij na zijn assist bij de 1-1 zelf voor de 1-2. Javier Saviola vergrootte daarna nog de marge.

Opmerkelijk is eveneens dat Gol-johnsen pas twee schoten op doel loste, zo becijferde El Mundo Deportivo. In allebei de gevallen was het raak. Daarbij heeft de oppositie maar zelden een antwoord op de slimme loopacties van de blonde spits. Iedere acht minuten wordt hij gemiddeld onreglementair getackeld. Gudjohnsen is daarmee de meest getackelde speler in de Primera División.

Met de langdurig afwezige Samuel Eto'o in de ziekenboeg (knieblessure), krijgt de ex-PSV'er de komende tijd voldoende kansen te bewijzen over een langere periode zo dodelijk effectief te zijn. Het enige dat hem zorgen baart, is dat hij bij Chelsea veel zwaarder trainde. De IJslander heeft al laten vallen dat hij graag extra wil trainen bij Barça om de goede vorm vast te kunnen houden.
vi.nl

Ik vond 12 miljoen veel geld voor een speler in de Larsson-rol (Larsson zelf was hiervoor bijvoorbeeld transfervrij gehaald), maar het blijft een onderschatte voetballer.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo okt 04, 2006 12:02 pm

Omdat hij speler van onder andere Malaga is geweest:
Dario Silva wilde even niet meer leven

4/10/2006 9 :34

Dario Silva is enigszins opgeknapt na de amputatie van zijn rechter onderbeen. 'Het is een wedstrijd die ik heb verloren. Nu wil ik revalideren en hoop ik me te kunnen revancheren.'

Voor Dario Silva sloeg het noodlot twee weken geleden toe. Bij een auto-ongeluk raakte hij dusdanig ernstig gewond, dat doktoren genoodzaakt waren zijn rechterbeen vanaf de knie te amputeren. Tijdens die ingreep lag de voormalig Uruguayaans international in coma. Pas enkele dagen later werd hij op de hoogte gebracht van de amputatie. 'Toen ik het hoorde, wilde ik eerst niet meer leven', blikt hij terug in het Uruguayaanse dagblad El Pais.

Maar nu, bijna twee weken later, lijkt Dario Silva zich te hebben verzoend met het gedwongen einde aan zijn voetballoopbaan. 'Ik zou anders hebben gereageerd als ik twintig jaar was of in afwachting was van een nieuw contract.'

Nog steeds in het ziekenhuis liet hij weten dat het hem goed gaat. 'Ik zal alle mensen die mij hebben gesteund voor de rest van mijn leven dankbaar zijn. Al deze reacties betekenen dat ik toch iets belangrijks heb nagelaten in de harten van heel wat mensen.' Diego Maradona kreeg een speciaal dankwoord. 'Maradona veroorzaakte de grootste impact. Hij sprak met mijn familie, omdat ik destijds nog in coma lag.'
vi.nl

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do okt 05, 2006 10:39 am

Real en Barça jagen allebei op Gago

5/10/2006 11:11

Na het vertrek van Sergio Agüero naar Atlético Madrid is Fernando Gago de meest gewilde speler in de Argentijnse competitie. Real Madrid en Barcelona zitten beide achter de middenvelder van Boca Juniors aan.
Real dacht de twintigjarige middenvelder al bijna binnen te hebben, maar zal enigszins zijn geschrokken van het bericht dat komend weekeinde een forse delegatie van Barcelona afreist naar Buenos Aires, waar de derby River Plate-Boca Juniors op het programma staat.

Barça's voorzitter Joan Laporta en technisch directeur Txiki Begiristain zitten op de tribunes van Estadio Monumental om Gago en zijn ploeggenoot aanvaller Rodrigo Palacio te bekijken. Laporta heeft tevens een onderhoud met voorzitter Mauricio Macri, bericht het Argentijnse dagblad Clarín. Overigens is Barcelona ook van plan om met Independiente te praten over doelman Oscar Ustari.

Tegelijkertijd berichten Spaanse media zoals Marca en Mundo Deportivo dat spelersmakelaar Franco Baldini binnenkort namens Real vertrekt naar Argentinië om met de clubleiding van Boca te onderhandelen over een transfer van Gago. Les Xeneizes zouden circa twintig miljoen euro willen ontvangen voor de speler, die afgelopen weekeinde zijn eerste competitiedoelpunt maakte.

Gago zelf reageert vereerd én terughoudend. 'Ik ben er trots op dat een van de beste clubs ter wereld mij wil hebben. Dat betekent dat ik het goed doe en het geeft me een extra motivatie om mijn vorm vast te houden. Het is een droom voor Real te spelen', tekende Marca op uit de mond van de speler, die in eigen land wordt vergeleken met Fernando Redondo.

'Ik laat me niet gek maken door Real', vertelde diezelfde Gago echter aan Mundo Deportivo. 'Ik heb het voorrecht om voor Boca te spelen en bij mijn familie te zijn en ik voel me daar op dit moment erg goed bij. Ik weet dat Madrid de beste club van Europa wordt genoemd en ik weet ook dat het de grootste stap in je loopbaan kan zijn, maar daardoor laat ik mijn hoofd niet op hol brengen.'

www.vi.nl
Logisch natuurlijk.

jabu

Bericht door jabu » zo okt 08, 2006 9:39 pm

Rembrandt III schreef:Opvallend dat de overal afgeteste Zigic toch 2x scoort voor Santander.
En nu weer de winnende maakt voor Servië tegen België. ;)

Feest

Bericht door Feest » zo okt 08, 2006 9:39 pm

Hij kan niet voetballen.

jabu

Bericht door jabu » zo okt 08, 2006 9:40 pm

Gago: ‘Ik wil voor Barça uitkomen’
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op zondag, 8 oktober om 15:54

In verklaringen aan de Catalaanse sportkrant Sport heeft Fernando Gago laten weten dat hij dolgraag voor FC Barcelona wil uitkomen. De 20-jarige Argentijnse middenvelder wordt de afgelopen weken in verband gebracht met de Catalanen en Real Madrid.

“Natuurlijk wil ik voor een club als Barcelona uitkomen. Het is een belangrijke club en het is voor mij een eer dat ze interesse in mij tonen. Het is onzin dat ik een voorcontract heb getekend bij Real Madrid, ik heb alleen een contract bij Boca Juniors”, aldus Gago.

Het verblijf van president Joan Laporta in Argentinië heeft bij de lokale media voor de nodige speculaties gezorgd. Zo zou Laporta aan diens Argentijnse collega Mauricio Macri hebben gevraagd om niet te onderhandelen met Real Madrid over Gago, die ondanks zijn prille leeftijd al vijf prijzen won met Los Xeneizes.

Laporta zal vanavond tevens aanwezig zijn bij de beladen klassieker tussen Boca Juniors en Rive Plate.
voetbalzone

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » ma okt 09, 2006 6:31 pm

Jaja.....
Alleen uit deze topic:

Gago zelf reageert vereerd én terughoudend. 'Ik ben er trots op dat een van de beste clubs ter wereld mij wil hebben. Dat betekent dat ik het goed doe en het geeft me een extra motivatie om mijn vorm vast te houden. Het is een droom voor Real te spelen', tekende Marca op uit de mond van de speler, die in eigen land wordt vergeleken met Fernando Redondo.

'Ik laat me niet gek maken door Real', vertelde diezelfde Gago echter aan Mundo Deportivo. 'Ik heb het voorrecht om voor Boca te spelen en bij mijn familie te zijn en ik voel me daar op dit moment erg goed bij. Ik weet dat Madrid de beste club van Europa wordt genoemd en ik weet ook dat het de grootste stap in je loopbaan kan zijn, maar daardoor laat ik mijn hoofd niet op hol brengen.'
Gago: ‘Ik wil voor Barça uitkomen’
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op zondag, 8 oktober om 15:54

In verklaringen aan de Catalaanse sportkrant Sport heeft Fernando Gago laten weten dat hij dolgraag voor FC Barcelona wil uitkomen. De 20-jarige Argentijnse middenvelder wordt de afgelopen weken in verband gebracht met de Catalanen en Real Madrid.

“Natuurlijk wil ik voor een club als Barcelona uitkomen. Het is een belangrijke club en het is voor mij een eer dat ze interesse in mij tonen. Het is onzin dat ik een voorcontract heb getekend bij Real Madrid, ik heb alleen een contract bij Boca Juniors”, aldus Gago.
En Valencia lijkt hem ook wel leuk...... :hypocrite:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 09, 2006 7:59 pm

Neeskens hoopt op komst Neill

09 oktober 2006, 16:25 uur

Als het aan Johan Neeskens ligt, komt verdediger Lucas Neill van Blackburn Rovers naar FC Barcelona. De assistent-coach van de Catalanen werkte afgelopen zomer bij het WK samen met de Australiër, wiens contract na dit seizoen in Engeland afloopt. "Ik weet dat Frank Rijkaard (hoofdcoach, red.) Neill ook volgt", zei Neeskens maandag tegen Sky Sports.

"We hebben een paar erg goede verdedigers, maar er kan veel gebeuren in een jaar", vervolgde Neeskens, die op het WK bij Australië de rechterhand was van bondscoach Guus Hiddink. Neill heeft laten doorschemeren dat hij geen nieuw contract tekent in Blackburn.
voetbal.nl

Het einde van Sylvinho en Gio zit er bij Barcelona wel een beetje aan te komen, neem ik aan. Kan je mooi met Zambrotta op links en Neill op rechts spelen.

jabu

Bericht door jabu » ma okt 09, 2006 9:02 pm

Is dit niet een oud bericht dat weer van stal is gehaald? Kan mij volgens mij herinneren dat dit verhaal al eerder de ronden deed.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 09, 2006 10:34 pm

Je kan wel merken dat jij veel op voetbalzone.nl leest, Maartoe. ;)

Er staat in het bericht dat Neeskens het maandag gezegd heeft, vandaar dat ik het plaatste. Maar een soortgelijk bericht deed inderdaad wel eens eerder de ronden.

Lionel

Bericht door Lionel » ma okt 09, 2006 11:05 pm

Waarom koopt Ajax zo een gozer niet dan
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 09, 2006 11:07 pm

Omdat hij in het Premiership speelt en dus in de interesse van een club als Barcelona staat. ;)

Lionel

Bericht door Lionel » ma okt 09, 2006 11:14 pm

Een half jaar eerder dan
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za okt 14, 2006 12:14 am

'Ronaldinho binnen twee jaar naar AC Milan'

13/10/2006 16:52

Over twee jaar verhuist Ronaldinho van Barcelona naar AC Milan. Althans, dat verwacht zijn broer en zaakwaarnemer Roberto De Assis.

'Afgelopen zomer besloot Milan een van mijn cliënten, Ricardo Oliveira, te contracteren in plaats van Ronaldo', zei Roberto De Assis tegen het Spaanse AS. 'En nu denk ik dat ik binnen twee jaar Ronaldinho naar Milaan kan brengen.'

In Spanje en Italië wordt gesproken over een transfersom van negentig miljoen euro. Maar de opmerkingen van Roberto Assis lijken ook een ander doel te dienen. Met de geruchten over een aanstaande transfer wil hij een hoger salaris afdwingen in de onderhandelingen met Barcelona over een nieuwe verbintenis, althans zo wordt beweerd.
vi.nl

Feest

Bericht door Feest » za okt 14, 2006 9:18 pm

Getafe - Real Madrid 1-0.

Malaga-produkt Alexis had RvN in z'n zak.

Ronaldo viel in en zag 2x geel. Hij mist nu de wedstrijd tegen FC Barcelona.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za okt 14, 2006 9:28 pm

Real prut. Van Nistelrooij prut. Real geen enkele doelpoging. Terechte overwinning Getafe. :yes:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo okt 15, 2006 3:37 pm

Scheidsrechter 'regelt' goals bij zege Atlético

14/10/2006 23:58

Manuel Ángel Pérez Lima had de hoofdrol tijdens de wedstrijd tussen Atlético Madrid en Recreativo. De scheidsrechter ging in de fout bij alle goals en hielp zo Atlético aan de 2-1 overwinning.

In het laatste half uur raakte Pérez Lima helemaal van slag. Het begon met een schwalbe van Emilio José Viqueira, die ging liggen zonder dat Atlético's José Manuel Jurado hem had aangeraakt. Doelman Leo Franco keerde nog wel de strafschop van Javi Guerrero, maar was kansloos in de rebound tegen diezelfde Guerrero.

Acht minuten later wees Pérez Lima opnieuw naar de stip, ditmaal ten gunste van Atlético. Ook deze penalty was er geen want Luciano Galletti had zich nog opzichtiger dan Viqueira tegen het gras laten smakken. Fernando Torres benutte de strafschop.

En weer vijf minuten later keurde Pérez Lima een treffer van Sergio Agüero goed, ook al was duidelijk te zien dat de kleine Argentijn met zijn linkerhand in plaats van met zijn hoofd een kopbal van Torres in het doel verlengde. Vlak voor tijd vergat de scheidsrechter ook nog Recreativo-speler Dani Bautista van het veld te sturen na diens tweede gele kaart, maar gelukkig voor Pérez Lima lette de vierde assistent wel op.

Door de zege komt Atlético op gelijke hoogte met Barcelona en Valencia, die beide dertien punten hebben en zondag nog in actie komen.
vi.nl

Jammer dat zware blessures van Maxi en Petrov roet in het eten kunnen gooien voor Atletico. Tot nu toe ging het zoals verwacht.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo okt 15, 2006 8:43 pm

Barcelona wint met 3-1 van Sevilla door onder meer twee goals van Ronaldje. Escudé had een minder leuke avond: een doelpunt van hem werd afgekeurd en hij veroorzaakte een strafschop. Het is daar mooi weer, zullen we maar zeggen. :aai:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo okt 15, 2006 10:43 pm

Mooi antwoord van Ronaldinho op de kritiek.

Die goal van SQD had trouwens gewoon moeten tellen. :X

Zaragoza ook weer gewonnen. Barcelona alleen aan kop na de nederlaag van Valencia.

999

Bericht door 999 » ma okt 16, 2006 7:23 am

Barcelona vol veerkracht

Ronaldinho helpt elftal met twee doelpunten over dooie punt heen

BARCELONA, maandag

FC Barcelona nam sportief wraak op Sevilla voor de 3-0 afstraffing in augustus, toen in Monaco om de Europese Supercup werd gestreden. In Camp Nou zette de ploeg van Frank Rijkaard Sevilla in een spectaculair duel ruim opzij (3-1).

Maar aan de Barça-zege kleefde wel een vreemd luchtje. Na een klein half uur werd een glaszuivere goal van Julien Escudé om onduidelijke redenen afgekeurd. De oud-Ajacied kopte uit een corner via het hoofd van Thiago Motta steenhard raak. Maar arbiter Muñiz annuleerde de treffer onder hevige protesten van Sevilla. Zelfs het publiek kon dat cadeautje moeilijk apprecieren en trakteerde de scheids op een hels fluitconcert.

De arbitrale miskleun had voor Sevilla een funest neveneffect. In dezelfde minuut reageerde Escudé in zijn eigen strafschopgebied zijn frustraties over de afgekeurde treffer af op de doorgebroken Juliano Belletti. Ronaldinho benutte dankbaar de toegekende stafschop (1-0). Maar Belletti moest zich met een gekwetst sleutelbeen laten vervangen door Gianluca Zambrotta.

Sevilla weigerde zich gewonnen te geven en bewees met oogstrelende combinaties dat het zich intussen bij de echte top heeft gevoegd. Nadat Luis Fabiano en Jesus Navas doelman Victor Valdés al op de proef hadden gesteld, tekende de 1,92 meter lange Fransman Frederic Kanouté fraai voor de gelijkmaker (1-1). Toch sloot Barça de eerste helft met een voorsprong af omdat Ronaldinho zijn elftal over het dooie punt heen hielp door de bal uit een vrije trap magistraal in de kruising te krullen (2-1).

Na rust zette Sevilla Barça nog sterker onder druk. Maar Barça bewees over een overdosis veerkracht te beschikken. Lionel Messi besliste het duel tien minuten voor tijd op aangeven van Xavi Hernandez (3-1). Valencia bewees Barça een grote dienst door zijn eerste nederlaag te lijden tegen Celta (3-2).

FC Barcelona – Sevilla 3-1 (2-1). 28. Ronaldinho 1-0 (strafschop), 37. Kanouté 1-1, 39. Ronaldinho 2-1, 81. Messi 3-1.

Celta de Vigo - Valencia 3-2 (1-1). 41. Navarro 0-1, 45. Baiano 1-1, 52. Iriney 2-1, 56. Canobbio 3-1, 63. Morientes 3-2. Rood: 90. Gavilan (Valencia/ 2x geel).

Gimnastic - Athletic de Bilbao 2-3 (0-2). 11. Yeste 0-1 (strafschop), 29.

Iraola 0-2, 50. Yeste 0-3, 55. Sarriegi 1-3 (eigen doel), 71. Makukula 2-3. Rode kaart: 27. Ruz (Gimnastic).

Real Sociedad - Real Zaragoza 1-3 (1-0). 34. D. Milito 1-1 (strafschop), 42. Prieto 1-0 (strafschop), 55. Diogo 1-2, 59. D. Milito 1-3. Rode kaart: 31. Rivas (Real Sociedad/ 2x geel).
De T.
Blij met de punten ...

Plaats reactie