Thomas heeft 't bij het juiste eind.joey schreef:Thomas schreef:Speelde Slijngard niet 'Daar hoorden zij engelen zingen'?
Zou best kunnen,die jongen zit al zo lang bij Ajax. :yes:
Seizoen 2006/2007 Jong AJAX
Moderator: mods
- Alaindebanaan
En, mocht hij mee? :DThomas schreef:En in dat stuk waar de jeugdspelers wordt verteld wie er mee mogen naar het toernooi in (ik meen) Barcelona zit er ook zo'n jongetje met onwijze locks, die erg veel op Donovan lijkt.
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
http://highlow.nl/CMS/index.php?option= ... &Itemid=2¨
Haakje, ik kan geen leestekens meer typen, iemand die weet wat dit kan zijn, vraagteken, haakje. :sad:
Haakje, ik kan geen leestekens meer typen, iemand die weet wat dit kan zijn, vraagteken, haakje. :sad:
Het stinkt aan alle kanten!
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
werk je op een laptop toevallig?joey schreef:http://highlow.nl/CMS/index.php?option= ... &Itemid=2¨
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Ook fijn om te zien dat Martin van Geel de jeugd goed in de gaten houdt. Stiekem hoop ik erop dat er tussen jongens als Anita, Sarpong, Goossens, Lewis, Boerrigter eventuele oplossingen zitten voor (latere) problemen in de selectie. Gezien de starre houding van Van Geel ten aanzien van verdere aankopen, heeft hij er wel vertrouwen in.
van ajax.nl:
Goossens beslissend voor Jong Ajax
Amsterdam, 11 sep 2006
Jong Ajax boekte maandagavond een benauwde zege op Jong sc Heerenveen. John Goossens besliste het treffen in de Beloftencompetitie met een vroege goal: 1-0.
,,Met de overwinning hebben we in elk geval een goede teamprestatie geleverd’’, benadrukte Jong Ajax-trainer Aron Winter vooral de prima sportieve prestatie van het collectief. De Amsterdamse Beloften hadden het lastig met hun Friese leeftijdgenoten.
Op een prima eerste helft volgde een matige tweede. Met het wegtikken van de speelminuten voerde Jong Heerenveen na rust de aanvallende druk op door één op één te gaan spelen. De Ajacieden gingen niet ten onder in de slijtageslag, mede dankzij de immer attente Kenneth Vermeer, die een prima wedstrijd keepte. De doelman bleek een niet te nemen hindernis voor de fysiek sterkere ploeg van trainer Henk Herder.
,,We hebben het ook onszelf moeilijk gemaakt’’, zei Winter in de catacomben van de Toekomst. ,,Vooral omdat bepaalde spelers wat onrustig waren aan de bal. Sommige jongens stonden ook op een plek waar ze nog weinig hebben gespeeld. Dat was, denk ik, ook een verklaring voor de onrust.’’ Ook Winter ontkwam niet aan het complimenteren van zijn doelman. Vermeer hield Jong Ajax op cruciale momenten op de been. Winter: ,,Kenneth heeft er een paar mooie ballen uitgehaald. Dat mag je ook verwachten van je keeper.’’
De treffer van John Goossens, in de vierde minuut, leverde Jong Ajax uiteindelijk drie punten op. De linksbuiten werkte een rebound hard en zuiver voorbij Heerenveen-doelman Agil Etemadi. Rydell Poepon en de voetbal-Friezen Jakob Poulsen en Michael Bradley slaagden er korte tijd later niet in hun kansen te promoveren tot doelpunten.
Een curieuze kluts vlak voor rust leek de Amsterdamse beloften wel een tweede treffer te gaan opleveren. Op aangeven van Jeffrey Sarpong kwamen Michael Krohn-Dehli en vervolgens Rydell Poepon in riante scoringspositie. Opmerkelijk genoeg verdween de bal uiteindelijk hoog over het doel.
,,Ook in mindere fasen bleven we voetballen’’, concludeerde Winter. ,,Uiteindelijk is het jammer dat je vlak voor rust niet de 2-0 maakt. Na rust kregen we het zwaar. Je weet dat Heerenveen goed kan voetballen en beschikt over een fysiek sterke ploeg.’’
De trainer van Jong Ajax moest genoegen nemen met een nipte overwinning, een resultaat waar de oud-speler vrede mee had. Helemaal omdat de gasten vooral de tweede helft verbeten jacht hadden gemaakt op de gelijkmaker.
Winter: ,,Uiteindelijk is het knap dat het 1-0 blijft. Het was een zware wedstrijd. Morgen in de nabespreking kunnen we een aantal punten doornemen. Deze groep is in elk geval open en leergierig.’’ Het enige smetje op de avond was het geblesseerd uitvallen van Jan Vertonghen. De Belg moest de strijd staken vanwege een kuitblessure.
Opstelling Jong Ajax: Kenneth Vermeer; Murat Yildirim, Michael Timisela, Jan Vertonghen (75. Marijn Sterk), Donovan Slijngard; Vurnon Anita, Michael Krohn-Dehli (60. Stanton Lewis), Jeffrey Sarpong; Tom de Mul, Rydell Poepon, John Goossens (89. Derk Boerrigter).
www.Feyenoord.nlMINI-KLASSIEKER MET TWEE GEZICHTEN: 1-1
Jong Feyenoord heeft de mini-Klassieker tegen Jong Ajax gelijk gespeeld: 1-1. De wedstrijd tussen de aartsrivalen kende twee gezichten. De Amsterdammers waren sterker in de eerste helft. Na rust was Feyenoord de bovenliggende partij. Benjamin De Ceulaer opende na veertig minuten de score. Edgar Manucharyan maakte op slag van rust gelijk. Philippe Léonard speelde 63 minuten mee. Pieter Collen viel na dertien minuten uit met een schouderblessure.
Jong Feyenoord had het zwaar in de eerste helft. De thuisploeg werd regelmatig ver naar achteren gedrongen door een sterker Ajax. Het combinatiespel van de bezoekers was beter verzorgd en Feyenoord had alle moeite de bal in de ploeg te houden. Het had logischerwijs een Amsterdams veldoverwicht tot gevolg én een aantal goede mogelijkheden. Het stelde Maikel Aerts in de gelegenheid tot beste man aan Feyenoord-zijde uit te groeien. De doelman redde op een aantal schoten waarvan die van Tom de Mul en Michael Krohn-Dehli het gevaarlijkst waren.
Domper voor Scholten en –met het oog op de wedstrijd tegen Lokomotiv Sofia in de UEFA Cup- mogelijk ook voor Koeman, was het uitvallen van Collen. De Belg viel ongelukkig op de schouder die hem al vaker in zijn carrière dwars heeft gezeten. Na een behandeling door fysiotherapeut Dennis Lion bleek de rechtsback niet in staat verder te spelen.
Vijf minuten voor rust was het Feyenoord dat verrassend de voorsprong nam. Daarmee toonden de Rotterdammers zich bijzonder efficiënt, want het was de eerste doelpoging. De Ceulaer werd bediend door Rico Kogeldans en schoot geplaatst binnen: 1-0.
Lang kon Feyenoord er niet van genieten. Op slag van rust stond de Armeniër Manucharyan aan het eindstation van de aanval. De voorzet van Murat Yildirim werd door de aanvaller simpel binnengewerkt: 1-1.
Feyenoord en Ajax maakten er een attractieve tweede helft van. De thuisploeg speelde beduidend frisser dan voor rust, wat meteen in offensief opzicht tot uiting kwam. Léonard schoot van grote afstand op doel. Kenneth Vermeer had alle moeite het schot tot hoekschop te verwerken.
De Ajax-doelman hield zijn ploeg na rust op de been. De jeugdinternational redde op de inzetten van Jeffrey Altheer en Lorenzo Davids. Indrukwekkend was de manier waarop hij na zeventig minuten de kopbal van de volledige vrijstaande Sammuel uit het doel ranselde.
Aan de andere kant hadden de hoofdstedelingen even daarvoor een grote kans gekregen. Yildirim en Manucharyan speelden net zo vaak over tot laatstgenoemde vrij voor Aerts kwam te staan. De aanvaller had de hoek voor het uitkiezen, maar mikte naast. Vijf minuten voor tijd was de inzet van Manucharyan beter gericht, maar voorkwam Aerts dat Ajax met drie punten De Kuip verliet.
Jong Feyenoord – Jong Ajax 1-1
Scoreverloop:
40’ 1-0 De Ceulaer
45’ 1-1 Manucharyan
Geel: Magrão, Buijs, Kogeldans, Anita, Krohn-Dehli
Opstellingen
Jong Feyenoord: Aerts; Collen (13’ Buijs), Altheer, Derijck, Léonard (63’ Hammouti); Abubakari, Sammuel (79’ Blonk), Davids; Kogeldans, De Ceulaer en Magrão.
Jong Ajax: Vermeer; Yildirim, Timisela, Vertonghen, Slijngard; Anita, De Mul (46’ Martina), Sarpong (75’ Huisman); Poepon (70’ Lewis), Krohn-Dehli en Manucharyan.
--------------------------------------------------------------------------------
Volgens mij heb ik dit wel eens geopperd, maar toch nog maar eens kijken hoe de reacties zijn:
Op dit moment wordt de Jong-competitie op maandagavonden afgewerkt voor meestal een paar familieleden, wat scouts en wat ander grut. Een compleet troosteloze ambiance voor een competitie die eigenlijk totaal geen waarde heeft.
In Zuid Amerika spelen dit soort ploegen altijd VOOR de hoofdwedstrijd. Natuurlijk betekent dat dat de hoofdtrainer een schifting moet maken wie hij wel/niet in z'n wedstrijdselectie wil hebben, maar het betekent ook dat jongens die terugkomen van blessures zich weer kunnen bewijzen voor een groot publiek en daarnaast kunnen jonkies wennen aan het spelen in stadia.
Idee?
Op dit moment wordt de Jong-competitie op maandagavonden afgewerkt voor meestal een paar familieleden, wat scouts en wat ander grut. Een compleet troosteloze ambiance voor een competitie die eigenlijk totaal geen waarde heeft.
In Zuid Amerika spelen dit soort ploegen altijd VOOR de hoofdwedstrijd. Natuurlijk betekent dat dat de hoofdtrainer een schifting moet maken wie hij wel/niet in z'n wedstrijdselectie wil hebben, maar het betekent ook dat jongens die terugkomen van blessures zich weer kunnen bewijzen voor een groot publiek en daarnaast kunnen jonkies wennen aan het spelen in stadia.
Idee?
Een paar jaar geleden heeft Jong Ajax een seizoen op zaterdagmiddag gespeeld; toen kon ik gaan kijken, maar maandagavond 18.30 uur heb ik geen tijd. Wie wel?Thomas schreef:Ik weet eerlijk gezegd niet of daar verder nog grote nadelen aan verbonden zijn, maar in principe klinkt het als een goed idee (de spelers waarover de hoofdtrainer moet kiezen of ze wel of niet in de selectie zitten zijn toch niet al te belangrijk, lijkt mij).
Voorwedstrijd? Ik neem aan dat Jong feyenoord (Aerts, Collen enz. :D ) dan tegen Jong Ajax speelt als de standaardteams ook tegen elkaar spelen? of gewoon een competitiewedstrijd.
Spelers van A2 staan trouwens reserve bij de A1 (in thuiswedstrijden!)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!