Niet bang voor kritiek

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

999

Bericht door 999 » di sep 26, 2006 11:55 am

boa schreef:nou...om nou te zeggen dat RvN een onuitwisbare indruk heeft achtergelaten bij Oranje gaat me ook iets te ver.

Noem mij eens een wedstrijd waarop hij écht zijn stempel heeft gedrukt ? (ook in de tijd van Dick Advocaat)

Wat ik jammer vind is dat zo weinig spelers zelfkritiek hebben. Nee...het is altijd de schuld van de bondscoach. Hoe durft hij mij niet meer te selecteren zeg...Ik heb toch een goede wedstrijd gespeeld tegen Ivoorkust. :pukey:

En hoe durft Ferguson mij te passeren...Pff...

Waarom niet eerlijk terugkijken en zeggen dat je misschien ook iets minder gebracht hebt. Je kunt niet blijven teren op alleen je status.

Volgens mij is de enige die recht van spreken heeft Clarence Seedorf. Hij heeft nooit een kans gekregen.
Of dat RvN een uitwisbare indruk heeft achter gelaten doet er toch niet toe, als je dat criterium gaat gebruiken hoeft van Basten niemand op te roepen behalve van de Sar.

Ach, Fergusson, die is dat kunstje nu weer aan het flikken bij MU.
Blij met de punten ...

Michael_B

Bericht door Michael_B » di sep 26, 2006 11:56 am

En Van Bommel. Die heeft het niet zo slecht gedaan en wordt dan toch weer geslachtofferd.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Feest

Bericht door Feest » di sep 26, 2006 11:58 am

Niet weer die discussie, he. :sad:

Van Basten kiest voor Sneijder of van der Vaart en voor Huntelaar of Kuyt. So be it.

De beste spelers bij elkaar hoeft nog niet het beste team te zijn. Ik vind ook dat je die twee bovengenoemde middenvelders het best kan flankeren door Cocu en Landzaat.

999

Bericht door 999 » di sep 26, 2006 12:01 pm

Van Basten kiest niks, van Basten heeft tig keer aangegeven dat de deur nog altijd op een kier staat ...
Blij met de punten ...

Feest

Bericht door Feest » di sep 26, 2006 12:02 pm

Ach, dat geloof je toch niet. Ja, als Van Bommel ineens wel eerst controlerend gaat denken. Of als RvN ineens wel balvast blijkt te zijn.

999

Bericht door 999 » di sep 26, 2006 12:05 pm

Dan wordt het tijd voor van Basten dat dat ook eens duidelijk te zeggen, lijkt me.Maar dat doet ie vooralsnog niet.Dat zal dan wel weer een reden hebben ...

Maar zeg eens eerlijk, begrijp jij iets van het selectie beleid van van Basten ?
Laatst gewijzigd door 999 op di sep 26, 2006 12:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » di sep 26, 2006 12:07 pm

boa schreef:nou...om nou te zeggen dat RvN een onuitwisbare indruk heeft achtergelaten bij Oranje gaat me ook iets te ver.

Noem mij eens een wedstrijd waarop hij écht zijn stempel heeft gedrukt ? (ook in de tijd van Dick Advocaat)

Wat ik jammer vind is dat zo weinig spelers zelfkritiek hebben. Nee...het is altijd de schuld van de bondscoach. Hoe durft hij mij niet meer te selecteren zeg...Ik heb toch een goede wedstrijd gespeeld tegen Ivoorkust. :pukey:

Waarom niet eerlijk terugkijken en zeggen dat je misschien ook iets minder gebracht hebt. Je kunt niet blijven teren op alleen je status.
:yes:

RVN was onbetwist eerste keus op het WK, maar heeft hij het waargemaakt? Nee. Hij kan niet zeggen dat Van Basten hem geen kans heeft gegeven.
Ik ben wel benieuwd naar dat artikel. Blijkbaar is RVN helemaal leeggelopen. Er is nogal wat voorgevallen tijdens het WK.
Het stinkt aan alle kanten!

Jim

Bericht door Jim » di sep 26, 2006 12:13 pm

Steef schreef:Ach, dat geloof je toch niet. Ja, als Van Bommel ineens wel eerst controlerend gaat denken.
Waarom moet van Bommel eerst controlerend gaan denken?. Oranje speelt toch helemaal niet met een 10.
Steef schreef: Of als RvN ineens wel balvast blijkt te zijn.
Waarom is dat een groter probleem dan bijvoorbeeld het gebrek aan verdedigende kwaliteiten van Sneijder?.

Feest

Bericht door Feest » di sep 26, 2006 12:18 pm

Omdat Sneijder de keuze van de bondscoach is. Nou, dat is zijn goed recht. Daar is-ie voor aangenomen.

En Oranje speelt met VdV of Sneijder wel natuurlijk met een '10'.

Dat heeft Van Basten al gezegd: 'We hebben die controleur niet in Nederland, dus gaan we het anders aanpakken.'

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di sep 26, 2006 12:31 pm

joey schreef:

:yes:

RVN was onbetwist eerste keus op het WK, maar heeft hij het waargemaakt? Nee. Hij kan niet zeggen dat Van Basten hem geen kans heeft gegeven.
Ik ben wel benieuwd naar dat artikel. Blijkbaar is RVN helemaal leeggelopen. Er is nogal wat voorgevallen tijdens het WK.
Toon mij een Nederlandse spits die het wel kan waarmaken met Van Bastens' speelstijl van het Nederlands elftal.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

boa

Bericht door boa » di sep 26, 2006 12:47 pm

ik probeer niet de discussie op te roepen wie er wel of niet geselecteerd moeten worden.

Daar heb ik veel te weinig verstand voor.

Het gaat er mij om dat spelers geen zelfkritiek hebben.

Ik heb van Bommel zien spelen in de wedstrijd tegen Roemenie (geloof ik). Daarna werd hij thuisgelaten voor de wedstrijd uit tegen Finland. Hijzelf vond dat ongelovelijk....Ik niet....Wat een dramawedstrijd speelde hij toen. Hij speelde op 2 vierkante meter en hij stond alleen maar met zijn handen in zijn zij te wandelen. Schandalig slecht. Ik zat in het stadion met een bloedfanatiek PSV-supporter en hij was verbijsterd over hoe slecht van Bommel toen speelde.

Maar zelfkritiek...nee hoor. Het ligt allemaal aan de bondscoach. :nooo:
En nu ook RvN weer.

Kijk toch eerst eens in de spiegel. En ga gewoon voetballen.

Jim

Bericht door Jim » di sep 26, 2006 12:59 pm

Steef schreef: En Oranje speelt met VdV of Sneijder wel natuurlijk met een '10'.
Ach kom op. Oranje speelt meestentijds 4-3-3 met de punt naar achteren.
En als je dat systeem speelt met een verdedigend zeer matige speler als Sneijder op de positie van verdedigende middenvelder, zoals Oranje in ieder geval op het WK deed, ligt de oorzaak van het niet funtioneren ervan, veel meer daarin dan in het wellicht af en toe zijn man laten lopen van rechtshalf van Bommel.
Oftewel, in dit systeem met die invulling is Sneijder degene die ongeschikt is en niet van Bommel.
Steef schreef: Dat heeft Van Basten al gezegd: 'We hebben die controleur niet in Nederland, dus gaan we het anders aanpakken.'
Als dat zo is bewijst dit precies wat ik hierboven schets. Dat de oorzaak hoofdzakelijk bij de controleur zit en niet bij de rechtshalf. Terwijl hij echter wel die rechtshalf kapittelt en slachtoffert.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 26, 2006 1:50 pm

De Dominee schreef:En Van Bommel. Die heeft het niet zo slecht gedaan en wordt dan toch weer geslachtofferd.
:nooo:

Van Bommel heeft zelden een goede interland gespeeld.
Van Nistelrooy haalt uit naar Van Basten

26/9/2006 11:57

Dat zijn interlandcarrière in het slop zou raken, had Ruud van Nistelrooy verwacht. De vertroebelde verstandhouding met bondscoach Marco van Basten gaf hem het, inmiddels bevestigde, voorgevoel.
Volgens Van Nistelrooy is Van Basten niet eerlijk over de manier waarop die zijn Oranje-selectie bepaalt. 'Het jammere is dat de bondscoach zich niet alleen laat leiden door voetbalkwaliteiten van spelers, maar ook door andere dingen. Ik noem dat het ik mag je-gehalte', zegt de Madrid-spits in Sportweek. 'Hij wil bepaalde persoonlijkheden gewoon niet in zijn selectie hebben. Zég dat dan. Draai er niet omheen.'

Dat Van Nistelrooy na het WK in de ban werd gedaan door Van Basten kwam niet als een verrassing. 'Meteen na het WK zei ik tegen mensen in mijn directe nabijheid: dit was het, Van Basten zal me niet meer oproepen. Dat gevoel had ik. En nu sta ik hier in de verleden tijd over het Nederlands elftal te praten. Dat is raar. Niet dat ik ooit zal bedanken hoor, dat niet. Ik hoor daar gewoon te staan, daar ben ik van overtuigd. Maar ik schijn er nu niet meer bij te horen.'

Van Nistelrooy voerde met de bondscoach discussies over zijn spel. Daarbij bleken de twee niet altijd op één lijn te zitten. 'Van Basten vond dat ik alle drie de poulewedstrijden slecht had gespeeld op het WK. Nou, als hij me tegen Ivoorkust slecht vond, is het misschien ook wel beter om niet met elkaar te werken.'
vi.nl

Nou lag de schuld niet alleen bij Van Nistelrooij dat hij slecht speelde, maar ik vond hem ook tegen Ivoorkust niet denderend hoor.
Jim schreef:
Steef schreef: En Oranje speelt met VdV of Sneijder wel natuurlijk met een '10'.
Ach kom op. Oranje speelt meestentijds 4-3-3 met de punt naar achteren.
En als je dat systeem speelt met een verdedigend zeer matige speler als Sneijder op de positie van verdedigende middenvelder, zoals Oranje in ieder geval op het WK deed, ligt de oorzaak van het niet funtioneren ervan, veel meer daarin dan in het wellicht af en toe zijn man laten lopen van rechtshalf van Bommel.
Oftewel, in dit systeem met die invulling is Sneijder degene die ongeschikt is en niet van Bommel.
Maar het was ook niet de bedoeling dat Sneijder op het WK als verdedigende middenvelder ging spelen. Sneijder speelde als spelverdeler uit een meer teruggetrokken rol.

Harm

Bericht door Harm » di sep 26, 2006 7:35 pm

En dat kan hij dus niet.

Sneijder moet voorin staan met twee man achter hem die de troep opruimen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 26, 2006 7:39 pm

Dat denk ik ook, ja. Al waren Van Bommel en Cocu ook allerminst in hun beste doen. Waren ze dat wel geweest, dan had Sneijder wellicht ook niet zo'n slecht WK gespeeld.

Harm

Bericht door Harm » di sep 26, 2006 7:56 pm

Maar een gebalanceerd middenveld had er misschien voor gezorgd dat de gebreken van de middenvelders niet zo duidelijk naar voren kwamen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 26, 2006 8:10 pm

En met wie had jij dat dan willen doen? Davids?

Harm

Bericht door Harm » di sep 26, 2006 8:21 pm

Cocu-Van Bommel-Landzaat

jabu

Bericht door jabu » di sep 26, 2006 8:44 pm

Dus Van Bommel als de creatieve kracht op het middenveld?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 26, 2006 9:57 pm

Ye' Mighty Oak schreef:Cocu-Van Bommel-Landzaat
En wie speelt er dan in de punt naar achteren (aangezien je met die drie niet met een punt naar voren speelt, neem ik aan) of zou je dan spelen met een flat 3 op het middenveld?

Baseman

Bericht door Baseman » wo sep 27, 2006 10:10 am

Met Schaars als opvolger van Cocu, Van Bommel als rechtshalf en Landzaat/Maduro/Davids als controlerende middenvelder erachter heb je volgens mij een heel aardig middenveld. Vd Vaart of Sneijder kan nog op de plaats van Schaars als de tegenstander kwalitatief minder is, dan heb je een creatieve middenvelder op links en een aansluitende middenvelder op rechts.

En tegen de 'apenlandjes' kan Sneijder of vd Vaart ook spelen als 10, dan is een verdedigende middenvelder niet nodig. Ooijer kan dan als centrale verdediger doorschuiven naar die positie.

Dan krijgt de spits van Oranje ook eindelijk eens aanspeelbare ballen en sluiten er mensen bij, dat is nu absoluut niet het geval. VN is een doelpuntenmachine, evenals Huntelaar, maar in Oranje wordt verwacht dat de spits wel even wint van 2 of 3 verdedigers. En dat is gewoon niet te doen...

En zelfkritiek of niet, VN, Van Bommel, Seedorf, Davids en Vd Sar hebben inmiddels al (dezelfde) kritiek geleverd op Van Basten. Op zijn minst zal er dus een kern van waarheid in zitten, al is dat natuurlijk verre van een verrassing.

Harm

Bericht door Harm » wo sep 27, 2006 11:19 am

Thomas schreef:
Ye' Mighty Oak schreef:Cocu-Van Bommel-Landzaat
En wie speelt er dan in de punt naar achteren (aangezien je met die drie niet met een punt naar voren speelt, neem ik aan) of zou je dan spelen met een flat 3 op het middenveld?
Ik heb dat gezeik met die punt nooit begrepen. Gewoon een flat 3 middenveld. En ik heb Van Bommel centraal gezet omdat hij het meeste diepgang heeft en verdedigend het minste is.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo sep 27, 2006 12:51 pm

Dus Van Bommel als creatieve middenvelder? Hmm, ik vind zijn manier van spelen (in de combinatie en, ruimte zoekend voor een schot, van 16 tot 16 pendelend en de 16 inkomend) toch meer iets voor een rol als halfspeler, maargoed.
Baseman schreef:Met Schaars als opvolger van Cocu, Van Bommel als rechtshalf en Landzaat/Maduro/Davids als controlerende middenvelder erachter heb je volgens mij een heel aardig middenveld. Vd Vaart of Sneijder kan nog op de plaats van Schaars als de tegenstander kwalitatief minder is, dan heb je een creatieve middenvelder op links en een aansluitende middenvelder op rechts.
Het zijn alleen geen van 3en controleurs. Davids zou het kunnen maar wil zich vrijwel nooit schikken in die rol.

Baseman

Bericht door Baseman » wo sep 27, 2006 1:28 pm

Ze zijn allen meer controleur dan Sneijder en die had op die positie toch echt een onomstreden basisplaats tijdens het WK.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo sep 27, 2006 1:31 pm

Sneijder speelde min of meer op dezelfde positie, maar niemand verwachtte van hem dat hij als controleur ging spelen. Hij moest als teruggezakte spelverdeler acteren. Maar dat weet jij ook wel.

Plaats reactie