PSV
Lamey speelde als linksback, Thomas... Salcido speelde top top, Simons maakte idd Micoud nagenoeg onzichtbaar (zoals Steef eerder aan gaf in dit topic) en zelfs Koné speelde gewoon een dijk van een wedstrijd. Wat mij vooral verbaasde, is het gebrek aan organisatie en samenhang in het team van Bordeaux. Geen vloeiende aanvallen, geen balbezit over veel schijven, nauwelijks de indruk wekken voor de winst te spelen: Dit kan natuurlijk ook liggen aan de kwaliteiten van Alex, Salcido en Simons ;).
De uitblinkers waren Salcido, Koné en Alex.
Salcido was ook in woord en gebaar nadrukkelijk aanwezig, grote klasse.
PS: Lamey stond linksback, Kromkamp speelde gewoon als rechtsback.
Lamey springt onhoog en daarbij gaat zijn rechterarm de lucht in voor balans, zijn tegenstander springt vervolgens vanuit zijn rug omhoog en schampt daarbij de arm van Lamey. Oftewel er was echt helemaal niets aan de hand en Lamey had zijn tegenstander helemaal niet gezien.
Volkomen terecht ook dat PSV beroep heeft aangetekend.
Salcido was ook in woord en gebaar nadrukkelijk aanwezig, grote klasse.
PS: Lamey stond linksback, Kromkamp speelde gewoon als rechtsback.
Natuurlijk werd het beoordeeld als een elleboogstoot (anders kwam er ook geen rood), maar dat was het dus absoluut niet. Een feit dat de grensrechter had kunnen constateren...die gast keek ook wat vreemd toen de scheids ineens rood gaf, maar hij hield zijn mond dicht.Frank schreef:Ik neem aan dat de scheidsrechter het als een elleboogstoot van Lamey beoordeelde. En geheel ongelijk kan ik hem daar niet in geven (al vond ik een rode kaart wel erg overdreven).
Lamey springt onhoog en daarbij gaat zijn rechterarm de lucht in voor balans, zijn tegenstander springt vervolgens vanuit zijn rug omhoog en schampt daarbij de arm van Lamey. Oftewel er was echt helemaal niets aan de hand en Lamey had zijn tegenstander helemaal niet gezien.
Volkomen terecht ook dat PSV beroep heeft aangetekend.
- Wim
- Site Admin
Nu is enig chauvinisme leuk, maar je kunt het ook overdrijven. Hij springt niet naar de bal maar naar de tegenstander, zwaait zijn arm uit en raakt de tegenstander met de elleboog. Waar lijkt dat op…………….Sowieso heeft PSV niets te klagen over deze scheidrechter. Alex die meerdere keren een tegenstander vasthield en veel te late tackles had heeft toch maar mooi het einde gehaald. Ook Lamey ging al eerder fors in de fout.Baseman schreef:Wat een schandalige en belachelijke rode kaart voor Lamey zeg, enorme blunder van de scheids :nooo:
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Ik zat in ieder geval goed met de meegereisde aanhang :D Knappe overwinning, een goede stap naar de volgende ronde. De kaart voor Lamey vond ik ook vreemd, maar vanuit de hoek van de scheids kan ik me er wel iets bij voorstellen dat het een gele zou worden. Hij loopt schuin naar achter, maakt zich enorm breed met beide ellebogen die zijn tegenstander op de borst raken en pakt hem vervolgens ook nog bij de hals en haalt hem naar de grond. Maar rood was het zeker niet, dan had ie hem echt moeten raken.
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Ik ben er niet uit of het nou buitenspel was of niet.
De voeten van Kone staan volgens mij op één lijn met de verdediger, dus dan geen buitenspel. Het lcihaam van Koné staat wel buitenspel, maar dat telt niet mee.
Was trouwens wel een goed lopende snelle aanval. :xyxthumbs:
Top resultaat voor de lampjes, dus niet meer verder over lullen.
De voeten van Kone staan volgens mij op één lijn met de verdediger, dus dan geen buitenspel. Het lcihaam van Koné staat wel buitenspel, maar dat telt niet mee.
Flauwekul Joey...en dan maar zeuren over rood voor Lamey :nooo:
Onterecht blijft onterecht, op dit niveau mag de scheids gewoon niet zo'n blunder maken.
En ik weet niet of het buitenspel was, het was in ieder geval op het randje en volgens de regels moet de grens niet vlaggen in het geval van twijfel.
Wat telt er eigenlijk bij het bepalen van buitenspel ?
Het lichaam ? De voeten ? Allebei ?
Edit: Zoals ASR_AFCA aangeeft staan de voeten inderdaad op gelijke hoogte...vandaar mijn vraag.
Onterecht blijft onterecht, op dit niveau mag de scheids gewoon niet zo'n blunder maken.
En ik weet niet of het buitenspel was, het was in ieder geval op het randje en volgens de regels moet de grens niet vlaggen in het geval van twijfel.
Wat telt er eigenlijk bij het bepalen van buitenspel ?
Edit: Zoals ASR_AFCA aangeeft staan de voeten inderdaad op gelijke hoogte...vandaar mijn vraag.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
De regel is dat ieder lichaamsdeel dat een doelpunt kan maken buitenspel is. Handen dus niet. Maar lichaam dus wel. Hoofd ook. Dat zou het dus buitenspel maken.ASR_AFCA schreef:Ik ben er niet uit of het nou buitenspel was of niet.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Hoe kom je hier eigenlijk bij ?Spijker schreef:Hij loopt schuin naar achter, maakt zich enorm breed met beide ellebogen die zijn tegenstander op de borst raken en pakt hem vervolgens ook nog bij de hals en haalt hem naar de grond.
Lamey loopt schuin naar voren (gezicht richting goal en lopend richting de eigen achterlijn) om de bal te onderscheppen, hij heeft alleen oog voor de bal en springt vervolgens omhoog om de bal weg te koppen. Ondertussen komt er een tegenstander in zijn rug gelopen (die kan hij dus nooit zien) en die gaat het kopduel aan. Alleen is Lamey eerder en springt hij hoger, waarbij hij zijn rechterarm niet langs zijn lijf houdt. Maar niemand springt omhoog met zijn armen langs zijn lijf, dan ben je namelijk je balans kwijt. En daardoor springt de speler van Bordeaux tegen de arm van Lamey aan, waarbij hij verre van hard geraakt wordt. En tijdens het dalen blijft de arm van Lamey enigszins hangen op de schouder van de tegenstander.
De grensrechter vlagde ook niet voor een overtreding, pas na het fluitsignaal doet hij zijn vlag maar omhoog.
Maar hoe jij bij beide ellebogen en het raken op de borst komt is mij een raadsel...
Onterecht rood, maar ik vraag me af of het beroep goedgekeurd gaat worden. Waarschijnlijk zal de scheids weer in bescherming genomen worden.
-
De grensrechter zal heus geen buitenspel hebben geconstateerd en toch niet hebben gevlagd. Het gaat erom dat hij had moeten zien dat het buitenspel was en dus geen twijfel had moeten kennen.Baseman schreef:Flauwekul Joey...en dan maar zeuren over rood voor Lamey :nooo:
Het lichaam en het hoofd tellen ook meeBaseman schreef:Wat telt er eigenlijk bij het bepalen van buitenspel ?
Die rode kaart was natuurlijk onterecht. De scheids kan het eventueel door zijn positie anders geconstateerd hebben, maar hij heeft het fout geconstateerd. Lamey deed niets wat met een opzettelijke elleboog te maken heeft.
De goal was echter wel buitenspel, ik verbaasde me erover dat ze het hier op TV helemaal niet over hadden. Kone komt duidelijk teruglopen uit een ruime buitenspelpositie en op het moment van spelen staat hij nog steeds net ietsje voor zijn man. Alleen door dat teruglopen zou hij al buitenspel gegeven moeten worden, toch? Maar op moment van spelen stond hij nog steeds net buitenspel.
Goede overwinning voor PSV, gelukkig voor hen heeft Liverpool ook gewonnen (er van uitgaande dat Liverpool sowieso doorgaat). Hoewel er nog twee moeilijke uitwedstrijden aankomen, vind ik Bordeaux en Galatasaray geen geweldige ploegen, PSV moet de volgende ronde kunnen halen.
Voor het Nederlands voetbal zou het echter wel lekker zijn als ze derde worden, dan kunnen ze in de Uefa Cup nog wat extra punten pakken. In de achtste finale CL liggen ze er toch 99% zeker uit.
De goal was echter wel buitenspel, ik verbaasde me erover dat ze het hier op TV helemaal niet over hadden. Kone komt duidelijk teruglopen uit een ruime buitenspelpositie en op het moment van spelen staat hij nog steeds net ietsje voor zijn man. Alleen door dat teruglopen zou hij al buitenspel gegeven moeten worden, toch? Maar op moment van spelen stond hij nog steeds net buitenspel.
Goede overwinning voor PSV, gelukkig voor hen heeft Liverpool ook gewonnen (er van uitgaande dat Liverpool sowieso doorgaat). Hoewel er nog twee moeilijke uitwedstrijden aankomen, vind ik Bordeaux en Galatasaray geen geweldige ploegen, PSV moet de volgende ronde kunnen halen.
Voor het Nederlands voetbal zou het echter wel lekker zijn als ze derde worden, dan kunnen ze in de Uefa Cup nog wat extra punten pakken. In de achtste finale CL liggen ze er toch 99% zeker uit.