Ajax - IK Start

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
999

Bericht door 999 » vr sep 29, 2006 7:27 am

Ajax wint ruim in trainingspartij

AMSTERDAM, vrijdag

De schotloosheid van de Nederlandse clubs in het toernooi om de UEFA Cup werd door Ajax ruimschoots gecompenseerd. Henk ten Cate kon in de tot formaliteit gedegradeerde thuiswedstrijd naar hartenlust schuiven, wisselen en experimenteren zonder dat het erg ten koste ging van de amusementswaarde. Er kwamen zelfs twee reservekeepers – Dennis Gentenaar en debutant Kenneth Vermeer – aan bod. IK Start koesterde vooraf al weinig hoop en kwam met een 4-0 nederlaag bijzonder goed weg.

Ten Cate spreekt liever niet van een B-keus. „Wie buiten de eerste elf valt, hoort er nooit echt bij. Het is typisch Nederlands om zo te denken.” Hij weet na zijn tijd in Barcelona hoe belangrijk het is om iedereen bij het groepsproces te blijven betrekken. Woensdag had de coach het doelbewust over „jongens die wat minder gespeeld hebben”. Tevens sprak hij de wens uit dat deze jongens zich zouden laten gelden tegen de Noren. ,,Dit is toch Europees voetbal, met een aparte sfeer. Je hoopt dat ze iets extra’s brengen, waardoor iedereen scherp blijft en we elkaar naar een betere prestatie duwen.”

Zo stelde hij Thomas Vermaelen op als linksback. „Doet hij dat goed, dan heeft Urby Emanuelson er een concurrent bij.” En over Kenneth Perez zei Ten Cate: ,,Hij is iemand die op de drempel van de basis staat. Want uiteindelijk dwingen ze het zelf af, door gretigheid uit te stralen en te willen winnen. In feite bepalen de spelers de opstelling, niet ik.”

Een week eerder pakte het verkapte rotatiesysteem faliekant verkeerd uit in het bekerduel met Jong RKC. Gisteren zagen de toch nog 25.000 toeschouwers in de ArenA een veel energieker Ajax, dat een paar keer wegzakte maar steeds bleef zoeken naar een zo hoog mogelijke score. IK Start wilde de schade vooral beperkt houden en hield veel mensen achter de bal. Daardoor was het soms moeilijk om de vaart in het spel te houden.

Tom de Mul is ook zo’n speler van wie Ten Cate een positieve prikkel verwachtte. Rechterspits Mauro Rosales heeft te weinig concurrentie én te weinig rendement. Volgens Ten Cate beschikt De Mul, die vorig seizoen was uitgeleend aan Vitesse, over de beste voorzet van Nederland. De wat broze Belg doet het de laatste weken naar verluidt goed in het tweede elftal en dat onderstreepte hij met een reeks flitsende acties en vlijmscherpe voorzetten. Maar ook Markus Rosenberg maakte een geïnspireerde indruk. Met twee treffers in de eerste helft kwam zijn totaal in de laatste drie duels die hij speelde al op vijf.

Perez stond tot gisteren op drie uit twee, zodat Ajax dus niet puur afhankelijk hoeft te zijn van Klaas-Jan Huntelaar. De centrumspits viel wat uit de toon en leek niet scherp toen De Mul de bal voor zijn neus deponeerde en Huntelaar alleen een stap naar voren hoefde te zetten. Babel verving hem in de tweede helft. Hij zorgde met een pupillendoelpunt voor 4-0, door gewoon de bal af te pakken van centrumverdediger Kjetil Pedersen en naar het doel te lopen.

Ajax (Ned)* - IK Start (Noo) 4-0 (2-0). 6. Rosenberg 1-0, 25. Rosenberg 2-0, 41. Grygera 3-0, 68. Babel 4-0. Scheidsrechter: Ceferin (Slv). Toeschouwers: 26.147. Gele kaarten: Kjetil Pedersen (Start).

Ajax: Gentenaar (46. Vermeer); Ogararu, Stam, Vermaelen, Grygera; Maduro, Perez, Lindenbergh; De Mul (72. Manucharyan), Huntelaar (46. Babel), Rosenberg.

IK Start: Nilssen; Borgersen, Kjetil Pedersen (72. Engedal), Steinar Pedersen, Hanssen; Strømstad (46. Kristoffer Paulsen), Schindzielorz, Fevang, Jónsson (62. Bärlin); Mikkelsen, Garba.
De T.
Blij met de punten ...

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr sep 29, 2006 7:36 am

Prima resultaat. Gewoon zeer overtuigend door. We hebben het meeste gescoord van alle partijen in de eerste ronde. Ik hoop op twee 'simpele' tegenstanders thuis en bij voorbeeld de Spurs en Paris SG uit :headbang:

Pot 1: Sevilla Newcastle United Panathinaikos AC Parma AFC Ajax Bayer Leverkusen feyenoord Auxerre

Pot 2: Club Brugge FC Basel AZ Sparta Praag Glasgow Rangers Celta de Vigo Paris Saint Germain RC Lens

Pot 3: Besiktas Palermo Espanyol Heerenveen Partizan Belgrado Rapid Boekarest Wisla Krakow Slovan Liberec

Pot 4: Fenerbache Austria Wien Hapoel tel Aviv Osasuna Blackburn Rovers Grasschoppers Dinamo Boekarest Livorno

Pot 5: Tottenham Hotspur Maccabi Haifa Sporting Braga AS Nancy Eintracht Frankfurt Zulte Waregem Boloslav Odense
Help mods!

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » vr sep 29, 2006 8:04 am

banjavi schreef:
Oh.. ik heb gewoon op teletekst gekeken en daar stond het wat mij betreft er niet duidelijk op... maar i.i.g. bedankt voor de informatie... (denk overigens dat Feyenoord een boeiendere partij wordt dan Ajax... dus ik ben benieuwd vanavond)
Nou wat een pot was dat , zeg :blush: Daarna moest ik nog naar ajax kijken maar dat deed ik al half slapend :D 4-0 mooie uitslag. Hopelijk is ten Cate iets wijzer geworden.
Weer op zoek naar een Interim coach..

Alexander

Bericht door Alexander » vr sep 29, 2006 8:05 am

Kunnen we tegen andere Nederlandse ploegen loten?

Opzich lijkt mij een poule met Club Brugge, Heerenven, Grasschopers en Tottenham Hotspur wel iets.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » vr sep 29, 2006 8:07 am

Spijker schreef:Prima resultaat. Gewoon zeer overtuigend door. We hebben het meeste gescoord van alle partijen in de eerste ronde. Ik hoop op twee 'simpele' tegenstanders thuis en bij voorbeeld de Spurs en Paris SG uit :headbang:

Pot 1: Sevilla Newcastle United Panathinaikos AC Parma AFC Ajax Bayer Leverkusen feyenoord Auxerre

Pot 2: Club Brugge FC Basel AZ Sparta Praag Glasgow Rangers Celta de Vigo Paris Saint Germain RC Lens

Pot 3: Besiktas Palermo Espanyol Heerenveen Partizan Belgrado Rapid Boekarest Wisla Krakow Slovan Liberec

Pot 4: Fenerbache Austria Wien Hapoel tel Aviv Osasuna Blackburn Rovers Grasschoppers Dinamo Boekarest Livorno

Pot 5: Tottenham Hotspur Maccabi Haifa Sporting Braga AS Nancy Eintracht Frankfurt Zulte Waregem Boloslav Odense
Help mods!
ff kijken wat mijn voorkeur is:
Pot 2: Rangers
Pot 3:Krakow
Pot4:Rovers
Pot5:Waregem

Lijkt me een zeer leuke poul. Lekker aanvallend voetbal en hopelijk dan thuis rangers en de rovers.
Weer op zoek naar een Interim coach..

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr sep 29, 2006 8:07 am

Uit naar de Spurs en Paris :headbang: En thuis tegen twee makkelijke tegenstanders.

M..

Bericht door M.. » vr sep 29, 2006 8:13 am

Spijker schreef:Uit naar de Spurs en Paris :headbang: En thuis tegen twee makkelijke tegenstanders.
Brugge thuis?? :hypocrite:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr sep 29, 2006 8:30 am

Liever geen Britse ploegen, zeker niet uit. En ook ploegen die we recentelijk nog gehad hebben hoef ik niet te zien (Brugge en Celta). Praag zou nog we mogen, maar uit die pot heb ik liever PSG uit.

Ajax
PSG (uit)
Rapid Boekarest of Besiktas (uit)
Hapoel tel Aviv (thuis)
Zulte Waregem (thuis)
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr sep 29, 2006 8:41 am

Als ik het zo zie maken Ajax en AZ een beste kans in de UEFA Cup. Hoop op een mooie loting!
Face your fears and live your dreams, No Fear

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr sep 29, 2006 8:44 am

Kunnen we AZ ook loten? Of worden de Nederlandse ploegen uit elkaar gehouden?

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr sep 29, 2006 9:22 am

Nee, dat kan nog niet. Ploeg uit hetzelfde land worden nu nog uit elkaar gehouden. Weet eerlijk gezegd niet of ze dat al in de volgende ronde loslaten of later pas.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr sep 29, 2006 9:46 am

Leuk spel, met name de eerste helft, maar wel ontzettend veel vrijheid voor bijvoorbeeld een Rosenberg, die daar wel weer prima gebruik van maakte.

Kortom: Ajax heeft fantastische voetballers, als ze maar de ruimte krijgen! :D
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Nihad

Bericht door Nihad » vr sep 29, 2006 10:55 am

Ajax
G Rangers
Espanyol
Fenerbache
Spurs
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

goodfella

Bericht door goodfella » vr sep 29, 2006 11:26 am

Spijker schreef: Pot 2: Club Brugge FC Basel AZ Sparta Praag Glasgow Rangers Celta de Vigo Paris Saint Germain RC Lens

Uit pot 2 hebben Basel, Rangers, Lens en PSG mijn voorkeur.

Uit pot 3 zou ik graag Palermo loten.

Uit pot 4 Blackburn Rovers of Boekarest

Uit pot 5 de Spurs of Frankfurt

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » vr sep 29, 2006 11:38 am

Jinne schreef:Liever geen Britse ploegen, zeker niet uit. En ook ploegen die we recentelijk nog gehad hebben hoef ik niet te zien (Brugge en Celta). Praag zou nog we mogen, maar uit die pot heb ik liever PSG uit.

Ajax
PSG (uit)
Rapid Boekarest of Besiktas (uit)
Hapoel tel Aviv (thuis)
Zulte Waregem (thuis)
De ploegen uit pot 1 spelen thuis tegen de nummers 3 en 5 en uit tegen 2 en 4;)

goodfella

Bericht door goodfella » vr sep 29, 2006 11:48 am

Rangers en Blackburn uit dan maar.

In principe zijn alle ploegen uit pot 2 en 4 te bereizen. Sowieso een uitwedstrijd moet lukken.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » vr sep 29, 2006 1:43 pm

Ajax
Paris - uit (midweekje Parijs lijkt me wel wat!)
Rapid Boekarest - thuis (ivm de UEFA-coëfficiënten, Roemenië dreigt NL voorbij te streven)
Blackburn - uit (Engeland, altijd gezellig)
Zulte Waregem - thuis (battle of the Low Lands, blijft leuk de Belgen een voetballesje te geven)
Ajax!

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr sep 29, 2006 1:50 pm

Kunnen we bij een Nederlandse club in de poule komen?

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr sep 29, 2006 1:53 pm

Nog even over het toeschouwersaantal:

Er zaten ruim 26.000 fans. Het ging nergens meer om, na de 2-5 in Noorwegen. Bij feijenoord zaten 20.000 toeschouwers, terwijl voor die club alles nog op het spel stond.

We hebben de beste supporters van Nederland! :cheer:

:D

Wim
Site Admin

Bericht door Wim » vr sep 29, 2006 2:00 pm

Ik Start speelde het slim naar hun hoofdklasse mogelijkheden. Ze hielden het speelveld klein en dekte kort. Jaap Stam was absolute uitblinker en Grygera als goede tweede. Rosenberg speelde een zeer goede eerste helft, de tweede was hij weer onzichtbaar. Dat was het dan.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr sep 29, 2006 2:01 pm

De Dominee schreef:Als ik het zo zie maken Ajax en AZ een beste kans in de UEFA Cup. Hoop op een mooie loting!
Er zitten volgens mij ook geen schokkend goede tegenstanders tussen, nee. Maargoed, de afvallende teams uit de CL komen er hierna ook nog bij (Inter zou daar bijvoorbeeld tussen kunnen zitten).
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Kunnen we bij een Nederlandse club in de poule komen?
Het was pas twee keer eerder gevraagd en beantwoord, maar nee. ;)

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr sep 29, 2006 2:27 pm

WP_LeGeNd schreef:
Ramona schreef:... alleen die wave... :sad:
haha ja die wave werd niet echt lekker doorgezet he... hij kwam vaak niet verder dan het vak waar ie begon...
Ook wel logisch natuurlijk, om nou als een groep uitzinnige adhd'ers te gaan reageren op een 2-0 voorsprong tegen een of ander cafe-elftal vind ik ook weer redelijk overdreven.

Weet er iemand zéker tegen clubs uit welke pot we nu úit moeten spelen en welke thuis? Hoor verschillende geluiden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr sep 29, 2006 2:29 pm

De wave vind ik sowieso iets oubolligs.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr sep 29, 2006 2:41 pm

Thijs schreef:
WP_LeGeNd schreef:
Ramona schreef:... alleen die wave... :sad:
haha ja die wave werd niet echt lekker doorgezet he... hij kwam vaak niet verder dan het vak waar ie begon...
Ook wel logisch natuurlijk, om nou als een groep uitzinnige adhd'ers te gaan reageren op een 2-0 voorsprong tegen een of ander cafe-elftal vind ik ook weer redelijk overdreven.

Weet er iemand zéker tegen clubs uit welke pot we nu úit moeten spelen en welke thuis? Hoor verschillende geluiden.
Volgens mij is daar niks van zeker.
Bert's Kassies' UEFA site
When the draw concludes and there are 8 groups of 5 teams, a computer draw will take place to determine the fixture schedule with factors such as stadium clashes and climatic conditions (it is not possible to play in some northern countries in mid-December) taken into account. Each club plays home and away alternately in its group. The following match sequence applies:

1st match day: D v B C not playing
E v A

2nd match day: B v E A not playing
C v D

3rd match day: A v B D not playing
E v C

4th match day: C v A B not playing
D v E

5th match day: A v D E not playing
B v C

Jim

Bericht door Jim » vr sep 29, 2006 3:05 pm

Jöhnk schreef:De wave vind ik sowieso iets oubolligs.
Toch schijnt het uitstekend te werken tegen artritis in het schoudergewricht.

Plaats reactie